Micci_67 kirjoitti:
Tää on uskomatonta tämä Heikkilän mustamaalaaminen. Olet toistuvasti väittänyt että Heikkilä on väittänyt että D1 ei tarvitse insuliinia. Tämä on valhe ja sen tuntuu tietävän kaikki muut paitsi sinä ja aloittaja.
lue Heikkilän kirja,siellä väitetään,että ykkötyypin diabeteetikot voisivat elää jopa pitkiä aikoja ilman insuliinia ja käyttää sitä satunnaisesti.
Ja tämähän ei siis pidä paikkaansa oikein 1.tyypin diabeetikoiksi diagnisoidun ollenkaan. Sitteminhän Heikkilä on sekä blogeissaan että muualla julkisuudessa kieltänyt tällaista väittäneensä,mutta ei se auta,kun se siellä lukee. Heikkilällähän on joissakin kirjoituksissaan erikoisia viittauksia esim.Saksan 30-lukuun ja muuta käsittämätöntä diibadaabaa.
Joku täällä puhui kolmesta diabetestyypistä,mutta onhan niitä paljon enemmänkin,mutta pääjako 1.ja 2.tyyppiin pätee yhä,muut tyypit ovat marginalii-ilmiöitä,jotka itseasiassa useimmiten kuuluvat kuitenkin noihin edellä mainittuihin pääryhmiin,poislukien raskausajan "diabetes".
Koska täältä on näköjään poisteltu useampiakin viestejä lähipäivinä on syytä ottaa esille täällä aiemmin esitetty väite,että aikuisena 1.tyypin diabetekseen sairastuvilla elintavoilla (tarkoittanee hiilihydraatteja,koska suurin suura osa 1.tyypin diabeetikoista on ollut laihoja(norm.painoisia jo ennen sairastumistaan),niin kysyisinkin,että missä vaiheessa lapsi muuttuu aikuiseksi,tapahtuuko se päivälleen sinä päivänä,kun lapsi täyttää sen 18 vuotta eli 17 vuotias lapsi ja esim.20vuotias aikuinen. Tämä siihen liittyen,että missäköhän vaiheessa se sairastuminen on itsestä riippuvaista ja missä vaiheessa jostain muusta johtuvaa?
Ps.onko 2 vuotias lapsi vai vauva?