karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-26 17:24:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 13:45:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

minuu on taas kovasti naurattanut täällä itsekseen ne muutamat pikku poliisit jotka heti kärppänä tarttuu Kutriin kohdistuvaan arvosteluun ja henkeen ja vereen puolustautuvat, kuin itseään puolustaisivat :roll:

Tosiaankin sen verran, kuin Kutria tiedän niin uskon myös, että hän ei todellakaan ole mikään yli herkis joka haluaa piiloutua maineen vartioiden taa, kun isot pahat alakarpit väittää vastaan ja teilaavat pientä ressukkaa... sellaista pyllyn nuolu fiilista oon ollut haistavinani... :wink:

Itsellä ei tod mitään pahaa sanottavaa Kutrista ja kutrailusta. Homma ei vaan oikein minulla toiminut ja nyt oon löytänyt edes välillä hiukan paremmin toimivan keinon yrittää laihtua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 12:40:09 
Heh, heh "pikku poliisit" ja "henkeen ja vereen puolustavat" :lol: :lol:

Kiitos päivän nauruista, eikä tarvinnut nauraa edes itsekseen. Niin ja toi "nuoleskelu" juttu kanssa on tosi huvittava. Minkä takia joku "nuoleskelisi" :?: On se niin kivaa kun on mukavaa :lol: :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 13:11:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Siis äh! Tää on jo maailman surullisinta :( Kaikki Kutrin puollustajat; älkää ottako meitä vakavasti ja koettakaa antaa jokaisen pitää omat mielipiteensä. Kun minäkään en (pahana) alakarppaajana ole nähnyt mitään Kutrin peroonan teilausta täällä vaan pelkästään hänen väitteidensä todenperäisyyden peräämistä, niin miksi kukaan siitä alkaa meitä haukkumaan ja syyttelemään? Tietääkseni Suomi on vapaa maa ja täällä saa sanoa mitä mieltä on ilman, että on miliisi on oven takana. Eli vapaus myös Kutrille väitteineen, mutta toki sitä saa niistä väitteistä erimieltä olla?
Eli eiköhän nyt lopetettais tuo syyttely ja koetettais löytää jotain hauskaa omasta elämästä, johon voisi nuo energiansa toisen puolustelun (ja syyttelyn) sijaan suunnata... Kun ei millään jaksa lukee noita toisten syyttelyjuttuja enää... (enkä aio näitä enää lukeakaan).
Hyvää äänestyspäivää toivotellen :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 13:49:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

voi siruseni, ehdinkin jo ihmetellä, missä aina niin piristävät kommenttisi viipyvät :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 13:55:57 
:wink: :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 14:28:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun Kutrin sivuja lukee, niin sieltä löytää keskimäärin asiallisempaa tekstiä kuin mitä noi kalorihöpinät ovat yleensä. Sanoisinpa etten Kutrin opeilla olisi saattanut itseäni sairaalakuntoon kuten tein vääntäessäni laihdutusruuvin aivan liian kireälle tämän kokoiselle ihmiselle. Kutrin opeilla olisin varmasti saanut lihomiseni pysähtymään.

Valtakunnan virallisiin ravitsemusoppeihin verrattuna Kutri on edistystä.

Propagandasta muuten: telkkarissa pyörii mainos, jossa kasvikset saavat vaa'an heilahtamaan alaspäin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 08:59:50 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Mun mielestä tämäkin keskustelu on hyvä esimerkkitapaus palstan suvaitsevaisuudesta...

Sananvapaus täällä vallitsee, joo, mutta eikö sen pitäisi koskea kaikkia eikä vaan tiettyä joukkoa?

En "puolusta" kutria "perseennuolenta"-mielessä, satun nyt vaan olemaan tätä mieltä. Tekoni ei siis ollut kutrin puolesta, vaan epäkohtaa vastaan. Olen hyvin tietoinen siitä, että kutri ei puolustusta kaipaa, eikä voisi vähempää kiinnostaa. Kyse on ihmisten kohtelusta yleensä, ei kutrista. Inhimillinen kohtelu olisi silti asiallista, vaikka mielipiteet eivät kohtaakaan. Siis minun mielestäni.

Minäkään en käy joka välissä haukkumaan montyn noudattajia, vaikka mielestäni sitä ei saisi laskea ollenkaan vähähiilarisiin dieetteihin. Täällä taistelutantereella voin sen mainita, mutta en anna sen vaikuttaa suhtautumiseeni sitä noudattaviin henkilöihin. Enkä yritä ajaa heitä pois palstalta.

Eikä kannata vetää hernettä nenään. Tulen vastakin mainitsemaan jos jokin ärsyttää. Vaikka mulla onkin sellainen mielikuva, että tämän keskustelun jälkeen minä olen se joka ärsyttää. Nyt menen kirjoittamaan valitusta valiolle kun kahdessa viimeksi ostamassani aurajuustossa on ollut jotain ylimääräistä töhnää.

