karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-29 14:25:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-07-14 08:39:19 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

hidee kirjoitti:
Vedin sen typeryyksissäni rasvattomana, ja sain n. 3kk päästä sappikivioireita. Se mikä oli ehdottoman huonoa, oli juuri aamun hedelmäpainotteisuus. Karmea nälkä oli pian, ja varmasti ko. dieetti vain lisäsi sokerihimojani. Siksipä en missään nimessä enää lähtisi sille linjalle, tai sitten läträisin rasvan kanssa samanaikaisesti..olisiko se kuitenkaan enää sama dieetti?

Useammastakin lähteestä olen saanut tietoa, että sappikivet tulee nimenomaan liiasta vähärasvaisuudesta eikä rasvaisista paistetuista ruuista.

Ihmeen tiukkaan on saatu kylvettyä "tieto", että puuro tai leipä tai kuitu tms. pitäisi hyvin nälkää. Bullshit sanon minä. Myöskään mitään tieteellistä todistetta väitteelle ei ole, jos sellaista yrittää kysellä. Peruste tuntuu olevan sellainen, että asia olis ns. itsestään selvyys tai kaikkihan sen nyt tietää tms. Varsinkin (vilja)kuitu on lääke joka vaivaan.

ViestiLähetetty: 2008-07-14 08:51:25 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

rantaiso kirjoitti:
Useammastakin lähteestä olen saanut tietoa, että sappikivet tulee nimenomaan liiasta vähärasvaisuudesta eikä rasvaisista paistetuista ruuista.

Vähän ot, mutta tuli tiedätkö jotain tutkimusta joka tukisi tätä väitettä. itse kyllä uskon että asia voi hyvinkin olla näin. Ystävällä todetta sappikiviä ja syö aika vähärasvaisesti mutta turha mennä sanomaan asiasta, jos mulla ei oo mitään kättä pitempää.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-07-15 08:54:13 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

^Ne havainnot on tältä foorumilta. Kun oon pitkään seuraillut tätä foorumia, niin on monta viestiä tullut vastaan ihmisiltä, joiden kirjoituksista on pääteltävissä tää homma. Tuskin se kylläkään ihan noin yksioikoinen asia edes on. Moni asia vaikuttaa sappikiviin/ sappikohtauksiin. Epäilen, että tätä asiaa olis tieteellisesti toteen näytetty tai korkeintaan toisin päin, että se liittyisi liian rasvaiseen ruokaan ja nimenomaan niihin paistettuihin/ käristettyihin ruokiin. Moni sellainen vaiva, joka liittyy liian vähärasvaiseen ravintoon, liitetään liikaan rasvaan. :shock:

ViestiLähetetty: 2008-07-15 12:59:41 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:roll: Totta, Rantaiso, kaikki, missä vika ni se on aina liika rasva, liian vähäinen rasvansaanti ei koskaa... [-X

ViestiLähetetty: 2008-07-15 19:42:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

kermanekka kirjoitti:
Kylmälaukkua ei voi ottaa autoon ,kun navigaattori vie sen tupakansytyttimen virran paikan.

Kannattaa hankkia tupakansytyttimeen haaroititn linkki.

ViestiLähetetty: 2008-08-04 20:05:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Matka ohi ja ei tullut painoa lisää. Jouduin kuitenkin jauhoja vetelemään hieman,mutta kokonaisuus oli minulla hedelmissä.
Paino onkin pudonnut vielä matkan jälkeen n. 1kg.

ViestiLähetetty: 2008-08-20 12:05:24 
mä luin diamondien kirjan viime marraskuussa? ja oon siitä asti noudattanu sitä enemmän tai vähemmän. paino putosi 10kg ja olen enenmmän sinut itseni kanssa kuin koskaan. kaikkea en kirjassa noudata, kuten siinä sanotaankin. ei tarvitse olla niin tiukkana, kunhan pää periaatteet pysyvät.
kirjan myötä olen saanut jonkinlaista tasapainoa ruokavaliooni joka oli erittäin huonossa jamassa, koska olin juuri muuttanut omaan kämppään :D
mä en punasta lihaa ole syönyt pitkiin aikoihin ja kanakin jäi pois joulukuussa. mutta kun dietin aloitin niin söin kyllä kanaa vielä, eikä sillä nyt mitään suurempaa vaikutusta ollut. kirjassahan saa syödä lihaa, mutta suosituksena lihat missä vähemmän huonoja rasvoja ja enemmän hyviä (kana,kalkkuna,kala). nykyään ainoa liha mitä syön on kala, ja sitäkin harvoin.
proteiinin puutteesta monet ovat olleet huolissaan, mutta sitähän saa vaikka mistä monesta muusta asiasta!
itse syön paljon esimerkiksi linssejä ja papuja, joissa on hurjat määrät proteiinia.
toinen asia minkä monet unohtavat proteiinien yhteydessä, että nehän eivät ole itsessään ollenkaan mitään ilman kaikkia välttämättömiä aminohappoja joita saa hedelmistä, kasviksista ja pähkinöistä.
maito on jäänyt pois myös, mitä nyt kahvin kanssa juon kun muilla ei sitä kaura/soijamaitoa ole oikein :D

