karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 01:23:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-06-09 08:08:20 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

H. Moilanen kirjoitti:
jäbä kirjoitti:
Jos perunassa ei ole makua sinulla on vikaa makuaistissa ja/tai niissä paljon mainostamissasi kokkaustaidoissasi.

H voi olla lyhenne melkein mistä vain. Mikäli homo on ainoa sana h-alkuinen sana, joka sinulle tuli mieleen, niin se kertoo aika paljon sinusta.

Eikös kerrokkin musta paljon ja mun mielikuvituksesta.. Miten ikävä mulla onkaan sua...

Ikävä kyllä en kokkaustaitojani ole mainostanut sulle tai kenellekkään muulle..
Makuaistissa varmaan on vikaa kun en pidä perunasta ja sen mitä pidän on että pidän sitä mauttomana..

Tosi sääli että suuri osa ihmisistä jotka käyttävät perunaa ruoassa, unohtavat rehut kokonaan lautaselta ja ateria koostuu sitten vaan protskusta, perunasta ja jostain soosista..

Joskus olen itsekkin samaan sortunut, onneksi tuli muutettua ruokavaliota, eipä ole päivääkään kaduttanut. Ja koska kun tämä on ruokavalio eikä uskonto, niin sitä saa syödä mitä haluaa..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-06-09 08:23:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2012-06-09 09:13:18 
Poissa
sintti
sintti

jäbä kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Sinullahan on täällä oma "Jäbä kokkailee" -ketju, missä elvistelet laittamillasi pöperöillä oikein kuvien kanssa. Jos et halua mainostaa ja tuoda itseäsi esiin, niin miksi julkinen keittopäiväkirja?

jäbä kirjoitti:
Ja koska kun tämä on ruokavalio eikä uskonto, niin sitä saa syödä mitä haluaa..

Niin. Vaikka sitten perunaa ja riisiä, jos sattuu maistumaan.

ViestiLähetetty: 2012-06-09 09:21:06 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

H. Moilanen kirjoitti:
jäbä kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Sinullahan on täällä oma "Jäbä kokkailee" -ketju, missä elvistelet laittamillasi pöperöillä oikein kuvien kanssa. Jos et halua mainostaa ja tuoda itseäsi esiin, niin miksi julkinen keittopäiväkirja?

Olisiko sitten järkeä jos olisi salainen päiväkirja? Idiootti.. Lue sieltä eka sivu ja yritä sisäistää se niin sielläpä on sulle vastaus..
Sun mielestä siis kaikki ruokapäikkyä pitävät haluavat korostaa itseänsä? Eikä suinkaan vaan jakaa ideoita ja saada niitä..

jäbä kirjoitti:
Ja koska kun tämä on ruokavalio eikä uskonto, niin sitä saa syödä mitä haluaa..

H. Moilanen kirjoitti:
Niin. Vaikka sitten perunaa ja riisiä, jos sattuu maistumaan.

Näinpä, mutta harvalle karpille maistuu.. Suurin osa tähän ruokavalioon ryhtyneistä on huomannut miten paljon paremman makuista tämä ruoka on, eikä enään maistu mauton riisi ja pullamössö leivät..

Elämä on valintoja, älä itke siellä omia valintojas

Edit: Kännykällä otetuilla kuvilla ei paljoa elvistellä.. ;)

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-06-09 09:26:33 
Poissa
sintti
sintti

jäbä kirjoitti:
Elämä on valintoja, älä itke siellä omia valintojas

Ei ole tarvetta. Minä uskallan syödä myös perunaa ja riisiä. Niistäkin voi tehdä maistuvia ruokia, kun panostaa kokkaamiseen eikä kuvien ottamiseen.

ViestiLähetetty: 2012-06-09 09:28:01 
Vähemmilläkin linkeillä uskon, että Puustisen ja muiden äärikarppien mielestä uusissa suosituksissa on paljon mälsää ja että jotain tarttis tehrä. els on kuitenkin edelleen ainoa, joka on antanut oman ehdotuksensa suosituksiksi. Millaiset olisivat Puustisen suositukset? Eläinrasvaa kaikille 70-80E% ja rehua kylkeen?

