karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-13 21:44:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 144 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:51:18 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorum ... topic=1011

Tuc voisi viedä karppauksen ilosanomaa tuonne.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:59:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lainaa:
Hiilihydraatiton dietti kuluttaa ainoastaan lihaksia ja siis lihakset palaa. Rasva ei. Sen takia tulee heikko olo mutta kyllä painokin laskee nopeasti. Mutta eihän siinä ole mitään järkeä koska se paino tulee heti takaisin kun alkaa syömään normaalisti ja ei ole järkeä sulattaa lihaksia. (niitä vähäisiäkin)

Ja sitten:

Lainaa:
Paras laihis oli sellainen, kun mulla ei ollut rahaa kuin 2 mk. (Sillon oli markat). Ostin keräkaalin ja tein kaalikeittoa. Laitoin kasvisliemikuution veteen, ja sitten pistin riisiä ja kaalia. Söin sitä keittoa viikon enkä edes ajatellut laihduttavani. Sen viikon jälkeen huomasin että paino oli pudonnut 3 kiloa. Kaalihan pistää nesteet nopeasti liikkeelle ja on siis laihduttavaa ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 20:24:20 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

tuc kirjoitti:
Onhan juuston vetäminen naamariin paljon helpompaa kuin vaikka tanssitunnilla tai salilla käyminen.

Mutta tämähän pitää ihan paikkansa. Ihan varmasti juustoa syömällä pääsee helpommalla, mitä esim. laihtumiseen tulee, kuin urheilemalla. ;) 8) :lol:

Vaikka tuc onkin jo "peruuttanut" tuon lausuntonsa, niin täytyy vielä hieman ihmetellä lisää... Nimittäin sitä, että jos karppaaminen olisi sitä, ettei liikkumaan pysty eikä edes näytä terveeltä (? kun kerran tekee pahaa katsoa urheilemalla itsensä terveen näköiseksi saaneita), niin miksi ihmeessä kukaan karppaisi? Tulee mieleen, että pidetäänkö meitä jonain - epätoivoisina läskeinä, jotka kokeilee ihan mitä vaan, jossa luvataan kuu taivaalta - viis terveydestä? Vaikka tosiasiassa terveyskysymykset ja laihtumisen "ulkopuoliset" terveysvaikutukset lienevät meillä korostetummassa asemassa kuin peruspaikkarilaikkarilla (tämä on sitten mutua; itsekin karppaan lähinnä terveyssyistä).

Asia erikseen on sitten, että onko bodarit terveen näköisiä, tai edes - terveitä. Siitä en lähde mitään väittämään, mutta itse en terveyden perikuvaa bodarin näköiseksi miellä. :wink:

Ja edelleen ihmettelen sitä, että mistä se käsitys syntyy, että karppaaminen veisi kyvyn harrastaa liikuntaa? Tai tuo OE-sivustolla esitetty "hiilihydraatiton (sic) dieetti vie lihakset" :smt017 Muidenkin kuin tucin mielipide asiasta kelpaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 20:39:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siperia kirjoitti:
tuc kirjoitti:
Onhan juuston vetäminen naamariin paljon helpompaa kuin vaikka tanssitunnilla tai salilla käyminen.

Mutta tämähän pitää ihan paikkansa. Ihan varmasti juustoa syömällä pääsee helpommalla, mitä esim. laihtumiseen tulee, kuin urheilemalla. ;) 8) :lol:

Haha, pitää muuten paikkansa. :lol: Tosin vitsi on siinä, että urheilemalla kasvattaa samalla lihaksia, jotka polttavat kaloreita pelkällä olemassaolollaan laihdutuksen jälkeenkin joka päivä. Tosiaan urheilemalla laihtuminen ei ole läheskään niin tehokasta kuin kalorien vähentäminen oikeasta paikasta ruokavaliossa.

