karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-17 01:30:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-01-25 15:52:33 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
[Aika lähelle juu ja sisähyppykisoissakin tuli käytyä kun joku yllytti ja vauhditonta meni kolmenmetrin päälle. Ylöspäinkin oman pituuden verran varsinaisesti sitä harjoittelematta.... Mitä muuta haluat tietää? Tietysti penkkituloksen. 165 kg. Se vaati treeniä :D

Juoksin koulussa liikuntatunnilla satasen alle kymmeneen sekuntiin (epävirallinen) ja 1500 metriä saappaat jalassa SM-aikaan. Vauhditonta pituushyppyä roiskaisin 12 metriä, satutin nilkkani kahvion lattiaan (rata loppui kesken). Ylöspäin hyppäsin tietysti yli sen lällereiden rajan (2 metriä) ja tietysti penkistä nousee pakollinen 300 kiloa. En ole kokeillut ennätystä mutta 300 nostin viikon päätteeksi kun olin syönyt pelkkiä porkkanoita. Uskon että oikeanlaisella ravinnolla rautaa nousisi enemmän.

Viime kesänä kiipesin karppiravinnolla Euroopan jokaiselle vuorelle ja kävelin syksyllä Japaniin. Nyt olen taas Helsingissä.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2015-01-25 16:37:04 
RaahenTiikeri kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Syntyjään nopea, 50m, käsiaika 6,9 s?
Noh, käsiaikaan saa lisätä 0,2 - 0,3 s riippuen kellon käyttäjästä.

-no,siis tää on nurmipeitteisellä kuhmuraisella alustalla.Mun mielestä ihan ok,ja kertoo "syntyjään nopeudesta" koska en ole ikinä npeusjuoksua harjoitellut.
90-luvun alussa juoksin yläasteella satasen 11,9-12,0 pintaan.käsikellotuksella.Juoksitko sinä?

No, mikä on nykyinen aikasi satasella? Viestiesi lopussa mainostetaan, että tupakoitsijana maksat minunkin sairauskuluni. Olisivatko tulokset huonontuneet tupakoinnin myötä?

ViestiLähetetty: 2015-01-25 19:31:33 
jussi kirjoitti:
Juoksin koulussa liikuntatunnilla satasen alle kymmeneen sekuntiin (epävirallinen) ja 1500 metriä saappaat jalassa SM-aikaan. Vauhditonta pituushyppyä roiskaisin 12 metriä, satutin nilkkani kahvion lattiaan (rata loppui kesken). Ylöspäin hyppäsin tietysti yli sen lällereiden rajan (2 metriä) ja tietysti penkistä nousee pakollinen 300 kiloa. En ole kokeillut ennätystä mutta 300 nostin viikon päätteeksi kun olin syönyt pelkkiä porkkanoita. Uskon että oikeanlaisella ravinnolla rautaa nousisi enemmän.

Viime kesänä kiipesin karppiravinnolla Euroopan jokaiselle vuorelle ja kävelin syksyllä Japaniin. Nyt olen taas Helsingissä.

Kuulostaa ihan RaahenTiikerin jutuilta eli kännijutuilta :)

ViestiLähetetty: 2015-01-25 21:15:44 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:

Ihan selvinpäin olen. Muistelin vain kouluaikoja ja kerroin omia tuloksiani. Olen syönyt rasvaisia ruokia ja reilusti valkuaisaineita. Uskon että se on auttanut kehittämään räjähtävän lihasvoiman ja erityisiä taitoja kuten sen, että pystyn jännittämään keskivartalon lihakset niin että muutun näkymättömäksi.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2015-01-26 02:12:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
No, mikä on nykyinen aikasi satasella? Viestiesi lopussa mainostetaan, että tupakoitsijana maksat minunkin sairauskuluni. Olisivatko tulokset huonontuneet tupakoinnin myötä?