ViestiLähetetty: 2012-06-09 09:28:46 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Eikö Sua todellakaan lainkaan pelota :?:

ViestiLähetetty: 2012-06-09 09:34:21 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

H. Moilanen kirjoitti:
Minä uskallan syödä myös perunaa ja riisiä. Niistäkin voi tehdä maistuvia ruokia, kun panostaa kokkaamiseen eikä kuvien ottamiseen.

Hui hitto uskallatko, mä en uskalla vaikkakin olen niistä tehnyt ruokaa, niin kotona kuin ravintolan keittiössäkin.. Mutta enpäs kyllä ole uskaltanut syödä, karmii ajatuskin ja pelottaa.. Taidan mennä peitteenalle piiloon.
Jotenkin susta paistaa kateus, en tarkoita mun ruokia/kuvia/kokkailuja kohtaan, vaan tätä ruokavaliota.

Saan susta sellaisen kuvan että syöt eineksiä, et kokkaa ja jotenkin musta tuntuu että kaveripiiris koostuu tietokeneesta ja pleikasta.. Seurustelu kumppanisi taitaa lähinn haave-elämää, koska tuskin täällä muuten jaksaisit avautua ja koittaa ärsyttää muita.. Kaikki sun vastahakoisuutes kumpuaa yksinäisestä pahasta olosta..
No, toivottavasti oon väärässä ja sulla onkin elämä.?

No joo, täytyy lähteä kauppaan, ottaa kuva ostoskärryistä ja laittaa sun kiusaksi eiliset grillailut tänne..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-06-09 09:48:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2012-06-09 10:03:17 
jazzhole kirjoitti:
Jauhat yhä edelleenkin äärikarppi -termiä, muttet viitsi kertoa mitä sillä tarkoitat.

Määrittelin sen heti kun sitä kysyttiin: viewtopic.php?f=4&t=62316&start=0#p1562852

(nimimerkki vain unohtui tuosta)

ViestiLähetetty: 2012-06-09 10:18:05 
jazzhole kirjoitti:
Ei olisi hullumpi tuo 70-80 E% eläinrasvasta + kasviksia

Ja suurin osa kansasta lihoisi ja sairastelisi edelleen. Olisiko tällöin vika suosituksissa vai siinä ettei niitä noudateta? Kuka olisi tällöin tri Paha, kenen kimppuun sitten käydä?

ViestiLähetetty: 2012-06-09 13:08:13 
Veijo Puustinen kirjoitti:
ex karppi kirjoitti:
jazzhole kirjoitti:
Ei olisi hullumpi tuo 70-80 E% eläinrasvasta + kasviksia

Ja suurin osa kansasta lihoisi ja sairastelisi edelleen. Olisiko tällöin vika suosituksissa vai siinä ettei niitä noudateta? Kuka olisi tällöin tri Paha, kenen kimppuun sitten käydä?

"Rasvan syönnistä lihoo ja vihannesten syönnistä muuttuu vihreäksi".

Paljon rasvaa sisältävällä dieetillä voi hyvinkin lihoa:
viewtopic.php?f=15&t=62156&start=15#p1555205
viewtopic.php?f=15&t=62156&start=15#p1556738

Jälkimmäinen väitteesi tuskin pitää paikkaansa.

Veijo Puustinen kirjoitti:
Oikeastaan emme tarvitse ravintosuosituksia

Niin, mitä tiukemmat ja rajoittavammat suositukset, sitä harvempi niitä noudattaa. Esim. 70-80E% rasvaa kaikille, johtaisi välttämättä siihen että "suosituksilla lihoo", koska vain harva tuollaisia noudattaisi.

Toisaalta, jos minkäänlaisia suosituksia ei olisi, eli esim. koulut saavat itse päättää mitä lapsille syötetään, niin tuskin ainakaan parempaan suuntaan nykyisestä mentäisiin.

ViestiLähetetty: 2012-06-09 15:21:23 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

ex karppi kirjoitti:
esim. koulut saavat itse päättää mitä lapsille syötetään, niin tuskin ainakaan parempaan suuntaan nykyisestä mentäisiin.

