mä luin diamondien kirjan viime marraskuussa? ja oon siitä asti noudattanu sitä enemmän tai vähemmän. paino putosi 10kg ja olen enenmmän sinut itseni kanssa kuin koskaan. kaikkea en kirjassa noudata, kuten siinä sanotaankin. ei tarvitse olla niin tiukkana, kunhan pää periaatteet pysyvät.
kirjan myötä olen saanut jonkinlaista tasapainoa ruokavaliooni joka oli erittäin huonossa jamassa, koska olin juuri muuttanut omaan kämppään

mä en punasta lihaa ole syönyt pitkiin aikoihin ja kanakin jäi pois joulukuussa. mutta kun dietin aloitin niin söin kyllä kanaa vielä, eikä sillä nyt mitään suurempaa vaikutusta ollut. kirjassahan saa syödä lihaa, mutta suosituksena lihat missä vähemmän huonoja rasvoja ja enemmän hyviä (kana,kalkkuna,kala). nykyään ainoa liha mitä syön on kala, ja sitäkin harvoin.
proteiinin puutteesta monet ovat olleet huolissaan, mutta sitähän saa vaikka mistä monesta muusta asiasta!
itse syön paljon esimerkiksi linssejä ja papuja, joissa on hurjat määrät proteiinia.
toinen asia minkä monet unohtavat proteiinien yhteydessä, että nehän eivät ole itsessään ollenkaan mitään ilman kaikkia välttämättömiä aminohappoja joita saa hedelmistä, kasviksista ja pähkinöistä.
maito on jäänyt pois myös, mitä nyt kahvin kanssa juon kun muilla ei sitä kaura/soijamaitoa ole oikein
en oo yhtään oikeestaan perehtynyt atkinssin diettiin mutta eikös se oo sellanen just että paljon lihaa ja proteiinipitoista ruokaa ja kasviksia? ja rasvaa?
mietin sitä vaan että atkinssikinhan tavallaan liittyy siihen ns. oikein yhdistelyyn, koska siinä jätetään sitten ne hiilarit pois kokonaan.
diamondien myötä tää oikeinyhdistely on tosiaan tullut ja mietin just yks päivä että en varmaan pystyis enää ns. väärin yhdistelemäänkään. ajatuskin kammottaa.
ja vielä sellainen huomio että ei ole muuten diamondit ainoita jotka puhuu yhdistelystä, äidilläni oli muistaakseni joku toinenkin kirja missä siitä puhuttiin.
ja myös jossain tv ohjelmassa on sivuttu aihetta suosimalla ns. kevyempiä ruokia. esim kalan kanssa bataattia ja muita kasviksia. korvat ja silmät auki vaan niin vastaan tulee niitä samoja asioita mitä siinä kirjassa on, mutta eri tavalla esitettynä.