-ei tietoa.Ei ole kenttä riittänyt.Mutta ehkä ensi kesänä,koska nykyään (joululta lähtien)asutaan semmoisen toimivan urheilukentän lähellä.
Tupakoinnin en kyllä usko vaikuttaneen millään tavalla mahdollisiin tuloksien huonontumisiin.Ehkä vain enemmän olen oikein lyhyen matkan ihmisiä,olen pelannut vuosikausia "puulaakijalkapalloa" puolikkaalla kentällä ja tosiaan tuota 50 metriä siellä edellisen asuinpaikana vanhalla urheilukentällä.
Juu,kiitos vaan tuosta huomioimisesta tuon tupakan suhteen.Henkilö on hyvä ja käy tutustumassa tupakka-veron ja tupakoinnin aiheuttamiksi arvioitujen terveydenhuoltokulujen suhteeseen.
Jos en väärin muista,niin tupakka-vero on noin seitsenkertainen verrattuna tupakoinnin aiheuttamiin suoriin sairauskuluihin (jotka toki aina arvioita),eli joo kyllä,tupakoitsijana maksan sinunkin sairauskulut,niinkuin jokainen tupakoitsija.Itse sitä paitsi en ole nyt vuoteen edes käyttänyt julkisen terveyshuollon palveluita,eli sikäli olen oikein "tosi maksaja" tupakointieni kanssa.

Vieras kirjoitti:

-tääkin oli ihana huomio.Olenhan mää tosi usein kännissä.Mutta mistä vieraalle on jäänyt mielikuva,että kännissä kirjoittamani asiat ei pitäisi paikkaansa?En mää sentään valehtelijaksi ala vaikka juoppo olisinkin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2015-01-26 12:22:59 
RaahenTiikeri kirjoitti:
Tupakoinnin en kyllä usko vaikuttaneen millään tavalla mahdollisiin tuloksien huonontumisiin.

Nämä ovat niitä uskomuksia, joita karppifoorumi on täynnä. Läski ja tupakka ovat terveellisiä. Olisiko Puska ollut tässä tupakka-asiassakin väärässä?

ViestiLähetetty: 2015-01-26 12:56:11 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
Olisiko Puska ollut tässä tupakka-asiassakin väärässä?

Tupakoinnin väheneminen Pohjois-Karjalassa oli mielestäni Puskan projektin ainut hyvä tulos, muuten lähes kaikki meni päin puupeltoa.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2015-01-26 16:48:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

suuressa kuvassa tupakka varmasti huonontaa fyysistä kuntoa.
Vaan enpä ole omalla kohdalla huomannut mitätää erityistä eroa silloin,kun olen ollut pitkään polttamatta verrattuna aikoihin kun tupakoin.
En suoraan sanottuna näe mekanismia,jolla tupakka kuntoa huonontaisi,mikäli ihminen pitää kunnostaan huolta.
On paljon ihan ammttimaisia tupakoivia urheilijoitakin.Jos tupakan merkitys kunnon huononemisessa olisi MERKITTÄVÄ (en siis väitä,etteikö se vaikuttaisi ollenkaan)niin noita urheilijoita tuskin olisi huipulla.
Myös hiihdossa (joka on kestävyysurheilua jos mikä)käytetään rytmitettyä tupakointia lisäämään hemoglobiinin määrää.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

ViestiLähetetty: 2015-01-26 17:18:24 
Poissa
voipallo
voipallo

RaahenTiikeri kirjoitti:
Myös hiihdossa (joka on kestävyysurheilua jos mikä)käytetään rytmitettyä tupakointia lisäämään hemoglobiinin määrää.

:lol: ei kai nyt sentään.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2015-01-26 17:57:50 
Mikäli Nezirin paino on funktiona, niin miten siihen vaikuttavat a) harjoittelun määrän vaihtelut, b) tytön muuttuminen naiseksi ja c) psykologiset tekijät, oli ruokavalio sitten mitä hyvänsä? Voiko olla, että söi tai oli syömättä hiilareita tulos olisi kuitenkin samalla aikajänteellä samanlainen?

ViestiLähetetty: 2015-01-26 20:24:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jussi kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:

:lol: ei kai nyt sentään.

-eiköhän tuo keino ole nykyäänkin käytössä?
Eikös Mika Myllylä-vainaa ollut kovempikin tupakkamies?

ViestiLähetetty: 2015-01-26 20:37:22 
Voi kiesus tätä karppilaa :smt044

ViestiLähetetty: 2015-01-27 11:19:22 
Vieras kirjoitti:
Voi kiesus tätä karppilaa :smt044

Älähän naura, RaahenTiikeri taitaa tietää jotain minkä itsekin olen nähnyt vuosikymmeniä sitten. Tupakasta tosin en tiedä mutta esim. nuuskaa on takavuosina käytetty. Ja nyt ei puhuta mistään piirinmestaruustason hiihtäjistä (joiden toki olen myös nähnyt käyttävän) vaan kaapista löytyy olympiakulta, olympiapronssi ja MM-hopea....Ja väärinkäsitysten välttämiseksi: kyse EI ole Myllylästä, rauha hänen sielulleen.

