karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-11 13:19:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-04-14 16:32:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ei kai mistään low fat-linjasta ollutkaan kyse. tarkoittaako mielestänne se, että jos ei syö kermaa, voita ,kookosta, munia ym. että noudattaisi vähärasvaista linjaa??eihän se ole sama asia. syön paljon pähkinöitä, manteleita, avokadoja sekä rypsiöljyä.
marilyn: MITÄ OLEN MUKA VALEHDELLUT?

ViestiLähetetty: 2008-04-14 16:36:21 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Koita nyt oikeasti jo etsiä se "kirjaudu ulos"-namiska tuolta vasemmasta yläreunasta. Ei tota itsensä pussiin puhumista kestä enää katsella ilman myötähäpeää.

ViestiLähetetty: 2008-04-14 16:38:59 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

karpohytraatti kirjoitti:
ei kai mistään low fat-linjasta ollutkaan kyse. tarkoittaako mielestänne se, että jos ei syö kermaa, voita ,kookosta, munia ym. että noudattaisi vähärasvaista linjaa??eihän se ole sama asia. syön paljon pähkinöitä, manteleita, avokadoja sekä rypsiöljyä.
marilyn: MITÄ OLEN MUKA VALEHDELLUT?

Minusta linjasi vaikuttaa ihan järkevältä, jos ja kun kerran arvojen kehitys ei ole toivottu. Maitotuotteita tai kookosta ei todellakaan tarvita välttämättä, munien suhteen tutkimusnäyttö on kovin ristiriitainen. Mutta ei niitäkään tarvitse ainakaan päivittäin syödä, jos epäilee olevansa perinnöllisesti kolesteroliherkkä.

Pähkinät, mantelit, soijatuotteet ovat hyviä. Paljon kasviksia ja kalaa!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2008-04-14 16:42:44 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hei hei! bye bye! adios!!!! :smt006

vai oliko tama taas vaan semmosta "uhkailua" niin kuin viimeksi? ihan kuin lapsena: nyt kylla mina suutun ja lahden kotiin!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

ViestiLähetetty: 2008-04-14 16:43:34 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

katsoin tuossa myös edelliset triglyt, joulukuussa oli 3.21 ja silloin oli paastoarvo. karppausta oli takana silloin parisen vuotta.sitä edelliset, ennen karppausta otetut 2,25. huom. ei määrätty kolest.lääkkeitä.toivon asiallisempaa kommenttia jatkossa.jätän nyt voin, kerman, munat yms. pois, ja ilmoitan arvoista miten käy.

yksi lääke jota käytän, nimittäin glukosamiini, nivelrikkolääke, nostaa trigly-arvoja. joten jätän senkin nyt pois.

olen ollut täällä pari vuotta sitten, ja hyvin tuloksin karppasin 8 kg pois. nyt sairauksien myötä olen lihonut ennätysmittoihin ja alotan taas uudestaan.

kerroinpa tossa pari vuotta sitten kun viimeksi karppasin lääkärilleni, että karppaan, hän kauhistelemaan, että kolesterolit nousee ja lopeta heti. otettiin kolesterolikoe, ja päinvastoin, olivat laskeneet. ei tiennyt akka mitenpäin olis ollut, ja samalla kehaisin että 8 kg tippunut. ei aikoinaan kirjoittanut mulle laihdutuslääkettä vaikka pyysin.

oli toinenkin lekuri joka kehoitti kiireesti palaamaan "normaaliin ruokavalioon". mitä noille pitäis sanoa? ai normaaliin, siis sokeria ja hiilareita jne. ja pottua peliin. ei jaksa selitellä. ne on vakuuttuneita siitä, että tällä tavalla tappaa itsensä, taitavat elää viime vuosisataa.eli onko neuvoja miten niille selittää asian?t. sirpa

Ja juu, muuten se R.Atkinsin kuolinsyy on mainittu noissa kirjoissa, jotka kerroit perusteellisesti lukeneesi. Ei se tieto varmasti autuaaksi tee, mutta kertoo varmaankin jotain luetun ymmärtämisestä.

