karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-15 03:26:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 222 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1012 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-03-24 17:44:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
No mutta kun vieras on puhunut ja kiveen kirjoittanut totuutensa, niin minkä sille mahtaa? :D

Näin meidän kesken:
Tänne kirjoittelevat Vieraat ovat kiinnostuneita karppauksesta.
Mahdollisesti jopa siinä määrin, että ryhtyisivät siihen itsekin. Miksipä muuten kirjoittelisivat.
Siinä vaan on yksi psykologinen mutta: Mitä treenikaverit sanoo, jos tehot tippuu.
Jos nyt täällä joku pystyisi todistamaan, että niin ei tapahdu, niin joukko himotreenaajia ryhtyisi heti karppaamaan.
Koska ihmiset ovat erilaisia, niin kaikille vaan ei tapahdu Inkinen-ilmiötä. Täten ainoaksi vaihtoehdoksi jää omakohtainen kokeilu, jota vielä kerran suosittelen. [-o<
Suurin osa voinee jättää viljat, potut jne. pois (ja ottaa ne parikymmentä grammaa liikunnan käyttämää hiilaria parista hedelmästä, jos ei tunne ilman selviävän).

ViestiLähetetty: 2015-03-24 18:10:16 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ehkä. Tai ehkä edes osa on.

Mutta silloin oikea paikka ei ole tämätaistelutanner vaan tiedon kaivaminen vaikkapa urehilufysiologian professorien (Volek, Noakes) uusista kirjoituksista. Volekilla on asiasta pitkä tutkimuskokemus ja ihan kirjakin nimenomaan VHH-treenistä. Ja Noakesin uudet videot (oman diabeteksen ja takinkäännön jälkeen) ovat niinikään jo saatavilla.

Ja voi olla, että VHH'ta kokeileva kilpaurheilija vieraine ideoineen jäisi valmentajiensa kanssa samalla tavalla tyhjän päälle
kuin mitä nyt jäävät VHH'ta kokeilevat diabeetikot ja muut sairaat VT-mafiaqn lääkärien kanssa.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2015-03-24 18:36:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen nyt hiukkasen ymmälläni...eihän tässä hirveästi ole eri puraa. Eikö me nyt kuitenkin täällä (lähes) kaikki myönnetä, että VHH on kestävyysurheiluun aivan oiva ratkaisu mutta kovaan anaerobiseen urheiluun hiilareita tarvitaan. Ja nyt ei puhuta siitä että eikö pystyisi vaan että pystyy harjoittelemaan tuloksekkaasti.

ViestiLähetetty: 2015-03-24 19:25:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Reipas kirjoitti:
Olen nyt hiukkasen ymmälläni...eihän tässä hirveästi ole eri puraa. Eikö me nyt kuitenkin täällä (lähes) kaikki myönnetä, että VHH on kestävyysurheiluun aivan oiva ratkaisu mutta kovaan anaerobiseen urheiluun hiilareita tarvitaan. Ja nyt ei puhuta siitä että eikö pystyisi vaan että pystyy harjoittelemaan tuloksekkaasti.

Hyvin kiteytetty. Mutta tämä on Taistelutanner, jossa yritetään tyrmäysvoittoa. Ratkaisematon on niin tylsää. 8)

ViestiLähetetty: 2015-03-26 09:09:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Juu, sorry luin vähän huonosti tuon aiemman viestin. Olet siis syönyt liian vähän nuorempana ja nyt kun syöt kunnolla niin toimii paremmin. No näinhän se tietysti menee, sitä ei voi kiistää. Sinällään tuo ei ole karppauksesta luultavasti kiinni vaan enemmänkin riittävistä kaloreista. Itse tajusin jo 90-luvun alussa, että suurin vaikutus kehitykseen lajissa kuin lajissa on riittävä energian saanti.

PÄIVÄN PARAS!

Silloin nuorempana olin mm. mukana kasvissyöjien d-vitamiinitutkimuksessa ja yleensä kun sain feedbackiä ruokapäiväkirjasta tutkimuksen kuluessa, ensimmäinen mitä kysyttiin oli:
"Onko paino-ongelmia? Syöt nimittäin 3000 kaloria päivässä."

Eli tuokin teoriasi romutettu. Söin enemmän kaloreita päivässä kuin nykyään silloin, kun palauduin treeneistä huonommin.

Yksi mikä kyllä tuli mieleen lisäsyynä on tämä: Tuolloin söin sitä paljonpuhuttua täysjyväviljaa suositellun järkyttävän suuren määrän päivässä. Ja kauraa päälle. Haittaakokan suuri fytiinihapon määrä ravinnossa palautumista?

