karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 08:36:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-12-05 18:41:58 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Tässä yksi kirjoitti:
Minä ainakin karppasin vain laihtuakseni. Ja itse asiassa olen jo tavoitteeseen päässytkin. Nyt saan syödä karppausruuan lisäksi jo (ulkolaisen, ovat parempia maultaan) omenan päivässä. Se näkyy pitävän painon paikallaan. Vielä ihmettelen miten voisi syödä puoli kiloa kasviksia päivässä kun siitä tulee aika paljon hiilareita. Mulla ei taida mennä puolta kiloa koskaan.

Kaikilla ei tietenkään ole vaivoja ja sairauksia(ainakaan vielä)joten monet aloittavat karppauksen painonpudotusmielessä.Olo kuitenkin monella yllättäen paranee niin,että jää kyllä koukkuun ja jatkaakin karppausta.Niinhän tämä on tarkoitettukin,lopuksi aikaa(3-5v :lol: )
Tuossa kirjoituksessasi on kyllä kummallinen juttu tuo saat karppausruuan lisäksi jo syödä omenan päivässä ja toinen kumma juttu tuo puoli kiloa kasviksia päivässä kun siitä tulee aika paljon hiilareita.Ensinnäkin saahan ihminen syödä ihan mitä tykkää.Monet karpitkin syövät hedelmiä,useimmat kuitenkin marjoja.Kaikissa kasviksissa ei ole paljon hiilareita,eikä niitä tarvitse rajoittaa.Kaikki karppaajat eivät ole alle 20g hh/päivä.Eikä tarvitsekaan olla.Syö ihmeessä lisää kasviksia jos suinkin maistuu,ei tuo omenakaan paha juttu ole jos kerran sulle sopii.
Ja Miccikin totesi,että jopa tiukalla Atkinsilla voi syödä sen ½kg päivässä :)

ViestiLähetetty: 2011-12-07 20:25:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä yksi kirjoitti:
Minä ainakin karppasin vain laihtuakseni. Ja itse asiassa olen jo tavoitteeseen päässytkin. Nyt saan syödä karppausruuan lisäksi jo (ulkolaisen, ovat parempia maultaan) omenan päivässä. Se näkyy pitävän painon paikallaan. Vielä ihmettelen miten voisi syödä puoli kiloa kasviksia päivässä kun siitä tulee aika paljon hiilareita. Mulla ei taida mennä puolta kiloa koskaan.

Minkä otat kasvikseks? Pelkät hedmät vai? Kaaleissa ei ole paljon hiilareita,näppituntumal jotain alle 4g/100g ja joukkoon porkkanaa ja sipulia (5g/100g) paistettua jauhelihaa ja sulatejuustoa kaikki uuniin ja sulla on kaalilaatikkoa. Ei pal hiilareita ja hyvää sekä halpaa.On proteiinia,rasvaa,ja taatusti kasvista ihan kiitettäväst.(niitä kaivattuja kuituja siis :mrgreen: ) Syön 40-60g hiilareita päiväs,ja paino putoo pikku hiljaa noilla hiilareillakin. (ikää mul on 60 vuotta) Sukujuhlis tuli syötyä yli 100g hiilareita yhtenä päivänä, ei maailma siihen kaatunut! Pari päivää alle 20g hh per päivä ja jatkon taas kuten ennenkin 40-60g hh päiväs. -21 kg/9kk. Ja kaikki johtuu Anttin kirjasta,painoa olen pudottanut diabetikoille suunnatun ohjeen avulla,vaikken diabetesta vielä sairastanutkaan. (luojan lykky) Min en osaa kuin olla kiitollinen Heikkilälle et on ajatuksensa julkaissut ja mä sen avulla olen jotain tolkkua saanut syömiseeni ja painon hallintaan. En ymmärrä näitä RAKKI KOIRIA jotka haukkuu hänet,vaikkeivat ole koskaan kokeilletkaan tätä ruokavaliota. Kyllä joku fanaatikko varmaan pystyy tätäkin ohjetta vääristämään ja tulemaan sairaaksi omilla sovelluksillaan,mut se tuskin on Heikkilän vika. Kiihkoilu joka asiassa on yleensä pahaksi. :roll:

ViestiLähetetty: 2011-12-07 21:29:21 
TÄYSIN älytöntä edes puhua hyväkarppauksesta ja voi-pekonikarppauksesta samalla termillä "karppaus". Mua ottaa eniten päähän se, että näitä kahta ei erotella millään tavalla. En usko, että missään keskusteluissa, joissa tykitetään täysin panoksin, viitataan muuhun kuin tiukkaan karppaukseen. Kuka sen pekonikarppausjutun toi alunperin julkisuuteen niin, että se on nyt eka miellekuva, joka ihmisille tulee karppauksesta? Veikkaampa, että jokunen karppaaja ihan ite.