Toi olisi kouluille ja varsinkin lapsille hyväjuttu.. Katsoppas brittejä / jenkkejä, kouluissa on ranskalaisia, pitsaa, hampurilaisia ynm.. Olisko susta siis huonojuttu jos he saisivatkin päättää että syötetään lapsille kotiruokaa.

Sit suomeen, miksi olisi huono juttu jos koulut itse päättäisivät että nyt syötetään lapsille ihan itse tehtyä ruokaa, ilman lisä-aineita, ilman hiilari pommeja, ilman sokeripitoisia jälkkäreitä.. Mikä siinä olis niin huonoa, jos kouluruoka tehtäis koulussa, eikä tulis teollisesta keittiöstä puolivalmisteena?? Mitä TÄH?

Se että jos niitä suosituksia ei olisi, olis loistava juttu, ei olis ruokaympyrää jossa kehoitetaan syömään 8palaa leipää (vai paljonko se oli) ihmiset voisivat syödä enemmän rehuja, lihaa, rasvaa... Mikä siinä on niin huonoa?
Miksi meitä pitää muutenkin holhota, ei rasvaa, ei brenkua, syökää perunaa, syökää leipää sen ja sen verran.. Syökää statiineja,

Annetaan arvoja ja ohjeita joiden mukaan elää, ohjeita jotka perustuvat rahan tekemiseen teollisuudelle..
Meillä on tutkijoita jotka vannovat tutkimusten nimeen, joissa ei ole todenperääkään, sitten jos joku joskus elää ilman niitä suosituksia ja voi hyvin, niin heti on joku idiootti vänkäämässä vastaan, tyyppi joka vaan vänkää asiasta mitä ei ole ikinä koittanut..

Mun mielestä sun pitäis koittaa oikeasti karppausta ja tulla sit laukomaan totuuksias. Sillä en koskaan ole kuullut karpista joka oikein karpatessa ei olisi huomannut karppauksen hyviä puolia, sit on tietenkin niitä jotka luulee karppaavansa, eikä niillä ole mistään mitään hajua.. Niistä me sitten luetaan iltiksestä, kun ne itkee että karppaus melkein tappoi minut..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-06-09 16:23:37 
jäbä kirjoitti:
ex karppi kirjoitti:
esim. koulut saavat itse päättää mitä lapsille syötetään, niin tuskin ainakaan parempaan suuntaan nykyisestä mentäisiin.

Toi olisi kouluille ja varsinkin lapsille hyväjuttu.. Katsoppas brittejä / jenkkejä, kouluissa on ranskalaisia, pitsaa, hampurilaisia ynm.. Olisko susta siis huonojuttu jos he saisivatkin päättää että syötetään lapsille kotiruokaa.

Sit suomeen, miksi olisi huono juttu jos koulut itse päättäisivät että nyt syötetään lapsille ihan itse tehtyä ruokaa, ilman lisä-aineita, ilman hiilari pommeja, ilman sokeripitoisia jälkkäreitä.. Mikä siinä olis niin huonoa, jos kouluruoka tehtäis koulussa, eikä tulis teollisesta keittiöstä puolivalmisteena?? Mitä TÄH?

Mikäs sut saa kuvittelemaan noin naiivisti, että koulun keittiössä nähtäisiin nykyistä enemmän vaivaa, jos suosituksia ei olisi? Luulenpa, että ilman suosituksia valtaosassa kouluja syötäisiin lähinnä roiskeläppiä tjms eikä kasviksia lainkaan.

ViestiLähetetty: 2012-06-09 17:47:18 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Kolikossa kun on kaksi puolta, me molemmat ajatellaan eritavalla.. Sä ajattelet roskaruokaa ja mä ajattelen sitä tervellisempää ruokaa..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-06-09 17:54:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2012-06-09 19:05:45 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Hei EX-KARPPI säkun oot karpannut ja tunnut tietävän asiasta paljon, ikävä ettei sun kohdalla onnistunut karppaus ja huomasit että VT-on terveellisempi, niin kerrotko meille muille miten karppasit, mitä söit karppi aikana, ennen sitä ja sen jälkeen.. Jotta me muut typerykset osattais välttää sun kohtalos ettei jouduttais palata siihen vt-ruokaan / osattais lopettaa karppaus ajoissa ja aloittaa vt-valio ajoissa.. Nöyrimmät kiitokset kun ystävällisesti tulet jakamaan tietosi.