ViestiLähetetty: 2015-01-28 11:29:10 
Nuuska ei taida sisältää keuhkorakkuloita tukkivaa tervaa eikä happea hemoglobiinissa syrjäyttävää häkää ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keuhkorakkula

ViestiLähetetty: 2015-01-28 21:10:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

itse en nuuskasta tiedä paskan vertaa.Mutta epäilen,että sillä ei hemoglobiinitasoa pysty nostamaan.Toisin kuin häkää hengittämällä.Ihan loogisen ajatusketjun seurauksena hemoglobiini nousee.

ViestiLähetetty: 2015-01-29 21:48:52 
jussi kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Olisiko Puska ollut tässä tupakka-asiassakin väärässä?

Tupakoinnin väheneminen Pohjois-Karjalassa oli mielestäni Puskan projektin ainut hyvä tulos, muuten lähes kaikki meni päin puupeltoa.

Niin Pohjois-Karjala projektin kolme kartettavaa asiaahan olivat tupakka, suola ja kovat rasvat. Kyllä Puska on tehnyt arvokasta työtä. Vanhan kansan karppaajathan eivät eläneet tupakalla, suolalla ja läskillä kovin vanhoiksi. Eivätkä elä nykyitsetkään.

ViestiLähetetty: 2015-01-30 13:01:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ei tainnut silloin juuri karppaajia näkyä?

Sen sijaan Puskan suosittama silloinen transsimargariini kera sotatraumojen tappoi tosi tehokkaasti.

Ja se tappoi sekä tukkilaskämppien köyhiä (emänätämuistelmat)
että Kämpin takahuoneen rikkaita (johtajatutkimus).
Köyhiä margariinikin toki tappoi enemmän,
johtuen tilastollisesti huonommista lähtökohdista (syntymäpainotutkimus).

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2015-01-30 13:42:44 
els kirjoitti:
Ei tainnut silloin juuri karppaajia näkyä?

Sen sijaan Puskan suosittama silloinen transsimargariini kera sotatraumojen tappoi tosi tehokkaasti.

Ja se tappoi sekä tukkilaskämppien köyhiä (emänätämuistelmat)
että Kämpin takahuoneen rikkaita (johtajatutkimus).
Köyhiä margariinikin toki tappoi enemmän,
johtuen tilastollisesti huonommista lähtökohdista (syntymäpainotutkimus).

Syyllinen oli muistaakseni Carl Barks piirtäessään Aku Ankan margariinitehtaalle töihin. Vai miten nämä asiat täällä Karppilassa menevätkään?

ViestiLähetetty: 2015-01-30 13:50:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Niin Pohjois-Karjala projektin kolme kartettavaa asiaahan olivat tupakka, suola ja kovat rasvat.

Suositeltavaa tahi paremminkin koko projektin tarkoitus oli myydä margariineja lääketieteelliseen kaapuun kiedottuna. Margariineissa silloisissa olevat trans-rasvojen olemassa olo tiedettiiin lääkärikunnan keskuudessa täysin. Pekka kuului siihen lääkäriseuraan vaan on kuulemma silloin lähtenyt lätkimään sielta koska eivät hyväksyneet Pohjois-Karjala operaation oppeja. Vai olisivatko herrasmiehinä kehoittaneet Puskaa häipymään porukastaan.

Vertailualueella Kuopion läänissä sydän kuolleisuus laski reippaammin kuin Pohjois-Karjalassa.

Näitä siloiteltuja juttuja tahi satuja tuntuu uskovan suuret laumat ihmisiä.

ViestiLähetetty: 2015-01-30 15:53:56 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
Syyllinen oli muistaakseni Carl Barks piirtäessään Aku Ankan margariinitehtaalle töihin. Vai miten nämä asiat täällä Karppilassa menevätkään?

Huonoa trollausta. Aku Ankan työ margariinitehtaassa on esimerkki joutavasta duunipaikasta joka alleviivaa ankan onnetonta elämää (kuten auton rekisterinumero 013).

― Kurt Vonnegut

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00