Kaikki ihmiset ei todellakaan edes ymmärrä, mitä karppaamisella tarkoitetaan. Toiset lähinnä lisää rasvaa ja jättää perunan pois, ei muuta, toiset ei syö leipää, mut syövät pullaa ja riisiä. Toiset muka karppaa, mut todellisuudessa hiilaria menee koko ajan ja kohtuurunsaasti, kun eivät kykene hillitseen.
"Karppauksen" vaihtoehto ei ole vähärasvaisuus ja 9 palaa leipää, jostain syystä tämäkin on harvinaisen epäselvää joillekin muutamille (?) karppaajaksi esittäytyville höyryäjille, joita piisaa kaikkialla. Ihme touhua koko keskustelu.

ViestiLähetetty: 2011-12-07 23:34:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tähän ihme touhuun vaan itekkin sit osallistuit,eli keskusteluun. :lol: Keskustelemal kuule ain oppii jotain uutta.Tosta voi-pekonikarppauksesta sen verran, et alussa mäkin paistoin 3 siivua pekonia ja sen rasvas pari munaa joka aamu.Oli yhtä juhlaa syödä paistettua munaa.En nääs ollut syönyt munaa paistettuna vuosiin,se oli mulle paksukaiselle täysin kielletty asia. Mut muutamien viikkojen jälkeen ei se muna aamiainen oikein enää maistunut,kyllästytti. Vaihdoin kreikkalaiseen jukurttiin ja mustikoihin,nykyään lisään myös manteleita jukurttiin,toisinaan. Voita käytän kalan paistamiseen tai yrttimaustevoita grillatun kalan kanssa. Salaattia en aikaisemmin paljon harrastanut,nykyään on aina vihersalaattia valmiina tai ainakin ainekset kotona. Ja salaatin kastikkeena ite tehty majoneesi tai oliivi öljy.Perunien,pastan ja riisin sijaan syön; salaatteja ja paahdettuja juureksia sekä kaaleja. Kalaa syön ainakin kahdesti viikossa, on niitäkin viikkoja et on syöty joka päivä kalaa. Varsinkin "kirsi"lahnaa keväällä.Tänään oli uunissa paahdettuja juureksia, sian kylkisiivujen kera. Itse tehtyä metsäsienisalaattia, smetana/kreikkalainenjukurtti pohjalla.(jonka mä kyllä laistoin tällä kertaa)Jälkiruokana kahvi kermalla.Noin 9 kuukauden aikana olen päässyt kutakuinkin sisälle tähän mikä sopii mulle ja mikä ei. Pari kertaa alus olin rasva ripulilla kun en tiennyt miten paljon on liian paljon rasvaa.(mut virheistä oppii ja ainakin omistaan :lol: ) Siks en tänään syönyt sienisalaattiakaan. Jos juuresten ja lihan tilalla olis ollu vaikka vihersalaatti ja tipunrinta olisin ottanut myös sieniä.Miks pöydässä sit oli sienisalaattia? Ukko halus väenväkisin sitä leipänsä päälle,hän kun ei karppaa. Ja oli hänel myös keitetty peruna lautasel,vähän juureksia ja jumalaton kasa rapeaks paahtunutta "raitalihaa". Hän kun voi syödä vaikka virtahevon päivälliseks,eikä liho! EPÄREILUA.Mut elämä kait on joskus epäreilu toisia kohtaan.....

ViestiLähetetty: 2011-12-07 23:42:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joku kirjoitti:
TÄYSIN älytöntä edes puhua hyväkarppauksesta ja voi-pekonikarppauksesta samalla termillä "karppaus". Mua ottaa eniten päähän se, että näitä kahta ei erotella millään tavalla. En usko, että missään keskusteluissa, joissa tykitetään täysin panoksin, viitataan muuhun kuin tiukkaan karppaukseen. Kuka sen pekonikarppausjutun toi alunperin julkisuuteen niin, että se on nyt eka miellekuva, joka ihmisille tulee karppauksesta? Veikkaampa, että jokunen karppaaja ihan ite.

