jussi kirjoitti:
Laihduttajien omia ruokapäiväkirjoja tai ketjuja joissa joku tarvitsee apua, ei kannata lukea jos tuntee lähtökohtaisesti olevansa korkeammalla tasolla.
Moni tukevasti ylipainoinen tarvitsee juuri sitä tukea ja itsetunnon kohotusta. Ei se ole keneltäkään pois, ainakaan pitäisi.
Itse koin teini-iässä usein olevani muita korkeammalla tasolla, onneksi sekin hölmöily meni ohi

Sorgen jussi, en mä missään nimessä tarkoittanut näin tarkemmin ajatellen noita ruokapäiväkirjoja, mä en tullut yksinkertaisesti ajatelleeksi että siellähän sitä vuodatusta tod.näk. juurikin on, kun mä en ole niitä tullut lukeneeksi. Oli vähän puutteellista tämä mun ilmaisu tossa, mutta meinaan siis, että arvostan tietoa, joka on perusteltua, kun kysymyksessä on ketju, jossa halutaan vastauksia johonkin ongelmaan. Ruokapäikyt on mun mielestä niin yksityisiä, että ei siellä kyllä passaa kovin kärkkäänä olla kenellekään ja se on myös yksi syy, miks mulla ei ole täällä ruokapäiväkirjaa.
Se on varmaan selvää jokaiselle, että ruokapäiväkirjojen tyyli ja tarkoitus on ihan eri kuin yleisempien keskustelujen?
Vähän mulla on silti nyt sellainen olo, että miksikähän tässä nyt oikein kinastellaan tästä asiasta, kun kaikki on esittäneet omalla laillaan hyväksyttäviä pointteja ja perusteluja. Tän vois heittää sikseen? Vai kinastellaanko, koska on sateinen päivä eikä ole muuta tekemistä ja ärsyttää?