karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-25 16:43:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-04-06 14:11:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Olen alkuperäinen kysyjä. Juu haluan vain kertoa semmoisen, että olen välttänyt nyt ketoosia ja sujuu hyvin. Mullahan ei ole mitään hiilariaddiktiota koskaan ollutkaan, eikä mitään muutakaan hiilariongelmaa ihmeemmin. Olen syönyt esim. muutaman täysjyväjauhoihin tehdyn letun tai pari voi-kerma pottua per päivä tai jotain vastaavaa muuten peruskarpisti syötyjen ohessa. Oikein hyvä olo, energinen, eikä nälkää. Tuossa kun oli tuo 'parkkinson tunne', luulen, että siuke tuli tuosta kookosöljystä yhdistettynä liika karppeihin sapuskoihin ja sitä vielä useampi päivä peräkkäin. Oli järjetön väsymys (pari päivää tuli vaan torkuttua silloin), lihasjäykkyyttä ja lihas tärinää, nälkäkin oli useammin, kuuma. Suuntani siis hyväkarppaus loppuiäksi. Olen lukenut lisää paljon ja käsitin, et noilla sivilisaation sairauksista vapailla alkuperäiskansoilla oli keskimäärin hh saamti 20-40 energia%. Juu oli ne lihansyöjäkansatkin, mutta suurin osa kansoista on käyttänyt kuitenkin hh myös energian saantiin. Että tuohon haarukkaan haluan hh määrän laittaa, alkuvaiheessa sinne alarajoille. Sellaiselle tasolle, ettei ole ketoosia, että pysyy väsymys hallinnassa. Juu teille kun on tullut noista perunoista ym väsymystä... no not for me never. Noistakin kolmesta täysmaitoon tehdystä letusta, paksussa voissa paistettuna, tuli niin energinen olo pitkäksi aikaa. Just täydellistä. Että pitäkää tiukkadiettinne te. Hyvä että se auttaas ja on hyvä. Varmaan on paljon ihmisiä joille just hyvä tuo teidän tiukka karppauslinja. Laitan tän jatkon tähän, jos joku muu, joka kokee tiukan karppauksen hankalaksi, näkee tän ja alkaa etsimään sitä omaa hiilaritasoaan. Hiilarit ei oo myrkkyjä kaikille. Ainakin jos nää mut tappaa, niin tappakoot.

Karppi tulee, karppi tappaa!

ViestiLähetetty: 2010-04-06 14:14:04 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Atkins tappaa jälleen! :smt064

ViestiLähetetty: 2010-04-06 17:14:50 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

miten tää otsikko ja ketju oikein liittyy toisiinsa?

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2010-04-06 17:16:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vastaus kysymykseen: mä olen äkäinen karppi, ja kun minä hallitsen maailmaa, niin kukin saa syödä ihan mitä lystää. Ei se multa oo pois jos joku tahtoo mättää puuroo.

ViestiLähetetty: 2010-04-06 19:29:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Melkein kaikille ^^^^ :smt044 :smt044 :smt044 :smt043 :smt043 :smt043

Hmmm... ja vieraskin vois varmaankin esittäytyä, tais joku tramppakin todeta jossain ketjussa, että vihaa vieraita. Joten nyt siis äkäinen karppi yrittää ilmoittaa vieraalle jottain.

