karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 20:56:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 21 22 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tupakoinnista
ViestiLähetetty: 2011-02-04 21:15:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

toni_pikkelsivaara kirjoitti:
Vierotusoireet ovat riippuvuuden merkki. Ja sitäpaitsi: voisithan sä olla viikon polttamatta, ihan vaan todistaaksesi itsellesi ettei sinulla ole voimakasta nikotiiniriippuvuutta. :) Sähän tupakoit vain hyvän maun takia.

-ihan puuta heinää.jos maltat lukea ketjua,kuten joillain,jotka eivät keskustele pelkästään oman erinomaisuutensa kanssa,on tapana,niin huomaisit minun olleen sitä mieltä että nikotiinilla on addiktoivia vaikutuksia.Olen yrittänyt alleviivata,että tupakkaa poltetaan muunkin takia kuin nikotiinin,aivan kuten kahviakin juodaan muunkin takia kuin kofeiinin.En ole väittänyt missään polttavani pelkästään maun takia.
Keskustelu on aivan turhaa kun laitat näppäimistölleni sanoja,joita ei näppäimistöltäni ole tullut.

eli a)missä olen väittänyt polttavani pelkästään maun takia?
B)missä olen väittänyt,etteikö nikotiinilla olisi addiktoivia vaikutuksia?

Lähinnähän tässä on käyty taistelua tupakanvihaajia vastaan,jotka yrittävät todistaa minulle minun omien tunteiden vastaisesti,että poltan yksinomaan nikotiinin takia?

Mediassahan pitkän aikaa kaunisteltiin julkkisten alkoholismikuolematkin "sairaskohtauksiksi". Irwin Goodman kuoli sairaskohtaukseen, Cisse Häkkinen kuoli sairaskohtaukseen, Albert Järvinen kuoli sairaskohtaukseen, Somerjoki kuoli sairaskohtaukseen jne. jne. No, no onhan ne kohtauksia kun pumppu pettää tai verisuoni naksahtaa päästä vuosien ryyppäämisen (+tupakoinnin) jälkeen.

-pöyristyttävää.todistustaakka on sinulla.Olen elänyt luulossa,että myös ryyppäämätön ja tupakoimaton ihminen voi kuolla moisiin kohtauksiin?-käsittääkseni myös runsaasti alkoholia juova ja polttava ihminen voi saada moisen kohtauksen riippumatta alkoholista ja tupakasta.
Menehtyneitten ihmisten elämäntavoilla repostelu alkaa mennä mauttomuuksiin.Näemmä pyhä viha päihteitä ja tupakkaa vastaan saa piirteitä jotka ovat alle arvostelukyvyn.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2011-02-05 08:14:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
-ihan puuta heinää.jos maltat lukea ketjua,kuten joillain,jotka eivät keskustele pelkästään oman erinomaisuutensa kanssa,on tapana,niin huomaisit minun olleen sitä mieltä että nikotiinilla on addiktoivia vaikutuksia.Olen yrittänyt alleviivata,että tupakkaa poltetaan muunkin takia kuin nikotiinin,aivan kuten kahviakin juodaan muunkin takia kuin kofeiinin.En ole väittänyt missään polttavani pelkästään maun takia.

RaahenTiikeri kirjoitti:
Mutta kyllä minulla on perstuntuma,että suurin osa tupakoivista ihmisistä pitää laadukkaasta tupakasta ja nauttii puhtaasti mausta.Siis jos polttaa kunnollista laadukasta tupakkaa...

RaahenTiikeri kirjoitti:
En ylipäätään kauheasti ole ihminen,kuka uskoo riippuvuuksiin.Ajattelen asiaa pikemminkin niin,että ihminen tekee valintoja ja joko pitää niistä tai ei pidä.

Jaa jaa. No kappas kappas. :) Nyt nikotiinilla onkin addiktoivia vaikutuksia, mutta et kuitenkaan usko riippuvuuksiin ja suurin osa tupakoivista nauttii puhtaasti mausta? Mää ole kauhia hämmästynyt!

