karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 21:08:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 398 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 20 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-28 20:24:33 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Loreannelle; vaikken olekaan mikään uranuurtaja maassamme, tai edes tällä palstalla, karpauksessa (vain ehkä omassa pienessä sosieteessani) niin ehken minä ainakaan alkuun ole erikoisemmin vain halunnut etsiä "muuta"; se oli pikku-pakko.

38 vuotta elin hyvällä ja pahalla normaalilla Suomalaisella ruoalla. Lihoin ja laihduin Painonvartioiden ohjeilla, ja sitten lihoin uudelleen ja vielä enemmän. Keski-ikäistyvä kroppa alkoi soittaa summereita; jotain oli pakko keksiä jollen haluaisi tuupertua lisääntyvien läskejeni alle.

En viitsi tässä enää hypettää ja käyttää kaikkia superlatiiveja ilmaistakseni kokemuksiani nyt kun 1. vuosi on melkein lopullaan. Siksi "tekis mieli lopulta potkaista nivusiin" kun joku fanaattinen paikkari rupeaa TUPUTTAMAAN etten vaan kuulemma tiedä yhtään mitään; kyllä minä jo jotain tiedän ja tällä palstalla seilailijoista vissiin 50%:lla on ihan yhtä pahat, jollei vakavammatkin, kokemukset virallisterveellisten ravintosuositusten tuloksista ja Painonvartijoiden soveltumattomuudesta omaan kropan toimintaan.

En pätkääkään epäile että monille PV sopii, ja moni USKOO että se sopii heille (asiaa vielä hirveästi pidemmällä ajalla tietämättä) mutta epäilen että moni vielä kääntyy pettyneenä karpiksi. Se että laihtuu nopeasti ei nimittäin uskoakseni pidemmän päälle kuitenkaan välttämättä tarkoita että painonhallinta olisi "hanskassa" :wink: . Moni asia voi tuottaa pettymyksen myöhemmin,,,

Mut on se kuitenkin vaan niin kummaa että nää pikku paikkaritrollit JAKSAA todistaa uskoaan vieraassa salissa :lol: ! Taitaa todella olla riittävästi leetipullaa aivomuonana :lol: ?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-28 22:17:51 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:shock: Paikkarisivuilta miut tänne ohjattii... :twisted: Ja sille ihmiselle olen ikuisesti kiitollinen!!!!Paranin vihdoinki, enkä ajattele koko aikaa ruokaa vaa keskityn ihan muihin tekemisiin ja syön kun on nälkä... kroppa sen kertoo ja sitä olen opetellu kuuntelemaa... :wink: Kunpa tän ois tienny enne pv-kierrettä... :shock: [-o< [-o< [-(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 11:09:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin siis kyllähän karppeja on käynyt paikkarisivuilla kirjoittelemassa.. "Käännyttää" on vähän väärä verbi, ennemminkin kertomassa omia kokemuksiaan ja jakamassa tietoa. Ihan asiallisesti, provoamatta. Monelle painonvartijalle karppaus ei ole tuttu käsite. Moni ei edes tiedä sokeri/insuliinivaikutuksista nälänhallintaan. Ei paikkareissa semmossista puhuta. Siellä keskitytään pelkästään ruuan energiatiheyteen.

Tänne taas paikkarilaisten on vaikea tulla "käännyttämään", koska iso osa karpeista on jo kokeillut painonvartijoissa laihduttamista. Toiset ihan onnistuneesti ja toiset taas vähemmän onnistuneesti. Mutta Painonvartijoissa ei ole karpeille mitään uutta - toisin kuin monelle painonvartijalle karppaus on ihan nevöhöörd-käsite.

Moni entinen paikkarilainen on ollut onnellinen kuullessaan, että on nälättömämpikin keino pudottaa ja hallita painoa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 12:53:41 
Seireeni kirjoitti:
Mutta Painonvartijoissa ei ole karpeille mitään uutta - toisin kuin monelle painonvartijalle karppaus on ihan nevöhöörd-käsite.

