karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-15 11:32:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 115 16 17 18 1922 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tupakoinnista
ViestiLähetetty: 2011-02-03 13:15:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Musta tuntuu että RT haluaa olla periaattessa asiasta kuin asiasta aina erimieltä :D

-haluaa olla ja olla on eri asioita.Siinä olet oikeassa että monesti haluankin olla joistain turtumuksen kaltaisesti omaksutuista asioista eri mieltä puhtaasti siksi,että ärsyttää ihmisten tottumus ottaa "tietoa vastaan" sellaisenaan.Eikös tän karppauksenkin lähtökohta ole kuitenkin "olla eri mieltä"?.mutta mm.tupakka-asiassa olen ollut eri mieltä jokseenkin kymmenkunta vuotta,eli 2000 luvun.
Taitaa olla eri palstoilla kasassa varmaan 10 000 kirjoitusta aiheesta.

Mutta ei mulla mitään lähtökohtaa ole olla aina eri mieltä kun joku jotain esittää.
Tässä tupakka-asiassa kyllä olen aluksi ollut hivenen "monttu auki" kun asiaan eka kerran karppaus-palstalla törmäsin.Oletin,että myös muissa,kuin ruoka,asioissa piireissä olisi käytössä oman järjen käyttö ja edes varovainen lähdekritiikki.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2011-02-03 13:18:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Ronja-Aliisa kirjoitti:
RT etkö ole lukenu muita ketjuja??
Minä olen vissiin ainut joka on sitä mieltä, että kalorirajoitusta ei tarvita karppauksessa. Ja ilmeisesti myös tonnikalakeiju...

Mutta minä olenkin sitä mieltä, että nautiskelija on eri asia kuin 3askia päivässä vetävä..
Ei mies siitä enää nauttinu. Aina sanoi, että paskalle maistuu.
Eri asia kuin sinä tai oma isäni joka vetää kalliin sikarin jouluna ja juhannuksena.

Tuollaisille ketjupolttajille CHAMPIX on varmasti hyvä!!!

Jossain toisessa ketjussa jo osuvasti mainittiin jotain nobelin palkinnosta kun tuon kalorijutskan pystyt osoittamaan. Samalla myös kumoat kaikki energian säilymislait jne, joita jotkut fiksut tiedemiehet esittelevät noissa yliopiston koulukirjoissa. Aika kova tyyppi olet, täytyy myöntää.

Kukahan sieltä pääsi näpäyttää Vieras nimimerkin takaa?
Ilmeisesti ainut jonka kanssa voi inttää menettämättä välejä on RT??

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-02-03 13:49:53 
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Ronja-Aliisa kirjoitti:
RT etkö ole lukenu muita ketjuja??
Minä olen vissiin ainut joka on sitä mieltä, että kalorirajoitusta ei tarvita karppauksessa. Ja ilmeisesti myös tonnikalakeiju...

Mutta minä olenkin sitä mieltä, että nautiskelija on eri asia kuin 3askia päivässä vetävä..
Ei mies siitä enää nauttinu. Aina sanoi, että paskalle maistuu.
Eri asia kuin sinä tai oma isäni joka vetää kalliin sikarin jouluna ja juhannuksena.

Tuollaisille ketjupolttajille CHAMPIX on varmasti hyvä!!!

Jossain toisessa ketjussa jo osuvasti mainittiin jotain nobelin palkinnosta kun tuon kalorijutskan pystyt osoittamaan. Samalla myös kumoat kaikki energian säilymislait jne, joita jotkut fiksut tiedemiehet esittelevät noissa yliopiston koulukirjoissa. Aika kova tyyppi olet, täytyy myöntää.

Kukahan sieltä pääsi näpäyttää Vieras nimimerkin takaa?
Ilmeisesti ainut jonka kanssa voi inttää menettämättä välejä on RT??

Inttää? Aivan yhtä hyvin voisit inttää, että maapallo on pannukakku -sekään ei ole totta. Kuka sellaiseen inttämiseen edes vaivautuisi? Sorry että otin kantaa, jotenkin vaan tuntuu, eduskunnan seuraava lakialoite pitäis koskea pitkän fysiikan pakollisuutta.

t. vieras pannukakun laidalta :lol:

ViestiLähetetty: 2011-02-03 14:05:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

juu.ei minua kyllä suuttumaan saa.Minun kanssa sopii intää.Mutta en nyt seurannut R-A:n ja vieraan inttämistä ja sitä,että mitä se nyt tarkalleen koski?-fysiikan lakejako?En seurannut sitäkään kumpi väitti mitä?-sen vaan sanon,että itsekin olen aikoinaan laihtunut karppaamalla ylikaloreita syöden ja ihan termodynamiikan lakeja noudattaen ilman mitään taikuutta.Se,mitä suusta menee alas kun ei ole sama mitä kroppa energiaksi käyttää.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