ViestiLähetetty: 2011-02-05 08:24:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
-pöyristyttävää.todistustaakka on sinulla.Olen elänyt luulossa,että myös ryyppäämätön ja tupakoimaton ihminen voi kuolla moisiin kohtauksiin?-käsittääkseni myös runsaasti alkoholia juova ja polttava ihminen voi saada moisen kohtauksen riippumatta alkoholista ja tupakasta.

Nelikymppisenä? Nyt se pää pois pyllystä ja äkkiä! :x

ViestiLähetetty: 2011-02-05 08:54:41 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
kiinnostaisi kuulla mitä nuo tupakoitsijan keuhkolöydökset tosielämässä olisi.

Kuva

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-05 16:25:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

en jaksa pikkelssivaaran vaahtoamista.
Kysyn vaan,että jos sanon,että mikä kohta "nauttii puhtaasti mausta" lauseesta kieltää mahdollisen addiktion?
Kaikkihan meitä addiktoi...harva asia on sellainen,että käytön lopetus yhtäkkiä menee huomaamatta.Mutta olen tässä sitä mieltä,että esimerkiksi juuri tupakkaa ei käytetä pelkästään nikotiinin takia,siinä on muitakin nautinnollisia puolia.
Muuhun vöyhkäämiseesi ja arvailuihisi edesmenneittein kuolinsyistä en enää puutu.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

ViestiLähetetty: 2011-02-05 17:03:59 
Poissa
apina
apina

RaahenTiikeri kirjoitti:
en jaksa pikkelssivaaran vaahtoamista.
Kysyn vaan,että jos sanon,että mikä kohta "nauttii puhtaasti mausta" lauseesta kieltää mahdollisen addiktion?
Kaikkihan meitä addiktoi...harva asia on sellainen,että käytön lopetus yhtäkkiä menee huomaamatta.Mutta olen tässä sitä mieltä,että esimerkiksi juuri tupakkaa ei käytetä pelkästään nikotiinin takia,siinä on muitakin nautinnollisia puolia.
Muuhun vöyhkäämiseesi ja arvailuihisi edesmenneittein kuolinsyistä en enää puutu.

Mitkä ovat ne muut nautinnolliset puolet? Puhut itseäsi pussiin, mun mielestä.
Olitko sinä, joka paasasi röökillä brassailijoista, vai muistanko väärin?
Voi olla, että muistan väärin, en jaksa tarkistaa, joku tolkku lukemisessakin! :D
Muuten olen samaa mieltä :D

ViestiLähetetty: 2011-02-05 18:09:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
Lähinnähän tässä on käyty taistelua tupakanvihaajia vastaan,jotka yrittävät todistaa minulle minun omien tunteiden vastaisesti,että poltan yksinomaan nikotiinin takia?

Voi reppana kun taas tupakanvihaajat yrittää todistaa!

Tässä on hyvä linkki:

Terveyskirjasto:Tupakoijan kokemus: Itseinho ja motivaatio

Lainaus tupakoijan tarinasta:
Ulkona tupakoidessa vaistomaisesti tarkkailen muita ihmisiä, ja jos joku katsoo pitempään, tulkitsen sen herkästi paheksunnaksi sauhutteluani kohtaan.

Se on varmaan se Raahen Tiikerin usein mainitsema "sivullisten kyttäysverkosto" :mrgreen:

RaahenTiikeri kirjoitti:

Tutut tyypit dokaa ittesä hengiltä ja se on "arvailua", kuvat tupakan uhreista on "manipuloituja", riippuvuuden kriteerit on "vääristeltyjä". Viddy jäbä on kuutamolla.

ViestiLähetetty: 2011-02-05 18:22:46 
RaahenTiikeri kirjoitti:
joko/tai on korvikevalmistajien kehittämää mielikuvaa....
Jos kohta en voi sanoa toisten puolesta etteikö se olisi jollekkin joko/tai...
Hyvä tupakka on nam ja paha on öö....siihen väliin on keksitty nikotiinriippuvuus ja siinä välissä tehdään se business.