Ehkä ylläpito voisi harkita jotain omaa osiota tälle palstalle, jossa saisi viitata tutkimuksiin ym. jos se kerran ei normaalikeskusteluissa ole sallittua/toivottua...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 09:09:33 
Poissa
paleokatti
paleokatti

[quote="ilkka"]Sen sijaan se yksi viestiketju, jossa kutrin viesteihin vastailin muiden mukana, sisälsi kyllä melko paljon "huuhaata" "meidän alakarppien" tavoista, tiedoista, ymmärryksestä ja/tai tieteellisestä pohjasta."quote]

Tätä mun kommentointia ei ollut tarkoitettu kaikkia kohtaan. Mun mielestä sä vastailet aina tosi "älykkään nasevasti", ja se on ihan ok. Kutrilla tosiaan ei ole tuo alakarppaamisen psykologia hallussa :wink:

Itseäni ärsyttävät oikeastaan eniten sellaiset kommentit, jotka vievät juttelua ihan sivuraiteille tai tahallaan yrittävät olla loukkaavia. Ja sellaiset joita lukiessa selviää vain se että kirjoittajalla ei ole kaikki kotona ja älyäkään ei ole riittävästi, että tajuaisi jättää kirjoittamatta.

Muuten nekään eivät ehkä ärsyttäisi, mutta kun tavallaan koen olevani "samassa veneessä" noiden kirjoittajien kanssa ja siinä muokataan sitä mielipidettä, mikä ulkopuolisilla tulee kys. ruokavalioiden noudattajista. Nytkin monella palstalla viitataan tuohon kutriketjuun siinä mielessä että sieltä voi käydä lukemassa millaisia häröjä me ollaan. Silloin vähän nolottaa, vaikka syytä ei ehkä olisikaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 15:53:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mjaaha, no kaipa minä missasin sitten jotain kun en sitä ketjua ehtinyt alusta asti seuraamaan (piti kiirettä vähän muissa hommissa nii ei nettiaikaa oikein ollut kun se ketju alkoi).

Jotkut "puhuvat" suoremmin, jotkut kierommin. Vaikka sananvapaus kaikilla on ja mielipiteitään saa täällä vapaasti tuoda esiin, niin vastavuoroisesti on myös ns. mollaajilla sananvapaus ja oikeus tuoda mielipiteitään esiin. :P

Kuumuusmittarit alkavat eri ihmisillä hälyttämään eri paikoissa, joten antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Turhaa pitää sateenvarjoa toisen pään päällä, jos toinen ei ole moksiskaan jos kastuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 16:24:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

asiasta puukkoon, mutta Aura juustossa on tosiaan ollut jotain märkää mähtäriä ylt ympäriinsä :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 18:24:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

misukisu kirjoitti:
Minäkään en käy joka välissä haukkumaan montyn noudattajia, vaikka mielestäni sitä ei saisi laskea ollenkaan vähähiilarisiin dieetteihin. Täällä taistelutantereella voin sen mainita, mutta en anna sen vaikuttaa suhtautumiseeni sitä noudattaviin henkilöihin. Enkä yritä ajaa heitä pois palstalta.

Totta puhut. Montignac'in ruokavalio ei todellakaan ole vähä- vaan ns. "hyvä/fiksu"hiilihydraattinen ruokavalio, ei sen kumempaa. Noudattaa toki
Atkins-tyyppisiä aterioita (vaihtoehdot rasva-aamiainen, lounas ja ns. proteiini-rasvapäivällinen).

Mitä itse keskusteluryhmään tulee, itse sivustohan on nimeltään
"Alakarppi - vähä- ja HYVÄhiilariset sivut" ja etusivulla nimenomaan todetaan "Sivusto koostuu vähä- ja HYVÄhiilihydraattisia dieettejä noudattavien kokemuksista." Mukaan siis mahtunevat Atkinsin kera sulassa sovussa niin Montignac, Zone kuin South Beach Diet ja yleensäkin glykemiaindeksiin perustuvat eri ruokavaliot.

Annetaan siis myös tässä keskusteluryhmässä, joka perustunee juuri
yllämainittuun sivustoon, kaikkien otsikon mukaisten ruokavalioden kukkia.

Ei liene myöskään yhtä ainoaa oikeaa ruokavaliota, joka sopisi kaikille, etenkin jos kyse on siitä miten elimistömme käsittelee tai sietää eri hiilihydraatteja. Kaikki voinemme kuitenkin oppia jotain näiden eri ruokavalioiden tarjoamista vaihtoehdoista ja mahdollisuuksista.

Poistun toki itse vaikka heti kuvasta , mikäli sivuston/foorumin ylläpitäjät katsovat muiden kuin Atkinsläisten näkymysten olevan ei-suotavaa.

