karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-14 17:46:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-23 19:14:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
On tarkoituskin, että ruoan määrä pienenee. Ite jaksaisin juuri ja juuri syödä kolme munaa, ilman makkaraa.

Siihen ateriavälinälkään saattaa auttaa, että juo puolisen litraa vettä.
Tai sitten juuri sinulle tiheä ateriarytmi sopii. Syöt aamiaiseksi vain kaksi munaa, ja sitten kolmen tunnin päästä sen kolmanne TAI ukkopekan salaatin kera.

Mirka, käsittääkseni olet normaalipainoinen, joten siksi oma nykyhetken kokemasi ei päde sairaalloisesti lihavan metaboliaan. Sairaalloisesti lihavan pitää ensin parantua metabolialtaan ja vasta sitten lähtee paino laskuun. Siihen metabolian tervehtymiseen tarvitaan REILUSTI energiaa, jotta vajavaisesti toimiva elimistö saa korjattua kaikki puutteensa. Tässä on se iso haaste meidän reilusti ylipainoisten kohdalla.

Sairaalloisesti ylipainoisen kannattaakin ensimmäisenä pyytää lähete labraan, jossa otetaan kolesteroli-, kilppari-, paasto-, pitkäaikaissokeri-, kalsium- natrium- ym. arvot. Sen jälkeen ruokavaliomuutosta peliin. Puolen vuoden tai vuoden kuluttua uudet arvot ja silloin voi nähdä elimistön parantumisen alkamisen. Tässä vaiheessa ei välttämättä ole kiloja vielä lähtenyt, mutta veriarvojen parantuminen kertoo elimistön tervehtymisestä. Kun elimistö on tarpeeksi terve, lähtee laihtuminen alkuun.

ViestiLähetetty: 2010-05-23 19:42:26 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Uiminen on ylipainoiselle hyvä laji, eikä rasita liikaa niveliä tms.. Uimisen taisikin jo hehtaarihanuri jo mainitakkin.. :)

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2010-05-23 21:25:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä kans yks jolla jotain 70kg ylimääräistä. Neuvoja en osaa antaa kun itse en myöskään ole painoa putoamaan saanut. Liikunnnasta mainitsen tuon uinnin lisäksi vesijuoksun ja ehdottomasti vesijumpan. Mitä tulee veriarvoihin niin sokerini reilun puolenvuoden karppaukasella paranivat täysin normaaliksi ja kaikki vatsaoireeni ovat poissa. Pelkästään nuo ovat minulle suuria saavutuksia vaikka se paino ei ole pudonnut, koska ei se pudonnut vähärasvaisellakaan, veriarvot oli vaan päin peppua ja jatkuva ripuli ja piereskely.

ViestiLähetetty: 2010-05-23 21:52:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

seesami kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Mulle Miskisun ketju ei ole osoittanut yhtään mitään. Entäs jos lyyli vain lopetti karppaamisen, päästi ittensä lihomaan kuin pullataikina ja sitten etsinyt sille hörhökirjallisuudesta fiinin kuuloisia selityksiä?

.

Tämä viesti ei ainakaan ole omiaan kannustamaan sairaalloisesti ylipainoista terveyden ja laihtumisen tiellä. Toivoisin konkarikäyttäjältä hieman muita arvostavampaa kommentointia.

Tää kommentti oli kyllä niin...että en viitsinyt edes vastata.

ViestiLähetetty: 2010-05-23 23:23:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ninni74, anteeksi, jos tahtomattani loukkasin. Tarkoitukseni oli ihan hyvä ja yritin vain sanoa, että kunnioittava kommunikointi olisi enemmän kuin hienoa. Nähtävästi epäonnistuin täysin. Anteeksi! :oops:

ViestiLähetetty: 2010-05-23 23:27:27 
Poissa
pallopollari
pallopollari

ketjun aloittanut kirjoitti:

Vielä siitä ruuan määrän lisäämisestä sen verran että esim. kolme munaa paistettuna ukkopekka makkaralla ja siihen kuppi teetä maidolla (pienellä lirulla, ei vaikutusta nälän syntyyn kokeiltu on) täyttää mahan niin etten jaksa syödä muuta mutta nälkä tulee kuitenkin siinä noin kolmen tunnin päästä, jos lisään rasvaa ruuan määrä vain pienenee nälkä tulee samanlai.

:-k Oletko lisännyt siis rasvaa tuohon settiin? Jos olet niin paljonko ja mitä rasvaa?

Koska omasta kokemuksesta sanoisin että tuolla aamupalalla mulla olis myös nälkä 3-4tunnin päästä. MUTTA jos söisin makkaran, 2munaa (proteiinia vähemmäksi joten yks muna veks) pari siivua pekonia (lisää rasvaa) ja kylkeen salaatti oliiviöljyllä ja kahvi (en tykkää teestä) kermalla JA 2rkl kookosöljyä.
Niin johan alkaa pysymään nälkä pois!!!