Kyllä se bisnes tehdään vielä tänäkin päivänä nimenomaan tupakoinnilla ja eritoten riippuvuudella. Toki myös pfizerit ja muut vastaavat tekevät bisnestä mutta kun tulee joskus se maailma jossa ei ole tupakkaa enää ( ja varsinkin lapset eivät opi pienenä jo poltamaan niin silloin kumpikin bisnes katoaa.. :) Itse lopetin täysin ilman korviikkeita jos nyt ei karkkeja lasketa mukaan ja vaikka siitä on jo viisi ja puoli vuotta niin vieläkin tulee näitä hetkellisiä mielitekoja tupaakkiinn.. et on se sellainen addiktion aiheuttaja!!

ViestiLähetetty: 2011-02-05 18:39:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

moi kirjoitti:

-missä tässä se pussi on?olen koko keskustelun ajan puhunut tupakan maku ja tuoksunautinnosta.

Lainaus tupakoijan tarinasta:
Ulkona tupakoidessa vaistomaisesti tarkkailen muita ihmisiä, ja jos joku katsoo pitempään, tulkitsen sen herkästi paheksunnaksi sauhutteluani kohtaan.

Se on varmaan se Raahen Tiikerin usein mainitsema "sivullisten kyttäysverkosto" :mrgreen:

-no,tuo tarina kertoo jostain vainoharhaisesta heikolla itsetunnolla varustetusta ihmisestä,eikä sillä ole mitään väliä....
Mutta mielestäsikö pikkelssivaara tupakoitsijoita ei ole ahdisteltu viime vuosina(tai viime vuosikymmenenä)?
Onko kaikki minun kuvitelmaa?Olenko itse keksinyt työpaikkojen nirppanokat,jotka laskee tiettyjen tupakoitsijoiden tupakallakäyntimääriä?-esimerkiksi työpaikalla facebookkailun tai ihan kahvittelun ympärille ei tämmöistä laskemis-mentaliteetia ole syntynyt.

Yleisenä käsityksenä myös lausutaan arvioita (kaikkiin tupakoijiin kohdistuvasti)heidän sairaslomalla viettämästään ajasta ikään kuin tupakoijat olisi homogeeninen joukko.Itse esimerkiksi en ole ollut sairasslomalla päivääkään siten,että se olisi kytköksissä tupakkaan.

ehkä olen vain keksinyt sitten kaiken........

Olen nähnyt semmoisenkin unen,että hollywoodissa alkoi jokunen vuosi sitten tupakoinnin vastustajien toimesta hanke,jolla pyrittiin retusoimaan koko historian elokuvatuotanto tupakoimattomaksi.Eikö ole outoja unia.Onneksi heräsin eikä hanke ehtinyt mennä läpi.

ViestiLähetetty: 2011-02-05 19:05:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Otan osaa ja vahingonilo on paras ilo. :lol: Muista: ihminen tekee valintoja. Sinähän et usko riippuvuuksiin vaan valintoihin? Jos oma valinta on vetelehtiä röökillä työaikana, niiin kukas käskee?
Sitäpaitsi; ne kessun lussuttajat myös vetelehtivät facebookissa, vetkuttelevat kahvitauolla, myöhästelevät töistä etc. etc,,,

RaahenTiikeri kirjoitti:

Minäpäs puutun vielä, koska sen verran härskiä pään puskaan pistämistä on havaittavissa! :x Cisse Häkkinen kuoli maksakirroosiin, Juice Leskinen kuoli maksakirroosiin, Rauli Somerjoki alkoholimyrkytykseen, eräs tuttuni hukkui toissakesänä kamapäissään Hietsussa, yks toinen kaverini tippui kännissä rappusissa ja halkas kallonsa, mun faija kuoli ruorijuoppouden aiheuttamassa onnettomuudessa kahden kuukauden ryyppyputken päätteeksi...

Nää kaikki on sun mielestä varmaan arvailuja? Ei ne oo, jumalauta. Ne on ihan totista totta. Niistä on mustaa valkosella, usot sie?!

