karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 14:16:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 22:06:20 
Epäilenpä vaan että monet karpit pitävät hiilihydraattimäärät liian pieninä hyötyyn nähden. Turhaan kiristellään hampaita ja kaivataan sitä yhtä leivänpalaa. Yksinkertaisesti ketoosille annetaan liian suuri merkitys huomaamatta, että se tuskin on laihtumisen pointti ollenkaan. Ymmärretäänkö ketoosin jokapäiväistä vaihtelevaisuutta yleensä kunnolla, epäilen.
Kannatan hyväkarppausta vai oliko se nimeltään se. No kuitenkin olen sillä laihtunut ja olen siihen tyytyväinen :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 22:31:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Carnivore kirjoitti:

Olipa yllättävää. Tulee mieleen eläinoikeusaktivistien, vegaanien, ääriuskovaisten ym. hörhöjen palstat. Väitelkää vapaasti onko 70% suklaa parempaa kuin 85% suklaa, vakavampi keskustelu joutaakin roskakorialueelle. Ei anna tämä sivusto enää mitään. Adios. :smt039

Tämä viesti tuli mulle yllätyksenä?? :shock:

Eihän siinä ole mitään pahaa jos aihe siirretään sille kuuluvalle alueelle. Itsekin sanoit oikein odottavasi sitä ''P:tä'' naamallesi tjv. joten tiesit takuulla, että ihmiset provosoituisivat tästä, ehkä jopa sitä toivoitkin salaa :smt064
..ja koska taistelutantereella saa provosoida/soitua niin eikös tää silloin ole oikea osoite viestillesi, mitä pahaa tämän siirtämisessä on, että sinä sen takia hylkäät meidät? :smt022

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 22:36:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ester kirjoitti:
Carnivorelle haluan sanoa: :^o paikkarit heh heh heh heh! Kehnoin laihari mitä olen kokeillut! MInulla ei laskenut grarmmaakaan kuukaudessa.

:smt036 :smt119 :smt096 :smt064

Ei ap mun mielestä paikkareita varsinaisesti puolusta, jos viittaat siis
Lainaa:
Tällä tavalla ette ainakaan makeanhimoista pääse ja kun se tavoitepaino on saavutettu, tervemenoa hiilarimaahan (sinnehän teistä suurin osa näyttää kaipaavan). Turha naureskella paikkareille.
tuohon kohtaan? Hää vaan sanoopi jotta turha niille paikkareille nauraa jos kuitenkin on itse koko ajan hiilareissa kiinni.

Voi tietysti olla että ymmärsin taas väärin jotain?

[/url]

Pullan pudotus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 01:16:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tietty valikoima sallittuja herkkuja on yksi peruspilari karppauksen onnistumisen kannalta, eikä varmasti yksin minun osaltani. Sellaista ruokavaliotahan tässä haetaan, jota voi noudattaa lopun ikänsä ja kokeilun kautta jokainen löytää sen oman linjan. On se nyt kumma jos kaiken pitää olla niin helvetin täydellistä heti siltä istumalta!! Itselläni on ollut vuosien saatossa useita karppauskausia, joista jokainen on opettanut jotain. Valitettavasti se hiilari helvetti on loukko, johon pudottua ei välttämättä ihan heti ylös ponnistetakkaan. Muistiin jäävä hyvä olo ja epäonnistumisesta opitut asiat auttavat kuitenkin uudelleen yrittämisessä ja alkuun pääsemisessä, huolimatta siitä että seuraava kompastuskivi saattaa odottaa seuraavan nurkan takana. Toisin on monella muulla ruokavaliolla ja dieetillä joista ei hyvänolon tunnetta saa irti millään, jolloin uudelleen aloittaminenkin on aina entistä vaikeampaa.

Jokaisella meistä on se raja jota ei voi ylittää ja se on vaan itse etsittävä. Toisilla sen rajan sisälle mahtuu 50g suklaata päivittäin ja toisille taas ei. Minulle se ei sovi, mutta sen sijaan 70% suklaa on loistava herkku niihin hetkiin kun vaihtoehtona olisi 200g fasun sinistä... Pitäiskö mun ihan oikeesti kärvistellä mielitekoni kanssa ja sitten väistämättä repsahtaa jossain välissä oikeen kunnolla? Toisaalta jos turrutan itseni karppi herkkuihin alkaa sitä todella nopeasti haluta jotain muuta herkullisempaa eli hiilari moskaa... Mutta tätä en olisi oppinut ilman yritystä ja erehdystä.