ViestiLähetetty: 2010-04-07 10:34:03 
Miksi otsikko on tuollainen... Olen kokenut palstan hieman pelottavaksi ja ahdistavaksikin. Palsta on ollut kovin mielenkiintoinen ja luppoaikana olen tekstejä lueskellut paljonkin, myös esim. linkkejä ja hommannut kirjojakin (luettu on). Hämmennys omista tuntemuksista karppauksen aikana on ollut todellinen. En yrittänyt meuhkata. Ongelma on kirjoituksen tunnetilojen välittymisessä. Tekstin kun kukin peilaa omia sen hetkisiä tunnetiloja vasten. Tämä on tietenkin molempiin suuntiin Oma tunnelmani oli ekaa tekstiä kirjoittaessani hämmentynyt, alistunut ja tosiaan ekaa kirjoittaessani fyysisesti tosi heikko ja tärisevä. Toista tekstiä kirjoittaessa olin neutraalilla tuulella. En yrittänyt arvostella teitä. On useammassa ketjussa ollut, et etsi hiilaritasosi. Niissä ketjuissa on myös ristiriitaiselta tuntuvaa tunnelmaa (ihankuin arvostuksessa tiukin karppi ois parempi), en tiedä mistä se johtuu, minusta varmaan. Sanon tuon aloittelijana. Älkää pliis suuttuko. Olisi hyvä jos täällä olisi hyväkarppausosio, tavis osio. On mulla tunnukset, saatan ottaa ne tosin pois. Tuntuu, et 1) en osaa palstalle kirjoittaa ilman että syntyy väärinkäsityksiä 2) en osaa lukea palstan juttuja, etten saa väärinkäsityksiä... yritän olla rehellinen viesteissäni, ilman suurempia tunteita. Kaikki tässäkin on sanottu ilman erityisempiä tunnetiloja, neutraalisti. Teillä on tunteita selvästi enemmän kuin minulla. Sekin puhuisi sen puolesta, että olette kiihkeämpiä, kuin minä sintti. Taistelette aatteen puolesta jotenkin (sanottu neutraalisi huom. ja tämä oli heitto vain). Siis kirjoitin taistelutantereelle, koska ekan viestin hetkellä asia oli hyvin ajankohtainen. Oloni oli romahtamassa, tunnelma huono. En ole normaalisti sellainen. Tajusin toki, et ei oo hiilareita sopivasti, ei tullut syötyä siinä varmaan ihmeemmmin salaattia yms. vaan tais olla kaloja paljon ja söin isohkoja munakkaita ja just niitä kookosöljy/kerma kahveja. Muutenkaan nämä olot eivät ole menneet aivan 'käsikirjoituksen' mukaan. Tässä on ollut tällainen mielenkiintoinen, opettavainen prosessi tutkailla omaa aineenvaihduntaa ja prosessi jatkuu. Jatkan lukemista teidän mielenkiintoisella palstalla. Ehkä en kirjoita enää, ellei tuu tuollaista jotain noin erityistä. Mut sitä hyväkarppausosioo ehdottaisin jonnekin nurkkaan.

ViestiLähetetty: 2010-04-07 10:52:26 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

En mä ihan oikeasti usko että täällä kukaan taistelee, minkään "aatteen" puolesta varsinkaan. Notta lepo vaan :D

Tuo hyväkarppausosio on periaatteessa ihan hyvä ajatus mutta käytännössä ongelmaksi noussee se, että ko. termiä tulkitaan TODELLA monella eri tavalla. Ts. keto- tahi alakarppaus (tai vaikka Atkinsin dieetti, Kwasniewski, Montignac jne.) ovat paljon helpommin määriteltävissä kuin hyväkarppaus, josta lienee oikeasti melkein niin monta tulkintaa kuin on sen noudattajiakin. Itsekin luen itseni lähinnä hyväkarpiksi koska en pyri ketoosiin, mutta toisaalta voisin hyvin nimittää itseäni myös alakarpiksi koska suhteessa kulutukseeni ja kokonaiskalorimääriini ovat hiilarit varsin alhaalla.

