karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 04:55:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 202 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:14:59 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Onhan Suomessa vahva ja osaava konepajateollisuus, kaalinpilkkoja ja punajuurenkuorija on helppo kehittää pienikokoiseksi, ravintolan keittiöön sopivaksi. Voi lempata ynseän kokin, jos ei muuten mahdu... :mrgreen:

Kasvisropotti kehiin!

Jussi kerkes väliin. Onhan täälläkin viritelty ruokapiirejä. Jäbän iltamiin on suorastaan tunkua! :D

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:15:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
^ Ja onhan tulossa taas ravintolapäiväkin marraskuussa! :) Sinne vaan kaikki nipottajat kokeilemaan pienimuotoisten keittiöiden tarjontaa. Ai joo: pitääkin jossain paikoissa uskaltaa istua pitkään pöytään ja puhua ihan ventovieraiden kanssa! :shock:

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:17:04 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Ukko kirjoitti:
^ Ja onhan tulossa taas ravintolapäiväkin marraskuussa! :)


Se on muuten hyvä tapahtuma. Joskus mustapapuyllätys ilmestyy Helsingin kulinaristiselle kartalle, ja paljon viiniä.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:20:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
^Vähän vaan huolestuttaa tuo ajankohta - ainakin ulkoilmaravintoloita ajatellen...! :-k Tai kelithän ovat mitä ovat: mitä enemmän tulee räntää taivaalta, niin sitä paremmalta tuntuu värjötellä soppakulho kourassa - puhumattakaan punkusta! :D

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:31:31 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Marraskuu saattaa yllättää iloisesti etelärannikolla, papuyllätys on sitä paitsi mainio ulkoruoka. Olisi loistava juttu, jos saisi vanhan soppatykin jonka täyttäisi pavuilla ja läskillä.


Mulla oli idea 90-luvun alussa yhden ison kaljupäisen kokin kanssa hankkia soppatykki intin huutokaupasta ja vetää sitä toreilla Helsingissä. Olisi tehty paksua rasvaista hernesoppaa ja myyty sitä kippoihin. Hanke, kuten moni muukin mukava, jäi toteuttamatta. Harmi.

Ukko voi jopa tuntea Olli K:n Groupin rafloista

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:43:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Tuolta voisi saada sellaisen vuokrattua.
Siinä olisi monikattilaversiokin, jos pantaisiin vaikka hynttyyt yhteen?

linkki: http://www.saunalahti.fi/~soppatyk/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:46:18 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
jussi kirjoitti:
Marraskuu saattaa yllättää iloisesti etelärannikolla, papuyllätys on sitä paitsi mainio ulkoruoka. Olisi loistava juttu, jos saisi vanhan soppatykin jonka täyttäisi pavuilla ja läskillä.


Mulla oli idea 90-luvun alussa yhden ison kaljupäisen kokin kanssa hankkia soppatykki intin huutokaupasta ja vetää sitä toreilla Helsingissä. Olisi tehty paksua rasvaista hernesoppaa ja myyty sitä kippoihin. Hanke, kuten moni muukin mukava, jäi toteuttamatta. Harmi.

Ukko voi jopa tuntea Olli K:n Groupin rafloista


Jossain joskus, en muista missä, tyypeillä oli soppatykki torilla. Just hernesoppaa myivät/tarjosivat.
Mitenhän nykyinen laki eli asetus suhtautuu tämmöseen? Joillain hirviporukoilla eli prätkäjengeillä noita on yksityiskäytössä.

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:47:55 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Ukko kirjoitti:
^Vähän vaan huolestuttaa tuo ajankohta - ainakin ulkoilmaravintoloita ajatellen...! :-k Tai kelithän ovat mitä ovat: mitä enemmän tulee räntää taivaalta, niin sitä paremmalta tuntuu värjötellä soppakulho kourassa - puhumattakaan punkusta! :D


Tulee riittoisaa soppaa?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 11:52:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
els kirjoitti:
Tuolta voisi saada sellaisen vuokrattua.Siinä olisi monikattilaversiokin, jos pantaisiin vaikka hynttyyt yhteen?linkki: http://www.saunalahti.fi/~soppatyk/
Jos paatta, niin mä voisin tulla aputytöksi leikkaamaan läskiä! :lol:

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 12:39:40 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu
Avatar

Liittynyt: 2007-05-26 17:05:37
Viestit: 1499
Vieras kirjoitti:
Jos valmisteita ei käytettäisi niin tarvittasiin enemm'n työvoimaa vihannesten pilkkomiseen ja se tietäisi aterioden hintojen nousua jos halutaan palvella asiakkaita nopeasti. Alkaa tuntua siltä että usemman ravintolan eteen tulisi pystyttää iso kyltti "karppaajat ei tervetulleita",sen verran neitimäisiä niuhottajia että vois painuu helvettiin koko poppoo...
Hhmmm... Entäs jos neitimäiset niuhottajat ovat valmiita maksamaan hyvistä raaka-aineista tehdyistä sapuskoista? Siis vaikka maksaisikin jonnin verran enemmän.

