karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-19 08:29:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-09-01 19:41:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mistä ihmeestä päättelit että minua ärsytti?
Miksi ihmeessä minun olisi pitänyt referoida tai selitellä Googlesta lukemaani ihmiselle joka on täysin pätevä lukemaan saman tiedon samoilta sivuilta. Lienee ihan eri asia neuvoa täysin tietämättömälle hakusanoja tai paikkoja mistä tieto löytyy.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-09-01 19:51:14 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

diesel kirjoitti:
Mistä ihmeestä päättelit että minua ärsytti?

Voin suomentaa.
Se oli kysymys. Mikä ärsytti. Se ei suinkaan sulkenut pois mahdollisuutta ettei mikään ärsyttänyt. Jos kysyisin että montako omenaa sinulla on. Olenko silloin päätellyt että sinulla on omena tai useampi. En.

ViestiLähetetty: 2008-09-01 20:09:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kysyit kyllä:MIksi? Mutta anyway, käännän nyt tätä asiaa miten päin tahansa, en näköjään tule ymmärretyksi. Ehkä kirjoitan liian vaikeaselkoista tekstiä? Tai ehkä on mukava jahkata. Stephenin asiaa emme tällä kyllä yhtään edistä.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-09-01 21:13:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Löysin sen mainitsemani kirjoituksen, jossa hän kertoo ongelmistaan, joilla ei ollut aluksi mitään tekemistä sairauden (tai ravinnon) kanssa. En aio sitä tänne laittaa, se on pitkä ja murheellinen, joskin optimistinen. Laitan vain aloituksen lainauksen:

"The most extensive of all the morbid mental conditions which reflect themselves so disastrously in the human system is the state of fear. It has many degrees of gradation, from the state of extreme alarm, fright, and terror, down to the slightest shade of apprehension of intending evil. But all along the line it is the same thing–a paralyzing impression upon the centers of life which can produce, through the agency of the nervous system, a vast variety of morbid symptoms in every tissue of the body."
Dr. William Holcomb (Omkar, 1998)

ViestiLähetetty: 2008-09-02 01:09:10 
Poissa
sintti
sintti

Byrnesin powerhealth.net-kotisivujen vanhaan materiaaliin pääsee käsiksi Archive.org sivujen kautta. Esim. täällä hän kertoo stressaavasta elämäntilanteestaan toukokuussa 2004, vain muutamaa viikkoa ennen kuolemaansa.

ViestiLähetetty: 2008-09-02 12:58:08 
Tapsa on kirjoittanut näin blogissani (Google: Christer Sundqvist):

Lueskelin sellaisten ihmisten kirjoittamia juttuja Stephen Byrnesista, joilla ei ollut mitään erityisempää syytä kantaa kaunaa häntä vastaan. Kävi ilmi, että Stephen Byrnes sairasti AIDSia. Monet pitävät juuri tuota seikkaa tärkeimpänä syynä Byrnesin aivoveritulppaan joka sitten johti hänen kuolemaansa. Haluan itsekin uskoa tähän ja pahoittelen suuresti, jos joku sai kirjoituksestani vääriä käsityksiä vähähiilihydraattisen ruokavalion suhteesta terveyteen!

Korostan edelleen, että olen keltanokka vähähiilihydraattisen ruokavalion suhteen ja kaikkiin tänne nimimerkilläni jätettyihin kirjoituksiin täytyy suhtautua suurella varauksella. Itse olen saanut näiltä veteraaniurheilijan sivuilta merkittäviä vaikutuksia ja ruokavaliossani on tapahtunut suuria muutoksia menneiden viikkojen aikana. Esimerkkinä voin mainita että kun vielä alkukesästä söin kaksikin leipää viikossa, nyt leivän kulutus on enää puoli leipää. Rasvaisia juustoja syön lähes puoli kiloa kun moneen vuoteen en ollut koskenutkaan juustoihin. Samaten maustamatonta luonnonjogurttia nautin kolme litraa ja viilejä ja raejuustoja useita desilitroja viikossa. Marjat ja vihannekset ovat säilyneet ravinnossa ja aamu-mysli on korvautunut munakkaalla ja vihanneksilla. Mehut olen korvannut raikkaalla vedellä. Painoni ei ole ollut koskaan ongelma eikä puntarin mukaan muuttunut ruokavalio ole ainakaan lisännyt kiloja.

Kiitos tästä kaikesta kuuluu paljolti tämän blokin pitäjälle ja olen itsekin yrittänyt aktiivisesti hakea lisätietoja vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta.

Olen syvästi pahoillani jos pahoitin turhaan jonkun mielen. Oma esimerkkini olkoon kuitenkin osoitus siitä, että uskoani vähähiilihydraattisen ruokavalion etuihin ei moiset jutut horjuta. Tahdon vielä korostaa, että asun seudulla, missä ihmiset vielä parikymmentä vuotta sitten kuolivat sydän- ja verisuonitauteihin oikein urakalla ja rasvaiset ruuat olivat eri muodoissaan osa jokaista pääateriaa yhdessä perunoiden, piirakoiden ja munavoin kanssa. Luulen, että kun tuosta ”perinneruuasta” karsii hiilihydraatit ja pullat ja leivän pois, niin jäljelle jäävän voi kuka tahansa vähähiilihydraattisen, jopa alakarpin ystävä, hyväksyä täysin. Lihaa en ole oksentamatta voinut syödä koskaan, mutta kalaa kylläkin. Nystenin kirjasta ”Laihdu ilman nälkää” sain oivan vinkin suosia naurista ja lanttua perunan sijasta - nehän todellakin olivat täälläpäin vanhastaan arvostettua syötävää.

Minun lisäykseni: En tiedä mitä syytä teillä on sensuroida viestejäni karppifoorumilla. Ainakin kaksi aloittamaani viestiketjua on poistettu. Rauhallisin mielin eteenpäin!

ViestiLähetetty: 2008-09-02 13:25:33 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

christer sundqvist kirjoitti:
En tiedä mitä syytä teillä on sensuroida viestejäni karppifoorumilla. Ainakin kaksi aloittamaani viestiketjua on poistettu.

Ei välttämättä ole poistettu yhtään. Yhden kommenttisi yhdistin ketjuun, jota se koski: viewtopic.php?p=682754#p682754 - Noista ei voi teknisistä syistä jättää siirtomerkintää näkyviin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00