Eihän se herttinen sentään tee kenestäkään sen parempaa jos pystyy hampaat irvessä vetämään pihviä ja parsakaalia voisilmällä päivästä toiseen repsahtamatta tai hakematta ruuan kautta myös toisinaan nautintoa. Ja lopuksi vielä pitää sanoa että itse en ole tainnut osallista yhteenkään herkkuihin liittyvään keskusteluun eikä ole myöskään silmääni pistänyt että niitä olisi edes kovin montaa ollut. Mutta eipähän ole luonteeseeni kuulunut myöskään toisten karettuminen. Minulta se ei ole poissa jos joku leipoo mutakakkua joka toinen päivä, eikä myöskään yöuneni siitä häiriiny jos kyseinen leipuri pistelee seuraavassa hetkessä korvapuustia kitusiina. Itse olen ensimmäisellä karppauskerralla pistellyt suuhuni pelkkää proteiinia ja rasvaa ja ollut sen kuukauden kitumisen jälkeen vhh diettien vihollinen numero 1.... ihmisen luontoon kuitenkin kuuluu kyky kehittyä ja oppia :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 08:10:04 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

En minäkään ihan ymmärrä noiden korvaavien herkkujen käyttöä kuin aivan poikkeustapauksessa ja HARVOIN. Jokaisen on todellakin itse mietittävä ja haettava ne itselle sopivat hiilaritasot, eikä se todellakaan aina ole helppoa. Herkkujen syömisessä piilee aina se vaara, että tulee totaalinen repsahdus. :cry:

Olen sairastanut flunssia tosi harvoin nyt karppausaikana, siis itse asiassa ensimmäinen tauti tuli n. vuosi ja neljä kuukautta uuden elämän aloittamisen jälkeen (normaalisti on ollut 1-2 flunssaa per vuosi). Mutta nyt tauti olikin sitten sitä pahempi.... Ja jostain kumman syystä yhtenä päivänä iski mannapuurohimo, mikään muu ruoka ei maistunutkaan. Söin kahtena päivänä "lounaaksi" mannapuuroa, sen koommin ei ole mieli tehnyt. Ruokahalu on vieläkin osin hukassa, ehkä tästä vielä noustaan elävien kirjoihin.

Nykypäivän vitsaus lienee juuri tuossa herkuttelun arkipäivätymisellä, joka päivä pitäisi saada jotain herkkua! :roll:

ViestiLähetetty: 2006-03-12 13:45:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Carnivore kirjoitti:
Lähes joka toinen threadi näyttää käsittelevän sitä, miten saisi kehiteltyä ruokia, jotka jäljittelisivät hiilariherkkujen makuja mahdollisimman hyvin...

Samaan aikaan hehkutetaan sitten kuinka on hyvä olo ja mielihalut ovat hävinneet ja sitä rataa... bullshit.

Seli seli ja seli.

Asiaa, varsinkin reseptiosio on hauskaa luettavaa, kun joka kolmas ohje on joku makea jälkiruoka. Karppifoorumilla! Itsekurin puutosta sanon minä! :D Ihan niinku jotkut alkoholistit miettisivät parhaita tapoja saada pää sekaisin ilman alkoholia, ettei sitten tulisi niitä repsahduksia.

OT: niin ja sitten tommoset katkeroituneet "jätän tämän palstan"-viestit on sitten _kohtuullisen_ säälittäviä. :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 14:29:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Make kirjoitti:
Carnivore kirjoitti:
Ei muuta tällä kertaa. P:tä odotettavissa naamalle vaan antaa tulla vaan =P~

Carnivore kirjoitti:
Ei anna tämä sivusto enää mitään. Adios. :smt039

No ei montaa tuntia mennyt sitten :D

Kiinnitin samaan huomiota ;) Ei kannattaisi luovuttaa ihan noin herkästi... :) Foorumilla foorumin tapaan, sanon minä :D Hyvä aloitusviesti, pakko myöntää..

ViestiLähetetty: 2006-03-12 15:42:13 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

kekexxx kirjoitti:
Carnivore kirjoitti:
Lähes joka toinen threadi näyttää käsittelevän sitä, miten saisi kehiteltyä ruokia, jotka jäljittelisivät hiilariherkkujen makuja mahdollisimman hyvin...