Kaikki ihmiset ei todellakaan edes ymmärrä, mitä karppaamisella tarkoitetaan. Toiset lähinnä lisää rasvaa ja jättää perunan pois, ei muuta, toiset ei syö leipää, mut syövät pullaa ja riisiä. Toiset muka karppaa, mut todellisuudessa hiilaria menee koko ajan ja kohtuurunsaasti, kun eivät kykene hillitseen.
"Karppauksen" vaihtoehto ei ole vähärasvaisuus ja 9 palaa leipää, jostain syystä tämäkin on harvinaisen epäselvää joillekin muutamille (?) karppaajaksi esittäytyville höyryäjille, joita piisaa kaikkialla. Ihme touhua koko keskustelu.

Ero on siinä että vähärasvaisuus ja 9 palaa leipää aiheuttaa useimmille ongelmia, mutta muna pekoni aamiainen ei. Paitsi jollei tykkää tai on allerginen. Ja sillonhan sitä ei ole pakko syödä. Mutta tuo leipämäärä ja vähärasvaisuus nyt vaan on VT:n ehto, vaikka siihen kuuluu muutakin. Asioita ei tarvitse vääristellä.

ViestiLähetetty: 2011-12-07 23:47:25 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Kun kulkee tuolla kaduilla ja katselee ihmisiä, niin aika usein silmä sattuu hyvinkin lihavaan tai erittäin laihaan ihmiseen. Normaalivartaloiset alkavat harvinaistua. Olen sekä anorektikon näköisistä että lihavista aivan yhtä järkyttynyt, varsinkin nuorista. Tässä ajassa on jotain pahasti vialla! Vhh:sta saisivat avun sekä yli- etä alipainoiset. Jos haluaisivat.

ViestiLähetetty: 2011-12-07 23:59:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Konnasintti kirjoitti:
Kun kulkee tuolla kaduilla ja katselee ihmisiä, niin aika usein silmä sattuu hyvinkin lihavaan tai erittäin laihaan ihmiseen. Normaalivartaloiset alkavat harvinaistua. Olen sekä anorektikon näköisistä että lihavista aivan yhtä järkyttynyt, varsinkin nuorista. Tässä ajassa on jotain pahasti vialla! Vhh:sta saisivat avun sekä yli- etä alipainoiset. Jos haluaisivat.

Mä olen täysin samaa mieltä kanssas tästä. Minä laihdun.Ukko syö samoja ruokia mitä minä (ja lisäks leipää sekä perunaa tai riisiä)eikä hänen painonsa ole muuttunut mikskään.Tytär on alkanut käymään kotona syömässä sen jälkeen kun mä vaihdoin ruokavaliotani ja hän on lihonnut hieman.(mikä on positiivista koska hormooni tasapaino on nyt palautunut normaaliksi)

ViestiLähetetty: 2011-12-08 08:01:37 
Minä siis karppaan, kun syön maks 4 palaa leipää ja vähäisesti jos lainkaan perunoita ja pastaa sekä runsaasti rasvaa lähinnä kasvilähteistä, jogurteista ja juustosta :D No, samahan tuo, mutta en siis koe enkä väitä olevani karppaaja, enkä koe henkilökohtaisesti, että minua arvostelisi kukaan "karppauksen arvostelija".

ViestiLähetetty: 2011-12-08 12:39:23 
Syytä mainita (kas,kun kukaan ei "yllättäen" sitä täälla karppaajien sivustolla ole maininnutkaan),että Heikkilä puhui jälleen täyttä P:tä koskien 1.tyypin diabetesta 1.12 Ilta Sanomissa,ei siis 3.12 numerossa(tämän voi kuka tahansa 1.tyypin diabeetikko tai kaikki maailman sisätautilääkärit/oikeat diabetestutkijat todistaa oikeaksi).
Heikkilä sanoi jutussa:"minulla on potilaita,jotka ovat parantuneet YKKÖStyypin ja kakkostyypin diabeteksesta...".
Niiiih,siis 1.tyypin diabeteksesta ei edelleenkään nyt ja jatkossa tai ennen voi/ole voinut parantua vähähiilarisella ruokavaliolla,eikä luopua jatkuvasta insuliininkäytöstä,sillä jos pystyy saamaan sokeritasapainoaan (hobista) paremmaksi ei ole mitään tekoa sen kanssa,että 1.tyypin diabeetikko olisi MILLÄÄN MUOTOA parantunut taudistaan.

