karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-25 15:58:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 284 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1115 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-08-23 17:10:10 
artoheikki kirjoitti:
Matee kirjoitti:
Ok, koeasetelma voi olla hyvä. Ainahan sitä voi kokeilla mitä tahansa. Ja jos useat kokeet osoittavat, että mikroaalloilla säteiletyt vedet estävät kasvien siementen itämistä ja kasvua, niin sitten se on empiirisesti todettu pitävän paikkansa. Sen jälkeen pitää vain osoittaa, mikä mekanismi aiheuttaa tämän. Olen skeptikko, mutta toki olen valmis muuttamaan kantaani, jos tieteelliset kokeet osoittavat tilanteen olevan näin.

Jos kasteluvesi on kemiallisesti puhdasta ilman ravinteita, niin hupsis kukka on kuollut kolmen viikon sisällä. Näin kävi ainakin minun kokeessa. Jos siihen löytyy jokin muu selitys, niin olen kiinnostunut kuulemaan.
Tein kokeen mahdollisimman huolella.

=D> Eiköhän veden ns funktio ole kasvillakin nestetasapainon ylläpito, vähän sama kuin ihmisellä. Kasvilla taitaa lähinnä olla kyse nesteen happamuudesta/ emäksisyydestä, niin ja miten multa sopii kasville. Kasvi saadaan kuolemaan suht helpostikin ja nopeasti väärällä ravinnolla. Eipä taida monikaan kasvi elävän pelkällä vedellä.

ViestiLähetetty: 2015-08-24 08:33:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei selitä miksi toinen kukista kuoli?

ViestiLähetetty: 2015-08-24 08:45:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sadevesi on muuten tislattua vettä + ilmakehän (saaste)hiukkasia, ei siinä mitään ravinteita ole. Ravinteet ovat maassa.

ViestiLähetetty: 2015-08-24 09:08:17 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
Minusta tuntuu että tällä foorumilla monella on syvä Puska-viha.

Jos jotakin hyvää seurasi edellisistä parlamenttivaaleista niin se että Puskan aika Suomessa on sitten ihan virallisesti ohi. Pekasta ei erityisemmin pidetä muissakaan piireissä (foorumin ulkopuolella) ja hänen vähärasvainen-saatavuuttarajoittava-hinnallaohjattava-maailmankuvansa joutaa historian kauhugalleriaan.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2015-08-24 09:31:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Catharsis kirjoitti:
Sadevesi on muuten tislattua vettä + ilmakehän (saaste)hiukkasia, ei siinä mitään ravinteita ole. Ravinteet ovat maassa.

Ei tämäkään selitä, miksi minun toinen kukka kuoli, kuten kuvassa näkyy.

ViestiLähetetty: 2015-08-24 10:07:22 
Poissa
voipallo
voipallo

artoheikki kirjoitti:
Catharsis kirjoitti:

Jos kuvassa olevalle kukalle annettiin arsenikkia ja nakinkeittolientä, kuka helvetti sen voi tietää

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2015-08-24 16:09:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaa, että olen antanut kukalle arsenikkia ja että ihan tietämättä. Olisiko asia näin?

ViestiLähetetty: 2015-08-24 16:58:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Turha tästä on kinata, tee uusi tutkimus.

Koska tutkimuksen tulee aina olla toistettavissa ja n:n täytyy olla kohtuullinen, niin osta vaikka 100 tervettä kukantainta. Istuta ne samanlaisiin ruukkuihin ja samasta multasäkistä otettuun multaan. Jaa taimet kahteen yhtäsuureen ja tasakokoiseen ryhmään ja kastele toista ryhmää vain vesijohtovedellä ja toista vain mikroaaltouunissa "säteilytetyllä", mutta samaan lämpötilaan jäähdytetyllä vedellä. Jokaisen taimen täytyy saada sama määrä vettä ja niiden kasvuolosuhteet on oltava samat (tuuletus/aurinko/varjo/lämpötila). Raportoi tulokset kuukauden kuluttua. Siitä se selviää.

ViestiLähetetty: 2015-08-24 21:17:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

UUden mikrouunin ostajat kovasti puolustelee uutta laitetta. Meillä silloin vielä, kun omistimme mikrouunin, niin sitä käytettiin loppuaikoina tiskirätin desivisioimiseen.

ViestiLähetetty: 2015-08-25 09:13:20 
artoheikki kirjoitti:
Catharsis kirjoitti:

Eli sinulla oli kaksi kasvia, joista toinen kuoli. Apropoo, tuo alkuperäinen koe oli tehty filtered water ja keittämällä vesi liedellä tai mikrolla. Kumma ettei kumpikin kasvi 2006 vuonna kuollut kun oli käytetty puhdistettua vettä.

ViestiLähetetty: 2015-08-25 13:16:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sopiihan se siihenkin! Kannattaa tosin olla märkä tai vähintään kostea, muuten ei kuumene ja desinfioidu.

Yli kolmekymmentä vuotta mikro ollut taloudessa, kolmas yksilö menossa. Edellinen on varastossa täysin toimintakykyisenä, mutta tytär ei jaksanut katsella "vanhuksilla" niin "esihistoriallista" laitetta, vaan osti uuden.

