karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 12:02:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-03-27 16:48:10 
Guestttt kirjoitti:
Lukutaito kunniaan.... Okei, jonkin aikaa sitten sanoin
- olen "karppaaja" (selvennys: hiilarit about 40 g/pv ja rasvaa rutkasti ja tietty proteiinia - juu olen
perehtynyt jne blaa blaa blaa (mutta en käytä sitä sanaa koska en halua lukeutua tähän joukkoon, hävettäisi) )
- mun mielestä vitamiinilisät ok
- voin syödä joskus pullan tai pari (tarkoittaen kerran kuussa about)
- suhtaudun avoimin mielin eriäviinkin ruokavalioihin ja mielipiteisiin. En tuputa omaani ja kiihkoile asiasta...

Ja nyt lopputulema on
- uskon johonkin ihmepilleriin
- kannatan VT:tä

En ole minkään alan asiantuntija mutta onneksi täällä riittää ihan yyyyberasiantuntijoita joka lähtöön.
Tietty olisi hyvä oppia lukemaankin jossain vaiheessa. Tai whatever... Ja nyt äkkiä tutkimaan mun
kirjoitusvirheitä joita varmaan löytyy koska en ole mikään sihteerikkö.



Ai juu, makrot tänään R76 P17 HH7
Kattava määrä vitamiineja ja hivennäisiä. Bmi 18,1, ei sairauksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 20:36:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
No tosi tervettä. Onnea matkaan joo.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 20:46:35 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Taitaa puhua lööperiä.... :lol:

Alle 800kcal niin ei hyvä heiluis.... Tietty, mikään ihme toisaalta tolla BMI:llä.... :roll:

Mut ei kannattais kauheesti kehua itteensä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 20:51:34 
No mitäs vikaa tässäkin on? Siis niin tai näin niin väärinpäin :) BMI vetää vähän alas aina joskus
ja sitten pitää tunkea HH lisää. En siis tod laihduta tms. Ensin haukutaan VTksi ja sitten ei ole hyvä
tämäkään.

Finelillä laskin ja sieltä noi rasva prode hiilari - suhteet ja kalorit voit tuplata.

Ai te vain saatte kehua itseänne?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 20:57:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Ehkä hän hurjastelee ja syö vielä iltaruoan, voi päästä jo tonnin päiväkaloreihin 8)

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 20:58:32 
siis noi oli prossia R76% P17% HH7% ei nyt sentään grammoja siisus sentään


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 21:06:55 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
:shock: Hui ja BMI voi nousta jopa 20:neen. :smt095

Onko se sit se "kevytläski"? :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 21:16:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
^ Varjele, sehän olis jo normaalipainon puolella [-X

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-27 21:30:40 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Ai saakeli... #-o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 06:35:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Gusttt kirjoitti:
Ai juu, makrot tänään R76 P17 HH7
Kattava määrä vitamiineja ja hivennäisiä. Bmi 18,1, ei sairauksia. ...
... vielä.
Eli vielä kulutat omia ihmisläskejäsi? Hyväniin.

Onhan testamentti kummimskin jo valmiina?
Ihmiskokeet eli isot väestötutkimukset nimittäin kertovat (ja jopa tilastollisesti merkitsevin luvuin)
että alipainoisten ja ylilihavien elinkaari on lyhin.
Normaalipainoisiksi kutsutut (BMI 20-20) elävät pikkuisen pitempään ja lievästi ylipainoiset selkeästi pisimpään :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 09:52:22 
els kirjoitti:
Gusttt kirjoitti:
Ai juu, makrot tänään R76 P17 HH7
Kattava määrä vitamiineja ja hivennäisiä. Bmi 18,1, ei sairauksia. ...
... vielä.
Eli vielä kulutat omia ihmisläskejäsi? Hyväniin.

