karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 11:36:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-16 18:30:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921
:shock: Onkos sillä mitään väliä, pääasia että on ...hauskaa? :lol:

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-21 19:21:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
faktahemmo kirjoitti:
tänään ma tuli tv:stä asiallista diabetestietoa,mm.koskien 1.ja 2.tyypin diabeteksen huomattavia eroja (joita tietyt karppi diabestes"asiantuntijat" eivät millään suostu ymmärtämään). Katsokaa Studio55.fi tai uusintakin tulee tv:stä,kiva nähdä että diabetesasioita kommentoi Tv:ssä henkilö( sisätautienLÄÄKÄRI),joka niistä jotain oikeasti tajuaakin,miinusta ohjelman lopussa tulleesta pekonin moittimisesta kuitenkin.

Jaa, mistä niitä asiantuntijoita löytyy jotka eivät erota kolmea eri diabetes tyyppiä toisistaan?

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio 55 ma 14.3
ViestiLähetetty: 2011-03-21 19:23:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
1.dibbis kirjoitti:
FAKTAHEMMO toi hyvän asian esille tämän ohjelman muodossa...oli todella JO aikakin,että tuotiin julkisestikin esille se,että 1.tyypin diabeetikko tarvitsee jatkuvan insuliinihoidon,vaikka söisi o hiilihydraattia päivässä,oli jo aikakin selventää tämä lääketieteellinen fakta näille karppaajille ja A.Heikkilälle...ja sen takia tämä kys.ohjelma kai lähinnä TEHTIINKIN.
Eivät pikkuset tajua,että 1.tyypin diabetes ei ole mikään "sokelitauti" tai karppaamalla ja sauvakävelyllä hoituva 2.tyypin "diabetes".

Tää on uskomatonta tämä Heikkilän mustamaalaaminen. Olet toistuvasti väittänyt että Heikkilä on väittänyt että D1 ei tarvitse insuliinia. Tämä on valhe ja sen tuntuu tietävän kaikki muut paitsi sinä ja aloittaja.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio 55 ma 14.3
ViestiLähetetty: 2011-03-22 10:52:12 
Micci_67 kirjoitti:
Tää on uskomatonta tämä Heikkilän mustamaalaaminen. Olet toistuvasti väittänyt että Heikkilä on väittänyt että D1 ei tarvitse insuliinia. Tämä on valhe ja sen tuntuu tietävän kaikki muut paitsi sinä ja aloittaja.


lue Heikkilän kirja,siellä väitetään,että ykkötyypin diabeteetikot voisivat elää jopa pitkiä aikoja ilman insuliinia ja käyttää sitä satunnaisesti.
Ja tämähän ei siis pidä paikkaansa oikein 1.tyypin diabeetikoiksi diagnisoidun ollenkaan. Sitteminhän Heikkilä on sekä blogeissaan että muualla julkisuudessa kieltänyt tällaista väittäneensä,mutta ei se auta,kun se siellä lukee. Heikkilällähän on joissakin kirjoituksissaan erikoisia viittauksia esim.Saksan 30-lukuun ja muuta käsittämätöntä diibadaabaa.
Joku täällä puhui kolmesta diabetestyypistä,mutta onhan niitä paljon enemmänkin,mutta pääjako 1.ja 2.tyyppiin pätee yhä,muut tyypit ovat marginalii-ilmiöitä,jotka itseasiassa useimmiten kuuluvat kuitenkin noihin edellä mainittuihin pääryhmiin,poislukien raskausajan "diabetes".
Koska täältä on näköjään poisteltu useampiakin viestejä lähipäivinä on syytä ottaa esille täällä aiemmin esitetty väite,että aikuisena 1.tyypin diabetekseen sairastuvilla elintavoilla (tarkoittanee hiilihydraatteja,koska suurin suura osa 1.tyypin diabeetikoista on ollut laihoja(norm.painoisia jo ennen sairastumistaan),niin kysyisinkin,että missä vaiheessa lapsi muuttuu aikuiseksi,tapahtuuko se päivälleen sinä päivänä,kun lapsi täyttää sen 18 vuotta eli 17 vuotias lapsi ja esim.20vuotias aikuinen. Tämä siihen liittyen,että missäköhän vaiheessa se sairastuminen on itsestä riippuvaista ja missä vaiheessa jostain muusta johtuvaa?
Ps.onko 2 vuotias lapsi vai vauva?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 11:25:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Eli edelleenkään Heikkilä EI OLE väittänyt että D1 voisi elää ilman insuliinia kuten aina välillä yrität väittää.
Mahdatkohan itse edes ymmärtää sen mitä kirjoitat.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 12:40:06 
Micci_67 kirjoitti:
Eli edelleenkään Heikkilä EI OLE väittänyt että D1 voisi elää ilman insuliinia kuten aina välillä yrität väittää.
Mahdatkohan itse edes ymmärtää sen mitä kirjoitat.


