karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-01 13:54:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 145 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-12-23 10:19:44 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Olikos se joskus 90-luvun puolivaiheilla kun silloin kaikki käytti niitä 3/4 legginssejä, sillon ne taisi olla kyllä nimenomaan vähän isompikokoisten "muoti"juttu..

Mun mielestä legginsit+hame yhdistelmä on aivan järkyttävä, ihan sama kenen päällä se on..

ViestiLähetetty: 2009-12-23 11:43:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä käytän melkein aina legginsejä :)

Pitsilahkeiset pyöräilyshortsit on muuten muodissa nyt myös, niistäkin voi ärsyyntyä, ajatelkaa sellaiset + korkkarit + joku boyfriend jakku, jokos verenpaine nousee?

Rakastan noiden legginsien lisäksi uggeja, nekin taitaa olla ihmisillä kestoärsytysaihe.

ViestiLähetetty: 2009-12-23 13:19:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

loreanne kirjoitti:

Mun mielestä legginsit+hame yhdistelmä on aivan järkyttävä, ihan sama kenen päällä se on..

mutta legginsit ja mekko onkin ihan toinen juttu 8)

ViestiLähetetty: 2009-12-24 09:57:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Legginsit ja minari on ykkönen. :smt023

Mitä sitten lyhyen hameen alla pitäs olla? Ei mitään/sukkahousut?? Sukkahousut ja minihame on jotenkin "akkamainen" ja tulee mieleen rakkaan itänaapurin naiset (riippuen tietty millaset sukkikset..) :mrgreen: Legginsit on myös sexymmät, kun ne jättää vähän paljasta nilkkaa näkyviin. :smt007

Ja ei saletisti sovi vaan 180cm vaatehenkareille! Mä oon "vaan" 165cm, mutta mulla on suhteessa pituuteen pitkät ja nätit sääret. Miks ne sitten peittäis farkuilla? Joulupäivän bileissä mulla tulee olemaan lyhyt mekko ja mustat kirsikkakuvioiset legginsit ja ihan taatusti oon h..tin cool. :smt019

Vaan eipä siinä mitään, kukin tyylillään. Hyvää joulua itse kullekin säädylle. :smt111

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.

ViestiLähetetty: 2009-12-27 11:17:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No joo jos on lapsi tai teini-ikäinen niin selviää leggareistaan huomautuksella. Mutta kyllä muiden tulisi jo vältellä tuollaisia kamppeita... vähänkö Nalle Puh pyjamat ja saparot :lol:

Tämä hameiden ja housujen/kalsareiden yhdistäminen ei vaan iskostu päähän. Se on joko tai. Jos on kerta kauniit sääret niin sitten minari eikä mitään kalsareita sinne alle tai sitten housut. Ja näin mennään.

ViestiLähetetty: 2009-12-27 20:28:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laajatakamuksinen nainen legginseissä ja tee/kahvipaidassa on rietas näky. Legginsien ohut kangas venyy pehvasta ja näyttää alla olevat harmaat mummopökät. uuuuuh #-o

ViestiLähetetty: 2009-12-27 21:16:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aamenplottis! Aloituspuheenvuoroon ei ole kertakaikkiaan mitään lisättävää!

Kerran kauniina kesäisenä sunnuntai-aamuna tuli Naantalin vierasvenesatamassa vastaan sen laatuinen maalattu kotka, että oli yritetty piilottaa maalikerroksen alle vähintään 50 vierinyttä vuotta.... Päällänsä jonkin sortin tunika..... ILMAN legareita :shock: Tunika ylti juur ja juur peittämään muutaman sentin reisistä... Silloin koin ensimmäsitä kertaa elmässä hetken jolloin todella kaipasin niitä legareita. Ei meinannut pokka pitää, kun tuli mieleen, että hän oli ilmiselvästi lähtenyt liikenteeseen jo edellisenä ehtoona :lol:

Mutta vielä enemmän nauratti muutaman viikon päästä kun kuva palasi mieleeni ja tuli mieleen, että jospa hän olikin HUKANNUT ne legarinsa reissussa ja yritti aamuauringon paisteessa kävellä kotiin sennnäköisenä, että kukaan ei huomaa legarien puutttumista :smt044

ViestiLähetetty: 2009-12-27 21:18:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Riikkis79 kirjoitti:
Mitä sitten lyhyen hameen alla pitäs olla? Ei mitään/sukkahousut??

