karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-16 05:53:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 398 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1820 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kuule Tosion..
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:03:59 
marilyn kirjoitti:
paikkari kirjoitti:

Esimerkki: http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=271
Itse harrastan juoksemista, en selviäisi lenkistä ilman kunnon hiilaritankkausta. Sen lisäksi tykkään joskus hemmotella itseäni ihan turhilla hiilareilla. :D En ehdi enää löpistä, kaapunnille ja rentoutuun...

hmmmm... miten mulla on muistikuva, että karppaamallakin voi liikkua aktiivisesti, jopa olla mm tason urheilija kuten Tommi Evilä :-k

no mulla varmaan muisti tekee taas tepposia :lol:

Ja kuvitelkaa, mikä määrä urheilijoita elelee ihan "väärin" kun tekee hiilaritankkauksen ja voi sillä jopa pärjätä... :roll: :lol: Eli jokainen valitsee sen oman tien. Dippadai, dippadai, dappadai... :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:06:38 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lainaa:
Itse harrastan juoksemista, en selviäisi lenkistä ilman kunnon hiilaritankkausta.

Tuolta se varmasti aluksi tuntuukin, mutta kroppa sopeutuu muutamassa viikossa rasvakäyttöiseksi ja tehot jopa paranevat lähtötasosta. Tästä on tehty ihan tutkimus, yritän saada nimeä päähäni. Phinney?

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:12:37 
iida kirjoitti:
paikkari kirjoitti:
En ole hiilareihin addiktoitunut sen enempää kuin proteiineihinkaan, kaikkea pitää saada, jotta kroppa jaksaa. :D

Minun on tuohon vaikea vastata, kun en punnitse ruokiani enkä erittele niistä rasvoja, proteiineja tai hiilareita. Eli en edes tiedä, kuinka paljon kulutan hiilareita päivässä, luultavasti toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmä. Sehän se minun pointti oli, ettei ruokaan tarvitse suhtautua niin kiihkeästi, sehän on vain osa elämää, ravinnonsaanti. Tai mulle se on sitä, en jaksa ajatella kokoaikaa, mitä suuhuni pistän. Pidän vain huolen siitä, että jos syön paljon, myös liikun paljon. Kyllä tälläkin tavalla voi pysyä normaalipainoisena, sitä tarkoitin alunperinkin. Enkä kiihkoillut paikkareista, kerroin vain että niiden avulla sain ylipainoni pois. :D

kyse oli nyt tuosta lihavoidusta kohdasta,
jos mielestäsi kaikkea pitää saada, että kroppa jaksaa, niin kerro miksi tarvitsee syödä hiilihydraatteja? Mitä ne auttavat kropan jaksamiseen?

Ja kuvitelkaa niitä kaikkia urheilijoita, jotka ihan väärin tuolla tankkailee?! Millä ihmeen ilveellä ne voi voittaa, kun syö ihan mitä sattuu... :roll: :lol:

ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:13:14 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

paikkari kirjoitti:
Ja kuvitelkaa, mikä määrä urheilijoita elelee ihan "väärin" kun tekee hiilaritankkauksen ja voi sillä jopa pärjätä... :roll: :lol: Eli jokainen valitsee sen oman tien. Dippadai, dippadai, dappadai... :D

aivan urheilijoita, ei siis tavallisia kaduntallaajia.
Urheilijat pystyvät kuluttamaan tuon hiilarimäärän nopeasti, ei niin urheilulliset eivät.
Vieläkään en ole saanut todistusta siihen, että ihmisen tarvitsee syödä hiilihydraatteja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:14:50 
Mirka kirjoitti:
Lainaa:
Itse harrastan juoksemista, en selviäisi lenkistä ilman kunnon hiilaritankkausta.

Tuolta se varmasti aluksi tuntuukin, mutta kroppa sopeutuu muutamassa viikossa rasvakäyttöiseksi ja tehot jopa paranevat lähtötasosta. Tästä on tehty ihan tutkimus, yritän saada nimeä päähäni. Phinney?