Mun puolesta harkitsevä ihminen voi hyvinkin sovittaa karppiin ruokavalioonsa puuroa ja vaihtaa voin pähkinöihin, mutta jatkuva hysterian lietsominen kuolemasta puhumalla on yksinkertaisesti joko trollia tai tyhmää :roll:

Ja kun rasvapaniikin lisäksi oli se keskustelun avaus siitä, kuinka prode räjäyttää munuaiset :lol:
viewtopic.php?f=5&t=33458&p=605691#p605691

ViestiLähetetty: 2008-04-14 16:46:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tiedoksi: guarem-rakeet eivät sis. hiilareita, vaan estävät niitä imeytymästä.

Ihmettelen sitä, että
a) mainostat kovasti urheilevasi niin paljon, ettei se onnistu nollahiilarein
b) tästä huolimatta kuitenkin käytät hiilariaterian yhteydessä valmistetta, joka estää hiilarien imeytymisen

:smt038

ViestiLähetetty: 2008-04-14 16:49:03 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Etkö sä ole kuullut sitä juttua, kuinka voi sekä syödä kakun, että säästää sen :lol:

ViestiLähetetty: 2008-04-14 16:57:30 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Ei pidä unohtaa myöskään karpon niinsanottuja lääketieteen opintoja! [-X Ollaan nyt varovaisia, ettei meitä taas syytetä hihhuleiksi, kun ei kyetä avoimeen keskusteluun ja luoteta sokeasti noihin höpöhöpöjuttuihin.

Olis tosiaan kiva tavata ko. henkilön äidinkielen opettaja, joka jossain nurkassa nyt häpeää silmät päästään. Kuitenkin monen monta karppikirjaa on karpollakin luettuna ja mitään ei ole jäänyt käteen. Sisälukutaitoa peräänkuulutetaan..? Toisaalta, lääkärinkin olisi ehkä voinut valita hieman paremmin. Sellainen, joka väittää, ettei paastoarvot ole välttämättömiä kolesterolia mitatessa, on kyllä aivan pihalla, enkä antaisi itseäni yhtään enempää tutkia moisen puoskarin!

P.S. Karpohan kyseli aiemmin apua tuolla, kun paino ei millään tipu, että pitäisiköhän rasvaa lisätä vai mitä. Nyt on yhtäkkisesti kuitenkin paino lähtenyt laskuun, kun kolesteroliarvojen myötä on muuttanut pari päivää sitten systeemiään. Pitäiskö meidän muidenkin? 8)

ViestiLähetetty: 2008-04-14 17:12:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

'

ViestiLähetetty: 2008-04-14 18:35:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Minusta linjasi vaikuttaa ihan järkevältä, jos ja kun kerran aivojen kehitys ei ole toivottu.

Korjattu! :D

--

Se on nyt sillä tavalla että rasvamässäysatkinson on tuhonnut karpohytraatin elämän. Kuolema seuraa pian, hautapaikka kannattaa varata jo. Mainitse krematorioon, että olet syönyt paljon rasvaa, niin käyttävät pienempää lämpöä ettet räjähdä.

Tiesittekö muuten että Ätkinsson kuoli ylipainoisena läskiperseenä?

ViestiLähetetty: 2008-04-14 18:51:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hohhoijaa. Eka kerta kun törmäsin tähän karpohytraattiin. Ihme inttämistä. Ja munkin mielestä toi 2 vuotta sitten karppaus ja 2 vuotta karpattu ristiriitaista (alkupäässä ketjua). Ei täällä kukaan muukaan tuputa omaa linjaansa noin, miksi siis karpo sinä? Minusta on mukava lukea toisten kokemuksia ja saada vinkkejä itselle sekä hyvässä että pahassa, mutta ei tuommosta jankkaamista jaksa kukaan katsella.

ViestiLähetetty: 2008-04-15 09:25:38 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Sain privaa :lol:

Koska en kuulemma kykene asialinjaan, niin mun viestejä ei enää noteerata 8)

Toisaalta jos on sanojensa mittainen ja lähtee, niin ei tarvitse mun sanomisia lueskella, voin iloksenne kertoa, että muilla foorumeilla en kirjoittele asiattomuuksiani, joten tuhansia mari-vapaita vyöhykkeitä on netti pullollaan :mrgreen:

Eipä ne näytä muutkaan purematta nielevän epäjohdonmukaisuuksia joita eri viesteihin eräät kirjoittelee tai massapostitusta samasta aiheesta useisiin eri ketjuihin. Mutta ainahan voi tietenkin yrittää :roll:

ViestiLähetetty: 2008-04-15 10:03:16 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Mirka kirjoitti:
Myös minä olen huomannut liian rasvan lihottavan.