Moni entinen paikkarilainen on ollut onnellinen kuullessaan, että on nälättömämpikin keino pudottaa ja hallita painoa. :D

Täällähän on keskustelu jatkunut vilkkaana, taisin sohaista muurahaispesää... 8) Joo, tuosta en tiedä, kuinka monelle paikkarilaiselle karppaus on tuttua, mutta luultavasti kuitenkin suurin osa on asiasta tietoinen, mitä niiden sivujen keskustelupalstalta voisi päätellä. Jopa minä tiedän karppauksesta ihan perusjutut, omistan jopa yhden kirjan aiheeseen liittyen (lukenut olen muutaman muunkin), etten ihan vihreänä täällä juttuja heittele. En kuitenkaan koskaan löytänyt karppauksesta sitä, mitä löysin paikkareista silloin aikoinani. Ja nyt olen kyllä tyytyväinen valintaani, kun olen jo usean vuoden ajan ollut tavoitepainossani. Taisi tuo minun nimimerkki jostakin syystä saada jonkun karvat pystyyn, ilmeisesti he ovat sitten paikkareissa epäonnistuneet ja syyttävät nyt pistelaskusysteemiä sen sijaan, että vika olisi heissä itsessään ja heidän omassa toiminnassaan. Ne painonvartijoiden ohjeet varmaan neuvoivat heitä syömään enemmän kuin kuluttamaan ja sitä kautta lihomaan entisestään... :lol: Eli eiköhän noissa epäonnistuneissa stooreissa ole takana kuitenkin se oma motivaatio ja halu laihtua ja liikkua, tai siis sen motivaation puute. Ja nyt suihkuun, juuri kävin tunnin juoksulenkillä, kun ilma on aivan uskomattoman upea! Oli vain pakko käydä vilkaisemassa, miten täällä on kuhina jatkunut ja olihan se, khih... :wink: Ja vielä selvennys: en enää laihduta paikkareissa, en laske pisteitä enkä punnitse ruokia. Syön sen mitä kulutan, oli se sitten pitsaa tai pihviä kasvispedillä. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 13:23:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

paikkari kirjoitti:
Eli eiköhän noissa epäonnistuneissa stooreissa ole takana kuitenkin se oma motivaatio ja halu laihtua ja liikkua, tai siis sen motivaation puute. Ja nyt suihkuun, juuri kävin tunnin juoksulenkillä, kun ilma on aivan uskomattoman upea!

En oikein jaksa uskoa, että pelkästä motivaation puutteesta asia johtuisi, eikä liikunnallakaan paljon niitä syötyjä kaloreita kuluteta, liikunnan merkitys on vähän toinen painonhallinnassa.

Jos kyse olisi pelkästään motivaation (=itsekurin?) puutteesta, niin täällä ei olisi näitä paikkareissa epäonnistuneita, karppaamalla onnistuneita laihduttajia ja saavutetun tavoitepainonsa hallitsijoita.

Juu ja ilma on upea! Kaikki ulos nauttimaan ihanasta, suorastaan keväisestä ilmasta! Muistakaa käydä myös äänestämässä. :D

Viestin otsikko: Paikkarille
ViestiLähetetty: 2006-01-29 16:56:22 
Poissa
sintti
sintti

Tuota asennetta jota sinäkin meille läskeille tarjoat, tietty ylemmyys, on meille tarjolla myös terveydenhoito henkilökunnalta. Yritäpä siinä sitten kertoa ettet oikeasti ole PV pisteiden mukaan syönyt yhtään liikaa. Mutta koska vaaka näyttää muuta, sinua ei uskota , vaan sinut syyllistetään. Hyvin holhoavasti opastetaan vähentämään rasvankäyttöä yms. On kyllä jokseenkin masentavaa syyllistyä joka ainoasta suupalasta. Minulla ainakin oli sellainen tunne jo esim. töissä ettei mulla läskeineni ollut lupa edes sanoa, että olen nälkäinen. Hätäisesti tohdin yhden Vaasan ruispalan kevein täyttein kahvihuoneessa syödä. Nykyisin syön reilun annoksen ruokaa hyvällä omallatunnolla.
Tämän foorumin tuki on ollut valtava, vaikka äskettäin uskonnoksi moitinkin. Täältä olen kaivanut tosi paljon tietoa. Ymmärrän nyt kroppaani paremmin.
Olen yksi niistä jotka lihovat ruisleivällä.
Hiihtosää oli tosi mahtava minustakin.