Mutta miksipä sitä muuttaisi hyväksi havaittua systeemiä? Ja tutkimuksia löytyy varmaan ihan joka lähtöön, jos jaksaa niitä etsiä. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:15:52 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

No, viime kisojen ainut suomalainen mitali tuli karppaamalla...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:18:22 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

paikkari kirjoitti:
Mutta miksipä sitä muuttaisi hyväksi havaittua systeemiä? Ja tutkimuksia löytyy varmaan ihan joka lähtöön, jos jaksaa niitä etsiä. :)

no sitäpä voit sitten miettiä kun olet vanha ja et jaksa liikkua enää yhtä aktiivisesti, että miksi kummassa se kakkos diabetes sieltä tulee ja ylipainoakin kertyy vaikka kuinka kevyesti syön.
Toivottavasti et kuitenkaan tuohon tilanteeseen joudu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:19:12 
Mirka kirjoitti:
No, viime kisojen ainut suomalainen mitali tuli karppaamalla...

No onneksi en tähtää olympialaisiin vaan ihan omaksi ilokseni kuntoilen. Ja luultavasti ne tosiaan kaikki hävisivät sen takia, että olivat tehneet hiilaritankkauksen... :roll: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:24:37 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

mitenköhän musta nyt tuntuu tältä ](*,)

ei pitäis keskustella/väitellä siihen kykenemättömän kanssa, vähän kuin juttelisi vaahtosammuttimen kokoisen kanssa. No mutkun mä oon tätä mieltä, enkä kuitenkaan usko, vaikka sanoisit mitä, koska mä oon tätä mieltä, jos sulla on tutkimus, se on huijausta ja jos sun kokemukset on tota, niiden täytyy olla vääriä, koska mun kokemukset on tätä.

voi tsiiisus!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:42:02 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

paikkari kirjoitti:
Mutta miksipä sitä muuttaisi hyväksi havaittua systeemiä?

Naulan kantaan. Onpa kuitenkin muutettu, eikä ihmisen geeniperimä ole pysynyt muutoksissa mukana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:44:00 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lainaa:
Ja tutkimuksia löytyy varmaan ihan joka lähtöön, jos jaksaa niitä etsiä.

No kun ei ihan löydy. :wink:

Mutta kuten Marilyn edellä, jos asenne on tuo niin taitaa olla ajanhaaskaamista. Jos tutkimus ei mittää, toisten kokemukset ei mittää...

Et siis halua tietää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 15:48:20 
Poissa
karppi
karppi

Tämä(kään) asia ei mulle kuulu, mutta kun nyt olen tällä hengenvaarallisella ruokavaliolla ja voin hyvin, niin pistänpä lusikkani tähän (myrkky?)soppaan.
Tää ketju jankkaa. Voisko tän lukita?
Ja vielä: Mulle tämä foorumi on mieluummin jutustelua samanmielisten (=karppien) kuin taistelua virallisterveellistä noudattavien kanssa.
Ja että osion (taistelutanner) henki pysyisi ennallaan, heitän tähän taisteluhanskan:
Oliskoos niin, että tänne tulevat "hyvät" paikkarit jäkättämään, kun ei ole mitään tekemistä töissä? Konttorikoneet sauhuten! Pyytäkää nyt ihmeessä töitä niiltä työnantajiltanne, ettei tarvitse karppisivuille tulla aikaa tappamaan.
Vai onko se ihan missiona? Että pitää yrittää käännyttää näitä surkeita rasvansyöjä-pekoninpurijaluusereita?
Mua vaan ei edes huvita mennä paikkarisivuille. Ja olen sentään sen lafkan kunniajäsen.

