onhan tupakka(ja kahvi,ja alkoholi,ja suklaa....)toki psykoaktiivinen tuote.Toista ei voi erottaa toisesta.Mutta kyllä minulla on perstuntuma,että suurin osa tupakoivista ihmisistä pitää laadukkaasta tupakasta ja nauttii puhtaasti mausta.Siis jos polttaa kunnollista laadukasta tupakkaa.Ei bulkki-smartin(tai L&M:n tai marlboron ....) olekaan tarkoitus olla muuta kuin alusta nikotiinille.
alyssa kirjoitti:
Ihan oikeastiko maistui hyvältä? Aika hassua. Poltit ensimmäisen tupakkasi ja kelasit, että onpas namia, taidankin alkaa vetää näitä säännöllisesti?
-aloin tupakoimaan varmaan joskus hivenen päälle 20 vuotiaana.Sitä ennen olin jo löytänyt mallasviskien ja konjakkien salat,miksei suklaankin maistelu.Polttaminen alkoi pääasiassa sikareista,mutta myös silloin tarjolla ollut sen aikaisella reseptillä valmistettu Lucky Strike ja sen aikainen Camel(satunnaisesti 'oikea north state'jota ei enää saa kuten myös myynnistä poistuneet boston-purut)kuului valikoimiin,pidin kyllä.Lapsesta asti pidin tupakan tuoksusta suunnattomasti.Niin pidän edelleenkin,kun vaan hyvää tupakan tuoksua on tarjolla.Eli jonkun sortin kulinarismistista touhua se oli.
Tupakan laatu on nykyään todella huonoa ja allekirjoitan nauttimattomuusväitteen jos marketista kiskaistaan automaatista vaikka smarttia tai L&M:ää...tikkuista,kuivaa mitään sanomatonta jota poltetaan varmaan tavan ja nikotiinin vuoksi...
Nykyään minä poltan todella vähän verrattuna entiseen kun tupakan laatu on niin kehnoa.
Sikareita tulee poltettua jonkin verran.Sätkän puruista tulee tehtyä sekoituksia ja aina kun mahdollista,niin Camelin Naturel raakatupakkaa.
Eli kuten tuosta yllä kertomastani näet;koitan oikeastaan sanoa,että sitä voi polttaa tupakka tai tupakkaa ja tavalla tai tavalla.Katson asiaa omasta näkökulmastani ja koska poltan omalla tavallani,niin katson sen oikeaksi tavaksi nauttia tupakasta.Ei ole minun,tai tupakan,vika jos ihminen ajatuu halvan paskan tavaran tapapolttajaksi,joka sytyttelee röökejä vähän tavan mukaan ja joka kerran tuhkaa naputellessan lohkaisee kavereille että "tästä paskasta pitäisi päästä eroon" kun ei se maistukaan millekkään.
Minä nyt toisaalta olen vähän semmoinen,että teen yhdestä kahvikupistakin rituaalin ja sitä maistellaan hartaudella.Joku toinen juo sen vaan mahdollisimman nopeasti sen kummemin asiaa ajattelematta ja maistelematta.
Enkä nyt yritäkään väittää etteikö minulla olisi ikinä tapatupakoita vaikka vieraisen lähtiessä ja autoa talon edessä putsatessa tms...
tai etten joskus polttaisi puhtaasti saadakseni nikotiinin virkistävän tuulahduksen ajatuksia surisevaan päähäni.....mutta noin niinkuin perspektiiviä.Ruokaa voi syödä monella tapaa,tupakkaa voi polttaa monella tapaa,viinaa voi polttaa monella tapaa....kaikissa mainituissa tulen toteuttaneeksi vähän kaikenlaisia tapoja muttapyrkien nautintoon ja mukaviin hetkiin.
Ei asiat ole niin mustavalkoisia.