karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-23 12:37:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-26 09:28:29 
glenni kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Heikentynyt glukoosin sieto johtuu liiallisesta energianasaannistasi -> metabolinen oireyhtymä.

Eli kaksi suklaapatukkaa päivässä on liikaa energiaa? Tai puolikas pitsa...? Tuossa muutamia meikäläisen "päiväannoksia" ennen tätä ruokailutapaani... Olen aina syönyt huonosti ja liian vähän... Rasvaa vältin hysteerisesti (ei rasvaa paistettaessa, ei leivän päälle rasvaa, ei rasvaista lihaa/kalaa ja silti on reilut 20 kiloa tullut lisää...). Niin ja viljoja en siedä (suupielet aukee ja massussa alkaa kiertään - varsinainen keliakia testi on vielä käymättä, mutta eiköhän se näyttäis karun totuuden). Milläs olen viljaherkkyyden itselleni taikonut? Liialla energiansaannilla vai :lol:[/quote

20 kiloa läskiä tullut "Olen aina syönyt huonosti ja liian vähän" tekniikalla vai glenni?

Eikö kukaan muu, kuin minä huomaa, mitä huuhaata täällä kirjoitetaan. Ei syödä, liikutaan älyttömästi ja lihotaan. Mikä ihmeen "valehtele itsellesi klubi" tämä oikeen on?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-26 10:27:21 
Hoover: onko sellainen sairaus diagnosoitu sinulle (tai jollekin muulle kenties), kuin "heikentynyt glukoosinsieto"? Jospa kyse on diabeteksestä tai metabolisesta oireyhtymästä - sekö sinulla on diagnosoitu?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-26 13:45:28 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Vieras, iske googleen haku IGT. Löytyy tietoa jopa suomeksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-28 10:25:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Anonymous kirjoitti:
20 kiloa läskiä tullut "Olen aina syönyt huonosti ja liian vähän" tekniikalla vai glenni?

Eikö kukaan muu, kuin minä huomaa, mitä huuhaata täällä kirjoitetaan. Ei syödä, liikutaan älyttömästi ja lihotaan. Mikä ihmeen "valehtele itsellesi klubi" tämä oikeen on?

No en koskaan ole "rakastanut" liikuntaa, mutta hyötyliikuntaa on aina ollut kohtuullisesti. En tiedä mikä on ollut varsinainen syy lihoomiseen, mutta olen aina syönyt kuin tipu (ja tän on lähestulkoon kaikki sanonu, jotka on nähny mun syövän...) ja todella hitaasti (tunnin kestävä ruokailu on mulle aika normaali juttu). Toki karkkia ja suklaata olen aina syönyt, mutta tämän ruokavalion positiivisin puoli on se, että makeaan ei ole enää mitään himoa! Itsellä on ainakin ollut hidastunut aineenvaihdunta (aamiaista en syönyt kuin viikonloppuisin, päivällä söin hedelmän tai kaksi tai sämpylän ja yhden suklaapatukan jos nyt satuin muistamaan ja iltasella sitten saatoin syödä vaikka pastaa ja kanaa (jos satuin muistamaan moista asiaa - syöminen kun ei koskaan ole ollut niitä mun "suosikki juttuja")).
Niin ja jos jostain päästä lautasta on pitänyt nipistää kun enempää ei enää yksinkertaisesti jaksa, niin on se pää ollut nuo proteiinit, eli perunat, riisi ja pasta on kyllä tullu syötyä loppuun (kun eivät ole niin "raskasta" syötävää).
Myös vieraalle tiedoksi, että olen innostunut jopa harrastamaan liikuntaa tämän ruokavalion "sivuvaikutuksena". Jotta jos tämä ruokavalio on koituva miun turmioksi, niin ainakin paljon rauhallisempana ja tasapainoisempana sen turmion tulen kohtaamaan...
Mutta jospa sitä palattaisiin jo tämän topicin aiheeseen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-28 13:16:11 
Niin, alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Tämän ketjun vinkin innoittamana tilasin Kivikautta kiloille -kirjan. Jos Maijan silmää kiusasi graafinen ulkoasu, minua ammattikirjoittajana ilahdutti mainio kieli ja kerrontatapa. Kirjaahan luki kuin jännäriä! En tiedä, olenko asioista samaa mieltä, mutta kiinnostavaa niistä oli lukea.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-28 13:31:46 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minä olen kuullut samankaltaisista tapauksista keho.netissä. En todellakaan ole tämän alan spesialisti, mutta mieleeni tulee muutamia kysymyksiä. Ensinäkin, ylipaino voi olla myös sopimattoman ruokavalion aiheuttamaa turvotusta. Minulla oli ylipainoinen isoäiti, joka todella söi kuin lintu, kukaan ei vain uskonut, leveä kun oli. Sydänlääke vaihdettiin, ja "laihtui" parissa kuukaudessa melkein 20 kiloa, ravasi vessassa yöt päivät. Toisekseen näille tapauksille näyttäisi olevan yhteinen nimittäjä vähäinen proteiinin saanti. Olisiko aineenvaihdunta, kun joutuu joka tapauksessa polttamaan lihasta huomattavan paljon, erikoistunut polttamaan lähes pelkästään sitä lihasta, ja rasvanpoltto ei yksinkertaisesti toimi.