Lainaa:
Tuhmis joka läträä rasvalla...

Siis sopii surutta lotrata rasvalla, kunhan sitä ei tule liikaa?

Haluaisin tarkentaa yhtä seikkaa vielä.
Siis oletko sitä mieltä, että riippumatta kalorisaldosta, liiallinen rasvan määrä lihottaa?
Eli vaikka kalorit olisi miinuksella, niin tapahtuu lihomista, koska ne tulee väärästä osoitteesta? Missä menee mielestäsi raja?

Mua kiinnostaa tää oikeasti, koska musta vaikuttaa, että sen sijaan että syyllinen olisi se rasva tai maitotuote tai mitä nyt milloinkin syytetään, olisi tärkeämpää katsoa kokonaisuutta. Eli onko ne välipaloina maistellut 100g juustoa esim. syöty oikeasti nälkään ja tarpeeseen? Tai onko jokaisen aterian jälkeen tarpeen syödä jälkiruoka.

Mä muistan vielä sen Mirkan, joka varoitteli makeiden välipalojen (ja viljan) sotkevan nälänhallintaa ja johtavan siihen, että syö liikaa.

Eli jos henkilön nälänhallinta ei toimi ja vaikuttaa siltä, että hän koittaa yhdistää korkeahkot hh kuormat siihen, että saa syödä niin paljon rasvaa kuin tahtoo, niin eikö siitä aiheudu kierre? Varsinkin, jos samainen henkilö pelkää proteiinin poksauttavan munuaiset. Loogisinta tän karpin mukaan olisi nimenomaan kokeilla hillitä sitä hh-kuormaa, vaikka vain kuukauden ja katsoa, rauhottuisiko muukin "liika syöminen" siinä samalla.

ViestiLähetetty: 2008-04-15 10:07:54 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ymmärsin, että juuri näin hän aikoo tehdä. Minulla varsin pienetkin hh-määrät sotkevat nälänhallintaa, mutta kaikki eivät ole yhtä kiikkeriä. Makeat välipalat ovat minusta syvältä edelleenkin. Rasvan ongelma on liikakalorit, ei rasva sinänsä. Tietenkään. Lotraan rasvalla mutta liika on siinäkin liikaa. Haluan kuitenkin myös raivata tilaa sille verigreipin puolikkaalle. Tasapainoiluahan tämä.

ViestiLähetetty: 2008-04-15 10:21:59 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Mirka kirjoitti:
Ymmärsin, että juuri näin hän aikoo tehdä. Minulla varsin pienetkin hh-määrät sotkevat nälänhallintaa, mutta kaikki eivät ole yhtä kiikkeriä. Makeat välipalat ovat minusta syvältä edelleenkin. Rasvan ongelma on liikakalorit, ei rasva sinänsä. Tietenkään. Lotraan rasvalla mutta liika on siinäkin liikaa. Haluan kuitenkin myös raivata tilaa sille verigreipin puolikkaalle. Tasapainoiluahan tämä.

Anteeksi, jos nu**in pilkkua, mutta mielestäni on raivostuttavan harhaanjohtavaa puhua siitä, että rasva lihottaa, jos kysymys on nimenomaan kalorisaldosta :evil:

Tiedän ettei kaikki ole verensokerisekoilijoita, mutta niitä on paljon. Ja kun alkaa vaikuttamaan, että joku syö yli tarpeensa, niin kehoittaisin edes koeluontoisesti karsimaan hiilareista sen sijaan, että suosittelisin jatkamaan leipä ja puurolinjalla, mutta vähentämään rasvaa.

Olet ehkä kiikkerän nälänhallinnan omaavana huomannut kuten minäkin, että systeemin sotkeminen yhdelläkin korkealla hh annoksella vaikuttaa korjaustoimista huolimatta koko päivän ja vielä seuraavankin. Eli jos taipumusta on, niin se leipä vaikka joka toinen tai kolmas päivä sotkee kuviot koko viikoksi.

Edit; korjattu siivoton, sivistymätön ilmaisu.

ViestiLähetetty: 2008-04-15 10:25:42 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lainaa:
Myös minä olen huomannut liian rasvan lihottavan.

