Kihara:
minustakin tuo vaikutti epäilyttävän tutulta tuo aloittajan kommentti

se kun muistuttaa kovasti paljon omaa eilistä tunteenpurkaustani

Mutta jos tosiaan minuun viittaat niin joudun kyllä pesemään käteni aloittajan puheenvuorosta.. Mutta kyllä olen tosiaan samaa mieltä, tällä palstalla on monta henkilöä jotka kokevat tarpeelliseksi ivata toisten elämäntapoja ja antaa ylimielisiä kommentteja, ihan niin kuin heidän tyylinsä olisi se ainoa oikea terveeellinen ruokavalio. Ja kuten todettua, kutrin palstalla en tällaiseen koskaan törmännyt.
Toisaalta tiedän, että juuri vhh-dieettejä kohtaan tunnetaan suuria ennakkoluuloja ja epäilemättä kyseisten dieettien noudattajat ovat saaneet virallisterveellisten ohjeiden kannattajilta yhtä jos toistakin kuulla ruokavaliostaan. Onkohan näistä kommenteista tullut tällanen puolustusreaktio, jonka vuoksi ihan kaikki toisenlaista näkemystä esittävät saavat p:tä niskaansa?? Mielestäni kuitenkin ylimielisyys on erittäin harvoin se hedelmällisin suhtautumistapa, ennemmin näkisi jo kokisi ystävällistä ja opastavaa suhtautumista sekä muiden ruokavalion noudattajia että vhh:ta kyseenalaistavia ihmisiä kohtaan. Kyseenalaistamisestahan tämäkin dieetti on aikoinaan alkanut itse kullakin, ja myös sen oppien kyseenalaistaminen kannattaa.
Mutta siis tarkennuksena, että suurin osa täällä palstailevista on nimenomaan näitä ymmärtäväisiä ja ei-ylimielisiä tyyppejä

mutta liian monta vastakkaistakin kommenttia on valitettavasti nähty. Olisiko ihan oikeasti peiliin katsomisen paikka itse kullakin?