ViestiLähetetty: 2011-12-08 13:11:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Konnasintti kirjoitti:
Oon huomannut saman! Tai siis tiedostin tuon asian nyt kun linnanjuhlien vastaanottoa katottiin rouvan kanssa... Yllättävän vähän näkyi normaalipainoisen näköisiä ja todennäköisesti suurin osa olikin joko yli- tai alipainoisen näköisiä :S (siis suomalaisista; ulkomaalaiset näytti aika normipainoisilta mitä kerkesin katsoa). Jokaisen oma asia tietenkin, miltä haluaa näyttää ja voiko edes asialle mitään, mutta kyllä tää minunki mielestä alkaa jo huolestuttavaksi mennä... ...Näin OT:na

ViestiLähetetty: 2011-12-08 13:12:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

1.diab.uhri kirjoitti:
Syytä mainita (kas,kun kukaan ei "yllättäen" sitä täälla karppaajien sivustolla ole maininnutkaan),että Heikkilä puhui jälleen täyttä P:tä koskien 1.tyypin diabetesta 1.12 Ilta Sanomissa,ei siis 3.12 numerossa(tämän voi kuka tahansa 1.tyypin diabeetikko tai kaikki maailman sisätautilääkärit/oikeat diabetestutkijat todistaa oikeaksi).
Heikkilä sanoi jutussa:"minulla on potilaita,jotka ovat parantuneet YKKÖStyypin ja kakkostyypin diabeteksesta...".
Niiiih,siis 1.tyypin diabeteksesta ei edelleenkään nyt ja jatkossa tai ennen voi/ole voinut parantua vähähiilarisella ruokavaliolla,eikä luopua jatkuvasta insuliininkäytöstä,sillä jos pystyy saamaan sokeritasapainoaan (hobista) paremmaksi ei ole mitään tekoa sen kanssa,että 1.tyypin diabeetikko olisi MILLÄÄN MUOTOA parantunut taudistaan.
Oletko yrittänyt? Nii ja laita toki lähde tuohon juttuun...

Ja vielä kerran muoks: Asia varmistettu, juurikin näin on iltasanomat kirjoittaa 1.12.2011: "Minulla on potilaita, jotka ovat parantuneet ykköstyypin ja kakkostyypin diabeteksesta, niin niille rupeavat lääkärit sanomaan, että olet väärällä tavalla tehty." <-- Miksi se on sanonu tuolle toimittajalle, että olet väärällä tavalla tehty? Vai onkohan toimittaja kiireissään kirjottanu mitä sattuu...

ViestiLähetetty: 2011-12-08 14:42:44 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

1.diab.uhri kirjoitti:

Itse asiassa Norjassa ja Puolassa on tapahtunut ihan samanlaisia ihmeitä.
Haima on kumma kapine, jos sille annetaan aikaa ja rauhaa toipua :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-12-08 17:35:17 
Ylläolevaan:voit ihan ilman mitään kasvojenmenetystä lopettaa valehtelun asioista:1.tyypin diabeteksesta ei ETENKÄÄN vähähiilarisella ruokavaliolla (eikä itseasiassa juuri millään muullakaan keinolla parannuta,jopa haimansiirrot yms.ovat osoittautuneet vajavaisiksi JA niitäkin tehdään hyvin marginaalisesti,lähinnä vain pahojen munuaisongelmien yht.).
Tuo tänne yksikin Suomalainen 1.tyypin diabeetikko.joka on "parantunut",äläkä sekoittele sairautensa alkuvaiheessa olevia honeymoonlaisia tai jot.väärin diagnisoituja 2.tyypin diabeetikoita oikeasti 1.tyypin diabeetikoihin.

ViestiLähetetty: 2011-12-08 18:24:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Suomessahan ei ole lääkäreitä, joiden valvonnassa näitä tehtäisiin asiallisesti valvottuna, joten en tuo.
Ei kuulemma ole mitään tutkittua tietoa epilepsiankaan hoidosta ketogeenisella (sanoi muuan opinnäyte äskettäin).
Mutta kuten sanoin, Norjasta ja Puolasta tällaisia tapauksia löytyy, kunhan oikeaan hoitoon on lähdetty ajoissa.
Fysiologia ON ihmeellinen juttu.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-12-08 18:50:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puuttumatta nyt tähän kinan aiheeseen,mut siihen liittyen kuitenkin senverran, et just tuli dokumentti tv:stä. Siinä sian haimasta irroitettiin jotain kantasoluja ja ne istutettiin naisen vatsaan. Oliko se haiman vai maksan alle? Jokatapauksessa siitä oli hyötyä tälle henkilölle usean vuoden seurannan aikana. Ja tämä dokumentti antoi toivoa ykköstyypin diabetikkojen sairauden hoidon ja jopa siitä parantumisen suhteen, geeniteknologialla. On kuulemma haiman siirtoa parempi ratkaisu ongelmaan.Tulevaisuudessa hyvin mahdollista et sairaus pystytään hoitamaan kokonaankin pois. :P

ViestiLähetetty: 2011-12-08 19:12:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kas, ykköstyyppi on muuttanut hyökkäystapaansa Heikkilää kohtaan, pitkään se kestikin että tajusi aikaisemmat väitteensä vääriksi.