Onhan testamentti kummimskin jo valmiina?
Ihmiskokeet eli isot väestötutkimukset nimittäin kertovat (ja jopa tilastollisesti merkitsevin luvuin)
että alipainoisten ja ylilihavien elinkaari on lyhin.
Normaalipainoisiksi kutsutut (BMI 20-20) elävät pikkuisen pitempään ja lievästi ylipainoiset selkeästi pisimpään :)


Juuri näin. Geriatrian asiantuntijat joitakin vuosia sitten pähkäilivät, että minkälainen ihmisvartalo kestää parhaiten ikääntymistä. Päätyivät siihen, että ns "menninkäisvartalo" kestää parhaiten. Eli lyhyt ihminen, painopiste alhaalla ja pullea.
Muuten, koittakaas löytää pitkä, hoikka 100-vuotias :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 10:32:30 
Jep! Piiri pieni pyörii ja meno näyttää tiivistyvän enää kohtalaisen aktiiviporukan ympärille. Suomi24:sella ja Iltalehden palstoilla kirjoittelee enää pari kolme eläköitynyttä höppänää joiden elämänsisältö on antaa terveysvalistusta elämän loppusuoralla hankitun keittokirjan pohjilta. Mikäs siinä!

Täällä sama meno jatkuu. Meno on hiljentynyt todella paljon ja loput roikkuvat dogmeissaan vaikka ketään ei kiinnosta. Pari itseopinutta "asiantuntijaa" kertoo esim.kolesterolitasojen laadusta ja siitä onko lääkitys suotavaa. Jos kolesterolitasot laskevat, alkaa hurraahuudot ja ylistys ja taasen jos ne nousevat, haetaan Ravnskovin kirja ja todetaan ettei niillä arvoilla ole mitään väliä.

Kaikkea aikansa..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 10:33:57 
No eikös "karppaamalla" elimistön pitäisi hakeutua ns oikeaan painoon eli alipainoiset/ylipainoiset
normaaliin painoon? Eli luonnostaan hoikat ei voi karpata?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 10:58:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Miksi hoikkien pitäisi syödä hiilarimoskaa? Tottakai karppaus sopii hoikillekkin, ravinteikasta puhdasta ruokaa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 11:19:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Guestttt kirjoitti:
No eikös "karppaamalla" elimistön pitäisi hakeutua ns oikeaan painoon eli alipainoiset/ylipainoiset
normaaliin painoon? Eli luonnostaan hoikat ei voi karpata?


Hööö... ketkäköhän ne ovatkaan - otsikkoon viitaten - v%#"n tyhmiä?

Ylläolevat kaksi lausettasi ovat jo valmiiksi keskenään ristiriidassa: Jos karpatessa elimistö hakeutuu oikeaan painoon, niin normaalipainoisella karppaajalla paino pysyy muuttumattomana, eikös niin?

Vaikka ei se ihan noinkaan ole: Normaalipainoinenkin karppaaja saattaa kasvattaa lihasmassaa paremman ravinnon ansiosta, jolloin paino voi siitä syystä nousta hieman, vaikka läski ei lisääntyisikään.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 11:32:01 
Guestttt kirjoitti:
No eikös "karppaamalla" elimistön pitäisi hakeutua ns oikeaan painoon eli alipainoiset/ylipainoiset
normaaliin painoon? Eli luonnostaan hoikat ei voi karpata?

800 kaloria päivässä ei ole normaalin ihmisen normaali sapuskamäärä.
Anorektikkoa ei oikein voi parantaa lisäämättä myös kaloreita :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 11:38:49 
No miksi mä sitten kuolen kohta jos toi on mun normaali paino ja karppaan?
Jos paino ei nouse tai laske niin eikö se sitten ole Ok? Lihasta on, en ole mikään
luuranko anorektikko :)