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-06-09 21:06:12 
jäbä kirjoitti:
Hei EX-KARPPI säkun oot karpannut ja tunnut tietävän asiasta paljon, ikävä ettei sun kohdalla onnistunut karppaus ja huomasit että VT-on terveellisempi, niin kerrotko meille muille miten karppasit, mitä söit karppi aikana, ennen sitä ja sen jälkeen.. Jotta me muut typerykset osattais välttää sun kohtalos ettei jouduttais palata siihen vt-ruokaan / osattais lopettaa karppaus ajoissa ja aloittaa vt-valio ajoissa.. Nöyrimmät kiitokset kun ystävällisesti tulet jakamaan tietosi.

Älä turhaan nöyristele, jokainen syököön kuten huvittaa. Mitä söit tänään jne-ketjujen nojalla melko samanlaisia karppipöperöitä tuli syötyä kuin mitä näyttää syövän "keskiverto karppi" eli kuten vaikkapa sinä (joskin olutta join vain vähän). Nykyään syön mitä huvittaa, välillä kunnon kotiruokaa hyvistä aineksista, välillä roskaruokaa. Mitään muutosta en ole huomannut olotilassa, paitsi että kunnon pasta-aterian jälkeen seuraavan päivän treenit sujuvat paremmin kuin koskaan laardidieetin aikana. Ai niin joo, stressitasot ovat myös matalammalla ja unen laatu on parantunut, nyt kun on ottanut rennomman suhtautumisen syömiseen.

ViestiLähetetty: 2012-06-09 21:37:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Olen äärimmäisen extremekarppi, enkä siksi halua suositella kellekään mitään, vaan olen sitä mieltä, että jokainen syököön mitä itse hyväksi havaitsee. Kirjoista ja netistä voi opiskella ja muodostaa itse mielipiteensä aikuinen ihminen.

Ja luultavasti tulen heittämään vesilintua Reykjavikin suosituksilla, mikäli huhut pitää paikkansa.

ViestiLähetetty: 2012-06-09 22:23:21 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

ex karppi kirjoitti:
jäbä kirjoitti:

Älä turhaan nöyristele, jokainen syököön kuten huvittaa. Mitä söit tänään jne-ketjujen nojalla melko samanlaisia karppipöperöitä tuli syötyä kuin mitä näyttää syövän "keskiverto karppi" eli kuten vaikkapa sinä (joskin olutta join vain vähän). Nykyään syön mitä huvittaa, välillä kunnon kotiruokaa hyvistä aineksista, välillä roskaruokaa. Mitään muutosta en ole huomannut olotilassa, paitsi että kunnon pasta-aterian jälkeen seuraavan päivän treenit sujuvat paremmin kuin koskaan laardidieetin aikana. Ai niin joo, stressitasot ovat myös matalammalla ja unen laatu on parantunut, nyt kun on ottanut rennomman suhtautumisen syömiseen.

Täytyyhän sitä gurun edessä olla nöyrä.. Mitä karppi pöperöitä sitten söit? Ja miten teit? Näin ruoan laittajana kun kiinnostaa...
Miten jaoit protskut/rasvan/hiilarin suhteet?
Teenköhän jotain itse väärin kun mulla on tapahtunut juurikin päinvastoin...
En meinaa iltaisin saada unta jos menen samaan aikaan nukkumaan kuin VT-valiolla, eli toi unentarve ja yleinen väsymyys on kadonnut.. stressitasosta en voi sanoa mitään kun en ole karppailun aikana stressaillut..

Niin joo, siitä oluesta sen verran että sitä tulee tissuteltua aivan liikaa monen kertaisesti yli suositusten/riskirajojen, no onneksi silti tippui paino -20Kg normi lukemiin.. VT-valiolla olis tippunut varmaan vielä enemmänkin? Eiks niin?

Edit: poistettu lause, jonka siirsin allekirjoitukseeni.. :mrgreen:

Kliks->Instagram täsä

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00