Lainaa:
Vaikka tuc onkin jo "peruuttanut" tuon lausuntonsa, niin täytyy vielä hieman ihmetellä lisää... Nimittäin sitä, että jos karppaaminen olisi sitä, ettei liikkumaan pysty eikä edes näytä terveeltä (? kun kerran tekee pahaa katsoa urheilemalla itsensä terveen näköiseksi saaneita), niin miksi ihmeessä kukaan karppaisi? Tulee mieleen, että pidetäänkö meitä jonain - epätoivoisina läskeinä, jotka kokeilee ihan mitä vaan, jossa luvataan kuu taivaalta - viis terveydestä? Vaikka tosiasiassa terveyskysymykset ja laihtumisen "ulkopuoliset" terveysvaikutukset lienevät meillä korostetummassa asemassa kuin peruspaikkarilaikkarilla (tämä on sitten mutua; itsekin karppaan lähinnä terveyssyistä).

Mun logiikka meni sitä kautta, että kun ei saa hiilaria, glykogeenivarastot tyhjenevät todella nopeasti ja katabolia iskee todella nopeasti treenaamisen aloittamisen jälkeen. Katabolian pysäyttämisen takia esim. palautusjuomassa lähes kaikki urheilijat ottavat hiilareita ja nopeasti imeytyvää protskua. Ketoosi sitten tietty rupeaa tuottamaan energiaa lihaksille, mutta mulla ei ollut käryä siitä, että sen tuotanto voi olla niin nopeaa ja tehokasta, että energiaa riittäisi kovaan harjoitteluun ympäri vuoden (dieettiaikanahan salitreenaajatkin treenaavat kevyemmin kun voimaa ei vain ole niin paljoa kuin muulloin).

Lainaa:
Asia erikseen on sitten, että onko bodarit terveen näköisiä, tai edes - terveitä. Siitä en lähde mitään väittämään, mutta itse en terveyden perikuvaa bodarin näköiseksi miellä. :wink:

Ja edelleen ihmettelen sitä, että mistä se käsitys syntyy, että karppaaminen veisi kyvyn harrastaa liikuntaa? Tai tuo OE-sivustolla esitetty "hiilihydraatiton (sic) dieetti vie lihakset" :smt017 Muidenkin kuin tucin mielipide asiasta kelpaa.

Tuo hiilarittoman dieetin lihaksien vienti on kyllä mullekin uusi juttu. Missä kohtaa tuollainen kommentti on? Ei taida punttimeininkiin olla tutustunut ko. henkilö... ja joo, mun mielestä ilman hormoneja treenaavat urheilijat on varsin terveen näköisiä, etenkin treenikaudella.

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 20:46:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:

Tuo taitaa olla varsin yleinen käsitys. Minulla oli kerran melkoinen Inter njet -väittely jonkun asiaan muka tutustuneen virallisterveellis-hörhön kanssa, joka ei millään voinut uskoa että voin liikkua vaikka olen VHH-ruokavaliolla. Väitti, että on pakko saada sokeria ja pastaa, muuten ei jaksa mitään. Rasva ei kuulemma ole tarpeeksi hyvää energiaa tms.

Bodarit eivät todellakaan edusta minunkaan miehistä kauneusihannettani (en oo kuitenkaan homo). Minusta tuollaiset 100-kiloiset paksuniskat, jotka eivät edes juoksemaan pysty kun tissit hakkaavat leukaa, ovat lähinnä huvittavan näköisiä. Tavoitteenani on enemmänkin joku Brad Pitt Fight Clubissa tyylinen vartalo (jota en tule koskaan saavuttamaan, koska minulla on luontainen läskikerros vatsassa jota ei saa pois millään).

ViestiLähetetty: 2008-11-16 20:55:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jepejee, kyllä se viimeinen mahaläskikin lähtee pois oikealla treenillä ja ruokavaliolla... tarvittaessa jotain lisäravinteita vielä (vihreä tee -uute jne.), auttaa rasvanpolttoa tutkitusti. Protskua pirusti, rasvaa sen verran että pysyy hengissä, hiilarit suht' pienelle ja sitten aerobista ja voimaharjoittelua sekaisin sen verran kuin pystyy. Jos ei läskit lähde niin jo on kumma. -1000 kcal per päivä polttaa rasvaa väkisin, vaikka saattaa vähän lihaksia mennä seassa. :mrgreen: Sisua se tietty vaatii, mutta onko joku sanonut, että elämän pitäisi olla helppoa? :wink:

Jengi on mehupaastolla saanut myös tosi hyviä tuloksia, mutta samalla lähtee kyllä massaa turhan paljon. Tossa esimerkki: http://www.veganbodybuilding.com/?page=bio_guillaume (mä en noin laihaksi haluaisi mutta jotkut tykkää).