Esim. nimim. hermeliini kertoilee tapauksista, joissa ruokamäärää, myös kalorimäärää, on selvästi lisätty, ja kas kummaa, jumittanut paino alkaakin pudota. Eli tuollaisella 1000 kcal dieetillä + liikunnalla jumittanut paino kääntyy laskuun, kun vaihdetaan esim. 1700 kcal proteiinipitoiselle dieetille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-29 08:12:24 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Minä lueskelin eilen tuota kivikautta kiloille, enkä oikein tykännyt. Siis hyvähän se on, että näistä kirjoittaa suomeksi muutkin kuin heikkilä mutta minua häiritsi kirjoittajan asenne. Monta sivua oli käytetty turhaan syyllistämiseen. Eikä siinä oikeastaan mitään uuttakaan ollut (taisin päästä sinne ruoka-aineiden selostusosiioon jonnekin proteiinien kohdalle, siis siihen mennessä ei vielä ollut mitään uutta mullistavaa), jos Cordainia on yhtään lukenut. Myös tyyli oli jotenkin liiankin kepeää ja omituista sanailultaan tällaisten asioiden käsittelyyn. No, makunsa kullakin.

Mutta tuosta mirkan "syön kuin lintu"-jutusta tuli mieleen toinen kirja, Mustajoen Paahtoleipäkatastrofi. Se vasta oli osin masentavaa luettavaa. Kun tutkimukset todistavat että lihava ihminen voi syödä jatkuvasti vähemmän kuin laiha, homman nimike on syömisten aliraportointi. Eli siis oletus on, että lihavat valehtelevat tutkimuksissa syömisiään järjestelmällisesti. Kirjassa oli kyllä pari hauskaa ja oivaltavaakin juttua. Jutut yrittivät olla asiallisia mutta rivien välistä paistoi hienoinen halveksunta asiakkaita kohtaan. Ironiaa tarjosi se että yhdessä jutussa kirjailija oli torilla syömässä munkkia ja kertoi sen olevan ihan ok kun kokonaisuus on kohdillaan ja että lihavat ihmiset tuntuvat paisuttelevan kieltäytymistään herkuista. Että ei se jokalauantainen munkki mitään pahaa tee. Ja sitten parin sivun päässä valitettiin että kun itselläkin on tuo korkea kolesteroli vaikka on ihan laiha ja syö terveellisesti...