ViestiLähetetty: 2011-02-05 19:30:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minäpäs puutun vielä, koska sen verran härskiä pään puskaan pistämistä on havaittavissa! :x Cisse Häkkinen kuoli maksakirroosiin, Juice Leskinen kuoli maksakirroosiin, Rauli Somerjoki alkoholimyrkytykseen, eräs tuttuni hukkui toissakesänä kamapäissään Hietsussa, yks toinen kaverini tippui kännissä rappusissa ja halkas kallonsa, mun faija kuoli ruorijuoppouden aiheuttamassa onnettomuudessa kahden kuukauden ryyppyputken päätteeksi...

Nää kaikki on sun mielestä varmaan arvailuja? Ei ne oo, jumalauta. Ne on ihan totista totta. Niistä on mustaa valkosella, usot sie?!

-huppista.keisarilla ei ollutkaan vaatteita?Haluan todella nähdä semmoisen paperin jossa todetaan juice leskisen kuolleen maksakirroosiin.

ViestiLähetetty: 2011-02-05 21:15:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
moi kirjoitti:

-missä tässä se pussi on?olen koko keskustelun ajan puhunut tupakan maku ja tuoksunautinnosta.

Tää on vähän OT, mutta...
Joskus skidinä pidin jauhetun kahvin tuoksusta, mutta en ollenkaan kahvin mausta. Ja tässä on vähän sama juttu, ikinä en ole tupakasta pitänyt ja usein se haiseekin pahalle, mutta jotkut sikarit (kn muut polttaa) tuoksuu kyllä hyvälle, en tosin ole vielä ite kertaakaan kokeillut.

ViestiLähetetty: 2011-02-05 21:23:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan totta myös piipputupakki tuoksuu hyvälle, vaikken ole koskaan sitä maistanut.

ViestiLähetetty: 2011-02-05 21:28:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Otan osaa ja vahingonilo on paras ilo. :lol: Muista: ihminen tekee valintoja. Sinähän et usko riippuvuuksiin vaan valintoihin? Jos oma valinta on vetelehtiä röökillä työaikana, niiin kukas käskee?
Sitäpaitsi; ne kessun lussuttajat myös vetelehtivät facebookissa, vetkuttelevat kahvitauolla, myöhästelevät töistä etc. etc,,,

Tästä on kymmenisen vuotta kun aloin käydä työkavereiden kanssa kesäaikana tupakkatauolla ulkona ja ite en ole siis koskaan tupakoinut. Jossain vaiheessa tupakoinnin lopettanut pomo tuli ihmettelemään että mitäs minä siellä ulkona teen kun en poltakkaan. Muistaakseni totesin jotain että tulimpahan vaan samaan aikaan nauttimaan raitista ilmaa. Jotain se muistaakseni yritti selitellä, mutta totesin vaan että jos muilla on oikues taukoon niin silloin on mullakin.
No väleissä en ollu tätä ennenkään, mutta jos tauko on sallittu muille niin se on sallittu mullekin... ja jossain vaiheessa kävin muuten muutaman tyypin kanssa tupakkakopissakin, tosin juttelemassa lähinnä työasioista, mutta kumminkin.

Kummallinen maailma.

ViestiLähetetty: 2011-02-05 21:29:23 
Poissa
apina
apina

OT, lauantai?

ViestiLähetetty: 2011-02-05 22:33:18 
Poissa
voipallo
voipallo

RaahenTiikeri kirjoitti:
Olen nähnyt semmoisenkin unen,että hollywoodissa alkoi jokunen vuosi sitten tupakoinnin vastustajien toimesta hanke,jolla pyrittiin retusoimaan koko historian elokuvatuotanto tupakoimattomaksi.Eikö ole outoja unia.Onneksi heräsin eikä hanke ehtinyt mennä läpi.

Oli huono uni, viime vuosina tupakka-ja elokuvayhtiöitä on syytetty piilomainonnasta ja tuotesijoittelusta, sankarin tupakoinnille on merkittävä hinta ja savukeaskien kohtauksissa vilahtelu ei ole koskaan sattumaa. Maailmasta ei olla tekemässä savutonta ainakaan ilmaiseksi.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-02-05 22:39:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jussi kirjoitti:
...ja savukeaskien kohtauksissa vilahtelu ei ole koskaan sattumaa.

