rantaiso kirjoitti:
Luumu on sitäpaitsi aika pieni hedelmä ja vaikkakin makea ja korkean GI:n omaava, on siinä silti pienehkö GK.
Kuivattujen luumujen GK on tosiaan 60 gramman annoksessa vain 10, ja GI:kin on 29 eli matala (
California Dried Plums).
Sydneyn yliopiston GI-tietokanta antaa GL:ksi niinkin alhaisen luvun kuin 5,7 (valitse vasemmalta GI Database, näppäile hakusana prunes, sitten napsauta search). Kaikki luumumainostajat kuitenkin antavat tuon 10.
Yritin etsiä tuoreiden luumujen GI:tä ja GK:ta mutten löytänyt. SYksyisin syön paljon tuoreita luumuja ja kriikunoita, kun niitä tulee omista puista.
Tänä talvena minuun iski aivan valtava appelsiinihimo. Söin napa-appelsiineja (lajike Naval) niin kauan kuin niitä sai. Jaffat ja Valenciat ja mitä niitä nyt on kaupoissa ovat niin happamia etten niistä välitä.
Toisaalta on todettava, etten enää tämän foorumin joukkoihin kuulu, niin että ei kai mun pitäisi kertoa syömisistäni. En viihtynyt vhh:lla (kaikki veriarvoni huononivat enkä oikein pysty viittaamaan kintaallakaan niin kuin täällä tehdään jos veriarvot eivät tottele vhh-teoriaa) enkä ole edes rasvoista niin vakuuttunut (vaikka Finelin ruokakorin avulla tarkistaessa aina ilmeneekin että syön enemmän rasvaa kuin luulen, ja enimmäkseen maitorasvaa - mutta se tapahtuu itsestään eikä siksi että pyrkisin siihen). Seuraan foorumia siksi kun olen aiheesta kiinnostunut - ja D2-mieheni on ja pysyy vhh:lla. Ja siksi kun olen tutustunut teihin porukoihin.

Toki en edelleenkään syö perunaa, riisiä ja pastaa enkä leipääkään enempää kuin yhden tai kaksi viipaletta päivässä. Pääateriat ovat järjestään puhdasoppisia vhh-aterioita. Karkit ja keksit ja muut hiilari- tai transrasvasyötävät eivät ole moniin moniin vuosiin kuuluneet ruokalistalle.
Shit happens.