Vieras kirjoitti:
En ota vastuuta siitä, mitä muut vieraat sanovat. Minä työnnän nenäni väitteisiin, joille ei löydy todellisuuspohjaa. Joku tais tuolla aikasemmin väittää kenen tahansa, eli vaikkapa minun olevan insuliiniresistenssin partaalla vain siksi, että ei välttele hiilihydraatteja. No, kuka tietää, sairastunko vai enkö, todennäkösesti en sentään hiilareiden takia, mutta kyllä vastaavat väitteet kertovat aika selkeästi, että hiilarirajoitusta pidetään ainoana järkevänä tapana syödä..
Itse en vain näe järkeä poistaa omasta ruokavaliostani useita hyviä ja monipuolisia juttuja vain korvatakseni ne rasvalla. Silti uskon 100 %, että joillekin ihmisille karppaus on täydellinen ruokavalio.
Sinäkö ne määrittelet millä on todellisuuspohjaa ja millä ei?
Ja minä olin se, joka yritti kauniisti kertoa siitä hiilareiden osuudesta siihen resistenssin syntyyn - mutta kuten huomaat itsekin, niin et ymmärtänyt asiaa sitten ollenkaan. Johtuuko se sitten siitä, että ette (halua?) ymmärrä hiilareiden vaikutusta verensokeriin ja sitä kautta insuliiniin. Tai sitä, että myös laiha ihminen voi sairastua d2:seen eli siihen insuliiniresistenssiin tai sitä, että myös lihava ihminen voi syödä vt-uskovaisten "oikein" silti laihtumatta. Te vt-uskovaiset kun ette halua ymmärtää, ettei asiat ole mustavalkoisia vaan yritätte viimeiseen saakka vaan saada itsellenne sitä hyvää oloa mollaamalla ensisijaisesti että vhh:lla syödään väärin (mitä väärää niissä kasviksissa ja marjoissa vhh:lla on, kun vt:llä niitä käsketään syödä?) ja ollaan sohvaperunoita.
Ellette edes tiedä mitä vhh:lla syödään, niin miten voitte arvostella? Ai niin, tiedättehän te - olettehan te lukeneet iltapäivälehtiä, joissa on se "oikea" tieto.
Ehkä teidän mielestä, mutta siinä tapauksessa on pakko todeta että hiilaritko ne teidän aivot sitten sumentaa, jos uskotte iltapäivälehtiin noin sokeasti?
Mutta kerropas mitä hyvää ja monipuolista on niissä perunoissa, viljassa ja sokerissa - siis niissä, jotka ihmiset poistaa ruokavaliostaan kun vhh:lle rupeaa?
Toisaalta, miksi kenenkään tosiaan tarvitsis noista höttökaloreistaan luopua, jollei ole aineenvaihdunnassa häikkää, ei kuivaa ihoa, vilja ei pistä haisemaan peräpäästä, ei ole väsymystä ruokailun jälkeen ym ym? Silloin pitää nauttia, jos kaikki on hyvin ja voi syödä sinänsä ihmiselle tarpeetonta ruokaa. Mutta ei se silti oikeuta ketään moittimaan sohvaperunaksi tai sanomaan, että joku syö "väärin" jollei syö samalla lailla kuin itse.
Ja kyllä, samalla lailla - tai jos tarkkoja ollaan niin paljon paremmin - jaksan nykyään tehdä työni ja lisäksi vielä liikkua useamman tunnin viikossa. Kuntosalillakin jaksaa painaa aivan mainiosti, toki es. jalkojen osalta monesti käytössä vain 40-60 kg:n vastukset ja käsissä puolestaan tosi pienet (10-20kg) kun on olkapään kanssa tapaturmainen ongelma. Mutta aivan ihanaa, kun jaksaa liikkua vielä työn ja kaiken muun lisäksi. Ja muuten, jotta saatte lisää sohvaperuna asiaa mun kohdalle, niin kerron vielä että mulla ei ole kun 26 pv vapaata
vuodessa - te mollaajat, jotka ette siis ole niitä sohvaperunoita, ette pysyis perässä paria päivää pidempään (yrittäjiä on nimittäin ollut

). Ajatelkaa, jäisitte toiseksi tällaiselle sohvaperunalle ihan tosta noin vaan