karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-14 19:48:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 594 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 2030 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-11-20 13:17:52 
Vieras kirjoitti:
Heh, ja taas karppeja viedään kuin litran mittaa. Tieteentekijänkin argumentit taantuvat tavan tallaajan "jäätelönsyönti lisää hukkumiskuolemia"-tasolle, kun lyödään kovaa faktaa naaman eteen.

Eksää ny tajua, että joka ikinen kolesterolitutkimus on lääketeollisuuden rahoittama ja lopputulos on manipuloitu siten, että lääkkeitä menee mahdollisimman paljon kaupaksi. Ei ihmisillä oikeasti edes ole kolesterolia tai ylipäätään rasvaa missään. Kyse on salaliitosta.

ViestiLähetetty: 2014-11-20 16:50:13 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Heh, ja taas karppeja viedään kuin litran mittaa. Tieteentekijänkin argumentit taantuvat tavan tallaajan "jäätelönsyönti lisää hukkumiskuolemia"-tasolle, kun lyödään kovaa faktaa naaman eteen.

Eksää ny tajua, että joka ikinen kolesterolitutkimus on lääketeollisuuden rahoittama ja lopputulos on manipuloitu siten, että lääkkeitä menee mahdollisimman paljon kaupaksi. Ei ihmisillä oikeasti edes ole kolesterolia tai ylipäätään rasvaa missään. Kyse on salaliitosta.

Hesarissa oli kokosivun diabeteslääkemainos. 500000 kansalaista kulkee lääkitsemättä kylillä ja turuilla. Äkkiä lääkäriltä hakemaan diagnoosi. Rakasta sydäntäsi. Ja verisuonistoasi, kestitse hermojasi. Älä törmäile. Älä ole holtiton.
:smt055

ViestiLähetetty: 2014-11-20 16:58:56 
moi kirjoitti:
Hesarissa oli kokosivun diabeteslääkemainos. 500 000 kansalaista kulkee lääkitsemättä kylillä ja turuilla. Äkkiä lääkäriltä hakemaan diagnoosi. Rakasta sydäntäsi. Ja verisuonistoasi, kestitse hermojasi. Älä törmäile. Älä ole holtiton.

Oho, Suomessa on siis yli 5 miljoonaa ei-diabeetikkoa. Eläköön vt!

ViestiLähetetty: 2014-11-20 21:14:10 
Mainio esimerkki ah aina niin moraalisesti ylevien karppaajien peräänkuuluttamasta avoimesta tiedonvälityksestä...vertaa kuvia, bongaatko eroavaisuuden:

(1) alkuperäisjuttu: http://www.dn.se/sthlm/fetare-stockholm ... eteschock/
(2) eenfeldtin väännös samasta jutusta: http://www.kostdoktorn.se/typ-2-diabete ... mb-sverige

=D> :lol:

ViestiLähetetty: 2014-11-20 22:45:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ennen nykymuotoiseta VT'tä diabeetikkojen osuus väestöstä oli huomattavasti pienempi kuin nyt.
Voisi jopa sanoa että lähes olematon - siis nykyiseen verrattuna.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2014-11-20 22:48:48 
els kirjoitti:
Ennen nykymuotoiseta VT'tä diabeetikkojen osuus väestöstä oli huomattavasti pienempi kuin nyt.
Voisi jopa sanoa että lähes olematon - siis nykyiseen verrattuna.

Kyselyiden mukaan vain n. 10 % noudattaa suosituksia eli ei se suositusten vika ole.

ViestiLähetetty: 2014-11-21 00:17:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieraalta lainaus.

Lainaa:
Kyselyiden mukaan vain n. 10 % noudattaa suosituksia eli ei se suositusten vika ole.