Viestin otsikko: Re: Paikkarille
ViestiLähetetty: 2006-01-29 17:14:34 
hilda kirjoitti:
Tuota asennetta jota sinäkin meille läskeille tarjoat, tietty ylemmyys, on meille tarjolla myös terveydenhoito henkilökunnalta. Yritäpä siinä sitten kertoa ettet oikeasti ole PV pisteiden mukaan syönyt yhtään liikaa. Mutta koska vaaka näyttää muuta, sinua ei uskota , vaan sinut syyllistetään. Hyvin holhoavasti opastetaan vähentämään rasvankäyttöä yms. On kyllä jokseenkin masentavaa syyllistyä joka ainoasta suupalasta. Minulla ainakin oli sellainen tunne jo esim. töissä ettei mulla läskeineni ollut lupa edes sanoa, että olen nälkäinen. Hätäisesti tohdin yhden Vaasan ruispalan kevein täyttein kahvihuoneessa syödä. Nykyisin syön reilun annoksen ruokaa hyvällä omallatunnolla.
Tämän foorumin tuki on ollut valtava, vaikka äskettäin uskonnoksi moitinkin. Täältä olen kaivanut tosi paljon tietoa. Ymmärrän nyt kroppaani paremmin.
Olen yksi niistä jotka lihovat ruisleivällä.
Hiihtosää oli tosi mahtava minustakin.

En koe olevani ylemmyydentuntoinen, en suinkaan. Mulla on kyllä ympäristössäni, jopa kaveripiirissäni ylipainoisia, joita kohtelen ihan kuin kaikkia muitakin ihmisiä, tasapuolisesti. Ei paino kerro mielestäni ihmisestä yhtään mitään, eli älä käsitä väärin. Minua kohtaan taas käyttäytyminen tällä foorumilla on ollut kaikkea muuta kuin ystävällistä, minkä huomaat jos selailet hieman viestejä. Vaan eipä tuo haittaa, en odottanut kovaa suosiota kun karppifoorumilla ollaan ja mulla on tuo nimimerkki tuommoinen, vähemmästäkin taidan jotakuta ärsyttää, kun olen paikkareilla onnistunut (taidan olla täällä ainoa...). Ja minun asennekin varmaan ärsyttää, sillä minusta "oikotietä onneen ei ole". Jos haluaa laihtua, on muutettava nykyistä ruokavaliota ja lisättävä liikuntaa painonhallintavaiheessa viimeistään. Ja tämän muutoksen on oltava pysyvää. Eli kuuriluontoinen ajattelu hiiteen. Juupajaapa, jatkanpa sunnuntai-illan viettoa. Äänestämään ja sitten vaalivalvojaisiin... :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 17:15:36 
Mieli teki tepposet, edellisen nimim. siis paikkari, ei paikkarille... :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 17:36:34 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

No, minusta liikuntaa voisi pitää oikotienä, vaikka sitä se ei ole. Liikunnan merkitys painonhallinnassa ei ole yhtään kummempi kuin laihdutettaessa. Ravinto on kuitenkin etusijalla. Liikunta on tietenkin kropalle ja mielelle hyväksi, mutta ainakin karpaten pärjää ilmankin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 17:42:31 
karpaasi kirjoitti:
No, minusta liikuntaa voisi pitää oikotienä, vaikka sitä se ei ole. Liikunnan merkitys painonhallinnassa ei ole yhtään kummempi kuin laihdutettaessa. Ravinto on kuitenkin etusijalla. Liikunta on tietenkin kropalle ja mielelle hyväksi, mutta ainakin karpaten pärjää ilmankin.