Eiköhän me tänne lampeen uiskentelemaan sovita vaikkei omaa osiota varsin olisikaan :smt026

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-04-07 12:52:33 
Vieras kirjoitti:
Miksi otsikko on tuollainen... Olen kokenut palstan hieman pelottavaksi ja ahdistavaksikin. Palsta on ollut kovin mielenkiintoinen ja luppoaikana olen tekstejä lueskellut paljonkin, myös esim. linkkejä ja hommannut kirjojakin (luettu on). Hämmennys omista tuntemuksista karppauksen aikana on ollut todellinen. En yrittänyt meuhkata. Ongelma on kirjoituksen tunnetilojen välittymisessä. Tekstin kun kukin peilaa omia sen hetkisiä tunnetiloja vasten. Tämä on tietenkin molempiin suuntiin Oma tunnelmani oli ekaa tekstiä kirjoittaessani hämmentynyt, alistunut ja tosiaan ekaa kirjoittaessani fyysisesti tosi heikko ja tärisevä. Toista tekstiä kirjoittaessa olin neutraalilla tuulella. En yrittänyt arvostella teitä. On useammassa ketjussa ollut, et etsi hiilaritasosi. Niissä ketjuissa on myös ristiriitaiselta tuntuvaa tunnelmaa (ihankuin arvostuksessa tiukin karppi ois parempi), en tiedä mistä se johtuu, minusta varmaan. Sanon tuon aloittelijana. Älkää pliis suuttuko. Olisi hyvä jos täällä olisi hyväkarppausosio, tavis osio. On mulla tunnukset, saatan ottaa ne tosin pois. Tuntuu, et 1) en osaa palstalle kirjoittaa ilman että syntyy väärinkäsityksiä 2) en osaa lukea palstan juttuja, etten saa väärinkäsityksiä... yritän olla rehellinen viesteissäni, ilman suurempia tunteita. Kaikki tässäkin on sanottu ilman erityisempiä tunnetiloja, neutraalisti. Teillä on tunteita selvästi enemmän kuin minulla. Sekin puhuisi sen puolesta, että olette kiihkeämpiä, kuin minä sintti. Taistelette aatteen puolesta jotenkin (sanottu neutraalisi huom. ja tämä oli heitto vain). Siis kirjoitin taistelutantereelle, koska ekan viestin hetkellä asia oli hyvin ajankohtainen. Oloni oli romahtamassa, tunnelma huono. En ole normaalisti sellainen. Tajusin toki, et ei oo hiilareita sopivasti, ei tullut syötyä siinä varmaan ihmeemmmin salaattia yms. vaan tais olla kaloja paljon ja söin isohkoja munakkaita ja just niitä kookosöljy/kerma kahveja. Muutenkaan nämä olot eivät ole menneet aivan 'käsikirjoituksen' mukaan. Tässä on ollut tällainen mielenkiintoinen, opettavainen prosessi tutkailla omaa aineenvaihduntaa ja prosessi jatkuu. Jatkan lukemista teidän mielenkiintoisella palstalla. Ehkä en kirjoita enää, ellei tuu tuollaista jotain noin erityistä. Mut sitä hyväkarppausosioo ehdottaisin jonnekin nurkkaan.

No eihän tätä palstaa voi lukea ilman väärinkäsityksiä. Täällä näyttäis olevan aika paljon virheellistä tietoa liikkeellä mutta niinhän se aina menee kun maallikot on asialla. Surullisinta on, jos joku niihin orjallisesti luottaa.

teejokumuu

ViestiLähetetty: 2010-04-07 16:36:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

No eihän tätä palstaa voi lukea ilman väärinkäsityksiä. Täällä näyttäis olevan aika paljon virheellistä tietoa liikkeellä mutta niinhän se aina menee kun maallikot on asialla. Surullisinta on, jos joku niihin orjallisesti luottaa.

teejokumuu

Aika paljon tuntuu olevan virheellistä tietoa tuolla virallisilla palstoillakin, tuntuu että enemmän kuin maallikkopalstoilla. Tää osio on muuten taistelutanner, ei välttämättä se asiallisin osio. Tiedoksi..prkl.

ViestiLähetetty: 2010-04-07 19:57:57 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Minusta on tosi surullista se, että virallisterveelliseen tietoon niin moni sokeasti luottaa.Ja sit lihoo ja menee terveys.

ViestiLähetetty: 2010-04-08 08:37:40 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Eihän tää kaikilla toimi, mut on meitä paljon, joille tästä on apua ollu...