Samaan aikaan hehkutetaan sitten kuinka on hyvä olo ja mielihalut ovat hävinneet ja sitä rataa... bullshit.

Seli seli ja seli.

Asiaa, varsinkin reseptiosio on hauskaa luettavaa, kun joka kolmas ohje on joku makea jälkiruoka. Karppifoorumilla! Itsekurin puutosta sanon minä! :D Ihan niinku jotkut alkoholistit miettisivät parhaita tapoja saada pää sekaisin ilman alkoholia, ettei sitten tulisi niitä repsahduksia.

OT: niin ja sitten tommoset katkeroituneet "jätän tämän palstan"-viestit on sitten _kohtuullisen_ säälittäviä. :twisted:

Toset ovat persoja makealle, toiset eivät niitä kaipaa - tarvitseeko sitä syyllistää ???????????????
Olen joskus aikaisemminkin kommentoinut samanlaista keskustelua ;
varsinaisiin ruokiin ei niin reseptejä tarvita, useimmat nyt osaavat pihvejä paistaa, muhennokset ja keitot ovat helposti muutettavissa karpiksi...
Mutta kun jatkaa karpaamista vuosikausia/ lopun ikäänsä, niin suonette anteeksi jos joskus tekee mieli jotain makeaa ja hyvää -
Ns. korvikkeita useimmat kaipaavat siksi, etteivät saisi vatsavaivoja ja alkaisi taas kamppailemaan vanhojen mielitekojensa kanssa :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 15:50:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taidan alkaa kehitellä voileipäkakkua kun eilisestä piirakkapohjasta tuli sen verran kuivahko että siitä taitaisi saada hyvät paahtoleivän korvikkeet :smt019

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 15:55:56 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

..eikun jatketaan kehittelyä... :twisted:

Piti vielä lisätä, että kyllähän paikkareilla koetetaan keksiä koko ajan rasvattomia ja kalorittomia korvikkeita - niistä tuskin saa kovin nautittavia...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 15:56:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tästä "korvike" asiasta... Mitäs jos lakattaisiin kutsumasta noita karppiherkkuja "korvikkeiksi" milloin millekin??? Eihän vaikkapa omenapiiraskaan oo korvike puolukkapiiraalle... Tai karjalanpiirakka ruiskuorineen ruisleivälle tai lihapiirakalle... jne jne....
Karppiherkutkin on ihan oma luokkansa! Ja ihan yhtä aitoa kamaa, eikä mitään korviketta.... :?

ViestiLähetetty: 2006-03-12 16:02:53 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Carnivore kirjoitti:
Pakko välillä avautua :evil:

[... clip ...]

Ei muuta tällä kertaa. P:tä odotettavissa naamalle vaan antaa tulla vaan =P~

Olen kanssasi lähes täydellisesti samaa mieltä. Ainoa mitä en ymmärrä, että vedät partaäijän tähän mukaan. Sehän on mitä mainioin maitotuote, muuten niin vähärasvaisten jugurttien seassa, enkä ainakaan itse näe sen syömistä erityisesti herkutteluna.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 16:04:30 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Carnivore kirjoitti:
Ei anna tämä sivusto enää mitään. Adios. :smt039

Johan sä täällä melkein kaksi kuukautta oot viihtynytkin. :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 16:56:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol: :lol: :lol:

[/url]

Pullan pudotus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 17:22:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Humina kirjoitti:
Erityisesti Atkins tuntuu lähtevän siitä ajattelutavasta, että kaikki "normaaliin" ruokavalioon kuuluva pitäisi voida korvata, jopa leivonnaiset, pastat ja murot. Syynä lienee lafkan kaupalliset tavoitteet, mutta on ihmisille ennen niin perusruokatarvikkeista luopuminen todella vaikeaa.

Tähän täytyy tarkentaa että on Atkins the Doctor ja Atkins the Business ja ne ovat pitkälti kaksi eri asiaa. Business on nykyisessä mittakaavassa pistetty pystyyn Dr. Atkinsin kuoleman jälkeen. Eli atkinsiläisyyteen itsessään kuulu murot eikä muut, vaan ne ovat myöhempää "hapatusta".

