karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-08 12:17:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 554 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 18 19 20 21 22 … 28 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-08-01 18:05:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tällä palstalla kyllä OT, mutta... eihän rastaille voi olla vihainen, ne vaan iloissaan ovat paljosta syötävästä, joka varmaan on niiden mielestä herkkuakin vielä :)

ViestiLähetetty: 2014-08-01 18:16:20 
Poissa
voipallo
voipallo

Regina kirjoitti:
eihän rastaille voi olla vihainen, ne vaan iloissaan ovat paljosta syötävästä, joka varmaan on niiden mielestä herkkuakin vielä :)

Samaa mieltä. Se tosiaankin pelästyi kun huomasi mun istuvan vieressä.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2014-08-01 18:43:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä se rastas yleensä pelästyi?
Sitä, että JOKU yleensäkin vaan oli siinä, vai Sinua ?
Ei kai ihan sydäriä saanut, ressu?
:lol: :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2014-08-01 18:55:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se on toi inehmo olentona hirmuinen :cry:

ViestiLähetetty: 2014-08-01 19:28:04 
Poissa
voipallo
voipallo

Taisin edustaa sille (rastas) koko ihmiskuntaa.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2014-08-01 19:31:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Raskas taakka mutta rastaan onni :wink:

ViestiLähetetty: 2014-08-01 20:43:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei kannata mennä pilaamaan rastaan ruoka rauhaa, elävä olentohan sekin on.
Niin kuin meidän vieraat täällä :lol:
Jokainen tarvitsee rauhan syödä, oli se sitten marjoja tai perhe pizzaa :lol:

ViestiLähetetty: 2014-08-01 21:03:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitäiskö vielä uskaltaa; Itse söisin mielelläni virallisterveellisesti, jos kroppani sen hyväksyisi.
Oli niin mukavaa ennen karppausta kun sai leipoa esim. näin loppukesästä mustikkapiirakkaa ja muutoinkin valmistaa esim. herkkutateista spagettia, oikeesti autuaallista!!!

Mutta kun diabeetikkona mulla on joko lääkkeet tai karppaus valittavana, ei noi entiset sovi kuvioihin.
Mutta näin on hyvä minulle, jopa erittäin hyvä, mutta aina perhettäni hemmotellessani mielelläni tekisin ajankohtaan sopivan herkun. Eli siis, minusta VT on Ok jos ei ole ongelmia.(P.S. nyt en puhu laitosruoasta, joka on todella kaameaa!!!)

ViestiLähetetty: 2014-08-01 23:55:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla myös valinnan varaa, joko entinen ruoka tyyli ja lääkkeet ja huono olo. Tai vhh ja ilman lääkkeitä ja hyvä olo.
Alkuun oli välillä vaikeeta, kun sitä jotain entistä teki mieli. Nykyisin, kun olen oppinut syömään mikä mulle on parhaaksi, olen aika tyytyväinen. Ja on niitä päiviä, kun vaan jotain tekee mieli. Silloin alan, niin kuin nyt illalla, tekeen kermavaahtoa ja herkuttelen niillä antimilla mitä kaapissa on. Yleensä on aina jotain hyvää. Suklaa on tietty ykkös herkku, mutta sen syöminen revähtää monesti niin, että sokerit on parin päivän ajan korkeet. Ja silloin juuri tunnen ja muistan, miltä tuntui jatkuva paha olo.
En kaipaa enää perunaa enkä muuta sellasta. Opin tekemään ruokani niistä aineksista, joka juuri mulle sopii.
Ja kenelle VT sopii, syököön he. Mutta kun karppauksesta nostavat niin kovan metelin, niin pakko se on välillä puolustautua. Olen täällä omalla kylällä jo täysin kyllästynyt siihen samaan mitä kuulee: älä nyt enää laihduta...
Ja edelleen moni kysyy miten sä oot noin laihtunut? Enpä jaksa heille alkaa puhetta pitämään. Se menee siihen että: kun en mä pystyisi olemaan ilman leipää ja perunaa, mut voi kun mäkin laihtuisin.
Samat akat jaksaa jatkuvasti. Pysykööt paksuina ja olkoot onnellisia, perunan kanssa tai ilman. Ei jaksa enää kiinnostaa muiden lihavuus ongelmat.
Hyvää viikon loppua kaikille 8)