ViestiLähetetty: 2010-04-08 10:06:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No nyt mä olen äkäinen karppi. Voi kettu arvon 'vierailijat', ei täällä ole kenenkään ihan pakko surffailla, vai... :shock: :evil:

ViestiLähetetty: 2010-04-08 10:46:09 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

KristiinaT kirjoitti:
Eihän tää kaikilla toimi, mut on meitä paljon, joille tästä on apua ollu...

Menee jo OT (ja huom. ei ole siis suunnattu sulle KristiinaT vaan ihan yleisenä jatkopohdintana tuohon kommenttiisi), mutta mun mielestäni lause "karppaus ei toiminut minulla" on useimmissa tapauksissa täysin älytön. Miksikö? No siksi, että ei ole olemassa mitään yhtä, geneeristä "karppausta" jota kaikki karpit noudattaisivat, vaan erilaisia tapoja ja tyylisuuntia on ties kuinka monia. Ja ihan kokemuksen pohjalta uskallan myös sanoa, että aika monessa "ei toiminut mulla" -tapauksessa kyse onkin itse asiassa ollut siitä, että asiaan ei ole viitsitty paneutua kunnolla ja hommat on tehty päin p**settä...

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-04-08 11:20:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Jeps. Komppaan. Ei toisaankaan ole yhtä ainoaa geneeristä karppausta vaan kaikenlaisia vhh-variaatioita. En usko että kukaan alkaa voida huonommin kun kiinnittää enemmän huomiota hiilarien laatuun ja myös määrään.

ViestiLähetetty: 2010-04-08 13:42:58 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

^Komppaus täältäkin. En pysty uskomaan, että makaroonin vaihtaminen vihanneksiin, karkkien pähkinöihin ja einesten aitoon tavaraan voisi mitenkään heikentää kenenkään terveyttä (paitsi ehkä pähkinäallergikon.. ;) )! :roll:

Ja aloittajalle: Tekstistäsi tulee äkäiseksi (varo vaan! :smt106 ) lähinnä siksi, ettet ilmeisesti lukenut, mitä sinulle kirjoitettiin ("pitäkää tiukka dieettinne", vaikka vastaukset olivat järestään sitä, että "näinhän se on, että tiukka linja ei sovi kaikille") etkä edes itse kirjoittanut siitä, mitä otsikossa lukee (otsikossa äkäisten karppien maailmanhallinnasta, mutta tekstissä omasta huonosta voinnistasi sekä siitä, kuinka koet foorumin).

;)

PS. Oikeasti en ole äkäinen edes tästä, koska verensokerini on tasainen! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-04-09 09:15:45 
Ukko kirjoitti:
No nyt mä olen äkäinen karppi. Voi kettu arvon 'vierailijat', ei täällä ole kenenkään ihan pakko surffailla, vai... :shock: :evil:

No keskenäänkös te karpit sitte täällä tappelisitte? Eikös se ole hyvä vaan, että täällä taviksetkin käy kertomassa typeriä mielipiteitään niin saatte tekin päteä ja tuntea onnistumisen iloa? Ja näyttää ne karpitkin kertovan mielipiteitä milloin minkäkin iltalehden keskustelupalstalla jos jokin virallisterveellistä tukeva tutkimus julkaistaan. Eiköhän vaan anneta mielipiteiden rullata molempiin suuntiin.

Hyvää alkavaa viikonloppua vaan kaikille. Jatketaan päivää siitä mihin jäätiin, siis karkkien syönnillä :D