Luultavasti tuo käsite "pitkiä aikoja" on hiukan harhaanjohtava. Aika kun on suhteellinen käsite. Ehkäpä vieras tulkitsee sen jotenkin väärin? Voihan pitkä aika tarkoittaa joissain tapauksissa vaikkapa 4 tai 12 tuntia tai jotain?

-toinen vieras


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 13:16:11 
Micci_67 kirjoitti:
Eli edelleenkään Heikkilä EI OLE väittänyt että D1 voisi elää ilman insuliinia kuten aina välillä yrität väittää.
Mahdatkohan itse edes ymmärtää sen mitä kirjoitat.


s.73 (Heikkilän kirja):On lapsia,jotka ovat pärjänneet pitkiä aikoja ilman insuliinia ja käyttäneet insuliinia ajoittain kun siihen on ollut tarvetta. Monella 1-tyypin diabeetikolla on todellisuudessa omaa (insuliinin) tuotantoa jäljellä.
Nämä eivät pidä paikkaansa ja 1-tyypin diabetesta pidempään (ja vähemmänkin aikaa) sairastaneilla ei ole omaa tuotantoa jäljellä (ja niillä joilla sitä on taudin alkuvaiheissa ei ole sitä riittävästi,että voisi elää ilman pistettyä insuliinia),tämä siis pätee myös lähes täysin hiilihydraattimattomassa ruokavaliossakin.
Ja pitkiä aikoja ei voi ymmärtää muutamiksi tunneiksi,samoin kuin ei käsitettä "ajoittain"kaan,vaan 1-tyypin diabeetikolla on oltava vähintään pitkävaikutteista perusinsuliinia koko ajan vaikuttamassa elimistössä ja "mitään pitkiä taukoja" ei voi noudattaa.
Ei se totuus nyt siitä muutu,vaikka voissa paistais ja asian tekee vakavaksi nimenomaan se,että sen kirjoittaa lääkäri.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 13:25:39 
Kyseessä taitaa olla ortopedi, joten sisätautioppi kaikilta osin ei välttis ole parhaalla mahdollisella tavalla handussa.

t. kolmas


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 14:03:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-14 12:14:08
Viestit: 166
Vieras kirjoitti:
Nämä eivät pidä paikkaansa ja 1-tyypin diabetesta pidempään (ja vähemmänkin aikaa) sairastaneilla ei ole omaa tuotantoa jäljellä


Kyllä on, ja siihen voi mennä vuosikausia ennenkuin se kokonaan loppuu. Tämän tiedon löytää melkein miltä tahansa diabetes sivulta. On se kumma miten voi omasta sairaudestaan olla noin paljon pihalla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 14:12:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Vieras on niin sekaisit että...
1. Heikkilä EI OLE väittänyt että D1 voisi olla ilman insuliinia.
2. Sinä väität että D1:llä ei ole insuliinin tuotantoa, ja samassa lauseessa sanot että sitä on. Yritä päättää mitä MIELTÄ olet, faktatkun sulla tuntuu olevan hakusessa.

On se viha kummallista kun tosiasiatkin siinä hämärtyy. Sen vielä ymmärtää että haluaa ymmärtää jonkun muun tekstin tahallaan väärin, mutta sitä en ymmärrä että omassa tekstissään väittää samassa lauseessa kahta päinvastaista asiaa. :lol:

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 18:11:53 
Micci_67 kirjoitti:
Vieras on niin sekaisit että...
1. Heikkilä EI OLE väittänyt että D1 voisi olla ilman insuliinia.
2. Sinä väität että D1:llä ei ole insuliinin tuotantoa, ja samassa lauseessa sanot että sitä on. Yritä päättää mitä MIELTÄ olet, faktatkun sulla tuntuu olevan hakusessa.