ViestiLähetetty: 2014-08-02 01:49:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Mulla myös valinnan varaa, joko entinen ruoka tyyli ja lääkkeet ja huono olo. Tai vhh ja ilman lääkkeitä ja hyvä olo.
Alkuun oli välillä vaikeeta, kun sitä jotain entistä teki mieli. Nykyisin, kun olen oppinut syömään mikä mulle on parhaaksi, olen aika tyytyväinen. Ja on niitä päiviä, kun vaan jotain tekee mieli. Silloin alan, niin kuin nyt illalla, tekeen kermavaahtoa ja herkuttelen niillä antimilla mitä kaapissa on. Yleensä on aina jotain hyvää. Suklaa on tietty ykkös herkku, mutta sen syöminen revähtää monesti niin, että sokerit on parin päivän ajan korkeet. Ja silloin juuri tunnen ja muistan, miltä tuntui jatkuva paha olo.
En kaipaa enää perunaa enkä muuta sellasta. Opin tekemään ruokani niistä aineksista, joka juuri mulle sopii.
Ja kenelle VT sopii, syököön he. Mutta kun karppauksesta nostavat niin kovan metelin, niin pakko se on välillä puolustautua. Olen täällä omalla kylällä jo täysin kyllästynyt siihen samaan mitä kuulee: älä nyt enää laihduta...
Ja edelleen moni kysyy miten sä oot noin laihtunut? Enpä jaksa heille alkaa puhetta pitämään. Se menee siihen että: kun en mä pystyisi olemaan ilman leipää ja perunaa, mut voi kun mäkin laihtuisin.
Samat akat jaksaa jatkuvasti. Pysykööt paksuina ja olkoot onnellisia, perunan kanssa tai ilman. Ei jaksa enää kiinnostaa muiden lihavuus ongelmat.
Hyvää viikon loppua kaikille 8)

Huomenta
niin.
kaikkia ei voi pelastaa jos ja kun ne eivät sitä haluakkaan.
joo, turha niitä kauppa/katu/foorumi väittelyjä on jatkaa, jos ei ole haluakaan tietää mikä kehoa vaivaa.
pari kertaa voi sanoa, lisäinfo vain pahentaa tilannetta, JOS toinen on puolustus poterossa ja vain "tulta" sieltä antaa.

maailma ei muutu eikä sen kaikki ihmiset.... näin se menee... se täytyy vain hyväksyä.

niin, mutta kun itse voi niin hyvin, niin hyvin että ei ole vuosikymmeniin voinut niin hyvin... "siitä ilosta" haluasi aina kertoa... mutta kaikki ei sitä halua tai/eikä ymmärrä... se on vain hyväksyttävä.

ViestiLähetetty: 2014-08-02 06:00:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja tulee kyllä paha olo, kun yli lihava naapuri tuossa sanoi, että "kyllä mä voin syödä ihan mitä haluan, koska mulla on insuliini"!
Enpä tästä lähtien enää sano, kuin että : ihan kiva sulle!

ViestiLähetetty: 2014-08-02 06:25:24 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Vieras kirjoitti:
Gaviaari kirjoitti:
Kannattanee kuitenkin muistaa kaksi asiaa, ensinnäkin mikään ei ole niin vaikeaa kuin tulevaisuuden ennustaminen. Toinen asia on se, että mikäli ne aidot ruoka-aineet mukaan lukien se ainoa oikea rasva, josta ihminenkin on paljolti koostunut, siis jos ne olisivat elämälle haitallisia aineita, niin evoluutio olisi kenties pistänyt kehityksen seis jo jokusia miljoonia vuosia sitten.

Mutta silti eläinrasvasta ja muusta eläinkudoksesta koostuvat puput saavat valtimotaudin, kun niille pakkosyöttää eläintä.

Mitäköhän yrität tuollakin todistaa?