teejokumuu

ViestiLähetetty: 2010-04-19 14:41:53 
Hei! Olen taas se teitä taistelutantereella äkästyttävä alkuperäinen kirjoittaja. Olen saanut (omasta mielestäni) liiasta rasvapolttoisuudesta myöhemminkin haittoja. Heti jos päivän hiilari/rasva suhde menee minun tasolle väärin alkaa lihaksia kuumottamaan. Näin on ollut karppauksen alusta. Tässä muutaman kuukauden karppauksen jälkeen tuo reaktio tulee nopeasti. En syö tätä nykyä entistä enempää kasviksia/hedelmiä, aina on mennyt 4-5 annosta päivässä. Nykyään tosin hedelmät puuttuvat, koska en tunne minkäänlaista makean himoa. Tuossa yhdessä välissä jostakin syystä tuo lihas kuumuus ja jäykkyys jotenkin tulehdutti niskan, yläselän ja käsivarsien lihakset. Alaraajoissakin oli jäykkyyttä ja kuumuutta mutta vähemmän. Buranaa meni useampana päivänä ja hiilarit nostin väkisin ylös. Monta päivää meni, että olo parani. Ei ole tosin ennen noin ollut ja tuo kuumuus erittäin rasvaisista ruuista on ollut koko karppauksen ajan. Olen ollut aina nirso syöjä. Syön mitä suussa maistuu ja sen verran kuin maistuu. Sehän tässä onkin ihanaa, karppi ruoka on hyvää. Rasvainen ruoka on ennenkin maistunut. Makeakin on maistunut ennen. Tosin en ole syönyt esim. karkkipussia kokonaan, koska sokerissakin on väkevä makunsa. Äkkiä kyllästyn asiaan kuin asiaan. Rasvahiilari mössöjä en oo ennen syönyt, koska ne ovat haisseet pahalle. Sipsit, ranskalaiset ovat olleet mielestäni pahoja, makaroniruuat eivät ole olleet mieleen. Nirsouteni vuoksi en usko että kasvismäärät tästä nousevat. Rasvan suurentaminen, niin herkullista kuin se onkin, vie ruokahalua lisää. Nyt näen hiilarit ruokahalu/energia aineina. Jos ei tarvitse pelkkää energiaa, eli lihakset ja elimistö toimii rasvapolttoisena hyvin ja hiilarit tekee liikaa ruokahalua, niin niiden rajoittaminen on hyödyllisempää. Tuo hiilareiden ruokahalun lisäyspuoli ja energia antamispuoli tuntuisi siinä äidinmaito vertauksessa hyvältä. Siinä on aika paljon sokeria ja usein sanotaan että imetyskerran lopussa maito olisi rasvaisempaa ja se rajoittaisi sitä ruoka kertaa. Tästä en jatka enempää. Mulla no tästä oman imetyshistoriani (juu olen useamman lapsen taaperoimettäjä ollut) vuoksi paljon mielessä, joita tuskin tässä kannattaa kirjoittaa.
Tuo oma lihasperäinen ongelmani tuntuu katabolialta. Jotenkin lihasmassa kärsi selvästi. Näin ei tarvitse olla teillä lukijoilla.
Olen tässä ajatellut, että tästä karppauksesta voi olla joillekin ihmisille haittaa. Jos ei ole erityisen herkkä tärkkelykselle yms, eikä elimistö toimi kunnolla jostakin syystä rasvapolttoisena, vielä jos ruokahalu huononee (tämän olen nähnyt teidän kommenteista usealla sivulla että pienet ateriat esim. kaksi kertaa päivässä osalle riittää)j... esim. vanhukselle, jonka pitäisi saada proteiinin ja rasvan lisäksi myös energiaa, voi tiukka karppaus olla huonoksi.
Luin tuon ekan viestini ja otsikkoni tuntui edelleen kuuluvan viestiini, vaikkakin kirjoitan rauhallisesti nyt. Kenties tosin tämäkin viesti suututtaa teitä, heh heh. Teillä on todellakin kova puolustautumisen tarve mielestäni. Pelkästään se saa teidät ryhmänä vaikuttamaan jotenkin agressiiviselta. Olette omasta mielestänne ja kokemuksestanne oikeuden, terveyden ja totuuden puolella. Koette asian todella henkilökohtaisesti vielä. Näin on lääkärikarppaajilla ja mielipidevaikuttajillakin, etenkin niillä, jotka eivät ole pitkän linjan hoitajalääkäreitä. Eadesilla ja Atkinsilla tais olla lievemmät kannat, eli huomioita noista aineenvaihdunnan eroista. Osa linjauksista on hyväkarpimpia siis kyllä. Yleinen asian esiin tuominen vaan on aika tiukka kautta linjan. Olen tutkinut netistä sivuja joissa olisi karppauksen