-savukeaskit kuuluu normaaliin elämään.Niitä kuuluu vakavasti otettavassa filmatisoinnissa vilahdella samaan tahtiin kuin tosielämässäkin.

ViestiLähetetty: 2011-02-05 23:15:02 
Poissa
voipallo
voipallo

RaahenTiikeri kirjoitti:
jussi kirjoitti:
...ja savukeaskien kohtauksissa vilahtelu ei ole koskaan sattumaa.

-savukeaskit kuuluu normaaliin elämään.Niitä kuuluu vakavasti otettavassa filmatisoinnissa vilahdella samaan tahtiin kuin tosielämässäkin.

Naputtelit hassupää Hollywood-leffoista etkä mistään "vakavasti otettavista filmatisoinneista" :? mitänenytonkaan mielestäsi.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-02-06 05:15:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
-huppista.keisarilla ei ollutkaan vaatteita?Haluan todella nähdä semmoisen paperin jossa todetaan juice leskisen kuolleen maksakirroosiin.

Leskinen poltti ketjussa tupakkaa ja käytti runsaasti alkoholia, eikä hän arvostanut omaa terveyttään.Viimeisinä vuosinaan hän kärsi munuaisten vajaatoiminnasta, maksakirroosista ja diabeteksesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juice_Leskinen

Munuaisten vajaatoiminta puolestaan voi olla seurausta maksasairaudesta (joka puhkesi esim. Leskisellä ensimmäisen kerran jo 1987), ja sille altistaa myös runsas tupakointi.
Hei huppista Raahen ajattelija, joku raja trollaamisellakin vaikka taistelutantereella ollaankin.

RaahenTiikeri kirjoitti:
savukeaskit kuuluu normaaliin elämään.Niitä kuuluu vakavasti otettavassa filmatisoinnissa vilahdella samaan tahtiin kuin tosielämässäkin.

Ja koska normaalissa elämässä tupakointia rajoitetaan kaikkialla ja yhä useammat tupakoijat lopettavat tupakoinnin, näin kuuluu "vakavasti otettavissa filmatisoineissakin" tehdä. :D

ViestiLähetetty: 2011-02-06 05:28:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Micci_67 kirjoitti:
Tästä on kymmenisen vuotta kun aloin käydä työkavereiden kanssa kesäaikana tupakkatauolla ulkona ja ite en ole siis koskaan tupakoinut. Jossain vaiheessa tupakoinnin lopettanut pomo tuli ihmettelemään että mitäs minä siellä ulkona teen kun en poltakkaan. Muistaakseni totesin jotain että tulimpahan vaan samaan aikaan nauttimaan raitista ilmaa. Jotain se muistaakseni yritti selitellä, mutta totesin vaan että jos muilla on oikues taukoon niin silloin on mullakin.

Sehän on ihan mukavaa jos on hyvä ilma; siis mennä ulos hetkeksi. Kyllä minäkin hyvällä säällä saatan mennä tupakoijan seuraksi tupakkapaikalle juttelemaan (ja vinoilemaan vaivihkaa hienovaraisesti tupakoinnista :lol:

Viime kesähän oli varsin.. hmm.. kesäinen, ja kyllä me ulkona istuttiin töissä niin paljon kuin mahdollista; sekä tupakoijat että tupakoimattomat.

Yks ainoo hyvä puoli mun töissä saattas olla tupakoinnista. Jos on duunissa päihdehoidossa, niiin tupakkapaikka olisi hyvin otollinen paikka tutustua asiakkaisiin, ja aistia niiden fiiliksiä spontaanimmin kuin "virallisissa" keskusteluissa tai palavereissa. Kesällä voi toki mennä röökipaikalle hengaamaan ihan ulkoilun varjolla, mutta talvella ois vähän outoo mennä sinne tupakatta pönöttämään. :roll:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 21 22 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00