ViestiLähetetty: 2011-02-03 15:03:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
juu.ei minua kyllä suuttumaan saa.Minun kanssa sopii intää.Mutta en nyt seurannut R-A:n ja vieraan inttämistä ja sitä,että mitä se nyt tarkalleen koski?-fysiikan lakejako?En seurannut sitäkään kumpi väitti mitä?-sen vaan sanon,että itsekin olen aikoinaan laihtunut karppaamalla ylikaloreita syöden ja ihan termodynamiikan lakeja noudattaen ilman mitään taikuutta.Se,mitä suusta menee alas kun ei ole sama mitä kroppa energiaksi käyttää.

Ihanaa RT Kerrankin ollaan samaa mieltä!!
Ja oikeasti, Sinä olet ainut joka ei suutu kun inttää!!
Minä hermostun paljon ennemmin :lol:
Mutta olen päättänyt ottaa mallia. Vain asiat riitelee ei nimimerkit :)

ViestiLähetetty: 2011-02-03 15:55:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
Inttää? Aivan yhtä hyvin voisit inttää, että maapallo on pannukakku -sekään ei ole totta. Kuka sellaiseen inttämiseen edes vaivautuisi? Sorry että otin kantaa, jotenkin vaan tuntuu, eduskunnan seuraava lakialoite pitäis koskea pitkän fysiikan pakollisuutta.

Fysiikka on taas hieman eri ala, kuin vaikkapa ihmisen biologia, fysiologia tai ravintotieteet. Tämä muistettakoon myös pannukakun laidalla. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-02-03 16:01:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
ELi tarkoitan,että tuon Champixin teho nojaa siihen oletukseen,että tupakoinnissa olisi kyse vain ja ainoastaan nikotiinista.Näinähän asia ei ole.

Ei niin. Tupakointi on myös tosi cool. Kovikset vetää röökii. : )

Champix ja toinen vastaava lääke Zyban ovat viime vuosina herättäneet keskustelua puolesta ja vastaan. On hyvä jos niiden avulla pystyy lopettamaan ilman haittavaikutuksia, jollasia tällasissa keskushermostoon vaikuttavissa lääkkeissä voi olla.
Itelläni oli Zyban resepti, mutta lääkettä en sitten koskaan apteekista hakenut. Kolme viikkoa meni nikotiinipurkalla ja laastarilla, sitten loppu nekin.

Gurumme Allen Carr kieltää myös nikotiinikorvikkeiden käytön, mutta jos niilläkin onnistuu lopettamaan, niin hyvä. Lopputulos, savuton elämä ja nikotiiniriippuvuudesta vapautuminen, ratkaisevat. :idea:

ViestiLähetetty: 2011-02-03 16:23:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

toni_pikkelsivaara kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:
ELi tarkoitan,että tuon Champixin teho nojaa siihen oletukseen,että tupakoinnissa olisi kyse vain ja ainoastaan nikotiinista.Näinähän asia ei ole.

Ei niin. Tupakointi on myös tosi cool. Kovikset vetää röökii. : )

-sen lisäksi,että (toistaiseksi)vapaassa yhteiskunnassamme ihminen saa tuntea "cooliutta" ja olla "koviksena" irrationaalisistakin asioista,tupakka voi myös maistua ihan makuna hyvältä.Kritiikkini mm.champixia kohtaan keskittyi juuri tähän.Sen toimintamekanismi lähtee siltä oletukselta,että tupakan tuoma nautinto on ainoastaan reseptorilähtöistä.Champix tuskin saa ketään tuntemaan epäcooliksi,jos hän tuon cooliuden on aiemmin saavuttanut tupakoimalla.Myöskään makumieltymyksiin champix ei(minun käsittääkseni)vaikuta.

ViestiLähetetty: 2011-02-03 16:25:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:D

RT ota huomioon, että on meitä jotka kaikista yrityksistä huolimatta EI usko, että tupakka maistuu hyvälle. Ainakaan kielenpäällä tai nenässä.
Ainut minkä suostun uskomaan, on sen hyvää oloa tuottava tunne ja se johtuu just siitä kun saa tyydyttää riippuvuuden.