Ai niin, eihän ravintolat ole mitään asiakaspalvelua harrastavia paikkoja, sorppa kun unohdin...

_________________
La gente es bastante Kinky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:20:22 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Ukko kirjoitti:
els kirjoitti:
Tuolta voisi saada sellaisen vuokrattua.Siinä olisi monikattilaversiokin, jos pantaisiin vaikka hynttyyt yhteen?linkki: http://www.saunalahti.fi/~soppatyk/
Jos paatta, niin mä voisin tulla aputytöksi leikkaamaan läskiä! :lol:


Hah, sä teet koko ruoan.

19.11. on mulle ihan mahdoton ravintolapäivä, mutta seuraavaa varten lupaan kysellä soppatykn perään. Vetäistään sellainen jonnekin sopivaan paikkaa Helsingissä. Mulla ei ole autossa vetokoukkua joten sellainen täytyy löytää ennen sitä.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:20:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Milmi kirjoitti:
Hhmmm... Entäs jos neitimäiset niuhottajat ovat valmiita maksamaan hyvistä raaka-aineista tehdyistä sapuskoista? Siis vaikka maksaisikin jonnin verran enemmän.Ai niin, eihän ravintolat ole mitään asiakaspalvelua harrastavia paikkoja, sorppa kun unohdin...


:evil: No nyt sä - sorppa vaan - iskit kirveesi kiveen. Jos vähänkään vaivaudut perehtymään vaikkapa sun ihan oman kotikaupunkisi (muistaakseni Helsinki...) ravintolatarjontaan, niin hyvää ruokaa ja palvelua löytyy. Taatusti. Mutta se maksaa kanssa. Tai mistä mä tiedän, mikä sun mielestä on hyvää ruokaa tai palvelua. Tai mistä maksaisit 'jonnin verran enemmän'. :roll:

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:26:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-04-21 21:55:04
Viestit: 846
Nykyään kun kaikki syöttölätkin käyttää nimikettä RAVINTOLA niin eikö juku karppikokki vois pistää pystyyn RUOKA BAARIN (jossain isos kaupungis) josta tietäis saavansa aitoa karppi ruokaa. Kysyntää varmaan riittäis. Jottei olla yks silmäisiä, niin vois siellä keittiössä olla muusia (vaikka hiutaleista valmistettavaa) sitä nimenomaan haluaville asiakkaille. Ja kyltti et: erikois pyynnöstä ainoastaan ja 1€ lisähinnalla! :P Niin kenenkään ei tarvis mennä helvettiin nälkäisenä...kun täältä BAARISTA, sitä löytyis suvaitsevaisuuttakin, jokaiselle maksavalle asiakkaalle. :P


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:28:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-15 12:05:05
Viestit: 128
läskitär kirjoitti:
Nykyään kun kaikki syöttölätkin käyttää nimikettä RAVINTOLA niin eikö juku karppikokki vois pistää pystyyn RUOKA BAARIN (jossain isos kaupungis) josta tietäis saavansa aitoa karppi ruokaa. Kysyntää varmaan riittäis. Jottei olla yks silmäisiä, niin vois siellä keittiössä olla muusia (vaikka hiutaleista valmistettavaa) sitä nimenomaan haluaville asiakkaille. Ja kyltti et: erikois pyynnöstä ainoastaan ja 1€ lisähinnalla! :P Niin kenenkään ei tarvis mennä helvettiin nälkäisenä...kun täältä sitä löytyis suvaitsevaisuuttakin, jokaiselle maksavalle asiakkaalle. :P

