karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-03 21:46:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-24 21:19:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hmm, onkohan minulta jäänyt joku Atkinsin kirjoista lukematta :smt017

ViestiLähetetty: 2008-03-24 21:23:07 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

karpohytraatti kirjoitti:
erihanna: jos tarkoitus oli piikitellä "toisin uskovaa", niin epäonnistuit. en lue seiskaa enkä ip-lehtiä. vaan tietoa kirjoista, ihan oikeista sellasista.olin aikoinaan myös lääkiksessä pari vuotta mut jouduin sairauden takia lopettamaan. että kyllä jonkinlaista tietopohjaa on. mutta kuten sanottu en jaksa kinata. ja termi on ihan sama millä olen, kunhan voin hyvin.

Mua aina jaksaa ihastuttaa nämä auktoriteettiin vetoamiset em. tyyliin.. Jos kerta olet lukenut niitä "ihan oikeita kirjoja" sekä Atkinsitkin huolellisesti, niin miten voi olla mahdollista, että ensinnäkin pidät Atkinsia pekoni-voi-laardilinjana, joka tappaa, ja toiseksi väität ettei Atkinsia juuri kukaan pysty noudattamaan loppuikäänsä? Ihan melkein tulee sellainen fiilis, että olisi sekin lukemiseen käytetty aika kannattanut käyttää vaikka käsitöiden parissa..

ViestiLähetetty: 2008-03-24 21:24:43 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Mikä vika on pekoni-voi-laardi-linjassa? :smt017

(Jos siis rasvoista puhutaan. Rehut on erikseen.)

ViestiLähetetty: 2008-03-24 21:27:23 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Eipä ole mitään vikaa siinä linjassa! :lol: Laihtuu ja pysyy hyvin terveenä ja energisenä.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-03-24 22:56:58 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

no jösses. että oikeen omaa ketjua pukannut... =D> :mrgreen: :lol: :oops:

ei tätä nyt varmaan kannata jatkaa, vaikka hauskaa olisikin "väitellä". Kyllähän meidän TÄÄLLÄ KARPPI-PALSTALLA pitäis jo tietää pikkasen vhh:sta jotain. Jos joku asioista tietämätön ulkomaailmassa (IRL) tulee mussattamaan että atkins tappaa nii voi sille vaikka sanoa, että: "joo ja joka toinen kuolee sydän- ja verisuonitauteihin ja joka toinen selviää hengissä - mutta kauanko?" ;)
mä oon ainakin atkinsilla, tai VHH:lla tai karppaan tai mitä nyt haluankin käyttää tästä ruokavaliostani nimitystä. itselläni riippuu vähän siitä että kenen kanssa juttelen, mutta parhaat väittelyt/kauhistelut saa aikaan juuri tuolla atkins-sanan käytöllä.... mutta jos sanon että välttelen viljaa ja sokeria erinäisten vaivojen takia, on vastapuolen kellossa jo ihan eri ääni.
sori ot, mutta multa katosi jo punainen lanka; että mitä tässä ketjussa nyt haettiin takaa? (luinpas huonosti ja ajattelemattomasti)

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

ViestiLähetetty: 2008-03-25 09:44:24 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

etanainen kirjoitti:
parhaat väittelyt/kauhistelut saa aikaan juuri tuolla atkins-sanan käytöllä....

JEP!
:smt077

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-03-25 11:59:21 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Mua aina huvittaa nää ihmiset, jotka heittää peliin jonkun extreme-kommentin ja sit raukkamaisesti väistyy takavasemmalle sanomalla, ettei aio aiheesta enää keskustella. Näinhän voi toki toimia ja tapana hiekkalaatikolla lieneekin. Mielestäni aikuisen ihmisen on kuitenkin pystyttävä perustelemaan väitteensä tarvittaessa ja pyydettäessä. Herää kysymys mitä varten pitää roikkua keskustelufoorumilla, jos aiheesta ei kerran voi.. hmm, keskustella? Luulisi, että noinkin innovatiivisen kannan omaavaa ja oman polun kulkijaa kiinnostaisi jakaa oma tietämyksensä muillekin.

ViestiLähetetty: 2008-03-25 13:12:54 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

minä myös lukenut into piukkana monta atkinsin kirjaa. ja atkinsilainen olen lopun elämääni. on ehkä terveellisin ruokavalio, mihin olen ikinä törmännyt. kyllä mies asiansa elleissään osasi!! voidaan tietenkin olettaa, että olen ihan väärin ymmärtänyt koko asian, kun ulkomaan kielillä olen raukka joutunut kirjani lukemaan :cry: . mielestäni siis atkins on hyvinkin terveellinen vaihtoehto. toki jokainen itse valitsee tyylinsä.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

ViestiLähetetty: 2008-03-25 14:32:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutta tottahan se on, että Atkins tappaa........ Ihan samalla tavalla kuin virallisterveellinen, tai mikä tahansa ruokavalio. Vai onko joku kuullut jostain tyypistä, joka olis täältä elävänä poistunu? :lol: Me VHH:laiset vaan kuollaan vähäpierusemman elämän kunniakkaaksi päätteksi :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-25 15:10:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meikäläisen eväitä ei ole kukaan vielä epäterveellisiksi tai tappavaksi lautaseni nähtyään/ruokaani syötyään haukkunut. Lähinnä ihmiset jaksavat ihmetellä miten herkullista/herkullisen näköistä ja miten paljon kasviksia. Tyypillinen kommentti on, että "pitäisi itsekin noita kasviksia lisätä" tai "kyllä munkin pitäisi alkaa syömään terveellisemmin...".