JEP JEP jompikumpi... Mitä se lyhyt hame muuta kaipaa :mrgreen: Hmmm..... Hameen pituus tietenkin ikään sovitettuna..... (kts yllä)

ViestiLähetetty: 2009-12-27 22:56:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Mutta vielä enemmän nauratti muutaman viikon päästä kun kuva palasi mieleeni ja tuli mieleen, että jospa hän olikin HUKANNUT ne legarinsa reissussa

Tai mikä viehättävintä... jos ne leggarit oli kadonneet häneen itseensä :shock:

ViestiLähetetty: 2009-12-28 12:26:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikös sen kusirajahameen tarkoitus ole nimenomaan esitellä tawaraa, tuskin sitä muuten laittais päällensä.
Varsinkaan kun ei ole köyhyydestä kyse, yleensä mitä lyhkäsempi niin sen isompi hinta..

ViestiLähetetty: 2009-12-28 14:39:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En mä tota "ikään suhteutettuna" -juttuakaan oikeen tajua.. Oon kolmekymmentä ja multa kysytään usein vieläkin papereita vaikka ostas vaan tupakkaa tai siideriä.. 8) Sit olis pakko pukeutua mahollisimman "akkamaisesti", että näyttäis ikäseltään, ettei kysyttäs papereita, vai :?: Talvellahan se onkin hyvä pukeutua minariin, jonka alla ei oo mitään. :roll:

No, lopputulema on se, että legginseistä en luovu ainakaan vielä vähään aikaan. :twisted: Enkä mä kyllä sen takia pukeudu niinku pukeudun, että näyttäsin nuoremmalta. Jos tyyliin on kuulunu jo kauan aikaa esim. lävistykset naamassa ja rastat, niin ei niistä huvittais luopua vaan sen takia että on tietyn ikänen.

Tosin niin kaikki kyllä tekee.. :roll: "Miten sä vieläkin oot ton näkönen?? Mäkin olin ennen punkkari (gootti, hevari, mikä vaan). Mut ei kai sitä nyt enää tän ikäsenä". :-s

ViestiLähetetty: 2009-12-28 14:48:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuoremmat taitaa olla aika epävarmoja. Kun se nuoruus ei ole arvo sinänsä, se vain nuorena tuntuu siltä, kun omakohtainen vertailupohja on niin kapea. Eikä nuorena juuri muuta sitten ole kuin se nuoruus.

Ihmettelen vain sitä, että miksi tässä väitetään kaikkien kolme- tai neljäkymmentä ohittaneiden käyttävän leggingsejä kuin housuja tunikan kanssa? Kuvitellaanko että älli lähtee kun ikää karttuu? Jotta täällä me mummut teitäkin ootellaan. Kai ymmärrätte sitten pistää sen crimpleneleningin ja rintarossin.

ViestiLähetetty: 2009-12-28 20:41:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No aloitin tämän topicin sodanjulistuksena legginsseille kaikissa muodoissa paitsi pakkaskelivarusteena HOUSUJEN ALLA!

Mutta teinit ovat teinejä ja he pukeutuvat miten H&M ja kaverit sanelee ja lapset sen mukaisesti mitä äidit käskee. Muiden tulisi pitää legginssit siellä housujen alla.

ViestiLähetetty: 2009-12-29 09:55:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tumpsis kirjoitti:
No aloitin tämän topicin sodanjulistuksena legginsseille kaikissa muodoissa paitsi pakkaskelivarusteena HOUSUJEN ALLA!

Mutta teinit ovat teinejä ja he pukeutuvat miten H&M ja kaverit sanelee ja lapset sen mukaisesti mitä äidit käskee. Muiden tulisi pitää legginssit siellä housujen alla.

Mitä mieltä olet muista entisistä alusvaatteista?

ViestiLähetetty: 2009-12-29 10:18:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Legginsit ovat taalla normaali alyton naky katukuvassa lapsilla, nuorilla ja jopa aikuisilla ilman hametta tai tunikaa/mekkoa. En anna tyttoni (ei tosin edes halua, eihan mene pelkissa sukkahousuissakaan ulos) pitaa niita ilman toista vaatekappaletta.

Mutta nuorilla ja lapsilla kaytetaan niita sukkahousujen sijaan. Hameen ja tunikan kanssa, se on kaunista katseltavaa. Tosin lyhyet leggingit vaikkakin sen hameen kanssa nain talvella ovat aika mauton vaihtoehto...