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 21:10:32 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

tuc kirjoitti:
Mun logiikka meni sitä kautta, että kun ei saa hiilaria, glykogeenivarastot tyhjenevät todella nopeasti ja katabolia iskee todella nopeasti treenaamisen aloittamisen jälkeen. Katabolian pysäyttämisen takia esim. palautusjuomassa lähes kaikki urheilijat ottavat hiilareita ja nopeasti imeytyvää protskua. Ketoosi sitten tietty rupeaa tuottamaan energiaa lihaksille, mutta mulla ei ollut käryä siitä, että sen tuotanto voi olla niin nopeaa ja tehokasta, että energiaa riittäisi kovaan harjoitteluun ympäri vuoden (dieettiaikanahan salitreenaajatkin treenaavat kevyemmin kun voimaa ei vain ole niin paljoa kuin muulloin).

Täytyy myöntää, etten ihan hirveästi fysiologiasta (tai muustakaan tieteestä 8) ) ymmärrä, mutta käsittääkseni karppaajalla lihakset toimivat aika joustavasti hiilihydraatilla (sikäli kuin sitä on) ja rasvalla, vaikkei ketoosissa olisikaan, mikä onkin maalaisjärjellä ajatellen aika lailla ollut edellytys sille, että ihmissuku on ylipäätään selvinnyt ennen nykyistä hiilariruokien laajamittaista käyttöä. Pidän tätä itsestäänselvyytenä, ja siksi ihmettelin, mistä käsitys [karppaus hankaloittaa liikuntaa] on syntynyt. Itse en ole kiinnostunut kovan tason treenaamisesta enkä oikeastaan näe siinä mitään järkeä, joten minulla ei ole mitään kokemusta siitä millään ruokavaliolla, enkä tiedä, tarvitsisiko siihen sitten enemmän hiilareita. Ehkä? :smt017 (Lisään vielä, että vaikken huippu-urheilua tai bodausta ymmärräkään, niin hyväksyn ne kyllä, kuten veganisminkin - ei jokaisen hyvä ole yhenlainen. ;) )

tuc kirjoitti:
Tuo hiilarittoman dieetin lihaksien vienti on kyllä mullekin uusi juttu. Missä kohtaa tuollainen kommentti on? Ei taida punttimeininkiin olla tutustunut ko. henkilö... ja joo, mun mielestä ilman hormoneja treenaavat urheilijat on varsin terveen näköisiä, etenkin treenikaudella.

En lukenut kuin häthätää ekan sivun keskustelusta, mutta linkki karpaasin viestissä tällä sivulla.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 21:12:29 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Mun mielestä pakkomielteinen kropan muokkaaminen kosmeettisista syistä on epäterveellistä ja hullua. Kituilua, liiallista ja erityisesti yksipuolista treeniä jne., jolla tehdään vaurioita kroppaan IMHO. Ja sitten tosielämän haasteissa ne peilin edessä pullistellut lihakset eivät takaa lainkaan suorituskykyä. Mä olen ainakin nähnyt todella usein, kuinka ne jotka nostaa salilla rautaa ihan sikana, ovat aivan ressukoita, kun elämässä tulee eteen joku voimaa ja kestävyyttä vaativa koitos.

Mä ihailen sellaista timmiä kroppaa, joka on syntynyt ruumillisella työllä ja sen eron muuten näkee helposti. Niitä terveessä ja timmissä kunnossa olevia fyysisen työn tekijöitä näkee ihan klopista vaariin, se miellyttää mun silmää, koska se on sopusuhtaista, eikä siihen liity pullistelua.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 21:15:29 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

marilyn kirjoitti:
Mä ihailen sellaista timmiä kroppaa, joka on syntynyt ruumillisella työllä ja sen eron muuten näkee helposti. Niitä terveessä ja timmissä kunnossa olevia fyysisen työn tekijöitä näkee ihan klopista vaariin, se miellyttää mun silmää, koska se on sopusuhtaista, eikä siihen liity pullistelua.