Ps. En istu työkseni tietokoneella, ihan vapaalla ajalla nakutan. Siitä saa repiä. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 16:00:39 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi

mä kirjauduin paikkarisivulle tänään....oli ihan mielenkiintoista luettavaa, rasvaakin käskettiin syömään se pakollinen kun sitäkään ei välttämätä haluta syödä kun menee pisteitä...

ja mä oon työtön ja istun ainakin 10 tuntia tietokoneella päivittäin täällä karpit sivulla lukemassa, välillä kyllä muualta netistä hakemassa tietoo, viimeksi eilen suomen historiaa kävin tutkimassa...

ja musta on mielenkiintoista seurata nimenomaan taistelutannerta, rivien välistä kun voi lukea vaikka mitä.... :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 16:16:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rakkaat painommevartijatrollimme, kysyn vielä kerran teiltä että pitäisikö minun teidän mielestänne vaihtaa elämäntapani = ruokatottumukseni edelleen tästä vaarallisesta karppaamisesta painonvartijoiden terveelliseen tapaan laihtua ja elää? Saisinko myös hyvät perustelut mukaan että miksi, kitoos 8)

Tuolta näette eron karppaamiseni ja painonvartijoiden välillä, tai siis sen elämäntavan

ViestiLähetetty: 2006-01-27 16:20:49 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

paikkari kirjoitti:

Ja kuvitelkaa niitä kaikkia urheilijoita, jotka ihan väärin tuolla tankkailee?! Millä ihmeen ilveellä ne voi voittaa, kun syö ihan mitä sattuu... :roll: :lol:

Mie en ole koskaan pääsy perille kumpi niillä on tavoitteena, terveellinen ravitsemus vai hetkellinen suoritus. *olen aina ihmetelly tuota*, enkä kehtoo kysyäkään -- jatkan siis vain sen miettimistä. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 16:25:54 
Lihapullatar kirjoitti:
Rakkaat painommevartijatrollimme, kysyn vielä kerran teiltä että pitäisikö minun teidän mielestänne vaihtaa elämäntapani = ruokatottumukseni edelleen tästä vaarallisesta karppaamisesta painonvartijoiden terveelliseen tapaan laihtua ja elää? Saisinko myös hyvät perustelut mukaan että miksi, kitoos 8)

Tuolta näette eron karppaamiseni ja painonvartijoiden välillä, tai siis sen elämäntavan

Kuka sinua on käskenyt vaihtaa elämäntapasi? En minä ainakaan ole toitottanut, että vaihtakaa nyt hyvät ihmiset se ruokavalionne täysin uuteen uskoon. Te vaan jaksatte toitottaa sitä mulle, ettei tällaisella ruokavaliolla voi elää kovinkaan pitkään ja saada hyviä tuloksia urheilussa jne. Olis varmaan pitänyt mummolle sanoa, kun alkoi kasikymppisten jälkeen kunto hieman heiketä, että otappa mummo nyt ne pottumuusit ruoasta veks ja ala järsiä pihviä... :lol: Mutta joo, kuten sanoin niin saatte minun puolesta syödä ihan miten haluatte, niin teen minäkin. Älkääkä olko niin hermo kireänä kaiken aikaa, hyvänen aika sentään, eihän tämä ole kuin elämää... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 16:30:16 
Poissa
karppikakara
karppikakara

paikkari kirjoitti:
Kinkku kirjoitti:
Minua haluttaisi trollailla Paikkarisivuilla, mutta ilmeisesti heillä on aavistus juuri minun hingusta sinne, kone nimittäin jumii aina kun niille sivuille yritän. 8)

Kyllä paikkarisivuilla jengi on huomattavasti sopuisampaa, joten sinne vaan vierailulle, kuka haluaa. Ehkäpä sitä siksikin tykkää pv:stä, niiden ihanien ihmisten takia jotka ei ole ensimmäisenä kirkumassa "epäilijöitä" suoraan helvettiin. Kuten täällä ollaan. :roll: Taidanpa häipyä sinne takaisin, tehtäväni täällä on suoritettu... 8)

No, mutta kun minä en pääse niille sivuille. Safari jumittaa joka kerta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 16:46:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

paikkari kirjoitti:
Kuka sinua on käskenyt vaihtaa elämäntapasi?