Itse aloittajan kanssa vähän samaa mieltä - ainakin reseptiosion perusteella itsellänikin on käynnyt mielessä että mikä siinä on että pitää leipiä ja kakkuja yrittää vääntää ihan väkisin...? Itsekin tein pari kokeilua alkuaikoina ja nopeasti totesin että makunystyräni eivät näitä ruokia kaipaa - olen onnellisempi ilman. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 18:54:51 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi

mutta, karppinäkkäri on aivan ehdoton oon sen sanonut muuallakin....ja on paremman makuista kuin niinsanottu normaali näkkäri :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 22:11:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Carnivore kirjoitti:
Dzinni kirjoitti:
Siirrän tämän Taistelutantereelle, niin jokainen voi "avautua" mielensä mukaan.

Olipa yllättävää. Tulee mieleen eläinoikeusaktivistien, vegaanien, ääriuskovaisten ym. hörhöjen palstat. Väitelkää vapaasti onko 70% suklaa parempaa kuin 85% suklaa, vakavampi keskustelu joutaakin roskakorialueelle. Ei anna tämä sivusto enää mitään. Adios. :smt039

Kummaa, että joku näin tulisesti suuttuu siitä että viesti siirretään toiselle alueelle. Jollain toisella keskustelu palstalla en olisi yhtään ihmeissäni, mutta että täälläkin joku noin kovin suuttuu moderoinnista.

Samoin jo aloitus viesti oli hiukan outo. Itse olen kokenut karppi palstat paljon paremmaksi keskustelu paikaksi, kuin esimerkiksi S24n palstat. Täällä on paljon enemmän ruokavaliosta kiinnostuneita ja siitä asiallisesti kirjoittavia, myös negatiivisista asioista.
Asiaan saattaa tosin vaikuttaa se, että taistelutanner ei kuulu mun jokapäiväiseen lukemistooni.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-12 23:31:28 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Uups..etttä tää sit meni taistelutantereelle :shock: No toisaalta: aloittaja sitä kyllä jo ite vaati, viimeisellä lauseellaan...

Onhan karppaaminen opettelemista ja virallisterveellistä vastaan. Aiheuttaa päänvaivaa... Nyt tässä vaiheessa voisin sanoa että vasta nyt alkaa tää karppaaminen tuntua selkärangassa. Sillee et ei tarvi niin miettiä, vaan asiat selkiintyy ja helpottuu.Ja 10kk takana opettelemista. On aivan ihanaa, että täältä on saanu tukea hommaan, joka on välillä tuntunut niin vastarannan kiiskeltä! Eli totta hemmetissä foorumilla on uusia ja vanhojakin, jotka ihmettelee asioita tämän elämäntavan suhteen!

Huippu paikka tää keskustelufoorumi! Just tänään Ukolleni tuumasin, että mitä tämä painon pudotus(11kg) ja aika(!!!!) oliskaan maksanut painonvartija maksuina! Olen oppinut vahtimaan hiilareita, enkä suinkaan jaksa niitä laskea! Olen sitä mieltä että näin on ihmisten elettävä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-13 14:27:50 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Carnivore kirjoitti kyllä myös ihan asiaa tämän ketjun ensimmäisessä viestissä. Tosin onneksi suurin osa "niistä" viesteistä on tuolla aloittelijoiden puolella ja helppo välttää jo otsikon perusteella.

Mutta miksi kaikkien pitäisi heti "osata" tämä juttu täydellisesti, ja vain yhdenlainen karppaus-tapa olisi oikea?
Sehän koko paikan pointti on, että tänne kaikki erilaiset karppaaja-otukset ovat tervetulleita.
Siinähän sitä vasta ääriuskovaisten tyyliin mentäisiin jos poistettaisiin kaikki muu muka ei-karppiin kuuluva. Huh.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-13 15:22:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Munat ja mantelit ovat terveellisiä, voi on terveellistä ja mustikat ovat terveellisiä jos minä teen niistä mustikkapiirakan se ei suinkaan ole mikään korvike vaan mahdottoman terveellinen herkku :D

Jos on harrastanut hiilariaikoina leipomista on ihan mielenkiintoista kokeilla uusia reseptejä, minulla kiinnostusta lisää vielä oma ja perheen piirissä esiintyvä keliakia. Tosin käytän lähinnä pähkinöitä ja siemeniä sekä sokerijuukaskuitua. Soija- ja proteiinijauhot eivät oikein innosta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00