On se viha kummallista kun tosiasiatkin siinä hämärtyy. Sen vielä ymmärtää että haluaa ymmärtää jonkun muun tekstin tahallaan väärin, mutta sitä en ymmärrä että omassa tekstissään väittää samassa lauseessa kahta päinvastaista asiaa. :lol:


niinkuin jo moneen kertaan todettu:1.tyypin diabeetikolla ei ole omaa insuliinituotantoa jäljellä kuin vain lyhyen aikaa sairauden alkuvaiheessa,sen jälkeen se loppuu kokonaan ja sairauden alkuvaiheessakin tuotanto on niin vähäistä,että ilman pistettyä ulkopuolista pistettyä insuliinia tila johtaa tällöinkin happomyrkytykseen ja sitä kautta kuolemaan.
Teidän karppien teorioilla Suomen 1.tyypin diabeetikot kuolisivat jo sairastumisvaiheessaan. 2.tyypin ja (harvinaisissa) esim.lada ja mody diabetestyypeissä oman insuliinin tuotannon loppuminen/säilyminen menee aivan eri lailla,näitä kuitenkin suht turha teille kirjoitella,kun ei mene jakeluun (tai menee kyllä,kunhan räksytätte keskustelua jatkaaksenne.Ps.johtuen muutamien tämän palstan kirjoittelijoittein erittäin puutteellisesta diabetes tuntemuksesta ja vähättelystä olen vaihtanut nimeni diabetesuhriksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 18:25:05 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
1.diab.uhri kirjoitti:
Teidän karppien teorioilla Suomen 1.tyypin diabeetikot kuolisivat jo sairastumisvaiheessaan. 2.tyypin ja (harvinaisissa) esim.lada ja mody diabetestyypeissä oman insuliinin tuotannon loppuminen/säilyminen menee aivan eri lailla,näitä kuitenkin suht turha teille kirjoitella,kun ei mene jakeluun (tai menee kyllä,kunhan räksytätte keskustelua jatkaaksenne.Ps.johtuen muutamien tämän palstan kirjoittelijoittein erittäin puutteellisesta diabetes tuntemuksesta ja vähättelystä olen vaihtanut nimeni diabetesuhriksi.


Äläs yleistä, minä en ole ainakaan esittänyt mitään teorioita 1.tyypin sokeritaudin hoitoon, eikä karpeilla muutenkaan ole mitään yhteisiä teorioita diabeteksen hoidosta. Keskustelua on paljonkin, kuten tässäkin ketjussa. Ja se lienee hyvä.

Taistelutantereella ei kannata heittäytyä marttyyriksi, hukka perii sellaisen.

Itselläni on autoimmuunisairaus ja ymmärrän toki suuttumuksesi, mutta silti, ryhdistäydy nyt hieman sinäkin.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 18:43:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-14 12:14:08
Viestit: 166
1.diab.uhri kirjoitti:
niinkuin jo moneen kertaan todettu:1.tyypin diabeetikolla ei ole omaa insuliinituotantoa jäljellä kuin vain lyhyen aikaa sairauden alkuvaiheessa,sen jälkeen se loppuu kokonaan ja sairauden alkuvaiheessakin tuotanto on niin vähäistä,että ilman pistettyä ulkopuolista pistettyä insuliinia tila johtaa tällöinkin happomyrkytykseen ja sitä kautta kuolemaan.


Ennen pitkää kyllä varmasti. Mutta kerropa miksei alkuvaiheessa, jossa keholla vielä on omaa insuliinituotantoa, voisi ruokavalion avulla tulla toimeen ilman pistoksia vaikkapa kahden päivän ajan?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 19:00:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921

Little or no insulin...suomennettuna: vähän tai ei olenkaan insuliinia. Ei siis "ei yhtään ja ei ollenkaan insuliinia"

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 19:41:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Jussi83 kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Nämä eivät pidä paikkaansa ja 1-tyypin diabetesta pidempään (ja vähemmänkin aikaa) sairastaneilla ei ole omaa tuotantoa jäljellä


Kyllä on, ja siihen voi mennä vuosikausia ennenkuin se kokonaan loppuu. Tämän tiedon löytää melkein miltä tahansa diabetes sivulta. On se kumma miten voi omasta sairaudestaan olla noin paljon pihalla.