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2015-03-26 11:07:51 
Toki toki haittaa. Kannattaa tsekata mös tämä: http://www.makuja.fi/artikkelit/4919662 ... erantikko/

:mrgreen:

ViestiLähetetty: 2015-03-26 12:48:04 
Toisinsyöjä kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Juu, sorry luin vähän huonosti tuon aiemman viestin. Olet siis syönyt liian vähän nuorempana ja nyt kun syöt kunnolla niin toimii paremmin. No näinhän se tietysti menee, sitä ei voi kiistää. Sinällään tuo ei ole karppauksesta luultavasti kiinni vaan enemmänkin riittävistä kaloreista. Itse tajusin jo 90-luvun alussa, että suurin vaikutus kehitykseen lajissa kuin lajissa on riittävä energian saanti.

PÄIVÄN PARAS!

Silloin nuorempana olin mm. mukana kasvissyöjien d-vitamiinitutkimuksessa ja yleensä kun sain feedbackiä ruokapäiväkirjasta tutkimuksen kuluessa, ensimmäinen mitä kysyttiin oli:
"Onko paino-ongelmia? Syöt nimittäin 3000 kaloria päivässä."

Eli tuokin teoriasi romutettu. Söin enemmän kaloreita päivässä kuin nykyään silloin, kun palauduin treeneistä huonommin.

Yksi mikä kyllä tuli mieleen lisäsyynä on tämä: Tuolloin söin sitä paljonpuhuttua täysjyväviljaa suositellun järkyttävän suuren määrän päivässä. Ja kauraa päälle. Haittaakokan suuri fytiinihapon määrä ravinnossa palautumista?

Heh,hee......Mitä tekemistä on 3000 kalorilla minkään kanssa? Merkitystä on vain kulutukseen nähden riittävällä kalorinsaannilla.
Terveillä viljat ei hidasta palautumista joten sulla täytyy olla keliakia tai jokin muu ravinnon imeytymistä haittaava suolisto-sairaus.

ViestiLähetetty: 2015-03-27 09:56:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Heh,hee......Mitä tekemistä on 3000 kalorilla minkään kanssa? Merkitystä on vain kulutukseen nähden riittävällä kalorinsaannilla.
Terveillä viljat ei hidasta palautumista joten sulla täytyy olla keliakia tai jokin muu ravinnon imeytymistä haittaava suolisto-sairaus.

Sillä 3000 kalorilla on sen kanssa tekemistä, että ko. vieraan epätoivoinen laarin pohjalta kaivettu hätäselitys oli ETTÄ SÖIN AIEMMIN LIIAN VÄHÄN ja sekin oli siis aivan yhtä huono kuin aiemmatkin yritykset selittää sitä, minä vuoksi sokeripolttoisena toivuin hitaammin ja lihaskunto laski treenitauoilla, kun nyt rasvapolttoisena toivun nopeammin ja lihaskunto ei laske taukojen aikana.

Se ei pidä paikkaansa, sillä söin kalorimäärällä katsoen kokoiselleni ja sen verran liikkuvalle kuin liikun, aivan riittävästi. Ruokapäiväkirjojen sisältö muuten analysoitiin myös kun olin ko. tutkimuksessa mukana ja ravinto oli ihan ok. koostettukin, siis senhetkisten 1990-luvun virallisten suositusten mukaan.

Minulla ei ole niin keliakiaa kuin vilja-allergiaakaan. On tieteellisesti todettu että viljojen gliadiini aiheuttaa suolen läpäisevyyden lisääntymistä AIVAN KAIKILLA, ei ainoastaan keliaakikoilla:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25734566/

"CONCLUSIONS: Increased intestinal permeability after gliadin exposure occurs in all individuals."

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2015-03-27 10:38:35 
Hui kauheeta :shock: Aatella jos tuo tieto leviäisi Italiaan ja Ranskaan, niin jo loppuisi pastojen, pitsojen ja patonkien mutustaminen ja suolien vuotaminen ja heistä voisi tulla Euroopan terveimpiä kansoja :!:

ViestiLähetetty: 2015-03-27 10:56:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Hui kauheeta :shock: Aatella jos tuo tieto leviäisi Italiaan ja Ranskaan, niin jo loppuisi pastojen, pitsojen ja patonkien mutustaminen ja suolien vuotaminen ja heistä voisi tulla Euroopan terveimpiä kansoja :!:

Hui kauheeta kun vieras ei enää keksi mitään järkevää argumenttia itse keskustelun aiheeseen. :D =D>

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku muu kuin minä syö.
Elintarviketeollisuus kyllä kärsisi jättitappiot, kun ihmiset alkaisivat syödä vähemmän pitkälle jalostettuja tuotteita ja alkaisivat tehdä itse ruokaa laadukkaista raaka-aineista. Ennen pitkää myös lääketeollisuuden voitot vähenisivät kun sen suolen läpäisevyyden aiheuttamien sairauksien määrä vähenisi.