Pitää varmaan paikansa. Meilläpäin tuttavapiirissä minä tunnen parhaiten suositukset ja nää tietämättömät elävät ihme käsityksissä. Sekalaista uskomusta ... sokeri on kahvissa pahis ja ei se mitään ne leivokset.. taitaa olla sokuria niissä enempi kuin mun aamukahvissa. Tossa naapurissa käväistiin iltakahvilla ja niitä lehtitaikinasta tehtyjä torttuja tarjolla..oli siitä juttua notta transurasvoja niissä... eikä mene jakeluu vaikka siitä hitaasti kertoo.. Tyttöystävä halusi loihtia herkkuruuan ja pisti siihen sitä mitä lienee purkista soosia jossa oli sokeria yhdelle henkilölle 20 sokuri palan verran. Eikä siitä voi keskustella koska se on ruokaa.. No eikä ne laitos ja työmaa sapuskat sen kummempia ole. Kaupoista saatavat raaka-aineet on sotkittu kaikenmaailman maissitärkkelyksellä..sellaisella muokatulla jota kaytetään rasvankorvikkeena ja urheilujuomissa.

Eli niitä suosituksia ei ole missään tupailloissa ja martta piireissä tuotu esille kuten Pekka siellä laulumailla. Ja ne pekan opetukset tunnetaan voi on vaarallista ja kookosrasva.

Sellaasta tällä kertaa.

ViestiLähetetty: 2014-11-21 08:00:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:

Kertonee sen miten mahdottomia nämä suositukset ovat noudattaa.
Kuka vapaana laiduntava haluaisi moista pakkopullaa?

... siksi kai ne sokerit ja makaroonit sallitaan laitosruokakriteereissä, ilman rajoituksia.
Mutta koska virallistahot eivät niitä laitosruoastakaan keillä,
sokeri- tai edes minkäänlaista puhdasjauhorajoitetta ei ole oikeasti edes olemassa veeteessä.
Paitsi tietysti juhlapuheissa - ja näissä sinun heitoissasi.

Jos rajoitteet olisivat todellisia, ne näkyisivät laitosruokakriteereissä
ja sen jälkeen myös yleisessä elintarviketuotannossa.
Sen verran runsasta on suomalainen laitosruokailu.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2014-11-21 08:37:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kaks diabeetikko tuttua jonka syömisiä olen saanut ihan seurata

molemmat oamsta mielestään seura suosituksia

toinen ei syö sokerileivoksia ja koittaa vältää sokerijuttuja, mutta leipä ja pottu ei ole vaarallista, muna on ja voi ja liha.
Eli lautasella paljon leipää ja pottua ja nökäre lihaa

toinen leivän ja potun ja lihan kanssa just samoin, mutta ottaa päivittäin vielä jotain sokeriherkkua.
Kun kyselin, niin ei se kuulemma haittaa kun ei kokoajan muusuta sokeria, että pitää vaan pistää lisää inskaa...

Jälkimmäinen vielä nuori, toinen jo vanha ja inskat ei taho enää riittää yksiköt vaan kasvanut ja kasvanut....

Eli kun on rasvasta tehty pahis niin kaikki kääntyy väärin, sokeriin repsuillaan kun se ei ole pahis ja kaiken pelastaa kun jättää pekonin poislautaselta eikä syö voita.
Jos ihminen aamulla jättää sen voin pois, hän kuvittelee että jätski päivällä ei haittaa mitään...

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2014-11-21 09:49:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä olen diabeetikko kakkonen, nyt siis ilman inskaa ollut n vuoden. Mulle nimenomaan hoitaja sanoi, että kyllä saat herkutella, vaikka pulla, sellainen pieni päivässä. Jos sokerit nousee voit lisätä inska-annostusta. Alun perin pistin inskaa n 20 yksikköö. Lopussa oli annos 110 yksikköö, eikä meinannut riittää. Kun itkin ja valitin huonoo oloa, sanottiin vaan että kun se diabetes aiheuttaa särkyjä ja muita oireita. Oli nilkat turvonnut, sinisenä, oksetti, valvotti, väsytti.
Kaikki kuuluu taudin kuvaan. Mutta saat syödä sitä pullaa. Ja muistat että leivän päälle kalkkunaa ja kurkkua, mut muista syödä perunaa ja vähärasvaista lihaa. 1 kananmuna viikossa.
Hui kamalaa kun muistelen tuota aikaa, alkaa raivo ja viha pusruamaan. Niin ja käskettiin siinä samassa laihduttaa, paino oli n 86kg. Lisää lenkkeilyä vaan. Nyt painan 57,2kg ja ollut vhh:lla n 14kk.
Hyvä minä =D>