Kyllä liikunnalla merkitystä on, painonhallinnassa varsinkin. Liikuntahan lisää lihasmassaa ja lihasmassan lisääntyminen taas auttaa rasvanpalamiseen, vai olenko väärässä? Ja vaikka ilmankin liikuntaa pärjää ja totta on, että pelkän ruokavalion avulla laihtuu, niin liikunnalla saat kropan ryhdikkäämmäksi etkä ole ns. "laiha läski", kuten moni pelkän ruokavalion avulla hoikkana pysyvä on. Lisäksi mulla ainakin on ihan mahdottoman hidas aineenvaihdunta (tyyliin isommalle hädälle kerran viikossa...) ja jos en liiku, painossa sen kyllä huomaan. Kun taas liikun runsaasti (tai 3-5krt/vko) vatsa toimii yleensä kerran päivässä. Eli kyllä liikunnalla merkitystä on, vaikka toki ilmankin painon voi pudottaa ja pitää alhaalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 17:45:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

paikkari kirjoitti:
karpaasi kirjoitti:

Kyllä liikunnalla merkitystä on, painonhallinnassa varsinkin. Liikuntahan lisää lihasmassaa ja lihasmassan lisääntyminen taas auttaa rasvanpalamiseen, vai olenko väärässä?

Näin on. Energiantarve kasvaa, mutta monesti ongelma on, että ruokahalu kasvaa samassa suhteessa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 18:45:33 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

paikkari kirjoitti:
karpaasi kirjoitti:

Kyllä liikunnalla merkitystä on, painonhallinnassa varsinkin. Liikuntahan lisää lihasmassaa ja lihasmassan lisääntyminen taas auttaa rasvanpalamiseen, vai olenko väärässä? Ja vaikka ilmankin liikuntaa pärjää ja totta on, että pelkän ruokavalion avulla laihtuu, niin liikunnalla saat kropan ryhdikkäämmäksi etkä ole ns. "laiha läski", kuten moni pelkän ruokavalion avulla hoikkana pysyvä on. Lisäksi mulla ainakin on ihan mahdottoman hidas aineenvaihdunta (tyyliin isommalle hädälle kerran viikossa...) ja jos en liiku, painossa sen kyllä huomaan. Kun taas liikun runsaasti (tai 3-5krt/vko) vatsa toimii yleensä kerran päivässä. Eli kyllä liikunnalla merkitystä on, vaikka toki ilmankin painon voi pudottaa ja pitää alhaalla.

Täällä yks ilmoittautuu jolla on kokemusta sekä liikunnalla painon pudotusta yrittänyt, että paikkareilla yrittänyt ja nyt karpaamalla ONNISTUNUT!

Pari vuotta sit kävin joka toinen aamu spinningis ja lisäksi step ja pump tunneilla. Paino tippui 3kg. Söin samaan aikaan virallisterveellisesti eli hiilareita paljon ja rasvaa vähän. Todella siis pieni vaikutus oli liikunnalla.

Vuosia sitten paikkari mallisesti laihdutin 9kg jotka tuli vauhdilla takaisin korkojen kera.

Nyt karpaamalla olen liikkunut todella laiskasti, en juurikaan ollenkaan, syönyt vähähiilihydraattisia, luonnollisia rasvoja +viiniä silloin tällöin. Paino on tippunut tähän mennessä hitaasti 10kg ja lisää saa mennä ja yhtä hitaasti. Tällä ruokavaliolla voin todella hyvin eikä tule mieleenkään palata entiseen hiilari aikaan. Eli tämä jää elämäntavaksi. Tämän helpompaa ja nautinnollisempaa painonpudotusta ei olekaan...

Liikunta on muuten kyllä hyväksi, ja aionkin sitä taas alkaa harrastamaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 20:13:15 
kihara kirjoitti:
paikkari kirjoitti:
karpaasi kirjoitti:

Täällä yks ilmoittautuu jolla on kokemusta sekä liikunnalla painon pudotusta yrittänyt, että paikkareilla yrittänyt ja nyt karpaamalla ONNISTUNUT!