Sinäpä sen sanoit. Samaa mieltä. :smt045

ViestiLähetetty: 2008-11-17 09:50:47 
marilyn kirjoitti:
Mun mielestä pakkomielteinen kropan muokkaaminen kosmeettisista syistä on epäterveellistä ja hullua. Kituilua, liiallista ja erityisesti yksipuolista treeniä jne., jolla tehdään vaurioita kroppaan IMHO. Ja sitten tosielämän haasteissa ne peilin edessä pullistellut lihakset eivät takaa lainkaan suorituskykyä. Mä olen ainakin nähnyt todella usein, kuinka ne jotka nostaa salilla rautaa ihan sikana, ovat aivan ressukoita, kun elämässä tulee eteen joku voimaa ja kestävyyttä vaativa koitos.

Ööööööö......mitäs laihduttava karppaaja tekee kuin muokkaa kroppaa kosmeettisista syistä, HÄH? Täälläkin hehkutetaan ties mistä senttien kaventumisista jne.. Tuo palopuhe kuulostaa lähinnä säälittävältä. Jo antiikin Kreikassa kuvattiin patsain atleetteja, kaikkien kunnioittamia voittajia.

Kuinka pystyt näkemään paljaalla silmällä kuka on hankkinut kroppansa milläkin konstilla? Jaa-a? Ei ole vielä meikäläiseltä onnistunut paljaalla silmällä nähdä tuota eroa vaikka olen piireissä pyörinyt jo alun kolmattakymmentä vuotta. Mun pitää vissiin käydä optikolla.

ViestiLähetetty: 2008-11-17 10:27:37 
Poissa
kahvikissa
kahvikissa

^Minä käsitin marilynin niin, että hän puhui nimenomaan kuntosalilla kehitetyistä ja muokatuista lihaksista, ei niinkään ruokavaliosta. Olen samaa mieltä hänen kanssaan.

ViestiLähetetty: 2008-11-17 10:43:31 
reetnekka kirjoitti:
^Minä käsitin marilynin niin, että hän puhui nimenomaan kuntosalilla kehitetyistä ja muokatuista lihaksista, ei niinkään ruokavaliosta. Olen samaa mieltä hänen kanssaan.

Aijaa, mä ymmärsin sen niin, että Marilyn pystyy näkemään paljaalla silmällä kuka on kehittänyt muskelit kuntosalilla ja kuka työnteolla. Ymmärsin sitte vissiin väärin? Näinhän hän kirjoitti.
Vieras kirjoitti:
Mä ihailen sellaista timmiä kroppaa, joka on syntynyt ruumillisella työllä ja sen eron muuten näkee helposti

ViestiLähetetty: 2008-11-17 11:01:52 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Vieras kirjoitti:
marilyn kirjoitti:

Ööööööö......mitäs laihduttava karppaaja tekee kuin muokkaa kroppaa kosmeettisista syistä, HÄH? Täälläkin hehkutetaan ties mistä senttien kaventumisista jne.. Tuo palopuhe kuulostaa lähinnä säälittävältä. Jo antiikin Kreikassa kuvattiin patsain atleetteja, kaikkien kunnioittamia voittajia.

Kuinka pystyt näkemään paljaalla silmällä kuka on hankkinut kroppansa milläkin konstilla? Jaa-a? Ei ole vielä meikäläiseltä onnistunut paljaalla silmällä nähdä tuota eroa vaikka olen piireissä pyörinyt jo alun kolmattakymmentä vuotta. Mun pitää vissiin käydä optikolla.

Mä olen aloittanut karppaamisen terveysyistä, koska tajusin tietyissä ruoka-aineissa olevan enemmän ravitsemuksellisesti tärkeitä aineita, kuin toisissa ja tärkeimpänä syynä se, että halusin eroon jatkuvasti ongelmana olleista vatsavaivoista. Mukavana sivuoireena tapahtui myös hoikistumista. Mulle ei missään vaiheessa ole ollut erityisen merkityksellistä "päästä" joihinkin yleisiin ihannemittoihin, enkä koe ulkonäköpaineita.