Jotenkin tuntuu, että suurin ero ns virallisen linjan ja meidän välillä on sellainen "mystiikka". Ihan niinkuin ravitsemuksessa olisi jotain mystistä. Vaikka teet kaiken "oikein", se ei välttämättä auta. Lääkärilläkin voi olla korkea kolesteroli ja paino kipuaa ylöspäin vaikka kaikki opit pitäisi olla paremmin hanskassa kuin meillä tavan pulliaisilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-02 16:39:00 
[quote="hoover"]Vetää melkein vertoja sun tutkitulle jutullesi, vaan ei ihan.

Mä kerään kimpsuni ja syyhkäisen viettämään Jussia.
Älä syö liikaa huonoja hiilihydraatteja vieras. Mä puolestani lupaan olla välttelemättä rasvoja.[/quote]

En siis itse ole tutkinut, vaan ktl ja muidenkin sivistysvaltioiden vastaavat laitokset, mutta nehän ovat salaliitossa kansaansa vastaan ;-)

Jänskää silleen, että mm. USA.n lihateollisuus on avan innoissaan, kun 25 00000 kansalaista ahtaa pihviä laihtumisen toivossa ja kermaa voi- kastikkeessa päivittäin. Jenkeissä tämä osataan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-03 11:28:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
Jänskää silleen, että mm. USA.n lihateollisuus on avan innoissaan, kun 25 00000 kansalaista ahtaa pihviä laihtumisen toivossa ja kermaa voi- kastikkeessa päivittäin. Jenkeissä tämä osataan...

No Suomessa ei noita teollisuuden aloja juurikaan ole - sokeri- ja viljateollisuutta sitten kylläkin...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 13:41:12 
[quote="glenni"][quote="Vieras"]Jänskää silleen, että mm. USA.n lihateollisuus on avan innoissaan, kun 25 00000 kansalaista ahtaa pihviä laihtumisen toivossa ja kermaa voi- kastikkeessa päivittäin. Jenkeissä tämä osataan...[/quote]

No Suomessa ei noita teollisuuden aloja juurikaan ole - sokeri- ja viljateollisuutta sitten kylläkin...[/quote]

Siis nyt putosin radalta?? Suomessa siis ei ole liha- ja maitotuoteteteollisuutta vai?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 15:42:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
Siis nyt putosin radalta?? Suomessa siis ei ole liha- ja maitotuoteteteollisuutta vai?

Sissus kun ei nyt aina viittis yhtä Vierasta paimentaa ;) Laitoinko, että niitä EI OLE??????????????? Sisälukutaitoa kuomasein :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 15:55:01 
[quote="glenni"][quote="Vieras"]Jänskää silleen, että mm. USA.n lihateollisuus on avan innoissaan, kun 25 00000 kansalaista ahtaa pihviä laihtumisen toivossa ja kermaa voi- kastikkeessa päivittäin. Jenkeissä tämä osataan...[/quote]

No Suomessa ei noita teollisuuden aloja juurikaan ole - sokeri- ja viljateollisuutta sitten kylläkin...[/quote]

No tässä viestissä :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 16:00:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
glenni kirjoitti:
No Suomessa ei noita teollisuuden aloja juurikaan ole - sokeri- ja viljateollisuutta sitten kylläkin...

No tässä viestissä :roll:

Vai eikö sanan "juurikaan" merkitys ole selvä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 16:09:41 
[quote="glenni"][quote="Vieras"][quote="glenni"]No Suomessa ei noita teollisuuden aloja [u]juurikaan[/u] ole - sokeri- ja viljateollisuutta sitten kylläkin...[/quote]

No tässä viestissä :roll:[/quote]

Vai eikö sanan "juurikaan" merkitys ole selvä?[/quote]

Suomessa on ihan samalla tavalla teollisuudenaloja, kuin muissakin maissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 17:37:26 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Semantiikka ja kirjallisuus liittyvät läheisesti toisiinsa mutta eikö tämä ketju olisi ollut jo pitkään Taistelutanner-osioon kuuluvaa tuotosta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 17:58:37 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Oikeassa olet Make. Intetään täällä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00