karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-07 14:20:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-28 10:17:43 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Hyvä kirjoitus, Els! =D> =D> =D>

Mirka kirjoitti:
Minusta S-beinin ongelma on, että tarjoaa muka kaikille toimivia poppakonsteja. Viime kädessä kaikki on siis kiinni siitä, oletko toiminut S-beinin mielestä OIKEIN? Sairasta.
Yrität nyt tahallaan mustamaalata SP:n noudattajista jotain fanaatikkoja yhden asian kannattajia. Myös perinteinen kiinalainen lääketiede tuntee ongelman ja sen korjausehdotukset ovat hyvin samansuuntaiset. SP:ssä vaan on ajatukset koottu nätiksi helposti noudatettavaksi paketiksi.

SP on toimiva ohjelma tietynlaisen hormonihäiriön korjaamiseen. Ei enempää. Jos sen konstit eivät olisi mulle toimineet, olisin hylännyt sen ihan samalla tavalla kuin hylkäsin ketodieetinkin kun se ei ylläpitänyt terveyttä.

Ei täällä kukaan ole väittänyt että se olisi mikään magic bullet kaikkiin ongelmiin. Mutta toisin kuin ketodieetti, sen noudattaminen ei myöskään tee ketään (hormonitoiminnaltaan) sairaammaksi! Mun puolesta kukin saa kuitenkin noudattaa ihan rauhassa mitä tahansa dieettiä haluaa. Ketodieettikin on ihan ok, JOS kroppa sen kestää. Mulla ei kestänyt.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 10:24:43 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi

Mirka kirjoitti:
Jos kroppa kohenee, se on lahja, mutta elämän koko kirjossa melko vähäpätöinen juttu.

Mitäs luulet, jos sun tai siipan terveys pettää itketkö menetetyn terveyden perään? Ihminen kun tapaa kaivata juuri sitä menettämäänsä ja arvostaa vasta sitten.

Itsellä on elsin tavoin hyvin tärkeää, että mä voin hyvin myös syömäni ruuan jälkeen. Siksi mä olen tarkka siitä mitä suuhuni laitan ja miten elän muuten. Kun mä oon aatellu olla terve eläkeläinen sitten joskus hamassa tulevaisuudessa sen sijaan, että sitten sairastasin kaikkea mahdollista ja surisin menetettyä terveyttä. Kun se nyt kuitenkin on niin, että elintavat määrää monia syntyviä sairauksia jo vuosia etukäteen.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 10:49:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämä on aivan hirveää luettavaa, tappuraiset tuppuraisten takuumiehinä, ja kaikki toistensa kimpussa, ja minä olen paras...Huoh! Vielä oikein porukalla yhden kimpussa ja otetaan koko perhekunnat mukaan, että varmaan olet onnettomalla karppilinjalla kun serkunkaimakin on läski ja vaikka itselläkin on samoja ongelmia...

Kyllä se vaan siltä tuntuu, kuin jossain vieras kirjoitteli, että me karpit ollaan itsekkäitä ja omahyväisiä ja kauhukuava oliko se nyt "karpit johtaa maailmaa" ilmiönä.

Ei jaksa enää tätä skeidaa!
Aamen

Täydelliset heittäköön ensimmäisen kiven, vai miten se nyt meni?

ViestiLähetetty: 2010-05-28 11:05:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:

No, mene sitten muualle luomaan jotain metakeskustelua siitä miten sä et nyt vaan kestä, ja yritä kerätä jotain pisteitä olemalla mukamas moraalisempi kuin ketjussa keskustelevat ihmiset.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 11:09:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ No ensimmäisen kiven heitti tässä ketjussa Mirka. Ja hän on tässä nähdäkseni ainoana henkilönä ollut täystyrmäämässä hänestä vääränlaista ruokavaliota. Minusta tällaisessa tilanteessa on täysin ymmärrettävää, että muut reagoivat näin kärkkääseen argumentointiin ja esittävät vasta-argumentteja.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 11:10:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, kyllä ajattelinkin mennä muualle, jatkakaa ihan rauhassa taistelua.
Kannattais silti miettiä että täällä on muitakin lukijoita, esim. tiedonhaluisia.

Tais lähteä muualle myös alkuperäinen kyseliä!