ViestiLähetetty: 2014-11-21 09:53:08 
Ronja-Aliisa kirjoitti:

toinen ei syö sokerileivoksia ja koittaa vältää sokerijuttuja, mutta leipä ja pottu ei ole vaarallista, muna on ja voi ja liha.

toinen leivän ja potun ja lihan kanssa just samoin, mutta ottaa päivittäin vielä jotain sokeriherkkua.
Kun kyselin, niin ei se kuulemma haittaa kun ei kokoajan muusuta sokeria, että pitää vaan pistää lisää inskaa...

Lautasmallin mukaisesti pitäisi olla max 1/4 perunaa jne., ja energiankulutuksen mukaan 0-3 leipäpalasta, ei kuulosta nyt ihan oikeinymmärretyltä kieltämättä. Se, että ruokavalion energiasta 70 % tulee hiilareista, 20 % (piilo)rasvasta ja 10 % proteiinista, (ja mahdollisesti joku räävitty salaatinlehti jossain kulmassa) ei oikeen tee ruokavaliosta suositusten mukaista... Aika ykspuolisen kuuloista. Iso glykemiakuorma. Kannattaa tutustua esim. syhyvaa.fi -sivustoon jos suositusten mukainen syöminen kiinnostaa oikeasti.

ViestiLähetetty: 2014-11-21 09:55:04 
Jotkut diabeetikkomummot haluavat edelleen leipoa ja syödä pullansa ja leipänsä. Onneksi on keksitty lääkkeet.

ViestiLähetetty: 2014-11-21 09:55:31 
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Kertonee sen miten mahdottomia nämä suositukset ovat noudattaa.
Kuka vapaana laiduntava haluaisi moista pakkopullaa?

... siksi kai ne sokerit ja makaroonit sallitaan laitosruokakriteereissä, ilman rajoituksia.
Mutta koska virallistahot eivät niitä laitosruoastakaan keillä,
sokeri- tai edes minkäänlaista puhdasjauhorajoitetta ei ole oikeasti edes olemassa veeteessä.
Paitsi tietysti juhlapuheissa - ja näissä sinun heitoissasi.

Jos rajoitteet olisivat todellisia, ne näkyisivät laitosruokakriteereissä
ja sen jälkeen myös yleisessä elintarviketuotannossa.
Sen verran runsasta on suomalainen laitosruokailu.

Eihän noi mitään heittoja ole, luvut on selkeitä. Voidaan siis todeta, että suosituksissa ei ole sellaista vikaa mikä aiheuttaisia moisia ongelmia. Onko se noin vaikea hyväksyä?

Aina ihmettelevä eri vieras

ViestiLähetetty: 2014-11-21 10:03:56 
Vieras kirjoitti:
Ronja-Aliisa kirjoitti:

Lautasmallin mukaisesti pitäisi olla max 1/4 perunaa jne., ja energiankulutuksen mukaan 0-3 leipäpalasta, ei kuulosta nyt ihan oikeinymmärretyltä kieltämättä. Se, että ruokavalion energiasta 70 % tulee hiilareista, 20 % (piilo)rasvasta ja 10 % proteiinista, (ja mahdollisesti joku räävitty salaatinlehti jossain kulmassa) ei oikeen tee ruokavaliosta suositusten mukaista... Aika ykspuolisen kuuloista. Iso glykemiakuorma. Kannattaa tutustua esim. syhyvaa.fi -sivustoon jos suositusten mukainen syöminen kiinnostaa oikeasti.