huonoista puolista, haitoista. Niitä ei niin vain esiin tuoda. Jopa esitetään, että ne ovat erittäin mitättömiä ja suurinpiirtein low-fat uskonnon aikaan saamia, jonkinlaisia vastalauseita oikeata ihmisen luontaista terveyselämää, karppausta vastaan. Kostdoktornista lähtien kaikki listaavat karppauksen aloituksen näin: viljat pois (ne ei ihmisravintoon kuulu), sokerit pois (valkoinen sokeri on moderni lisä ravintoon ja addiktoiva), peruna pois (hötön höttöä)... poisjättöjen tilalle sanotaan kasvikset ja rasvat. Näistä ei nähdä mitään haittoja. Tässä pelaa idealismia, aivan kuten virallisterveellisessä. Yksi peruslause rulettaa. Lisääkö kaikki nuo kasvikset, että tulee tarpeeksi hiilareita. Tekeekö rasvapolttoisuus osalle haittaa. En ole siis luonnonrasva kielteinen missään nimessä. Olen vaan noita haitta juttuja yrittänyt etsiä ja pohtia tätä OMALTA kannaltani. Jossain oli joku semmoinen keskustelu, että on tutkittu perimää ja jotenkin osa ihmisistä toimii toisia paremmin hiilareilla. Eikö ollut näin? Entäs jos tuo jätä viljat, perunat, sokerit pois ohje johtaa osalla heistä liian vähään hiilarisaantiin ja subjektiivisiin haittoihin. Eikö silloin heidän rajoituksensa ole liian tiukka alun alkaen ja vaivat turhia. Tuolla kun laitoin, et tappakoot hiilarit sitten. Olin tasan sitä mieltä. Niinhän oon aina syönyt, syönyt mitä suu on halunnut, enkä ole siitä miksikään muuttunut. Siitä kait näkyy jonkinmoinen itsekyys, tuosta tuommoisesta nirsoudesta, myönnän heikkouteni avoimesti. Niin se tappakoot hiilarit on tietenkin aivan järjetön lause, se olikin tarkoitus olla sarkasmia ja kärjistystä siitä millainen asenne täällä sivustoilla keskimäärin on hiilihydraattilähteisiin, niihin joissa hiilareita on enemmän. Onhan ne osalle palstalaisille suorastaan 'myrkkyä'. Uskon heitä/teitä aivan täysillä. Tässä asiassa todennäköisesti on monta totuutta ja monta terveellistä tapaa syödä. Monihan täällä tämän myöntää.
Juu, kun mainitsin tuosta, että monta eri lääkäri-vähähiilihydraattisen ruuan markkinoijaa olen etsinyt netistä. Usastahan noita löytyy. Lähinnä olen ollut kiinnostunut erilaisista lähtökohdista. Joku (en vain niin systemaattisesti etsinyt, että olisin laittanut ylös) laittoi tavanomaiset litaniat hiilihydraattiongelmista ja keinot siirtyä karppiruokaan. Sitten oli nämä perus kysymykse: oletko väsynyt syötyäsi *joku runsashiilihydraattinen ruoka*? Onko sinulla vaikeata lopettaa ahmimista? Onko sinulla kakkostyypin diapetestä? ... no tiedätte nämä kysymykset, tai osaatte varmaan arvata ainakin... no sitten oli seuraavaksi tällä muistaakseni naispuolisella lääkärillä, että jos ei ole näitä niin voisit aloittaa karppaukseen tutustumisen esim. Atkinsin ylläpidolla tai Eadesin ylläpidolla (vai mikä se nyt Eadesilla siinä Protein Powerissa olikaan tarkalta nimeltään). Tämä oli minusta valaisevaa. Tuolla sivulla, syvällä syövereissä oli nämä lauseet jotka sopivat minulle. Ehkä näin on tälläkin karppaussivulla jossain aloittelijoiden ohjeissa. Luin ne aluksi liityttyäni. Myönnän laiskuuden ja en oo lukenut uudestaan. Laitan vaan tähän jonon jatkoksi tän sepustukseni. Mun mielestä tämä asia kaipaa oikeaa sisältäpäin tulevaa tuuletusta. Täällä palstalla on aika paljon sellaista jees jees meininkiä. Et enkös vaan oikeella palstalle kirjottanu, tää oli taistelutanner. Oikeessa olo on äkästä. Minä en oo oikeessa teidän puolesta, omalta kohtalta yritän keräillä infoo ja miettiä noita fysiologisia faktoja lisää. Suututtaako kun sanon, et haluatte olla selvästi oikean asian puolesta, kun se suakin tämän lukijaa on hyödyttänyt? Vaikka oot oikeen asian puolesta, se asia voi silti olla ristiriitoja sisältävä, eikö?