en oo yhtään oikeestaan perehtynyt atkinssin diettiin mutta eikös se oo sellanen just että paljon lihaa ja proteiinipitoista ruokaa ja kasviksia? ja rasvaa?
mietin sitä vaan että atkinssikinhan tavallaan liittyy siihen ns. oikein yhdistelyyn, koska siinä jätetään sitten ne hiilarit pois kokonaan.

diamondien myötä tää oikeinyhdistely on tosiaan tullut ja mietin just yks päivä että en varmaan pystyis enää ns. väärin yhdistelemäänkään. ajatuskin kammottaa.
ja vielä sellainen huomio että ei ole muuten diamondit ainoita jotka puhuu yhdistelystä, äidilläni oli muistaakseni joku toinenkin kirja missä siitä puhuttiin.
ja myös jossain tv ohjelmassa on sivuttu aihetta suosimalla ns. kevyempiä ruokia. esim kalan kanssa bataattia ja muita kasviksia. korvat ja silmät auki vaan niin vastaan tulee niitä samoja asioita mitä siinä kirjassa on, mutta eri tavalla esitettynä. ;)

ViestiLähetetty: 2008-08-20 12:34:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
eikös se oo sellanen just että paljon lihaa ja proteiinipitoista ruokaa ja kasviksia? ja rasvaa?

mietin sitä vaan että atkinssikinhan tavallaan liittyy siihen ns. oikein yhdistelyyn, koska siinä jätetään sitten ne hiilarit pois kokonaan.

Ei syödä "paljon lihaa ja proteiinipitoista ruokaa" (huom. myös liha on proteiinipitoista ruokaa :wink: ). Atkins suosittelee elintavoista ja päämääristä riippuen 1-2 g proteiinia ihannepainokiloa kohden. Ei siis normisuosituksia enempää. Hiilarisuositus pyörii 20-100 g:n välimaastossa, taso omien päämäärien ja tuntemusten mukaan. Nämä otetaan ensisijaisesti kasviksista, ja lisäksi maitotuotteista, hedelmistä ja täysjyvätuotteista. Rasvaa semmoiset 100-180 g (lähteenä voi, kylmäpuristettu oliiviöljy tms., sekä rasvaiset proteiinilähteet ja maitotuotteet) korvaamaan normiruokavalion tyhjät hiilarit.

Huonoin mahdollinen yhdistelmä on runsas (roska)hiilarien käyttö runsaan (prosessoidun) rasvan kanssa. Takuuvarma tapa lihoa. Nimimerkillä "kokemusta on". Olen muuten joskus kokeillut Diamondien valiota, ja seurauksena oli alituinen nälkä ja lopulta reilu painon nousu. Jos olisin osannut käyttää reilusti rasvaa, niin ehkä homma olisi toiminut.

ViestiLähetetty: 2008-08-22 10:34:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joskus muinaisuudessa olin moisella fit for shit- ruokavaliolla. En laihtunut tippaakaan, vaikka olin 50kg/163cm läski. Ahkera happoisten hedelmien jyrsiminen sai kiilteen hampaistani liukenemaan ja vihlominen teki gutaa. Vihannekset rasvaisen pihvin kanssa olivat ihan jees =P~ . Muuten hömppäpömppää täynnä koko kirja. Kaseiini päällystää kaamealla limalla kaikki kalvosi...no hyvähän se on, ei oo niin kuivakka olo. Kämmenen kokoinen liha, kiss my..., perseen kokoinen mieluummin, puoliraakana [-o< . Tuon dieetin jälkeen tulikin anoreksia :cry:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00