=D> =D> =D>

_________________
Kuva

14636


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:29:29 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Kaartinkaupungin gourmet-putkissa on niin hillitön palvelu, että tarjoilijaa pitää hätistellä pöydän lähettyviltä pois ja jos kysyy jotakin illallisestaan niin kokki juoksee keittiöstä vastailemaan mitä sieniä kastikkeessa on tai onko tryffeli löydetty koiran vai sian avulla.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:33:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
läskitär kirjoitti:
Jottei olla yks silmäisiä, niin vois siellä keittiössä olla muusia (vaikka hiutaleista valmistettavaa) sitä nimenomaan haluaville asiakkaille.
Oletko sä ihan täysin kajahtanut? :? :lol: Kais sitä pottumuussia voi tehdä ihan oikeasta potusta ja sitäpatsi ihan for your information: toiset karpitkin syövät pottua silloin tällöin...! :)

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:39:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-04-21 21:55:04
Viestit: 846
Juu olen mä; kun sehän lisäis henkilökunnan tarvetta kun näille "junteille" pitäis valmistaa erikseen....eikä sit enää BAARIN katteet riittäis siihen... HEH HEH. No se oli tarkoitettu heittoks Vieraalle! OLI KAIT LIIAN OHUT,kun osui karppiin. :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:45:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Baarin laitteet riittävät just siihen, mitä niillä on tarkoitus tehdä - mikäli omistaja osaa yhtään suunnitella toimintaansa. Sitäpaitsi jos/kun joku perustaa sen karppiravintolan, niin siellä ei olla toivoakseni olla puusilmiä noin ylipäätään.
läskitär kirjoitti:
Niin kenenkään ei tarvis mennä helvettiin nälkäisenä...kun täältä BAARISTA, sitä löytyis suvaitsevaisuuttakin, jokaiselle maksavalle asiakkaalle.
Eli ihan sitä sun peräänkuuluttamaa suvaitsevuutta kehiin. Myöskin niille ei-karpeille maksaville asiakkaille kunnon safkaa. :)
Eläkä huuda.

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:49:41 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Hei, tsadilaiset, onko Telakkakadulla vielä ravintola Ani? joskus käytiin krapulaan syömässä buffetista kebablihaa, silliä ja ihania paistettuja perunia.

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-10-22 13:50:29 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu
Avatar

Liittynyt: 2007-05-26 17:05:37
Viestit: 1499
Ukko kirjoitti:
Milmi kirjoitti:
Hhmmm... Entäs jos neitimäiset niuhottajat ovat valmiita maksamaan hyvistä raaka-aineista tehdyistä sapuskoista? Siis vaikka maksaisikin jonnin verran enemmän.Ai niin, eihän ravintolat ole mitään asiakaspalvelua harrastavia paikkoja, sorppa kun unohdin...

:evil: No nyt sä - sorppa vaan - iskit kirveesi kiveen. Jos vähänkään vaivaudut perehtymään vaikkapa sun ihan oman kotikaupunkisi (muistaakseni Helsinki...) ravintolatarjontaan, niin hyvää ruokaa ja palvelua löytyy. Taatusti. Mutta se maksaa kanssa. Tai mistä mä tiedän, mikä sun mielestä on hyvää ruokaa tai palvelua. Tai mistä maksaisit 'jonnin verran enemmän'. :roll:

No sorppa nyt vaan, jos et sarkasmia ymmärrä... Tuossahan minä juuri kirjoitan että olen valmis maksamaan palvelusta ja hyvästä ruoasta, mutta kun se hyvän palvelun vaatiminen tuntuu tässä ketjussa kirjoittaneiden vieraiden mielestä olevan niin kovin väärin... Siihen pitäisi tyytyä mitä ravintola on suvainnut ruokalistaansa kirjoittaa ja jos ei sellaisenaan kelpaa, niin "voi painua helvettiin". Jos et muuten pannut merkille, niin tuo kommenttini on vastine tähän viestiin:
Lainaa:
Jos valmisteita ei käytettäisi niin tarvittasiin enemm'n työvoimaa vihannesten pilkkomiseen ja se tietäisi aterioden hintojen nousua jos halutaan palvella asiakkaita nopeasti. Alkaa tuntua siltä että usemman ravintolan eteen tulisi pystyttää iso kyltti "karppaajat ei tervetulleita",sen verran neitimäisiä niuhottajia että vois painuu helvettiin koko poppoo...

Olen perehtynyt erityisesti tähän lähialueeni ravintolatarjontaan ja täällä on joitakin erittäin hyviä ruokapaikkoja, joihin palaan erittäin mielelläni uudestaan ja uudestaan. Palvelu on ystävällistä ja ruokalistan sapuskoihin saa helposti pyydettyä ja tehtyä karppimuutoksia. Eikä tarvitse edes lisähintaa maksaa, vaikka siihen valmis olenkin. :wink:

_________________
La gente es bastante Kinky


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 202 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)