karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-29 18:13:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 91 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-12-11 11:26:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Meillä on runsaasti myös muita huvittavia keskusteluketjuja. Kannattaa lukea ne kaikki! :D

ViestiLähetetty: 2011-12-11 11:49:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

OT Konnasintti, mä niin tykkään sun tyylistä :D

Vieras, tee pieni testi: rekisteröidy ja käy laittamassa sinne feikkiarvot, joissa triglyt on reippaasti HDL-arvoa korkeammalla. Tuleekohan kehuja? :D

ViestiLähetetty: 2011-12-29 08:18:34 
Siis mitä?

Saako joku muka kokonaiskolestroliarvot laskuun kun noudattaa VHH? Itselläni (ja yleensä karpatessa nousee) nousivat 5,1 tuonne 7 paikkeille. Toki sillä ei ole mitään merkitystä, koska Triklyt laskivat 0,67:ään eli veressäni ei ole yhtää noita haitallisia pienimolekyylisiä rasvoja.

ViestiLähetetty: 2011-12-29 09:04:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Jos olisit lukenut noita yleisen puolen kolesteroliketjuja, niin ei tarvitsisi kysyä :smt026
Joku julkkiskin taitaa sanoa, että lukeminen kannattaa aina...

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-12-29 12:12:31 
Vieras kirjoitti:
Siis mitä?

Saako joku muka kokonaiskolestroliarvot laskuun kun noudattaa VHH? Itselläni (ja yleensä karpatessa nousee) nousivat 5,1 tuonne 7 paikkeille. Toki sillä ei ole mitään merkitystä, koska Triklyt laskivat 0,67:ään eli veressäni ei ole yhtää noita haitallisia pienimolekyylisiä rasvoja.

Riippunee myös siitä, mitä on syönyt ennen karppausta ja lisäksi siitä, MITEN karppaa.

ViestiLähetetty: 2011-12-29 13:35:51 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

LDL:ssä on kahta molekyylikokoa A suuri ja B pieni, pieni oli se haitallinen, statiinit laskee just sitä hyvää suurta ja tyydytetty rasva sitä B:tä. Selittäköön joku ton triglyn paremmin kuin mä.

ViestiLähetetty: 2012-01-10 15:35:17 
Mun kokonais-kol on 4.6
HDL 1,.
LDL 2.6
triglyt 0.5

En todellakaan lähde tuulettelemaan matalalla triglyarvolla, että LDL olis muka jotenki hyvälaatusta sillä perusteella. Mun mielestä mun ois aihetta saada LDL vähä matalammaks ja HDL ylemmäks, vaikka viitealueelle osuvatkin. Jos alottasin karppauksen, voi olla että lähinnä HDL nousis vähän, LDL paljon, trigly pysys samassa. Joo ei kiitos.
Mutta eikö oo ihan kohtalaisesti, kun on sukurasite perseellään olevista arvoista? :D Erona se, että minä syön suositusten mukaisesti. Pitkälti.

ViestiLähetetty: 2012-01-10 18:57:23 
Sain juuri tulokset kirjoitti:
Mun kokonais-kol on 4.6
HDL 1,.
LDL 2.6
triglyt 0.5

En todellakaan lähde tuulettelemaan matalalla triglyarvolla, että LDL olis muka jotenki hyvälaatusta sillä perusteella. Mun mielestä mun ois aihetta saada LDL vähä matalammaks ja HDL ylemmäks, vaikka viitealueelle osuvatkin. Jos alottasin karppauksen, voi olla että lähinnä HDL nousis vähän, LDL paljon, trigly pysys samassa. Joo ei kiitos.
Mutta eikö oo ihan kohtalaisesti, kun on sukurasite perseellään olevista arvoista? :D Erona se, että minä syön suositusten mukaisesti. Pitkälti.

siis HDL 1,7

ViestiLähetetty: 2012-01-10 21:14:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sain juuri tulokset kirjoitti:
Jos alottasin karppauksen, voi olla että lähinnä HDL nousis vähän, LDL paljon, trigly pysys samassa. Joo ei kiitos.

Kuka käskee? Onnea valitsemallasi tiellä.

ViestiLähetetty: 2012-01-11 06:59:12 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi

Aika huvittava tama kolesteroliketju.

ViestiLähetetty: 2012-01-11 07:35:42 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

:lol:

ViestiLähetetty: 2012-01-11 13:05:19 
Aika monella karpilla kylläkin kolesterolit nousee melkoisen dramaattisesti.

