Siperia kirjoitti:
tuc kirjoitti:
Onhan juuston vetäminen naamariin paljon helpompaa kuin vaikka tanssitunnilla tai salilla käyminen.
Mutta tämähän pitää ihan paikkansa. Ihan varmasti juustoa syömällä pääsee helpommalla, mitä esim. laihtumiseen tulee, kuin urheilemalla.

Haha, pitää muuten paikkansa.

Tosin vitsi on siinä, että urheilemalla kasvattaa samalla lihaksia, jotka polttavat kaloreita pelkällä olemassaolollaan laihdutuksen jälkeenkin joka päivä. Tosiaan urheilemalla laihtuminen ei ole läheskään niin tehokasta kuin kalorien vähentäminen oikeasta paikasta ruokavaliossa.
Lainaa:
Vaikka tuc onkin jo "peruuttanut" tuon lausuntonsa, niin täytyy vielä hieman ihmetellä lisää... Nimittäin sitä, että jos karppaaminen olisi sitä, ettei liikkumaan pysty eikä edes näytä terveeltä (? kun kerran tekee pahaa katsoa urheilemalla itsensä terveen näköiseksi saaneita), niin miksi ihmeessä kukaan karppaisi? Tulee mieleen, että pidetäänkö meitä jonain - epätoivoisina läskeinä, jotka kokeilee ihan mitä vaan, jossa luvataan kuu taivaalta - viis terveydestä? Vaikka tosiasiassa terveyskysymykset ja laihtumisen "ulkopuoliset" terveysvaikutukset lienevät meillä korostetummassa asemassa kuin peruspaikkarilaikkarilla (tämä on sitten mutua; itsekin karppaan lähinnä terveyssyistä).
Mun logiikka meni sitä kautta, että kun ei saa hiilaria, glykogeenivarastot tyhjenevät todella nopeasti ja katabolia iskee todella nopeasti treenaamisen aloittamisen jälkeen. Katabolian pysäyttämisen takia esim. palautusjuomassa lähes kaikki urheilijat ottavat hiilareita ja nopeasti imeytyvää protskua. Ketoosi sitten tietty rupeaa tuottamaan energiaa lihaksille, mutta mulla ei ollut käryä siitä, että sen tuotanto voi olla niin nopeaa ja tehokasta, että energiaa riittäisi kovaan harjoitteluun ympäri vuoden (dieettiaikanahan salitreenaajatkin treenaavat kevyemmin kun voimaa ei vain ole niin paljoa kuin muulloin).
Lainaa:
Asia erikseen on sitten, että onko bodarit terveen näköisiä, tai edes - terveitä. Siitä en lähde mitään väittämään, mutta itse en terveyden perikuvaa bodarin näköiseksi miellä.
Ja edelleen ihmettelen sitä, että mistä se käsitys syntyy, että karppaaminen veisi kyvyn harrastaa liikuntaa? Tai tuo OE-sivustolla esitetty "hiilihydraatiton (sic) dieetti vie lihakset"

Muidenkin kuin tucin mielipide asiasta kelpaa.
Tuo hiilarittoman dieetin lihaksien vienti on kyllä mullekin uusi juttu. Missä kohtaa tuollainen kommentti on? Ei taida punttimeininkiin olla tutustunut ko. henkilö... ja joo, mun mielestä ilman hormoneja treenaavat urheilijat on varsin terveen näköisiä, etenkin treenikaudella.
http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.