ViestiLähetetty: 2015-03-27 10:58:39 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Se että Italiassa ja Ranskassa syötäisiin koko ajan pastaa ja patonkia on yksi urbaani legenda. Siellä sana herkku on ihan muuta kuin mitä vieras on oppinut.

ViestiLähetetty: 2015-03-27 11:05:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mlv kirjoitti:
Se että Italiassa ja Ranskassa syötäisiin koko ajan pastaa ja patonkia on yksi urbaani legenda. Siellä sana herkku on ihan muuta kuin mitä vieras on oppinut.

Itse asiassa tuo tuli kyllä minunkin mieleeni kun olin viestini kirjoittanut. Se että suomalainen luulee Etelä-Eurooppalaisen ruuan olevan pizza+pasta+patonki kertoo vain siitä että ei tiedä mitä siellä tosiasiassa syödään.

Ranskalaiset syövät eniten tyydyttyneitä rasvoja Euroopass, ehkä siinä on heidän sydänterveytensä salaisuus? Ehkäpä se jopa suojaa viinin vaikutuksilta, sen sijaan että viini olisi se syy...

ViestiLähetetty: 2015-03-27 11:10:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Tieto lisää tuskaa...

http://areena.yle.fi/tv/2501483

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2015-03-27 12:07:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Italian rasvankulutus asukasta kohden päivässä (2005-2007): 158 g
Ranskan vastaava: 164 g

Lähde: FAO Statistics Division 2010, Food Balance Sheets, Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome, Italy, viewed 17th March, 2011
Linkki: http://chartsbin.com/view/1156

Noilla rasvamäärillä ei taida kovin suuria viljamääriä ruokavalioon mahtua.

ViestiLähetetty: 2015-03-27 12:18:11 
mlv kirjoitti:
Se että Italiassa ja Ranskassa syötäisiin koko ajan pastaa ja patonkia on yksi urbaani legenda.

Ei syödä "koko ajan", mutta runsaasti kuitenkin: ranskalaiset syövät leipää keskimäärin 60 kg vuodessa (vrt. suomalaiset 50 kg) ja italialaiset syövät pastaa keskimäärin 25 kg vuodessa (vrt. suomalaiset reilu 3 kg).

ViestiLähetetty: 2015-03-27 13:18:15 
Eli kannattaa käyttää oliiviöljyä niin pasta, pitsa ja patonkikaan ei saa suolta vuotamaan. Sen sijaan ei kannata hankkia diabetesta (ylensyömällä, tupakoimalla jne) sillä diabeetikon suoli vuotaa vaikkei söisikään viljaa.

Lainaa:
Tiesitkö: Diabeetikon suoli vuotaa!
Englantilainen Royal Surrey County Hospital on julkaisut Britannian diabetesliiton lehdessä ensimmäisen tieteellisen tutkimuksen, jonka mukaan tyypin 2 diabeetikoilla voi olla vuotava suoli. Tutkittujen diabeetikkojen suolen läpäisevyys oli suurentunut tilastollisesti merkitsevästi (P = 0.002), jolloin suolesta vuoti vereen endotoksiineja, mikä aiheutti matala-asteisen kroonisen tulehduksen. Se ilmeni kohonneina tulehdusmarkkereina veressä (CRP, IL-6 ja TNF-alfa).

Lainaa:
Vuotavan suolen aiheuttajana pidetään antibiootteja, toksiineja, parasiitteja, hiivaa (esim. Candida albicans) ja muita infektioita, keliakiaa sekä kehnoa ruokavaliota, jotka voivat lisätä suolen limakalvon epiteelikerroksen läpäisevyyttä. Silloin limakalvon läpi pääsee vereen myrkyllisiä yhdisteitä (toksiineja), mikrobeja, sulamatonta ruokaa ja ruoansulatusjätettä tai normaalia suurempia makromolekyylejä.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=234

ViestiLähetetty: 2015-03-27 14:43:54 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Olikos nämä kakkosdiabeetikot viljattomalla? Minusta sellaista ei mainittu tuossa tutkimusyhteenvedossa.

ViestiLähetetty: 2015-03-27 14:47:32 
Turhaan täällä linkkejä laittelet nää on päättänyt jo kantansa, eikä sitä mikään maailman mahti saa muuttumaan. Sitäpaitsi kyse on selkeästi viljateollisuuden salajuonesta :mrgreen: k

ViestiLähetetty: 2015-03-27 17:13:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Sen sijaan ei kannata hankkia diabetesta (ylensyömällä, tupakoimalla jne) sillä diabeetikon suoli vuotaa vaikkei söisikään viljaa

-diabetes tupakoimalla????

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2015-03-27 17:24:34 
Tupakointi on merkittävä diabeteksen riskitekijä. Etkö tuotakaan tiennyt? (Googleta ja opi)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 222 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1012 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00