ViestiLähetetty: 2010-05-28 11:15:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

suopursu kirjoitti:
Tämä on aivan hirveää luettavaa, tappuraiset tuppuraisten takuumiehinä, ja kaikki toistensa kimpussa, ja minä olen paras...Huoh! Vielä oikein porukalla yhden kimpussa ja otetaan koko perhekunnat mukaan, että varmaan olet onnettomalla karppilinjalla kun serkunkaimakin on läski ja vaikka itselläkin on samoja ongelmia...

Kyllä se vaan siltä tuntuu, kuin jossain vieras kirjoitteli, että me karpit ollaan itsekkäitä ja omahyväisiä ja kauhukuava oliko se nyt "karpit johtaa maailmaa" ilmiönä.

Aamen

Täydelliset heittäköön ensimmäisen kiven, vai miten se nyt meni?

=D>

ViestiLähetetty: 2010-05-28 11:55:10 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

els kirjoitti:
Asenteisiin tai uskoon hirttäytyminen "järkevissä valinnoissa" on todella turhaa, kun kerran voi kokeillakin.
Avoimin mielin kokeilemalla ja sekä itseään että muita kuuntelemalla pääsee paljon pitemmälle.

Ottamatta itse vääntöön sen enempää kantaa, tälle =D> =D> =D> ja vielä kerran =D>. Sopisi ohjenuoraksi ihan jokaiselle IMHO, niin karpeille kuin kaikille muillekin.

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-28 12:14:19 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Laihtumista epätoivoisesti yrittävä aloittaja pyysi neuvoa onnistuneilta. Yritin oman osuuteni. Sitten häntä alettiin ohjeistaa ruokavaliolle, joka lihottaa. Sitä kohtaan heitin kiven, en ketään ihmistä. En ole väittänyt enkä luvannut, että minun ohjeillani (niillä hyvin epämääräisillä ja ihan itse kokeilevilla) kaikki onnistuisivat. Moni on onnistunut. Mutta ei koskaan kaikki, ei millään ohjeilla. Muussa tapauksessa ylipaino-ongelma olisi maailmasta ratkaistu.

Ja siitä ketoosin haitallisuudesta kaipaisin yhä vielä jotakin näyttöä. Näin kahdeksantena vuonna meinaan kiinnostaisi. Tiedän kyllä, että kaikki eivät ketoosissa viihdy. Aina olen näille sanonut, että etsi oma tasosi. Oma olo kertoo, ei mikään kirja. Mutta niin kauan kuin näyttö puuttuu, minusta on loukkaavaa lukea perustelemattomia väitteitä ketoosin vaarallisuudesta -vieläpä täällä, karppipalstalla! Tai sellainen tämä joskus oli: Ai että menen taatusti rikki ellen syö riittävästi hiilihydraattia, huoh... edes viralliset tahot eivät enää väitä tämmöisiä.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-28 12:28:56 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Sikäli kun olen tätä ketjua lukenut, niin kukaan ei ole suoraan väittänyt ketoosia vaaralliseksi, vaan ettei se vaan sovi kaikille. Se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.
Ja sbein nyt tuskin sekään on sen enempää täysin lihottava ruokavalio, sen enempää kuin vaikka virallisterveellinen tai mikä tahansa muukaan viritys. Pointti on määrissä, kuten itsekin sanot. Tietysti on niitä, jotka lihovat herkästi hiilareilla (hormonipuolen ongelma insuliineissa) ja sitten on tietysti niitä, jotka eivät liho.
Terveellinen tapa laihtua lienee tässäkin se pointti.
Ja kitukuureilla laihtumisesta tiedetään virallisterveellisestikin se tosiasia, että ne kuluttavat kehon mineraaleja ja lihaksia = peruskulutus pienenee = lihoo herkemmin. Joten riittävän ravinteikas ruoka on kaiken a ja o. Ei mahdollisimman pienet kalorit.
Ja se tosiasia, kuten joku täällä jo sanoikin, että myös lihava voi olla aliravittu (kivennäisten, vitamiinien, hivenien, proteiinien osalta), joten tottakai menee aikaa ennen kuin keho on korjannut itseään tarpeeksi ravinteikkaalla ruualla -> voi alkaa laihtumaan. Tähän tosiasiaan itsekin olen taipuvainen uskomaan, sillä ainakaan kovin vähillä kaloreilla minä en laihdu. Kun en laihdu kovin isoillakaan, mutta enpäs lihokaan. Enkä liho runsailla hiilareillakaan, sillä ruokahalun takia on ollut pakko ottaa peruna ja riisi takaisin lautaselle. Nämä asiat ovat monelle niin yksilöllisiä, että vaikea sanoa kuka on väärässä ja kuka oikeassa. Jokainen voi vain omalta kohdaltaan tutkia ja selvitellä asian ajan kanssa.