Miksi jollekkin eläimelle pitää syöttää sille kuulumatonta ravintoa, totta kai siitä koituu jonkin sortin ongelmia.
Ihan sama jos tankkaa bensaa, dieseli autoon, kun se ei sinne ole tarkoitettu.. ](*,)

P.s lapset puhuvat pupuista, ei aikuiset..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2014-08-02 06:32:09 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Vieras kirjoitti:
Maistuipas hyvältä tiukan lenkin päälle kunnon ei-lihottava vt-karppi-lounas: spagettia, kermaista jauhelihakastiketta, ketsuppia, parmesaania, oman maan jääsalaattia ja rucolaa, oliiviöljyä. Jälkkäriksi kermajäätelöä, oman puun kirsikoita, kahvia ja loraus kermaa. (kerma = kuohukerma)

Vai oikein oman maan jääsalaattia, rucolaa ja oman puun kirsikoita.. Taisi olla siwasta ainekset ennemminkin ja vieraan aikaisemmista jutuista päätellen oli kaikki ruoat saarioisen valmispakkauksessa.. :lol:

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2014-08-02 06:34:00 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Vieras kirjoitti:
diesel kirjoitti:
Kuinkas paljon etelämmässä olet, kun täällä Etelä-Suomessa kirsikat ovat vielä ihan vihreitä? Ai niin, ainahan on pakastin.

Asun aika keskellä ja lännessä, mutta kuitenkin Suomessa, ja aika punaiselta nuo Huvimajan antimet musta näyttävät :)

Vai oikein huvimaja.. näyttäisi trampoliinilta enemmänkin.. ;)

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2014-08-02 09:12:07 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
Maistuipas hyvältä tiukan lenkin päälle kunnon ei-lihottava vt-karppi-lounas: spagettia, kermaista jauhelihakastiketta, ketsuppia, parmesaania, oman maan jääsalaattia ja rucolaa, oliiviöljyä. Jälkkäriksi kermajäätelöä, oman puun kirsikoita, kahvia ja loraus kermaa. (kerma = kuohukerma)

Ei-lihottava kuulostaa, makustaa, jotensakin kuivahkolta, ei-ravitsevalta. Voin olla väärässä, ei siinä mittään. Pittää paistella raakoja makkaroita kypsiksi, aamupalaa.

ViestiLähetetty: 2014-08-02 09:24:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja aamiainen, ihanaa turkkilaista, mansikoita ja kermavaahtoa kahvin kanssa. Siitä voi jo sanoa : NAM =D>

ViestiLähetetty: 2014-08-02 09:36:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

jäbä kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Mutta silti eläinrasvasta ja muusta eläinkudoksesta koostuvat puput saavat valtimotaudin, kun niille pakkosyöttää eläintä.

Mitäköhän yrität tuollakin todistaa?

Miksi jollekkin eläimelle pitää syöttää sille kuulumatonta ravintoa, totta kai siitä koituu jonkin sortin ongelmia.

Eikö tuon "Vieraan" logiikan mukaan kaikkien petoeläimien pitäisi kuolla valtimotauteihin, ja kissaeläinten eri toten, heidän menuunsa ei minkäänkaltaiset rehut kuulu, siis luontaiseen menuun.

ViestiLähetetty: 2014-08-02 09:44:09 
jäbä kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Asun aika keskellä ja lännessä, mutta kuitenkin Suomessa, ja aika punaiselta nuo Huvimajan antimet musta näyttävät :)

Vai oikein huvimaja.. näyttäisi trampoliinilta enemmänkin.. ;)

Trampoliini ei ole kirsikkalajike, kuten ei ole huvimajakaan, mutta Huvimaja on ;)

ViestiLähetetty: 2014-08-02 10:19:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:D 1524 'HUVIMAJAN KUULASMARJA' FINE kirsikka

’Huvimajan Kuulasmarja’ FinE Amarellityyppinen, jokseenkin itsepölytteinen ja satoisa lajike. Marjat suuret, mehukkaat ja makeat. Sato kypsyy heinäkuun puolenvälin jälkeen. Satoa saadaan jo 3–4-vuotiaasta puusta, josta tulee keskikoinen, 3–5 metriä korkea, leveän pyöreälatvainen. Lajike on peräisin Pälkäneeltä Myttäälän tilalta, jossa oli jo 1800-luvulla kuuluisa hedelmätarha. Nyt tilalla toimii MTT:n Hämeen tutkimusasema. Täysin samanlainen kanta on löydetty myös Anjalankoskelta, ja sille on annettu nimi ’Inkeroisten Kuulasmarja’.
Vyöhykkeet I–III(IV).

Ei ne vieraatkaan ihan koko aikaa huttua puhu.

Täytyy panna harkintaan Huvimajan hankinta, kun meidän kirsikat, kaikki eri lajitkin kypsyvät vasta elokuun lopulla.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2014-08-02 10:34:47 
Poissa
apina
apina

Kamat kybälle;

Pickin' cherries

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 554 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 18 19 20 21 22 … 28 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00