Kiitokset vielä karppaukselle! Itse näen, et ruoka täs on ainakin hyvää ja se hyödyttää kyllä. Verensokerikin pysyy tasasena jos syö jonkun kerran päivässä, miten nyt sattuu syömäänkään. Tai sitten ei pysy jos nälkä tulee. :) terv. se joku

ViestiLähetetty: 2010-04-19 14:48:45 
Anteeksi kun tuli tuo teksti yhteen pötköön. Lapset hinkusi koneelle.

ViestiLähetetty: 2010-04-20 10:55:24 
Vieras kirjoitti:
Anteeksi kun tuli tuo teksti yhteen pötköön. Lapset hinkusi koneelle.

Minä muuten olen se alkuperäinen "teejokumuu" :D Olen itse kritisoinut täällä useaan otteeseen tuota karppaajien aika-ajoin hurmoksellistakin hypetystä karppauksen erinomaisuudesta. Noh, varmasti jos siitä on saanut apua omiin vaivoihinsa niin ehkäpä sitä silloin haluaa tuoda enemmän ja voimakkaammin esille? Sen sijaan yleisohjetta siitä ei voi tehdä tyyliin "hiilihydraatit tappaa". Ne geenit, ne geenit....

Oikeastaan ainoa asia mikä mua nykyään huolestuttaa karppauksessa on ne viitteet pysyvästä hiilihydraattien sietokyvyn heikkenemisestä. Muistan jotain tuon suuntaista havaittaneen tuoreimmissa tutkimuksissa. Tuohan vain tarkoittais sitä, että jos kerran karppauksen aloitat niin paluuta muuhun ei enää ole. Tai tokihan voit koittaa palata vanhaan hiilarimaailmaan takaisin mutta heikentynyt sokerinsieto aiheuttaa nopeasti painonnousun ja mahdollisesti riskin sairastua ylipainoon liittyviin sairauksiin.

Valinta on kuitenkin jokaisen oma.

ViestiLähetetty: 2010-04-20 11:49:34 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ja sitten vielä vähän lisää pelotteluja muka ystävällisessä mielessä, ja samalla vanhalla meiningillä :D

Itse asiassa pilalle ajetun metabolian voi saada VHH'lla jopa niin hyvään kuntoon, että se kestää (taas) jopa kunnollisia, pilaamattomia hiilihydraatteja paremmin kuin ennen. Siinä missä immuunijärjestelmä tulee toimeen entisten allergeenien kanssa. Hassua mutta silti aika monelle on käynyt näinkin.

(Ja juuei, ihan kaikkea ei tarvitse oppiakaan sietämään ollakseen vielä terveen papereilla; tulee mieleen vaikka heroiini, teknotranssit, energiajuomat/limppari, leseet, pilatut kasvirasvat, vanhat trollit, setämäinen tädittely...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00