Meilla on muotia talla hetkella ne legginsit ja lyhyet housut eli ihan normaalit housut, jotka loppuvatkin polven tienoille. Aika paha naky.Etsin tytolleni talvivaatteita kaupoista ja jarjestaen uutuudet olivat naita lyhyita housuja. Niissa on viela leikkaukset polven tienoille seka isoja nappeja tai muuta koristetta. Eivat ole mikroja (joku 60 -luvulla syntynyt ne muistaa) vaan polvihousuja. Jopa legginsit ovat saaneet uuden version polvilegginsit isoilla napeilla polven tienoilla.

Edes jumppaan : tanssiin, en laita tytolleni pelkkia legginseja vaan siihen paalle lyhyt hame ja tai pitkan pitka t-paita.

Pahin nakemani ilmestys oli aikuinen nainen tiukat virttyneet legginsit paallaan, korkokengat ja napapusero. Se hame tai tunika unohtui kotiin. Naisen kroppa oli kylla hyvanmuotoinen....

No minulle on ihan sama miten muut pukeutuvat kontrolloin vain itseani ja lapsiani.....

ViestiLähetetty: 2009-12-29 10:24:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En tieda entisista alusvaatteista, mutta yritin vuosia taaksepain saada poikiani kayttamaan talvella pitkia kalsareita farkkujensa alla. He ihan tosissaan nauroivat minulle ja juoksivat kertomaan isalleen juttua...Heilla ei ole kokemusta pitkista mukavista , lammittavista kalsareista, johon naispuolisillakin on mahdollisuus tutustua legginsien muodossa. Ovat naisillekin paljon mukavammat kuin kiertavat hankalat sukkahousut.

Itse en osaa pitaa mitaan aluspaitaa enka lapsillenikaan sellaisia tyrkyta, kun taas mieheni haluaisi pojillaan olevan kesallakin aluspaidat "paitojensa" alla,tyton aluspaidasta puhumattakaan.

Minkalaisia entisajan alusvaattet sitten olivat? Miten paljon entisajan...?

ViestiLähetetty: 2009-12-29 10:33:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Mitä mieltä olet muista entisistä alusvaatteista?

Kyllä. Olet oikeassa siinä, että monet asiat ovat muuttuneet ja, että sellaisesta mitä aiemmin pidettiin naurettavana tai ei-hyväksyttävänä, on tullut normi. Naisella housut tai miehellä korvikset esimerkiksi.

Mutta mielestäni virittynyt, vanha ja iso t-paitakaan (joka on myös ruma, kun taas oikein mitoitettu, puhdas tms ei) ei silti edusta samanlaista hirveyttä kuin legginssit. Onnekseni minun ei tarvitse tikullakaan niihin koskea, mutta voin silti irvistellä kun joudun katsomaan niitä ympärilläni. Kuin lammaslaumaa, joka on keritty persuuksista. :lol:

ViestiLähetetty: 2009-12-29 10:36:48 
Poissa
sintti
sintti

Ritasisko kirjoitti:
Pahin nakemani ilmestys oli aikuinen nainen tiukat virttyneet legginsit paallaan, korkokengat ja napapusero. Se hame tai tunika unohtui kotiin.

Nonni, saankohan mä nyt sit painajaisia, jos meen ottamaan päiväunet ...

ViestiLähetetty: 2009-12-29 11:10:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eihän kukaan väittänytkään, että ne legginsit ilman hametta/mekkoa näyttäis hyvältä, siis jos käytetään kuten housuja. En mä oikeestaan ymmärrä miks ne lyhyen hameen kanssa näyttäis sen tyhmemmältä kenenkään mielestä kuin sukkahousutkaan. Löytyykö sille perusteita, miksi legginsit on niin paljon kauheammat kuin sukkahousut jonkun jalassa?

:smt064 :smt062 :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-12-29 11:18:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:P

FreakyBoo sanoi:

Lainaa:
Eikös sen kusirajahameen tarkoitus ole nimenomaan esitellä tawaraa, tuskin sitä muuten laittais päällensä.

Eli ts pistetään minihame, mutta sitten sinne alle kalsarit eli lopputulos.... ei mitään järkeä?

Ja quottaan itseänikin, koska... olen outo:

Lainaa:
Olen vain kypsä siihen, että jollain muotipampulla on varasto täynnä rumia kalsareita ja se miettii, että mitähän noillekin tekis. Pistää kuvan H&M katalogiin ja tumpsista, kohta ne leviää Suomeen kuin tulipalo eikä lähde koskaan pois.

Eli legginssit ovat visuaalisesti rumat. Tarviikohan siihen muuta syytä?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 145 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00