ViestiLähetetty: 2015-08-25 13:50:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Me ostimme ensimmäisen mikron (Philips) joskus seitsemänkymmentä luvulla ja viimeisen noin 10 vuotta sitten, jonka jätimme myymäämme taloon. Tämän jälkeen emme ole katsoneet tarpeelliseksi kyseistä laitetta. Mikro on ehdottomasti kätevin edellisen päivä ruoan lämmityksessä. Uskon silti edelleen, että mikron lyhytaallot tuhoaa ruoan sisältämiä antioksidantteja, siksi emme katso sitä tarpeelliseksi. muutenhan mikrosta ei ole haittaa. Hyvää jatkoa!

ViestiLähetetty: 2015-08-26 09:48:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

artoheikki kirjoitti:
Uskon silti edelleen, että mikron lyhytaallot tuhoaa ruoan sisältämiä antioksidantteja, siksi emme katso sitä tarpeelliseksi.

Ei huolta, sillä ruuan joskus sisältämät antioksidantit tuhoutuivat jo siinä vaiheessa, kun sitä ensimmäistä kertaa kypsennettiin.

ViestiLähetetty: 2015-08-27 08:34:26 
Catharsis kirjoitti:
Turha tästä on kinata, tee uusi tutkimus.

Koska tutkimuksen tulee aina olla toistettavissa ja n:n täytyy olla kohtuullinen, niin osta vaikka 100 tervettä kukantainta. Istuta ne samanlaisiin ruukkuihin ja samasta multasäkistä otettuun multaan. Jaa taimet kahteen yhtäsuureen ja tasakokoiseen ryhmään ja kastele toista ryhmää vain vesijohtovedellä ja toista vain mikroaaltouunissa "säteilytetyllä", mutta samaan lämpötilaan jäähdytetyllä vedellä. Jokaisen taimen täytyy saada sama määrä vettä ja niiden kasvuolosuhteet on oltava samat (tuuletus/aurinko/varjo/lämpötila). Raportoi tulokset kuukauden kuluttua. Siitä se selviää.

Niin siis Heikkilä antoi blogissa ymmärtää tehneensä kokeen itse vaikka olikin vain lainannut amerikkalaisen koulutytön kotitehtävää ja julkaisi postauksen yhteydessä kuvan joka on osoitettu kaiken lisäksi väärennökseksi. Tämä osoittaa sen että Heikkilälle kelpaa todistusaineistoksi mikä tahansa mikä tukee hänen omia ennakko-oletuksiaan. Jos lääkäri kutsuu koulutytön kotitehtävää "tieteellisesti päteväksi kokeeksi" niin voidaan kyseenalaistaa ymmärtääkö hän tieteellisestä tutkimuksenteosta paljoakaan.

ViestiLähetetty: 2015-09-17 11:29:21 
Poissa
ruutana
ruutana

Muutto on sujunut vallan loistavasti.

ViestiLähetetty: 2015-09-17 12:48:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Me suomalaiset olemme ehkä hieman sulkeutuneita. Muutettuani takaisin kotimaahan, niin huomasin täällä tutustuminen olevan vaikeata uusiin ihmisiin.Toki mulla on vanhoja nuoruuden ajan tuttavia.
He kaikki ovat enemmän tai vähemmän sairaita.
Saksasta tuli mieleen, että sieltä oli vaikeaa löytää kevytmaito tuotteita työskennellessäni siellä 2001. En tiedä kuinka asia on nykyään.

ViestiLähetetty: 2015-09-17 13:00:02 
artoheikki kirjoitti:
Lainaa:
Muutettuani takaisin kotimaahan, niin huomasin täällä tutustuminen olevan vaikeata uusiin ihmisiin.

Toihan on susta itsestä täysin kiinni. Mene höpöttelemään niille ihmisille niin kyllä tuttuja alkaa tulemaan.

ViestiLähetetty: 2015-09-17 13:09:54 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Ei ne ymmärrä kevyttuotteista mitään siellä..
Muttei siellä ollu lihaviakaan.

ViestiLähetetty: 2015-09-17 13:46:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vierailijan hengentuote. Olisko arvon vieraan syytä etsiä Antin alkuperäinen juttu vai onko tieten tahtoen vääristelyä?

Lainaa:
Niin siis Heikkilä antoi blogissa ymmärtää tehneensä kokeen itse vaikka olikin vain lainannut amerikkalaisen koulutytön kotitehtävää ja julkaisi postauksen yhteydessä kuvan joka on osoitettu kaiken lisäksi väärennökseksi.

ViestiLähetetty: 2015-09-17 16:22:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieraalle

Kauanko olet asunut ulkomailla?
Tarkoitan kuinka hyvin tunnet jonkun toisen kansan käyttäytymis kuviot.
Suomalainen on on ystävällinen ja vieraanvarainen, mutta ensi kohtaaminen on jäykkää. Suomalainen ei osaa sanoa esim vieraalle ihmiselle huomenta. Se on suomalaisille vaikeaa.
Työskentelin saksassa kuten edellä kerroin, niin nuoretkin ihmiset toivotti hyvää iltaa; guten abend. En ole tällaista havainnut kertaakaan tässä maassa. Usein toivotin itse aloitteisesti huomenet. jotkut vastas jotkut ei vaivaudu. Yleensä mulkoilaan, kuka toi luulee olevansa? Ehkä suomalainen ehkä hieman ujo paitsi keskustelupalstoilla tai kännissä..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 284 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1115 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00