karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-17 16:37:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 261 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 14 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-12-15 21:18:57 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Joillakin tuntuu olevan vastenmielistä se, että myös ylikaloreilla voi laihtua tai ylläpitää painoaan. Se kun ei saa olla mahdollista.

ViestiLähetetty: 2010-12-15 21:50:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rantaiso kirjoitti:
Joillakin tuntuu olevan vastenmielistä se, että myös ylikaloreilla voi laihtua tai ylläpitää painoaan. Se kun ei saa olla mahdollista.

No ei kato sekään ole mahdollista, että kalorivajeella ei laihdu.

ViestiLähetetty: 2010-12-15 22:30:57 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Tonnikalakeiju kirjoitti:
rantaiso kirjoitti:

Se on mahdollista!

ViestiLähetetty: 2010-12-15 23:12:51 
rantaiso kirjoitti:

Jos tuon todistat, voitat varmasti Nobelin. Kannattaa siis yrittää todistaa ilmiö tieteellisesti. Tiedossa olisi vähintään miljoonia mutta todennäköisesti kymmeniä tai satoja miljoonia - dollareina tai euroina. Samalla syntyisi ratkaisu maailmaa piinaavaan energiaongelmaan.

ViestiLähetetty: 2010-12-15 23:14:13 
rantaiso kirjoitti:

Sama sulle. Jos todistat, ettei kalovajeella laihdu, teet miljoonatilin. Nyt kannattaa yrittää.

ViestiLähetetty: 2010-12-15 23:25:35 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

No, mulle sopii hyvin, että jokainen laihduttaa omalla tyylillään. Ja kuinka oikeassa oletkaan, että laihdutusteollisuus on miljoonabisnestä ja sen bisneksen ydin on se, että laihtumisesta on olemassa tietty konsensus kaloreista, vähärasvaisuudesta, kolesterolista ja liikunnasta. Jokaisen täytyy kokeilla itse se resepti, jolla hän itse parhaiten laihtuu. Kukaan ei kiellä kokeilemasta runsaskalorisia ja -rasvaisia dieettejä. Pääasia on se, että ei ajattele kuuriluontoisesti, kuuntelee kehoaan ja kaikkein tärkeinpänä, että ruoka on monipuolista ja että 'dieetillä' viihtyy.

ViestiLähetetty: 2010-12-17 10:38:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uskomatonta matskua tältä vieraalta taas... hoh hoijaa. Jos tyyppi viitsisi edes vähän tutustua noihin tutkimuksiin ennen kuin tulee huutelemaan.

ViestiLähetetty: 2010-12-17 11:53:07 
Poissa
Leijona
Leijona

Mä en aina ymmärrä tätä kohkaamista kaloreitten kans. Se on ihan varma että imeytyviä kaloreita tarvii olla kulutusta vähemmän jotta laihtuu. Ei karppaus tee mahdottomasta mahdollista. Se mistä oikeasti pitäisi keskustella on atwaterin kaavat, suoliston toiminta ja monta muuta täysin kalorin ulkopuolista asiaa. Kalori on vaan epätäydellinen energian mittayksikkö. Laihtumiseen tarvitaan aina energiavaje. Se voi olla vuorokausitasolla jokunen tunti, jossa tuo tila saavutetaan. Napostelijoilla tuskin koskaan. On täysin tyhjänpäiväistä keskustella kalorivajeesta, kun emme ihan oikeasti tiedä miten joku gramma ainetta käyttäytyy ihmiskropassa. Karpaasia lainatakseni..tutkikaa paskaa.

ViestiLähetetty: 2010-12-17 12:05:24 
Poissa
Leijona
Leijona

Ortorektikko ihan sanatarkasti ei ole kiinnostunut kaloreista vaan ruuan terveellisyydestä. Palattaisko otsikkoon tai avataan uus ketju. Joo..mä olen jossain määrin ortorektikko, enkä häpeä sitä millään tavalla.

