vieras taas kirjoitti:
Yksi syy voi olla se, että hiilihydraattitietoisen dieetin ympärillä velloo kaikenmoisia uskomuksia. Henkilökohtaisesti olen tältäkin sivustolta lukenut sen parantavan mm: Allergiat, Alzheimerin taudin, astman, autismin, dementian, diabeteksen, epilepsian, fibromyalgian, harmaakaihin, kroonisen väsymysoireyhtymän, masennuksen, oppimis- ja käyttäytymishäiriöt, paniikkihäiriöt, potenssihäiriöt, psoriasiksen, skitsofrenian, stressin, sydän- ja verisuonisairaudet, vaihdevuosivaivat, verkkokalvon rappeuman, ylipainon ja korvaavan liikunnan & urheilun. Ihan murto-osan mainitakseni.
Kyllä lukeminen silloin viihteestä käy

Yksi syy voi olla se, että vähärasvaisen dieetin ympärillä velloo kaikenmoisia uskomuksia. Henkilökohtaisesti olen lääketieteellisissä piireissä kuullut sen parantavan mm: Allergiat, Alzheimerin taudin, astman, autismin, dementian, diabeteksen, epilepsian, fibromyalgian, harmaakaihin, kroonisen väsymysoireyhtymän, masennuksen, oppimis- ja käyttäytymishäiriöt, paniikkihäiriöt, potenssihäiriöt, psoriasiksen, skitsofrenian, stressin, sydän- ja verisuonisairaudet, vaihdevuosivaivat, verkkokalvon rappeuman, ylipainon. Ihan murto-osan mainitakseni.
Kyllä lukeminen silloin viihteestä käy
...
Itse asiassa, jos otetaan tuosta listastasi pois autismi, harmaakaihi, potenssihäiriöt, skitsofrenia, verkkokalvon rappeuman niin muista olenkin sitten törmännyt joko A. tieteelliseen näyttöön asian suhteen tai B. tutkimus + biokemia pohjaisesti muodostetun uskottavan alustavan hypoteesin lukenut/muodostanut asian suhteen.

Olettaen, että ei puhuta absoluuttisista "parantaa täysin" idioottimaisista ilmaisuista, tai että "korvaa täysin", koska näitä muotoja ei juurikaan ihmisolennon kanssa pysty käyttämään. Puhtaan tyypin 2 diabeteksessa lähestytään jo "parantaa täysin" kategoriaa, mutta se onkin erityistapaus.