Ruuan kanssa kikkailu on sikäli hankalaa, että jokaisen on joka päivä jotain syötävä. Ja mikään muutos ei näissäkään näytä kaikilla ilmenevän heti.

Mut toivon silti, että aloittajalla alkaa taas tapahtumaan kropassa. On täälläkin tunnettu tosiasia sekin, että joidenkin kropalla on taipumus pitää tasannevaiheita ns. jumeja, joskus kauankin ja sitten jossain vaiheessa laihtuminen taas jatkuu. Liekö tuo jumitus sitten vaikka kehon omaa korjaussarjaa, mene ja tiedä.

Muoks: olisikin se lystiä, jos homma olisi niin, että sisään ja ulos ja miinuskaloreita kehiin niin läski lähtee. Mutta elämän matematiikka on pikkaisen tuota monimutkaisempi juttu, 1+1 ei olekaan 2.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 12:52:10 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lainaa:
Mutta toisin kuin ketodieetti, sen noudattaminen ei myöskään tee ketään (hormonitoiminnaltaan) sairaammaksi!

On siis tehty täysin selväksi että ketoosi on vaarallinen.
Sen sopivuutta tai optimaalisuutta kaikille sen sijaan ei ole väittänyt kukaan. Mm. minä en koskaan, en ikuna näinä seitsemänä vuotena. Olen vain kertonut, että minulle se sopii, haittoja ei tunneta, mutta kaikilla olo ei ole kovin hyvä. Näille myös Atkins mm. kehottaa hiilarilisää.

Meillä on vain ja ainoastaan Misukisun väite, että hänen ja miehensä terveysongelmat ovat johtuneet ketogeenisesta ruokavaliosta. Mitään näyttöä en tiedä esitetyn, ja vaikeaa se olisikin. Mikä tahansa ilmiö voi johtua triljoonasta syystä, nyt on valittu Atkins.

Melkoista uskovaisuutta myös julistaa jokin ruokavalio semmoiseksi "joka ei sairastuta ketään". Jo pelkästään lihominen aiheuttaa yleensä huomattavaa insuliiniherkkyyden huonontumista, monista muista hormonaalisista muutoksista puhumattakaan (onko jo leptiiniresistenssikin?) -En halua lähteä pelottelemaan, mutta tuommoiset varmat julistukset ovat tosi vaarallisia. Mikään ei ole varmaa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-28 13:02:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kysymys on siis jostakin ihan muusta kuin asiakysymyksistä.

=D>

ViestiLähetetty: 2010-05-28 13:13:32 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

suopursu kirjoitti:

Tälläisiä me vaan kaikki ihmiset ollaan enemmän tai vähemmän. Ei tää liity vain karppeihin mitenkään erityisesti. Kaikissa ryhmissä kuohuu aina välillä ja se on ihan normaalia ja ryhmädynamiikkaan kuuluvaa. Ei karpit oo sen kummosempia. nyt on kuohuntavaihe menossa ja kyllä se siitä taas rauhottuu.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 13:29:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tälläisiä me vaan kaikki ihmiset ollaan enemmän tai vähemmän.

No näinhän se on Kirrimirri, mutta kyllä me karpit silti olemme aikamoisia "ruokafasisteja" ja vaikka kuinka puhumme, että olemme avoimia uusille asioille, niin se oma totuus on hyvin ehdoton ja paras! Enkä puhu nyt vain tästä yhdestä ketjusta, vaan laajemminkin täällä.
Mietin samalla omaa käytöstäni niin täällä foorumilla kuin normi elämässäkin, helposti karppi-ajatukset jyrää muiden elämäntyylejä, jos ei välillä mieti ja jarruta.
Mielestäni olisi hyvä antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta kun ne muut eivät ymmärrä parastaan! :wink: :lol:

Toisaalta hyvähän se on välillä tuuletetaan ihan kunnollakin, mutta jotenkin koin loppupeleissä, että tässä oli lauma yhtä vastaa, ja se saa minut aina ja joka tilanteessa reagoimaan.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 13:38:02 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Eihän tämä nyt ole mitenkään pahimmasta päästä edes IMHO, jos yhtään enempää on keskustelupalstoilla pyörinyt niin aika varmasti on törmännyt paljon pahempaankin. Täällähän on kielenkäyttökin ihan siistiä vielä, ei lentele kirosanat eikä alatyyliset kommentit.

