Seireeni kirjoitti:
Mutta Painonvartijoissa ei ole karpeille mitään uutta - toisin kuin monelle painonvartijalle karppaus on ihan nevöhöörd-käsite.
Moni entinen paikkarilainen on ollut onnellinen kuullessaan, että on nälättömämpikin keino pudottaa ja hallita painoa.

Täällähän on keskustelu jatkunut vilkkaana, taisin sohaista muurahaispesää...

Joo, tuosta en tiedä, kuinka monelle paikkarilaiselle karppaus on tuttua, mutta luultavasti kuitenkin suurin osa on asiasta tietoinen, mitä niiden sivujen keskustelupalstalta voisi päätellä. Jopa minä tiedän karppauksesta ihan perusjutut, omistan jopa yhden kirjan aiheeseen liittyen (lukenut olen muutaman muunkin), etten ihan vihreänä täällä juttuja heittele. En kuitenkaan koskaan löytänyt karppauksesta sitä, mitä löysin paikkareista silloin aikoinani. Ja nyt olen kyllä tyytyväinen valintaani, kun olen jo usean vuoden ajan ollut tavoitepainossani. Taisi tuo minun nimimerkki jostakin syystä saada jonkun karvat pystyyn, ilmeisesti he ovat sitten paikkareissa epäonnistuneet ja syyttävät nyt pistelaskusysteemiä sen sijaan, että vika olisi heissä itsessään ja heidän omassa toiminnassaan. Ne painonvartijoiden ohjeet varmaan neuvoivat heitä syömään enemmän kuin kuluttamaan ja sitä kautta lihomaan entisestään...

Eli eiköhän noissa epäonnistuneissa stooreissa ole takana kuitenkin se oma motivaatio ja halu laihtua ja liikkua, tai siis sen motivaation puute. Ja nyt suihkuun, juuri kävin tunnin juoksulenkillä, kun ilma on aivan uskomattoman upea! Oli vain pakko käydä vilkaisemassa, miten täällä on kuhina jatkunut ja olihan se, khih...

Ja vielä selvennys: en enää laihduta paikkareissa, en laske pisteitä enkä punnitse ruokia. Syön sen mitä kulutan, oli se sitten pitsaa tai pihviä kasvispedillä.