Pari vuotta sit kävin joka toinen aamu spinningis ja lisäksi step ja pump tunneilla. Paino tippui 3kg. Söin samaan aikaan virallisterveellisesti eli hiilareita paljon ja rasvaa vähän. Todella siis pieni vaikutus oli liikunnalla.

Vuosia sitten paikkari mallisesti laihdutin 9kg jotka tuli vauhdilla takaisin korkojen kera.

Nyt karpaamalla olen liikkunut todella laiskasti, en juurikaan ollenkaan, syönyt vähähiilihydraattisia, luonnollisia rasvoja +viiniä silloin tällöin. Paino on tippunut tähän mennessä hitaasti 10kg ja lisää saa mennä ja yhtä hitaasti. Tällä ruokavaliolla voin todella hyvin eikä tule mieleenkään palata entiseen hiilari aikaan. Eli tämä jää elämäntavaksi. Tämän helpompaa ja nautinnollisempaa painonpudotusta ei olekaan...

Ei ilman ruokavalionmuutosta laihdukkaan, sitähän tuossa aikaisemmin jos sanoin. Mutta ruokavalio+liikunta antaa varman lopputuloksen. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 20:13:32 
kihara kirjoitti:
paikkari kirjoitti:
karpaasi kirjoitti:

Ei ilman ruokavalionmuutosta laihdukkaan, sitähän tuossa aikaisemmin jo sanoin. Mutta ruokavalio+liikunta antaa varman lopputuloksen. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 20:15:02 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Liikunta on ehdottomasti hyväksi, mutta laihdutusmielessä useimmille tehoton. Tästä on tutkimusta vaikka kuinka. Yksittäistapauksia on, tyypillisesti miehiä, jotka pystyvät käyttämään siihen aikaa useita tunteja päivässä.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-29 21:40:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

paikkari kirjoitti:
Ei ilman ruokavalionmuutosta laihdukkaan, sitähän tuossa aikaisemmin jo sanoin. Mutta ruokavalio+liikunta antaa varman lopputuloksen. :)

Niin, liikunnan osuus laihtumisessa ja painonhallinnassa on juuri sen lihasmassan säilyttäminen/lisääminen. Lihaskudos kun kuluttaa levossakin enemmän energiaa kuin rasvakudos.

Mutta laihtumiseen liikunta ei juurikaan vaikuta siinä mielessä, että jo yhden suklaapatukan kalorimäärän kuluttamiseen joutuu liikkumaan aika helvetisti. Helpompi jättää se suklaapatukka syömättä.

Eli ruokavalio ilman liikuntaakin voi antaa "varman lopputuloksen", mutta liikunnalla on muitakin hyötyjä, kuin se "varma lopputulos".

Viestin otsikko: Re: Paikkarille
ViestiLähetetty: 2006-01-29 22:51:04 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

paikkarille kirjoitti:
Ja minun asennekin varmaan ärsyttää, sillä minusta "oikotietä onneen ei ole". Jos haluaa laihtua, on muutettava nykyistä ruokavaliota ja lisättävä liikuntaa painonhallintavaiheessa viimeistään. Ja tämän muutoksen on oltava pysyvää. Eli kuuriluontoinen ajattelu hiiteen.

Juu, samaa mieltä! :lol: Ehdottomasti! :lol: Jos haluaa laihtua (ja pitää laihtuneen olemuksensa) on muutettava lihomisen aiheuttanutta ruokavaliota. PYSYVÄSTI! Siitähän tässä vhh-ruokavaliossa juuri on kysymys. Minäkin yritin joskus paikkareilla, mutta kun se paikkareiden ruokavaliosysteemi on sellainen, ettei minulla ainakaan tahdonlujuus riitä pitämään sitä paria kuukautta pitempään ja sitten - hups! paino pompsahtaa taas taivaisiin ja korkojen kera! :twisted: Mutta nyt kun olen vhh-ruokavaliolla, ei vaadi yhtään tahdonlujuutta olla tällä ruokavaliolla, koska ei tee kerta kaikkiaan mitään tyhmyyksiä mieli. Ja tätä on kestänyt jo vuosi ja kolme kuukautta.... :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol: \:D/ \:D/ \:D/ =D> =D> =D>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-30 01:57:02 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Tää paikkarihan on ihan hervoton tyyppi :lol: :lol: :lol: !! Vai että oikein kohtelee läskejä kavereitaan tasavertaisesti?? No mutta kuinka ihanaa!