= syohyvaa.fi

ViestiLähetetty: 2014-11-21 10:08:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

santikka kirjoitti:
Mä olen diabeetikko kakkonen, nyt siis ilman inskaa ollut n vuoden. Mulle nimenomaan hoitaja sanoi, että kyllä saat herkutella, vaikka pulla, sellainen pieni päivässä. Jos sokerit nousee voit lisätä inska-annostusta. Alun perin pistin inskaa n 20 yksikköö. Lopussa oli annos 110 yksikköö, eikä meinannut riittää. Kun itkin ja valitin huonoo oloa, sanottiin vaan että kun se diabetes aiheuttaa särkyjä ja muita oireita. Oli nilkat turvonnut, sinisenä, oksetti, valvotti, väsytti.
Kaikki kuuluu taudin kuvaan. Mutta saat syödä sitä pullaa. Ja muistat että leivän päälle kalkkunaa ja kurkkua, mut muista syödä perunaa ja vähärasvaista lihaa. 1 kananmuna viikossa.
Hui kamalaa kun muistelen tuota aikaa, alkaa raivo ja viha pusruamaan. Niin ja käskettiin siinä samassa laihduttaa, paino oli n 86kg. Lisää lenkkeilyä vaan. Nyt painan 57,2kg ja ollut vhh:lla n 14kk.
Hyvä minä =D>

Mikä on tilanne nyt, oletko päässyt kokonaan insuliinin lisäilystä?

Onhan tuo kyllä järkyttävää.

ViestiLähetetty: 2014-11-21 10:32:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Tuossahan tuo selvästi sanotaan ihan lainaamassasi tekstissä.

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2014-11-21 10:53:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Arvo Morkkis kirjoitti:
^ Tuossahan tuo selvästi sanotaan ihan lainaamassasi tekstissä.

Silmät käteen jne. Tulipa hölmö olo :lol:

ViestiLähetetty: 2014-11-21 11:06:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Hyvä minä =D>

Voin kyllä kuvitella tuon voimattoman raivon, sitä on ikäänkuin petetty niitten puolelta joitten pitäsisi tietää ja osata ja hoitaa.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2014-11-21 11:17:01 
Vieras kirjoitti:
Mainio esimerkki ah aina niin moraalisesti ylevien karppaajien peräänkuuluttamasta avoimesta tiedonvälityksestä...vertaa kuvia, bongaatko eroavaisuuden:

(1) alkuperäisjuttu: http://www.dn.se/sthlm/fetare-stockholm ... eteschock/
(2) eenfeldtin väännös samasta jutusta: http://www.kostdoktorn.se/typ-2-diabete ... mb-sverige

No mutta kuten jokainen kunnon karppi tietää, ei fyysisen aktiivisuuden romahtaminen mitään mihinkään vaikuta, joten sitä kuvaavan diagrammin poisleikkaaminen ei suinkaan tarkoita älyllistä epärehellisyyttä :roll:

ViestiLähetetty: 2014-11-21 11:39:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No kyllähän mä kirjoitin, että pääsin kokonaan eroon inskasta.
Tabletit jätin heti pois, mut inskaa vähensin viikottain reilusti. Kaiken lisäksi, mä söin vuosia Januvia merkkistä d-lääkettä. Sittemmin selvitin netistä, että juuri sitä ei saa käyttää, jos on ollut haimatulehdus. Mulla oli ja aika paha. Tästä kun sanoin lääkärille, että miksi mulle on sitä määrätty, totesi että "juuuu, voithan sä sen jättää myös pois", siinä vastaus!
Sisäistä raivoa on, mutta eniten huolestuttaa ne diabeetikot, jotka mm Kohtauspaikka d foorumilla iloitsee siitä, että saa syödä mitä tahansa, että nykyisin on diabeetikon elämä niiin helppoa.
Ja taivas, kun katsoo sieltä mitä se vetää turpaansa. Hallelujaa!
Höh, hainpa kaupasta voita että pääsee sapuskaa, sitä hyvää tekemään =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 594 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 2030 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00