Etkö sinä sitten toivokaan että kaikki maailman ihmiset söisivät terveellisesti ja laihduttaisivat painonvartijoiden oppien mukaan? Onko karppaaminen sittenkin hyvä asia ja kenties jopa parempi minun tapauksessa (ja uskoakseni monessa monessa muussa tapauksessa) kuin paikkarit?
Lainaa:
En minä ainakaan ole toitottanut, että vaihtakaa nyt hyvät ihmiset se ruokavalionne täysin uuteen uskoon.

Aijaa, no miksi sinä sitten haluat keskustella siitä kuinka vaarallista elämäntapaa karppaajat noudattavat jos et toivo meidän siirtyvän karppaajista painonvartijoihin?
Lainaa:
Te vaan jaksatte toitottaa sitä mulle, ettei tällaisella ruokavaliolla voi elää kovinkaan pitkään ja saada hyviä tuloksia urheilussa jne.

Te? Milloin minä olen sinulle toitotellut tuollaisia? Vai oliko tuo teitittelyä? Jos oli niin oih *punastus* Kiitos!

Lainaa:
Olis varmaan pitänyt mummolle sanoa, kun alkoi kasikymppisten jälkeen kunto hieman heiketä, että otappa mummo nyt ne pottumuusit ruoasta veks ja ala järsiä pihviä... :lol:

Olisi voinut auttaakin mummoa, mistäs me sitä ikinä tiedämme. Onhan karppaajissa myöskin iäkkäämpiäkin ihmisiä mukana.
Lainaa:
Mutta joo, kuten sanoin niin saatte minun puolesta syödä ihan miten haluatte, niin teen minäkin.

Kiitos! Eli myönnät ettet toivo meidän siirtyvän paikkareihin, kunhan vaan tapat aikaasi täällä mölisemällä huviksesi?

Lainaa:
Älkääkä olko niin hermo kireänä kaiken aikaa

..ja taas, älä nyt teitittele *punastus* Kuka tässä on hermot kireällä, en minä ainakaan. Olen hermona vain jos en liiku tarpeeksi ja syö proteiinia/rasvaa tarpeeksi päivässä...ainiin ja niitä hiilareitakin rajoitetusti.

Lainaa:
hyvänen aika sentään, eihän tämä ole kuin elämää... :wink:

Samaa minäkin halusin sanoa sinulle! :D

Niin ja odottelen vieläkin vastausta aiempaan kysymykseeni joka kuuluu: Pitäisikö minun vaihtaa entisistä oireistani huolimatta tämä vaarallinen ruokavalio virallisterveelliseen painonvartija elämäntyyliin? Painonvartijat oireeni löytyvät edelleen siitä aiemman viestini linkistä :wink:
Tähän voi siis vastata kaikki paikkarifanit!

[/url]

Pullan pudotus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 17:08:39 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Tuota, missäs vaiheessa vieraamme on väittänyt tätä vaaralliseksi? Tai moittinut meidän tapaamme? Minusta ilmassa on ollut korkreintaan vähättelyä ja laiskuutta ottaa selvää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-27 17:52:08 
Poissa
karppi
karppi

tottako kirjoitti:
ja mä oon työtön ja istun ainakin 10 tuntia tietokoneella päivittäin täällä karpit sivulla lukemassa, välillä kyllä muualta netistä hakemassa tietoo, viimeksi eilen suomen historiaa kävin tutkimassa...

Hus ja mars kävelylenkille sieltä! Sulla ei olis muuta kuin aikaa haukata happea! Ihme, ettet ole jo mökkihöperö! Tänäänkin aurinko paistoi ja miten
leuto ilma! :)

Hah! Sen mä haluan nähdä, kun sä alat paikkareissa trollaamaan :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 398 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1820 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00