Vai että se vaan on tahdonlujuudesta kiinni että kykeneekö pojottamiseen painonpudotuksessa? Painonhallinnassa? Oletko KOSKAAN törmännyt sellaiseen ajatuksen hippuseen ettei kyse olisi koko elämän pituisesta tahdonvoiman puutteesta vaan jostakin muusta?

Minkäs numeroinen jalka sinulla on? 38? Jo nyt on kumma jollet halua käyttää joka päivä, elämäsi loppuun asti, 36 numeroisia kenkiä?? Mikä siinä nyt on niin vaikeeta? Eikö tahdonvoima riitä?? Minkäslaista hammasharjaa käytät? Softia? Jo nyt on kumma että ei hardi kelpaa; KYLLÄ SILLÄ JOTKUT MUUT PÄRJÄÄ!! Ymmärrätkö mitään? Kaikille ei käy kaikki!!

Kyllä paikkareista tosiaan olen nähnyt aika paljon noita "lihavia laihoja". Usein on lihakset surkastunu jonnekkin ja nahat roikkuu.

Entäs jos se ei olekaan hidas aineenvaihdunta joka sua ummettaa vaan liian vähäinen rasvan saanti ja turhat kuonat ravinnossa?

Et sä mihinkään muurahaispesään sohaissu :lol: ; sulle yritetään selittää jotain.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-30 02:11:03 
Poissa
yökarppi
yökarppi

Kompsutan nyt kyllä Liiliaa.
Kaikille kun kaikki ei vaan yksinkertaisesti käy.
(Nimimerkillä paikkareissa kyllä pudottanut, mutta KAIKEN takaisin aikanaan saanut, korkojen kera....)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-30 09:03:23 
Liilia kirjoitti:
Tää paikkarihan on ihan hervoton tyyppi :lol: :lol: :lol: !! Vai että oikein kohtelee läskejä kavereitaan tasavertaisesti?? No mutta kuinka ihanaa!

Vai että se vaan on tahdonlujuudesta kiinni että kykeneekö pojottamiseen painonpudotuksessa? Painonhallinnassa? Oletko KOSKAAN törmännyt sellaiseen ajatuksen hippuseen ettei kyse olisi koko elämän pituisesta tahdonvoiman puutteesta vaan jostakin muusta?

Minkäs numeroinen jalka sinulla on? 38? Jo nyt on kumma jollet halua käyttää joka päivä, elämäsi loppuun asti, 36 numeroisia kenkiä?? Mikä siinä nyt on niin vaikeeta? Eikö tahdonvoima riitä?? Minkäslaista hammasharjaa käytät? Softia? Jo nyt on kumma että ei hardi kelpaa; KYLLÄ SILLÄ JOTKUT MUUT PÄRJÄÄ!! Ymmärrätkö mitään? Kaikille ei käy kaikki!!

Kyllä paikkareista tosiaan olen nähnyt aika paljon noita "lihavia laihoja". Usein on lihakset surkastunu jonnekkin ja nahat roikkuu.

Entäs jos se ei olekaan hidas aineenvaihdunta joka sua ummettaa vaan liian vähäinen rasvan saanti ja turhat kuonat ravinnossa?

Et sä mihinkään muurahaispesään sohaissu :lol: ; sulle yritetään selittää jotain.

Ymmärrä liilia ihan rauhassa väärin, ei se haittaa enkä ota siitä nokkiin. 8) Ja tuo hidas aineenvaihdunta ei johdu rasvasta, sillä sitä käytän kyllä ihan normaalisti ruoanlaitossa jne. Se vain on mun kropan ominaisuus, kato kaikille ei käy kaikki!!! :wink: :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 398 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 20 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00