EDIT: enkä muuten myöskään tasan varmasti ruokafasistiksi tunnustaudu, mun puolestani jengi saa syödä vaikka styroksia kunhan mun ei tarvii :mrgreen:

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-28 13:54:28 
suopursu kirjoitti:
Tälläisiä me vaan kaikki ihmiset ollaan enemmän tai vähemmän.

No näinhän se on Kirrimirri, mutta kyllä me karpit silti olemme aikamoisia "ruokafasisteja" ja vaikka kuinka puhumme, että olemme avoimia uusille asioille, niin se oma totuus on hyvin ehdoton ja paras! Enkä puhu nyt vain tästä yhdestä ketjusta, vaan laajemminkin täällä.
Mietin samalla omaa käytöstäni niin täällä foorumilla kuin normi elämässäkin, helposti karppi-ajatukset jyrää muiden elämäntyylejä, jos ei välillä mieti ja jarruta.
Mielestäni olisi hyvä antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta kun ne muut eivät ymmärrä parastaan! :wink: :lol:

Toisaalta hyvähän se on välillä tuuletetaan ihan kunnollakin, mutta jotenkin koin loppupeleissä, että tässä oli lauma yhtä vastaa, ja se saa minut aina ja joka tilanteessa reagoimaan.

Aamen. Totuushan on se, että täällä vallitsee melkoinen joukkohurmos välillä missä ei nähdä kuin yksi totuus. Ja jos joku uskaltaa sitä kyseenalaistaa niin...... [-X

ViestiLähetetty: 2010-05-28 14:22:11 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Minusta on hyvä, että keskustellaan ja ollaan eri mieltä niin kauan kuin asiat taistelevat keskenään, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.
Schwarzbeinilaiset ovat nyt eristyneet muutamaan omaan ketjuunsa, joten tyylille on perustettu oma osio karppaustyyleihin. Näistä ketoosin ja karppauksen mahdollisista vaaroista pitäisi pystyä keskustelemaan ja väittelemään. Jos joku on rikkonut itsensä karppaamalla, eikö olisi kiva tietää mikä meni väärin ja miksi?

Aloittelijoiden neuvomisessa pitäisi kunnioittaa karppaajan valitsemaa tyyliä. Tämä ketju lähti käsistä, eikä tästä taida olla ketjun aloittajalle minkäänlaista hyötyä.

Siirto taistelutantereelle >

ViestiLähetetty: 2010-05-28 14:44:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
suopursu kirjoitti:
i olisi hyvä antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta kun ne muut eivät ymmärrä parastaan! :wink: :lol:

Aamen. Totuushan on se, että täällä vallitsee melkoinen joukkohurmos välillä missä ei nähdä kuin yksi totuus. Ja jos joku uskaltaa sitä kyseenalaistaa niin...... [-X

Näin on. Samanlainen fakkiutuneisuus osalla, kun virallisterveellisen suosittelijoilla.

Vaikka kuinka kertoo, että matahiilarisella ja kaloria rajottamalla ei laihdu Mirka pomppaa kaikkien näiden viestien ohi ja toitottaa, että ainoa toimiva on ketoosi ja kalorirajoitus. Vaikka se ei toimi kuitenkaan kaikilla. Järkyttäävähän se on jos kaikki ei mene oman ideologian mukaan, niin ne asiat kannataa skipata, että ei oma maailma murene.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 14:47:28 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

ninni74 kirjoitti:
Vaikka kuinka kertoo, että matahiilarisella ja kaloria rajottamalla ei laihdu

Tarkoitit nyt varmaan itseäsi, et kaikkia.

ViestiLähetetty: 2010-05-28 15:03:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hoover kirjoitti:
ninni74 kirjoitti:
Vaikka kuinka kertoo, että matahiilarisella ja kaloria rajottamalla ei laihdu

Tarkoitit nyt varmaan itseäsi, et kaikkia.

Itseäni. Kirjoitinko lauseessa, että tarkoitan kaikkia??? mutta ompa nuita näköjään muitakin...Itse asiassa aivan liikaa.
Vaikka et sitä haluakkaan hyväksyä. Turha saivarella ja etsiä piiloviestejä ja kuvitella olemattomia.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00