Montignac'illa onnistunut

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-14 18:46:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Osu ja uppos.. jutut tuntuu aina karkaavan sivuraiteellle kun minusta on kyse.

Sen sijaan loukkaava en yritä olla, enkä omasta mielestäni ole ollutkaan.

Sorry, jos olen jotain loukannut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-15 07:52:38 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Onnistunut, hyvin puhuttu.

Morrigan, aina kannattaa valittaa:

"Aura-juuston valmistustapaa ei olla muutettu. Kuulostaa siltä, että
ostamanne juustot ovat "itkeneet" normaalia enemmän.

Aura-juustoa kypsytetään valmistuksen jälkeen määrätty aika juustolassa
ennen kuin se lähtee myyntiin. Juustomaitoon lisätty sinihomeviljelmä
kypsyttää juustoa sisältä päin. Kun sinihome on marmoroinut koko juuston
sisustan, sinihomeen kasvu pysäytetään ja juustot lähtevät myyntiin. Juusto
jatkaa kuitenkin kypsymistä koko myyntiajan eli juuston ravintoaineet
hajoavat edelleen.

Nesteen irtoaminen juustosta johtuu kypsymisen aikana tapahtuvasta
valkuaisaineen eli proteiinin hajoamisesta. Tällöin proteiinin kyky sitoa
nestettä huononee ja juusto alkaa "itkeä". Koska Aura-sinihomejuustot
rei'itetään homeen kasvun varmistamiseksi, pääsee juustosta valumaan
rei'ityskanavien kautta aromikasta nestettä. Nesteen irtoamista voidaan
hidastaa pitämällä sinihomejuustoja mahdollisimman alhaisessa lämpötilassa
(kuitenkin yli 0ºC:ssa). "Kyynelnesteen" irtoaminen Aura-sinihomejuustosta
on lähinnä esteettinen ongelma, mutta muihin laatuominaisuuksiin sillä ei
ole vaikutusta."

Mun juusto kyllä maistui tosi erilaiselta. Mutta joka tapauksessa saan tuosta jotain kuponkeja, joilla saa lisää juustoa :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-15 16:15:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en oo mikään valittaja ihminen.. ottaa jotenkin luonnon päälle! En ees ravintolassa pyty valittamaan jos ruuassa on pahastikin jotain vialla :? No mutta se aura juusto on kyllä minustakin maistunut oudolta, jotenkin liian voimakkaalle... no ruuan valmistukseen se on kelvannut, mutta ei sitä paljaaltaan oo tehnyt mieli syödä :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-16 09:43:26 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Ei sitä aina kannatakaan valittaa, silloin vaan jos siitä voi olla jotain hyötyä.

Jos kukaan ei valita valiolle aurajuustosta, ne huomaavat tilanteen vasta seuraavassa laatutestissä, eivätkä välttämättä silloinkaan jos vika onkin kuljetusketjussa. Eli joutuisin syömään kauemmin huonoa juustoa :wink:

Minäkin ravintolassa silti äänestän mieluummin jaloillani.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-16 19:26:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kutrista vielä - ja mahdollisesta mielistelystä (=pers nuolemisesta)

Minä siis tykkään Kutrista, noin ilmiönä. En ole samaa mieltä kaikesta mutta tärkeämpi asia: en tykkää kaikesta mitä hän kirjoittaa. Kokonaisuutena minusta positiivista ja ilmiö josta voisi jotain oppia. Mainio juttu. Esim:

kuten Pienetär kirjoitti, Kutrin opit on edistystä verrattuna aikaisempaan ja olen samaa mieltä että jos nuorena olisin tuollaista kuullut en olis joutunut samalla lailla kitudieettien uhriksi.

Sitten minusta on kiehtovaa että Kutri on ponkaissut tyhjästä tuollaisen nettiyhteisön. Kiinnostavaa ja kunnioitettavaa. Vaikka sellaisen olis tehnyt pahin mielipidevihollinen niin olis siinä miettimistä silti, ja syytä nostaa hattua.

Ei tarkoita etteikö Kutrin kanssa voisi väitellä railakkaasti, niinhän hän itsekin tekee, joskus mielestäni liikaakin. (Liian itsevarmasti tai nopeasti kantaa ottaen. Mutta toisaalta, netti on sellainen väline, printin ja puheen välimuoto.)

Väittelisin Kutrin sivuilla mielellään jos ehtisin mutta ei ole vielä ainakaan ole ollut tilaisuutta. Olen seurannut mielenkiinnolla. Ja mielessäni kyllä analysoinut hänen argumenttejaan, koiran kanssa kävellessä ym. Varastoon, sanotaan niin.

Silti on se mahdollista että kun yrittää jotain sanoa niin sortuu ojasta allikkoon, ja jos on haissut mielistely niin ehkä hajuaistimus on aito. Ei sen väliä. Ei se ihmisyys niin helppoa ole kun apina-asteelta ponnistaa...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00