Mun mielestä näkee eron kuntosalilla treenatussa kropassa ja työnteolla kehittyneessä. Punttiksella voi saada hienosti esiin piirtyviä yksittäisiä lihaksia, mutta kun kroppa muotoutuu työn ohessa, tulee siitä sopusuhtaisen raamikas 8)

Mutta kuten sanottua, tämä on vain mun mielipide.

ViestiLähetetty: 2008-11-17 11:05:13 
Poissa
Leijona
Leijona

Miten tämä nyt pitäisi ymmärtää. Kuntosalilla kun voi tehdä niin monenlaista harjoitusta. Voimaharjoittelu yhdistettynä sopivaan palauttavaan liikuntaan (pallopelit, intervallilenkit, voimistelu, jooga muutaman mainitakseni) tuottaa hyvin samankaltaisen kropan kuin on ruumiillisen työn tekijöillä (vanhan ajan metsurit vaikka yhtenä esimerkkinä). Yksipuolisesti lihasten kasvatukseen tarkoitettu kehonrakennus onkin hieman hölmöä myös minun mielestäni varsinkin jos ei siihen yhdistetä muuta liikuntaa. Voimaharjoittelua pidän erittäin hyödyllisenä liikuntamuotona työssään istumaan joutuvalle henkilölle. Ja kyllä, voimaharjoittelua voi tehdä ketoosissa/vhh:lla, eikä todellakaan tule heikko olo salin jälkeen. Päinvastoin. Harjoituksessa on joku vika jos ei tunnu siltä kuin voisi siirtää vuoria, kun harjoitus on päättynyt.

Marilyn ehti tätä kirjoittaessa. Eipä taida olla suurempaa ristiriitaa, niin julkaisen tollasenaan.

ViestiLähetetty: 2008-11-17 11:10:39 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Mulle tuli vain yksi juttu mieleen, johon kaipaan ihan mielenkiinnosta kommentteja.

Kun on näitä ihmisiä, jotka laittavat nettiin esille kuvia itsestään, joissa pullistellaan käsivarsia jne. muttei näy päätä (vähän niin kuin tuo ystävämme tuc). Sellaisesta kuvasta ei varsinaisesti tule mieleen, että sanoma olisi "hei, tälläinen persoona minä olen", vaan lähinnä "hei katsos kuinka mageet muskelit mulla on"

Kertokaa mulle, kuinka nämä kuvat eroavat siitä, jos joku naaras laittaisi kuvan pullistelevasta kaula-aukostaan?

ViestiLähetetty: 2008-11-17 11:14:04 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

haili kirjoitti:
Miten tämä nyt pitäisi ymmärtää. Kuntosalilla kun voi tehdä niin monenlaista harjoitusta. Voimaharjoittelu yhdistettynä sopivaan palauttavaan liikuntaan (pallopelit, intervallilenkit, voimistelu, jooga muutaman mainitakseni) tuottaa hyvin samankaltaisen kropan kuin on ruumiillisen työn tekijöillä (vanhan ajan metsurit vaikka yhtenä esimerkkinä). Yksipuolisesti lihasten kasvatukseen tarkoitettu kehonrakennus onkin hieman hölmöä myös minun mielestäni varsinkin jos ei siihen yhdistetä muuta liikuntaa. Voimaharjoittelua pidän erittäin hyödyllisenä liikuntamuotona työssään istumaan joutuvalle henkilölle. Ja kyllä, voimaharjoittelua voi tehdä ketoosissa/vhh:lla, eikä todellakaan tule heikko olo salin jälkeen. Päinvastoin. Harjoituksessa on joku vika jos ei tunnu siltä kuin voisi siirtää vuoria, kun harjoitus on päättynyt.

Marilyn ehti tätä kirjoittaessa. Eipä taida olla suurempaa ristiriitaa, niin julkaisen tollasenaan.