Ja en sanonut syöväni 800 kcl päivässä, ne oli prosentteja mun kokonaiskalorimäärästä
joka on 1600 - 2000 päivässä. Missä sä näit sen 800 kcl? Ei ainakaan mun viestissä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 12:22:00 
Eli tällä foorumilla kaikki muut paitsi ns "sisäpiiriin" kuuluvat eivät voi tehdä asioita oikein.
Jos ylipaino ei karppaamalla putoa niin vika on ihmisessä tai jos jonkun "alipainoisen" paino
ei nouse niin sekään ei ole mahdollista. Seuraavaksi aletaan etsiä mitä vikaa minussa on:
ruoka ei imeydy, syön vääränlaista rasvaa, syön liikaa vitamiineja purkista, olen stressantunut,
lapamato pesii #-o

Jos kuolema kolkuttaa mun ruokavaliolla niin samassa veneessä on aika moni "karppaaja". Tässä esim.
päivän safkat
2 munan munakas voissa paistettuna, puoli pakettia pekonia
Kanaa kookosöjlyssä, vuohenjuustoa, parsakaalia, kurkkua, tomaattia
Pähkinöitä reilusti esim cashew
Rasvaista juustoa, meetwurstia

Kahvia punaisella maidolla about 4 kuppia.

Rasvaa reilusti, annoskoot normaalit - ei mitään piperrystä. Eikä tee tiukkaa syödä aamupalaksi
4 munan munakas ja kokonainen paketti pekonia - siis että en ole mikään annoskyttääjä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 12:39:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Guestt: Nämä makrosi jotka poimin tuolta edelliseltä sivulta: R76% P17% HH7%, nehän ovat ihan hyvännäköiset karppausnäkökulmasta ainakin.
Näyttävät muuten ihan kelvollislta, mutta hiilareita voisi toki vähän nostaakin, ainakin jos paino tippuu tai haluat lisää painoa.

BMI 18,1 yksinään tuo mieleen lähinnä 3 vaihtoehtoa ja totuus voi olla jokin yhdistelmä näistä:
1) Olet hyvin hentoluinen, luonnostaan todella siro ja kapoinen pituuteen nähden.
2) Sinulla on hyvin pieni rasvaprosaentti, joten jos olet nainen (en ehtinyt lukea koko ketjua, enkä arvaile sukupuolta) ovatko kuukautiset säännölliset? Elleivät ole, sinulla on liian vähän rasvaa kropassa ja sen vuoksi ei riittävästi estrogeenia.
3) Sinulla on melko vähän lihasmassaa. Lihasmassan kasvaminenkin voi parantua jos tuota hiilarimäärää nostaa ihan hitusen, ymmärtääkseni insuliinia jota lihastenkin kasvuun tarvitaan, tarvitaan edes pieni rippunen, vaikkei sentään virallisterveellisen ruokavalion edellyttämiä määriä.

Omat makroni ovat - enkä ole koskaan karppaamalla laihduttanut, vaan karppaan terveys- ja hyvinvointisyistä - suunnilleen R70%, P15%, HH15%. Minä kasvatan noilla makroilla ja epäsäännöllisellä (välillä ei yhtään, välillä viikko putkeen) treenaamisella koko ajan pikkuhiljaa lihasmassaa, joten paino nousee pikkuhiljaa ilman rasvan lisääntymistä.

Minun mielipiteeni on se, että jos normaalipainoinen ihminen karppaa syöden niin paljon kuin mieli tekee (siis vastakohtana laskemisille ja rajoituksille), niin paino pysyy itsestään samana, paitsi mahdollista lihasmassan tuomaa lisää, koska nälänsäätely toimii luonnollisesti.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-03-28 13:10:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Guestttt kirjoitti:
Jos kuolema kolkuttaa mun ruokavaliolla niin samassa veneessä on aika moni "karppaaja".

No mutta eikös tämän ketjun otsikko sanonutkin sen juuri noin?
Mitä ihmeen järkeä on tulla väittämään itse itseään vatun tyhmäksi. Edes riitapalstalla :smt026

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)