Ja kun muistelee aikaisempia lehtijuttuja niin en yhtään ihmettelis sitä että toimittaja jälleen kirjoittaisi omiaan. Tuttuahan on se että iltapäivälehdet eivät julkaise korjauksia karppausjuttujen suhteen vaikka ovat tahallaan vääristelleet haastateltevien sanomisia.
Aikaisemminhan Heikkilä on sanonut että ykköstyypin diabeetikko voi vähentää huomattavasti pistetyn insuliinin määrää kun vaihtavat ruokavalionsa vähähiilariseksi ja näin ollen välttyä haitoilta joita diabeetikoilla esiintyy. En usko että työnsä osaava lääkäri tätä mihinkään muuttaisi.

ViestiLähetetty: 2011-12-09 11:26:20 
els kirjoitti:
^^ Suomessahan ei ole lääkäreitä, joiden valvonnassa näitä tehtäisiin asiallisesti valvottuna, joten en tuo.
Ei kuulemma ole mitään tutkittua tietoa epilepsiankaan hoidosta ketogeenisella (sanoi muuan opinnäyte äskettäin).
Mutta kuten sanoin, Norjasta ja Puolasta tällaisia tapauksia löytyy, kunhan oikeaan hoitoon on lähdetty ajoissa.
Fysiologia ON ihmeellinen juttu.

niinkuin varmaan hyvin tiedät,niin tossakin dokumentissa suoritettujen toim.piteittein ansiosta päähenkilö oli vain jonk.verran pystynyt vähentämään insuliinin tarvettaan,että mitään varsinaista parantumista ei tapahtunut ja kun katoin ton päähenkilön ruokailuja,joita näytettiin ohjelmassa (esim.aamupalaksi pari viipaletta paahtoleipää marmelaadin kera),niin en yhtään ihmettelekään,jos ollut vaikeuksia tasapainonsa kanssa...mitä tulee tohon Iltiksen juttuun,niin en todella usko,että kyse olisi ollut toimittajan virheestä,siihen olisi varmaan jäkikäteen puututtu,jos näin olisi ollut.
Heikkilällä on paljon hyvääkin asiaa,mutta parempi,kun pitäis turpansa kiinni 1.tyypin diabeteksesta,kun ei sitä handlaa...sama koskee esim.Micci 67 nimimerkkiä.

ViestiLähetetty: 2011-12-09 12:13:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Hyvä nikki toi 1diab.uhri

ViestiLähetetty: 2011-12-09 12:23:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

1.diab.uhri kirjoitti:
niinkuin varmaan hyvin tiedät,niin tossakin dokumentissa suoritettujen toim.piteittein ansiosta päähenkilö oli vain jonk.verran pystynyt vähentämään insuliinin tarvettaan,että mitään varsinaista parantumista ei tapahtunut...
Eikös se ole parantumista, kun saa pienennettyä insuliinin määrää, vaikka edes vähäsen? Itse ainakin käsitän sanan "parantua" siten, että jokin asia muuttuu parempaan suuntaan. :roll:

1.diab.uhri kirjoitti:
mitä tulee tohon Iltiksen juttuun,niin en todella usko,että kyse olisi ollut toimittajan virheestä,siihen olisi varmaan jäkikäteen puututtu,jos näin olisi ollut.
Nimenomaan: varmaan puututtu. :smt023 Tosin voi olla ettei sitä ole katsottu tarpeelliseksi tai sitten sitä ei ole katsottu ollenkaan.

ViestiLähetetty: 2011-12-09 13:32:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Micci_67 kirjoitti:
K
Aikaisemminhan Heikkilä on sanonut että ykköstyypin diabeetikko voi vähentää huomattavasti pistetyn insuliinin määrää kun vaihtavat ruokavalionsa vähähiilariseksi ja näin ollen välttyä haitoilta joita diabeetikoilla esiintyy.

Näin juuri oli ainakin Ravinto & Terveys kirjassa. Ei varmaan kannata tuomita jonkun iltapäivälehden kirjoitteluiden perusteella.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00