En ole missään syyttänyt rasvaa lihomisesta sinänsä. Minulla on vain valitettavasti kokemus, että jos syön rasvaa semmoisia määriä kuten esim. els esittää, painoni alkaa nousta. Palasin takasi Heikkilän linjaan, kohtuullisen runsaaseen rasvaan vanhanaikaiseen isoäidin malliin, kuten jossakin kuvailee.

Siguni taas on leikkimielinen kokoelma minun kohdistuneita syytöksiä.

ViestiLähetetty: 2008-04-15 10:53:59 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Mä koitin katsoa tekstiä ulkopuolisen silmin. Henkilö joka entuudestaan on aivopesty siihen, että rasva on paha juttu ja lihottaa, on vaikutuksille altis. Kun joku kokeneempi konkari täällä kirjoittaa, että liika rasva lihottaa (määrittelemättä mikä on liikaa) ryhtyy tietämättömämpi miettimään, että juu ehdottomasti sitä rasvaa on liikaa, pitääpä taas alkaa paistamaan ne vähärasvaiset lihat ilman öljyä pannulla tai valita sitä vähärasvaisempaa juustoa, laihtuukin nopeammin.

Rasva sinällään ei lihota, jos karppaus ei laske automaattisesti syömisiä sopivalle tasolle, tulee tarkastella mikä pitää syömiset niin korkealla tasolla tai mikäli kalorisaldo on kohtuullinen, miksi lihomista tapahtuu. Syynä voisi olla hiilareiden sotkema nälänhallinta, tottumukset, lääkitykset, sairaudet, stressi, runsas alkoholin käyttö......Ei todellakaan ensimmäisenä minun mielestäni kannata ryhtyä etsimään yhtä yksittäistä syyllistä päivän eväistä.

Tähän samaa kategoriaan kuuluu ne partis lihottaa/jumittaa ja kun on tarkemmin ryhtynyt kyselemään onkin käynyt ilmi, että sitä on syöty pitkin päivää välipaloina, jälkkäreinä tai muuten vaan kilo päivässä :roll:

Sen sijaan että syyttää sitä partista voisi olla hiukan itsekriittinen ja todeta, että partista tulee syötyä turhaan aivan liikaa ja siksi paino ei putoa.

ViestiLähetetty: 2008-04-15 10:59:49 
Tätä keskustelua on aika mielenkiintoista seurata näin "siviilinä" sen kummemmin itse osallistumatta. Nyt mun on kuitenkin aivan pakko kirjoittaa ja ilolla todeta joidenkin keskustelijoiden harvinaisen järkevästä ja neutraalista lähestymistavasta asioihin. Tarkoitan tietysti Mirkaa. Joidenkin muiden fanaattisuus sotkee faktat ja fiktiot ja metsään mennään, että raikaa. Toisaalta...... tämä on juuri oikea paikka taistelulle, joten kaikki mielipiteet on periaatteessa aivan yhtä oikeita :D

ViestiLähetetty: 2008-04-15 11:40:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Tätä keskustelua on aika mielenkiintoista seurata näin "siviilinä" sen kummemmin itse osallistumatta. Nyt mun on kuitenkin aivan pakko kirjoittaa ja ilolla todeta joidenkin keskustelijoiden harvinaisen järkevästä ja neutraalista lähestymistavasta asioihin. Tarkoitan tietysti Mirkaa. Joidenkin muiden fanaattisuus sotkee faktat ja fiktiot ja metsään mennään, että raikaa. Toisaalta...... tämä on juuri oikea paikka taistelulle, joten kaikki mielipiteet on periaatteessa aivan yhtä oikeita :D

Minä taas näen asian niin, että marilyn provosoi hienosti täällä taistelutantereella asian laidat ja viilaa jokaisen pilkunkin jos siihen hänelle mahdollisuus suodaan..

Täällähän kuuluukin asiat sanoa suoraan..

Niin ja olkaa hyvä ja jatkakaa..

Syömisiä ja muuta aktiivisuutta taas löytyy täältä: Läskeihinsä kyllästynyt

ViestiLähetetty: 2008-04-15 11:44:40 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Niinpä, toivottavasti tätä seksielämää ei meikäläiseltä viedä, onhan se surullista, jos tyydytyksen saa pilkkujen kanssa pelehtimisestä, mutta minkäs teet, kun ei muutakaan nu**ittavaa ole :smt044

Edit; korjattu pyynnöstä siivoton, sivistymätön ilmaisu.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00