ViestiLähetetty: 2010-12-17 12:20:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Joo..mä olen jossain määrin ortorektikko, enkä häpeä sitä millään tavalla."
-sama juttu.Tai oikeastaan itseasiassa se ihan perimmäinen terveellisyyskään ei aina ole pääasia.Vaan puhtaus ja mahd.vähät lisäaineet.Eli E-vitamiineja ja erilaisia säilöntäaineita kannetaan tähän kotiin mahd.vähän.
Eli en ehkä olekaan ortoreksiaan päin.Enkä kyllä ole lisäaineiden kanssakaan friikki.En järjestä kyläillessä kohtauksia ja tarjousmakkaraakin joskus harvoin tulee osteltua.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2010-12-17 14:04:03 
Poissa
Leijona
Leijona

RaahenTiikeri kirjoitti:
"Joo..mä olen jossain määrin ortorektikko, enkä häpeä sitä millään tavalla."
-sama juttu.Tai oikeastaan itseasiassa se ihan perimmäinen terveellisyyskään ei aina ole pääasia.Vaan puhtaus ja mahd.vähät lisäaineet.Eli E-vitamiineja ja erilaisia säilöntäaineita kannetaan tähän kotiin mahd.vähän.
Eli en ehkä olekaan ortoreksiaan päin.Enkä kyllä ole lisäaineiden kanssakaan friikki.En järjestä kyläillessä kohtauksia ja tarjousmakkaraakin joskus harvoin tulee osteltua.

No joo. Asioiden nimistä voi aina kiistellä ja tekemisen taso voi olla vähän sinnepäin tai ei oikeastaan sielläpäinkään. Se mitä sanoin tarkoittaa lähinnä sitä, että en pidä terveellisyyteen pyrkivää ruokavaliota mitenkään pahana. Jos siitä tulee sairaus, joka ei salli normaali elämää, niin se on paha. Niinkuin kaikki muutkin ääri-ilmiöt. Tietoinen suuntaus terveelliseen ruokavalioon on mun ohjenuora. Enkä häpeä sitäkään, jos välillä annan rajojen vähän löystyä. Kutsun sitä nimellä elämä.

Täällä, jos missä, niitä eläviä vilisee :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-12-17 15:41:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

joo.siis samaa tavoittelin sanoa.Ei ole häpeä katsoa vähän mitä suuhunsa laittaa.Lähin vaan sivupoluille ja tajusin,että ehkä enemmänkin katson lisäaineita ym.kuin lopullista terveyttä.

Sairauteen asti en kyttää mitään,mutta tekaistuna esimerkkinä lisäaineiden versus terveellisyyden tarkkailusta voi keksiä esimerkiksi kuvittellisen tarinan minusta juomassa itseni sammuksiin luomuviinillä,ja kauhistelemassa lasillista lisäaineellista likööriä.
Tajunnet mitä tarkoitan.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2010-12-17 15:50:21 
Poissa
Leijona
Leijona

RaahenTiikeri kirjoitti:
joo.siis samaa tavoittelin sanoa.Ei ole häpeä katsoa vähän mitä suuhunsa laittaa.Lähin vaan sivupoluille ja tajusin,että ehkä enemmänkin katson lisäaineita ym.kuin lopullista terveyttä.

Sairauteen asti en kyttää mitään,mutta tekaistuna esimerkkinä lisäaineiden versus terveellisyyden tarkkailusta voi keksiä esimerkiksi kuvittellisen tarinan minusta juomassa itseni sammuksiin luomuviinillä,ja kauhistelemassa lasillista lisäaineellista likööriä.
Tajunnet mitä tarkoitan.

Toi boldattu kohta on hyvä kuvaus siitä, miksi karppaus ei oikeasti ole ortoreksiaa, vaan ihan oikeasti terve ja mukava tapa elää. Mä väittäisin, että suurin osa meistä ei oikeasti hifistele vuorisuolan 88 mineraalin kanssa tai just tismalleen tältä tai tuolta saarelta tulleen extra hyper super neitsyt kookosöljyn kanssa, vaan syö ihan normaalia markettiruokaa tekemällä vaan siitä tarjonnasta itselle sopivat valinnat. Se taas on jokaisen kuluttajan oikeus ja velvollisuus.