Otetaan tämä uudelleen lainauksena kun tämä yksi vieras/1.dibbis/uhri/mikälie ei tätä huomannut. Räksyttää hän tosiaan osaa, mutta ei keskustella faktoista.

Mutta mun puolesta tämä saa olla tämän ketjun osalta, vieraallahan ei ole muuta tarkoitusta kuin mustamaalata Heikkilää syystä joka ei ole vielä tullut ilmi. Jos hän haluaisi keskustella faktoista hän olisi tuohon Jussin tekstiinkin vastannut jotain, mutta kun se ei sovi propagandaan niin näppäränä tyttönä ohitti asian.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 20:41:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-18 07:53:47
Viestit: 5546
Kuva

_________________
Infinite Diversity in Infinite Combinations.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-22 22:13:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-09-14 12:14:08
Viestit: 166
Mutta kun se on niin kivaa. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-23 10:26:52 
Jussi83 kirjoitti:
Ennen pitkää kyllä varmasti. Mutta kerropa miksei alkuvaiheessa, jossa keholla vielä on omaa insuliinituotantoa, voisi ruokavalion avulla tulla toimeen ilman pistoksia vaikkapa kahden päivän ajan?


siis mitä en oo tähän vastannut (en mä täällä palstalla koko ajan roiku ja ehdi aina heti oikaisemaan)?...siis 1.tyypin diabeteksessa jo sairauden toteamisvaiheessa sokrut on yleensä pilvissä ja oma tuotanto on jo hiipunut niin paljon tai jopa loppunut,että tietty määrä vähintään pitkävaikutteista perusinsuliinia tarvitaan kehoon joka minuutiksi vaikuttamaan (insuliinilla on muitakin tehtäviä kehossa kuin pelkkä verensokerin säätely).
Eli toi,että voisi olla pistämättä esim.2 päivän ajan voi päteä lähinnä siinä vaiheessa,kun henkilö on aivan taudin alkuvaiheessa ja sokerit eivät ole olleet niin pitkään korkealla,että henkilö sitä vielä edes huomaisi olossaan ja tietäisi sairastavansa.
Sen jälkeen,kun tauti on todettu selvästi 1.tyypin diabetekseksi,niin tollanen vihjailu,että voisi jättää perusinsuliinit pistämättä on täysin älytöntä ja siis onhan 1.tyypin diabeetikot sairastumisvaiheessaan (ennenkuin tajuavat sairastavansa ja joutuvat sairaalaan) pitkäänkin pistämättä,eikä se johda heti kuolemaan (voi johtaakin),mutta usein taudin toteamisvaiheessa ykkösillä sokrut on siellä väh.20-40 tietämissä ja tollainen tila vähänkin pidempään jatkuessaan voi jo lyhyelläkin aikavälillä vahingoittaa elimistöä.
Karppaamisella voi lyhytvaikutteisen ns.ateriainsuliinin määriä vähentää,mikä on hyvä juttu ja kannatettavaakin,mutta pitkävaikutteista perusinsuliinia ei voi pois jättää lyhyeksikään aikaa ja oman kokemuksen mukaan suht kovallakaan karppaamisella sen määrä ei edes vähentynyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-23 14:53:09 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Uhriutuminen on harvoin hedelmällinen tapa keskustella? Kuka on väittänyt ja mitä?
Jos multa kysytään, karppikonsensus on tutkimusta ja kyseenalaistamista suosiva. Mitään ei ole kiveen hakattu. Tä?

_________________
äh


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Studio55 ma 14.3.
ViestiLähetetty: 2011-03-23 16:41:42 
Uhrille: Siis siihen et ole vastannut, että miltei mistä tahansa diabetes sivuilta voi lukea, että voi mennä vuosikausia ennen kuin oma insuliinituotanto voi loppua 1- diabeteksessa..

t. vielä yksi toinen vieras


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)