ViestiLähetetty: 2011-02-03 16:30:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

palatakseni vielä tuohon pikkelssin kritisoimaan cooliuteen,niin se menee saman inhimmilliseen tunnekirjoon kuin vaikkapa oman työelämän asemansa kautta saavutettu itsetunto.
Molemmat ovat ihan yhtä rationaalisia,tai irrationaalisia,tunteita.
Elokuvatähtimäistä poseerausta tupakan kanssa tavoitteleva teini kokee samanlaisia tunteita kuin itsensä duunareiden joukosta esimieheksi kirjekurssittanut ekaa kertaa esimiehenä entisille työkavereilleen esittäytyvä.

mainituista syistä minä muuten aloin polttaan täysi-ikäisenä.Tässä ketjussa jo aiemmin epäiltiin minulla olevan tarve olla "eri mieltä".Se pitänee sitten ainakin tuolta osalta paikkansa.En perkele polttanut yhen ainutta tupakkaa "siinä iässä" kun niin olisi kuulunut tehdä.Tietenkään.

ViestiLähetetty: 2011-02-03 16:32:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ronja-Aliisa kirjoitti:
RT ota huomioon, että on meitä jotka kaikista yrityksistä huolimatta EI usko, että tupakka maistuu hyvälle.

-otan huomioon..otan otan...se on vaan se,että tuolla uskomattomuudella tupakoijia on mestaroitu ja ahistettu nurkkaan nyt 20 vuotta.tupakoijilta kysymättä.

ViestiLähetetty: 2011-02-03 19:50:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
-otan huomioon..otan otan...se on vaan se,että tuolla uskomattomuudella tupakoijia on mestaroitu ja ahistettu nurkkaan nyt 20 vuotta.tupakoijilta kysymättä.

Onhan siellä nurkassa se makunautinto ja coolius lohdutuksena. :lol:

ViestiLähetetty: 2011-02-03 19:52:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

no hyytyy ne hymyt vielä tupakan vihaajiltakin.Tupakka oli vain yksi pykälä ihmisten mestarointisarjassa.
yksilön vapaudet ja oikeudet alkaa olla halpaa hupaa kun vauhtiin päästään........

ViestiLähetetty: 2011-02-03 19:56:06 
[quote="RaahenTiikeri"]juu.ei minua kyllä suuttumaan saa.Minun kanssa sopii intää.Mutta en nyt seurannut R-A:n ja vieraan inttämistä ja sitä,että mitä se nyt tarkalleen koski?-fysiikan lakejako?En seurannut sitäkään kumpi väitti mitä?-sen vaan sanon,että itsekin olen aikoinaan laihtunut karppaamalla [u]ylikaloreita syöden[/u] ja ihan termodynamiikan lakeja noudattaen ilman mitään taikuutta.Se,mitä suusta menee alas kun ei ole sama mitä kroppa energiaksi käyttää.[/quote]

Ahaa, no sitten täytyy kyllä olla pahemman kerran kropassa jotain vialla. Liekö diabetes tms? Sokeri tulee kusen mukana pois ja solut kärsii energiavajeesta ->paino putoaa vaikka syöt paljon. Kantsii käydä mittauttamassa vs.

ViestiLähetetty: 2011-02-03 20:01:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-03 20:03:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rasvaa ei kehoon imeydy määräänsä enempää kerrallaan.Joku minua viisaampi on joskus esittänytkin tällä sivustolla rasvan imeytymisnopeuksia.verensokeriasioista ei tässä nyt ollut kyse.

ViestiLähetetty: 2011-02-03 20:05:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mihin pikkelssivaara näillä kuvilla pyrkii?En tiedä,voipa olla osa vaikka juuri näistä kuvista niitä,joista nousi väärennöskohu parisen vuotta sitten.

Aitoa tavaraa
Kuva

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-03 20:12:34 
RaahenTiikeri kirjoitti:
rasvaa ei kehoon imeydy määräänsä enempää kerrallaan.Joku minua viisaampi on joskus esittänytkin tällä sivustolla rasvan imeytymisnopeuksia.verensokeriasioista ei tässä nyt ollut kyse.

Mikäs juttu tää nyt on? Eli voit syödä rasvaa määrättömästi lihomatta? PASKAPUHETTA.

ViestiLähetetty: 2011-02-03 20:13:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-03 20:13:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
Mihin pikkelssivaara näillä kuvilla pyrkii?En tiedä,voipa olla osa vaikka juuri näistä kuvista niitä,joista nousi väärennöskohu parisen vuotta sitten.

Tämä on tupakka-aiheinen ketju, ja minun postaamani kuva liittyy tupakkaan. Sinun ei. :)

Mutta eikös tupakka-sairauksien hankkiminen ihan tahallaan tupakoimalla ole jokseenkin yhtä järkevää toimintaa, kuin vaikkapa ajella autolla liikenteessä silmät sidottuna? :D
Kovikset ei epäröi ottaa riskejä, nääs.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 115 16 17 18 1922 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00