Ihmisten mielikuvat Atkinsin tappavuudesta perustuvat erheelliseen iltapäivälehti-naistenlehti-informaatioon. Yleensä ihmiset, jotka tutustuvat asiaan syvällisemmin, ymmärtävät uutisoinnin harhaanjohtavuuden.

Meillä täällä Pirkanmaan periferioissa ollaan niin valistuneita, että työpaikkaterveydenhuolto on kannustellut ja kiitellyt Atkins-linjaani. Samoin tunnen myös terveysalan ammattilaisia, jotka ovat itse valinneet Atkinsin/vhh-ruokavalion omaksi elämäntavakseen laihdutus- tai terveyssyistä.

Minun täytyy kyllä olla Atkinsilla loppuelämäni, sillä heti repsuillessani korkeammalla hiilarilinjoille ja erityisesti viljaan, voi sen syömistavan epäterveellisyyden tuntea nivelissään ja ihossaan (ja makeanhimossa).

Nämä subjektiiviset argumentit keskusteluun heitän omasta puolestani. Objektisia argumentteja voi tutkia esim. tuolta karppilinkeistä.

ViestiLähetetty: 2008-03-25 15:44:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

paukka kirjoitti:
Meillä täällä Pirkanmaan periferioissa ollaan niin valistuneita, että työpaikkaterveydenhuolto on kannustellut ja kiitellyt Atkins-linjaani.

Jospa onkin kyse perihämäläisestä perihitaudesta. Siellä ei vielä tiedetä, että atkins tappaa. :lol:

Carpe diem, carp in dies

ViestiLähetetty: 2008-03-25 17:35:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tai sitten hämäläiset ovat vasta toipumassa nälkävuosista, eivätkä ole vielä ehtineet omaksua nykyajan kevythömppäää... :wink:

ViestiLähetetty: 2008-04-05 16:59:25 
Poissa
sintti
sintti

Tiedän yhden riskitekijän, joka varmasti aiheuttaa kuolemaa, ja kuolleisuusaste on
peräti sata prosenttia. Takaan, että jos tämä riskitekijä eliminoidaan,
kuolemantapaukset saadaan sadassa vuodessa putoamaan nollatasolle. Kyseinen
riskitekijä on nimeltään ”elämä”.
- Barry Groves, fil.tri

Kumotkaapa tuo väite :P

ViestiLähetetty: 2008-09-07 01:28:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pakko muistuttaa, ettei Atkins kovin kasviöljykammoinenkaan ollut. :o

ViestiLähetetty: 2008-09-07 07:34:19 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

funkkari kirjoitti:
Pakko muistuttaa, ettei Atkins kovin kasviöljykammoinenkaan ollut. :o

... eikä keinomakeutekammoinen eikä teknosoijakammoinen, lisäravinteista puhumattakaan :)

Noh, kaikilla meillä on pimeät puolemme.
Ja ihmiskeho on nerokas: se tekee kaikissa olosuhteissa parhaansa.
Eikä sen onneksi tarvitsekaan kestää yhtä ihmisikää pitempään.

ViestiLähetetty: 2008-09-07 11:09:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
... eikä keinomakeutekammoinen eikä teknosoijakammoinen, lisäravinteista puhumattakaan :)

Noh, kaikilla meillä on pimeät puolemme.
Ja ihmiskeho on nerokas: se tekee kaikissa olosuhteissa parhaansa.
Eikä sen onneksi tarvitsekaan kestää yhtä ihmisikää pitempään.

Heh, Atkinsin Vita-Nutrient Solution puhuu tosiaan kaikesta muusta kuin ravintolisäkammoisuudesta. :lol: Mutta en laskisi sitä miehen pimeäksi puoleksi. Pitäähän jollain tavalla saada teknoruoan aiheuttamia haittoja ja puutteita korjatuksi. :wink:

ViestiLähetetty: 2008-09-13 15:53:35 
karpohytraatti kirjoitti:
enkö jo maininnut että kyllä olen lukenut myös atkinsin ja perusteellisesti. ja tehnyt omat johtopäätökseni. syököön kukin miten huvittaa, asia ei kuulu minulle. mutta henk.koht. en aio tappaa itseäni pekoni-voi-laardi-linjalla...kyllä karppausta voi järkevästikin harrastaa. ja osaltani keskustelu päättyy tästä asiasta tähän. koska ei näytä johtavan mihinkään rakentavaan.

Tulen nyt ystävällisesti, syyllistämättä, arvostelematta kommentoimaan... Mutta eikö se, että sanot: "Kyllä karppausta voi järkevästikin harrastaa" tai "en aio tappaa itseäni pekoni-voi-laardi-linjalla..." ole juuri sitä, mistä muita syytät: henkilökohtaisten valintojen arvostelua? Sanot lukeneesi kirjoja, ja ymmärtäneesi niiden sanoman näin kuin sanot. Hyvä, mutta entä jos joku muu onkin ymmärtänyt toisin? Nyt et anna toisille mahdollisuutta omiin tulkintoihin asioista, vaan ajat agressiivisesti omaa näkemystäsi. Samalla et ymmärrä, kun toisinajattelijat tekevät niin.

Joskus on todella vaikeaa keskustella asioista, mutta avoimuus on usein kyllä ihan hyvä lähtökohta :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00