Juu, sinällään punttiksessa osana liikuntaa ei ole mitään vikaa, tarkoitin nimenomaan sitä yksipuolista painoharjoittelua kuten kehonrakennus. Ja toisaalta taas tiedän sellaisia raamikkaita ja mukavan lihaksikkaita, jotka eivät koskaan käy punttiksella, mutta harjoittelevat kyllä kaikkea muuta.

ViestiLähetetty: 2008-11-17 11:32:29 
Poissa
Leijona
Leijona

Voimaharjoittelun hienous on juuri siinä, että sitä ei oo pakko tehdä salilla. Talvisin se on suomen olosuhteissa vähän pakko. Tai no ylämäkivedot murtsikkasuksilla on kyllä ihan ok, mutta kun ei oo sitä luntakaan. Perhana. Luistelukin näyttäs olevan melko tehokasta, kun kattoo Pekka Koskelan kroppaa. Kesäisin onkin vain mielikuvitus rajana millä treenaa. Leka, kuula, kirves ja pokasaha on melko hyvä setti, joilla saa koko kropan treenatuksi. Kehonrakennus ja voimaharjoittelu pitäisikin erottaa toisistaan jo pelkästään tavoitteen asettelun perusteella.

ViestiLähetetty: 2008-11-17 11:49:25 
haili kirjoitti:
Voimaharjoittelun hienous on juuri siinä, että sitä ei oo pakko tehdä salilla. Talvisin se on suomen olosuhteissa vähän pakko. Tai no ylämäkivedot murtsikkasuksilla on kyllä ihan ok, mutta kun ei oo sitä luntakaan. Perhana. Luistelukin näyttäs olevan melko tehokasta, kun kattoo Pekka Koskelan kroppaa. Kesäisin onkin vain mielikuvitus rajana millä treenaa. Leka, kuula, kirves ja pokasaha on melko hyvä setti, joilla saa koko kropan treenatuksi. Kehonrakennus ja voimaharjoittelu pitäisikin erottaa toisistaan jo pelkästään tavoitteen asettelun perusteella.

Tummensin tuosta jotain. Ei taida pelkällä luistelulla kasvaa muskelit. Voimaharjoittelu kuuluu osana myös luistelijoiden harjoitteluun........

ViestiLähetetty: 2008-11-17 11:53:02 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Vieras kirjoitti:
haili kirjoitti:

Tummensin tuosta jotain. Ei taida pelkällä luistelulla kasvaa muskelit. Voimaharjoittelu kuuluu osana myös luistelijoiden harjoitteluun........

Vaikeuksia ymmärtää luettua tekstiä?
Tässä kai juuri tultiin siihen tulokseen, että yksipuolinen painojen nostelulla tapahtuva kehonrakennus on hyvin paljon eri asia, kuin monipuolinen liikunta, johon kuuluu osana voimaharjoittelu (joka ei sekään välttis tapahdu punttiksella) :wink:

ViestiLähetetty: 2008-11-17 12:06:05 
Poissa
Leijona
Leijona

Jep. Tottakai se kuuluu. Koskelan treeneistä tuli joskus tv:stä ohjelmaa ja olihan siellä varsin mielenkiintoisia harjoitteita soramontulla ja maastopyörällä vetoja. Ottaa ihan saletisti kyykkyjä isoilla romuilla, mutta mitäpä huippu-urheilija ei tekisi tulosten eteen. Voimaharjoittelua kaikki tyynni, sitähän tässä juuri sanoin, että voimaharjoittelu ei pois sulje salilla tehtävää harjoittelua se on vain yksi osa kokonaisuutta.

Alla yksi "tieto", jonka todenperäisyyttä en voi millään tavalla todentaa. Jää lukijan tulkittavaksi.

http://forum.ufs.fi/archive/index.php/t-2395.html
Lainaa:
Pekka Koskela liikutteli jo parikymppisenä 200kg jalkakyykyssä - mies on lahjakkuus!

Liittyykö tämä enää millään tavalla otsikkoon "pystyykö karppaaja liikkumaan". Koskelan ruokavaliota en tiedä, mutta melko tiukka kaveri kun painoa 84kg ja tollanen lihasmassa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 144 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00