ViestiLähetetty: 2012-01-11 13:43:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:

... mikä tuppaa kertomaan, että siellä oli aimmassa elämässä paljon pientä ja vaarallista hiukkasta, joita kroppa kohentaa isommiksi ja turvallisemmiksi siinä samassa hetkessä kun kropalle annetaan tähän mahdollisuus. Ja tätä näyttävät myös hiukkaskoon- ja määrän mittaukset (ynnä Apo-B lukemat) silloin kuin ne on mitattu :)

Makuasia tietysti, kumpaa haluaa miellyttää, lääkäriään tai kroppansa terveyttä.

ViestiLähetetty: 2012-01-11 14:01:31 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mä en saa kolesterolia nouseen millään. Alan olla epätoivoinen. Mulla on kaikki kolesteroliarvot viitteissä ja allekin, mutta kun niitten pitäis olla ylle. Iäkkäämmillä naisilla korkea kolesteroli on suojaava tekijä.

ViestiLähetetty: 2012-01-11 15:27:44 
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

... mikä tuppaa kertomaan, että siellä oli aimmassa elämässä paljon pientä ja vaarallista hiukkasta, joita kroppa kohentaa isommiksi ja turvallisemmiksi siinä samassa hetkessä kun kropalle annetaan tähän mahdollisuus. Ja tätä näyttävät myös hiukkaskoon- ja määrän mittaukset (ynnä Apo-B lukemat) silloin kuin ne on mitattu :)

Makuasia tietysti, kumpaa haluaa miellyttää, lääkäriään tai kroppansa terveyttä.

Niinhän sä haluat uskotella, myös itselles. Poimit tiedon palasia sopasta joka näyttää pääasiassa päinvastaiselta. Voi olla että olet oikeassa, todennäköisesti et ole, mutta sitä ei tiedä yksikään ihminen.

Konnansintti: Mä en saa kolesterolia nouseen millään. Alan olla epätoivoinen. Mulla on kaikki kolesteroliarvot viitteissä ja allekin, mutta kun niitten pitäis olla ylle. Iäkkäämmillä naisilla korkea kolesteroli on suojaava tekijä.

Sä oot poikkeava suomalainen. Ei kummempaa geneettistä taipumusta kolesterolin nousulle ;)

ViestiLähetetty: 2012-01-11 16:21:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

No mutta sinun on helppo osoittaa minun olevan väärässä.
Ei tarvita kuin tutkimus, jossa on mittauksin näytetty ettei käynyt kuten sanoin :D

Konnasintti: meillä on talossa sellainenkin erkkiläinen jonka kolesteroliarvot ovat matalat, mutta suhteet huippuhyvät.
Paljon riippuu geeneistä - jopa vanhenevilla naisihmisillä :)

ViestiLähetetty: 2012-01-11 16:30:24 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Huoh. En sit vissiin kauaa vanhene.

ViestiLähetetty: 2012-01-11 16:42:17 
els kirjoitti:
No mutta sinun on helppo osoittaa minun olevan väärässä.
Ei tarvita kuin tutkimus, jossa on mittauksin näytetty ettei käynyt kuten sanoin :D

Enhän minä pysty osoittamaan sinun olevan väärässä, samoin kun sinä et pysty osoittamaan olevasi oikeassa. Silti minun tehtäväni on helpompi kuin sinun, joutuisit väitteesi perusteeksi todistamaan 1) partikkelien olevan pieniä lähtötilanteessa (kellä tahansa) 2) partikkelien suurenevan karppauksen (mitä tässä tapauksessa tarkoittaakaan) myötä kellä tahansa ja 3) mahdollisesti suurentuneiden partikkelikokojen merkitys eli etu terveydelle. Huikeinta tässä on se, että tiedät asian, josta kukaan asiaa tutkinutkaan ei ole selvillä!

Itse en juo kolera-altaan vettä siksi koska se on parempilaatuista kuin Niilin vesi.

ViestiLähetetty: 2012-01-11 17:52:50 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ No kun niitä tutkimuksia on tehty, jopa kliinisesti. Ja niitä löytyy täältäkin, jos joku haluaisi etsiä.
Mutta kukapa välittäisi todistetuista asioista, kun voi mutulla sanoa mitä vaan :)

... ja yksittäiselle ihmiselle riittää hyvin vaikkapa niiden Apojen mittaus ja riskinarviointi sen jälkeen vaikka Interheartin korrelaatioista.
Jos ne saa terkkarissa teetettyä, niin kummasti tulosten jälkeen on hoitohenkilökuntakin vaihtanut kantaansa, kerta toisensa jälkeen.
Tosin niitä ei kovin mielellään mitata. Miksiköhän?

ViestiLähetetty: 2012-01-12 15:35:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
3) mahdollisesti suurentuneiden partikkelikokojen merkitys eli etu terveydelle.
Luepa tämä taatusti virallinen kalvopläjäys: http://www.labquality.fi/@Bin/2030891/L ... okattu.pdf :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 91 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00