ViestiLähetetty: 2010-12-17 16:41:12 
Poissa
apina
apina

Taubesin blogijuttu saattaisi jotain kiinnostaa,

Calories, fat or carbohydrates? Why diets work (when they do).
http://www.garytaubes.com/2010/12/calor ... ohydrates/

Kommentteja on aina hauska lukea...

ViestiLähetetty: 2010-12-17 17:01:52 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mun karppaus alkoi toimimaan ja paino putoomaan vasta kun tajusin ruveta syömään sitä rasvaa enemmän! Kuivakka broilerin rintafilee ilman rasvaa ei pidä tuntii pidempään nälkää kurissa, mutta rasvan kanssa helposti 4-5 tuntia ja laihtumistuloksissa se vähärasvaisella kärvistely ja itsekuriharjoitukset nälän kanssa eivät näy puntarilla. Tässä on mun maallikon tekemät omakohtaiset päätelmät.

ViestiLähetetty: 2010-12-18 10:49:59 
Poissa
Leijona
Leijona

Mä luulisin että rantaisonkin tapauksessa kysymys on oikeasti imeytymisestä. Rasvan ja sen mukanaan tuomien hivenien läsnäollessa myös se nautittu prode alkaa toimimaan. Siellä on kuitenkin monta muuttujaa jotka toimivat oikein vasta kokonaisuutena. Pappa taisi joskus tehdä analogian taloon. Jos meillä on vaikka kuinka monta ovea taloon ja ovenkahvat puuttuu, niin aika hankala on sinne taloon päästä.

Edes jonkinlainen tietoisesti toteutettu karppaus yleensä turvaa kriittisten hivenien ja ruuansulatuksen apujoukkojen läsnäolon. Toisaalta nykeiset vt-ohjeet tekevät ihan saman, mutta karpit ovat vaan huomattavasti tietoisempia suuhunsa laittamista ravinto-osista. Virallisterveellisellä ruokavaliolla kun ei taida olla juuri kukaan...ihan oikeesti. Ei vt valioon kuulu sipsit, karkit tai limpparit sen enempää kuin karppaukseenkaan.

Otin tähän tuon virallisterveellisen mukaan ihan otsikon takia. Jos joku tekisi tismalleen ravitsemusneuvottelukunnan ohjeen mukaan, niin siinä vasta olisi ortorektikko. Meillä sentään on sallittu nyanssit ja viilaukset omien mieltymysten mukaan. Huomattavasti joustavampaa siis.

Tämähän on taistelutantereella, niin taistelen karppauksen puolesta ja puolustan myös yleensäkin terveellistä ruokavaliota, kunhan se ei muutu sairaudeksi, jossa lähisiwasta ei oikeasti voi löytää yhtään kelvollista ruuan alkuainetta. Kyllä sieltä löytyy, kun avoimella mielellä kahlaa hyllyt läpi.

ViestiLähetetty: 2010-12-18 18:11:38 
rantaiso kirjoitti:
rantaiso kirjoitti:

Se on mahdollista!

Yrittelin tossa sarkasmia viritellä..

ViestiLähetetty: 2010-12-18 18:14:21 
Lainaa:
Yrittelin tossa sarkasmia viritellä..

Ilmanko näitä vieraita vilisee, ei oo helppoa kirjoittaa kirjautumatta..

Viestin otsikko: 8rtak01v
ViestiLähetetty: 2016-10-31 19:56:05 
lexapro online buy amoxicillin

Viestin otsikko: 46wj3h26
ViestiLähetetty: 2016-11-03 04:12:00 
Cheap Cafergot doxylin buy prednisone

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 261 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 14 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00