Ja tosiaan tuota en nyt vedä ollenkaan hatusta vaan kyseessä on mun ns. normiaamiainen silloin kun tiedän et nälän kuuluu olla pois ja tuun päivän aikana kuluttamaankin energiaa.
Mulle tuo kulutusaspekti on tärkeä kas kun oon sua pienempää kaliperiä :wink:
MUTTA sulle tuo vois olla varsin toimiva setti ja ihan just sopiva myös kaloreiltaan.

Mikäli oon ymmärtänyt lukemani oikein niin sun karppaus on hiukka vinoon vedettyä karppaukseksi...
Ei tämän kuulu olla mikään runsasproteiininen kitukuuri. Ja isolle ihmiselle kuvaamasi syömiset ON kitukuuri.

Sanoit että käsittääksesi karppaus parantaa hormooniongelmia. Niin se tekeekin! Mutta vain jos se on riittävän runsasrasvainen.
Tsemppiä :hug:

ViestiLähetetty: 2010-05-23 23:27:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

seesami kirjoitti:
ninni74, anteeksi, jos tahtomattani loukkasin. Tarkoitukseni oli ihan hyvä ja yritin vain sanoa, että kunnioittava kommunikointi olisi enemmän kuin hienoa. Nähtävästi epäonnistuin täysin. Anteeksi! :oops:

Ei jei jei...tuo Mirkan kommentti oli kummallinen. Se on tuo mun artikulointi, kun tuottaa tepposia. :oops:
miirumaikki kirjoitti:
Sanoit että käsittääksesi karppaus parantaa hormooniongelmia. Niin se tekeekin! Mutta vain jos se on riittävän runsasrasvainen.
Tsemppiä :hug:

Ja tarpeeksi hiilarinen.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 07:48:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Ripsu kirjoitti:
Mulle tulee paha olo lukea Mirkan kommentteja, joissa mainitaan 'lyyli' ja 'pullataikina'. Jotenkin niin ala-arvoista.. :roll:

Sille on seitsemän vuoden historia.

Vaikka olisi kuinka pitkä historia, kommenttisi oli asiaton. Voit olla eri mieltä hänen teorioistaan, mutta henkilökohtaisuuksiin meneminen ei minusta ole missään tilanteessa perusteltua.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 08:07:56 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Olihan se miulaki alussa opettelemista syömisrytmeihin ja kuunnella kroppaa, mitä se haluaa kertoa... ja joo, alussa tuntu, et tätäkö tää nyt on, et koko ajan syödää... vaan ei, se oli sitä opettelemista siihen, mikä sopii itelle...
Muutaman kerran kun söi ähkyy, ni oppi huomaamaa, ettei enää mahukaa nii paljo mahaa eikä tartte syödä enempää...

ViestiLähetetty: 2010-05-24 08:50:41 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Paha vain, että pelkään kyseisestä lähestymistavasta olevan enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Jalustalle nostaisin nimimerkin Pappa, jonka viestit löytyynee yhä. Hän tunsi metaboliset kysymykset paremmin kuin kukaan, ja hänellä on kokemus aivan kuoleman rajoille menneen paino-ongelman selättämisestä. Hän siis onnistui sekä laihtumaan että tervehtymään. Joskus tuntuu, että nykyään mikä tahansa hörhö menee läpi, kun sen kirjoittaa englanniksi. Kultajyvää ei tunnisteta, jos se on suomeksi kirjoitettu. Kukaan profeetta omalla maallaan, no, hän onkin poistunut muualle.

meow kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Ripsu kirjoitti:
Mulle tulee paha olo lukea Mirkan kommentteja, joissa mainitaan 'lyyli' ja 'pullataikina'. Jotenkin niin ala-arvoista.. :roll:

Sille on seitsemän vuoden historia.

Vaikka olisi kuinka pitkä historia, kommenttisi oli asiaton. Voit olla eri mieltä hänen teorioistaan, mutta henkilökohtaisuuksiin meneminen ei minusta ole missään tilanteessa perusteltua.

Se ei ollut henkilökohtaisuuksiin menoa vaan kysymys. Kuvittelisin sen käyneen mielessä joka ikisellä ketjua seuranneella. Kaikki oli kunnossa painoa myöten niin kauan kuin karppasi, kunnes päätti uskoa karppaamisen vaarallisuuteen ja siirtyi hiilarimaahan.

Toisekseen, täysin asiatonta kommentointia ja virheellisiä syytöksiä olen itse saanut niskaani kyseisestä suunnasta seitsemän vuotta. NIIHIN jostakin syystä ei kukaan ole puuttunut.

Onko niin, että kun karppaamalla on terve ja normaalipainoinen, saa luvan sietää mitä tahansa? :evil:

Poistun ketjusta ja pyydän anteeksi että kehtasin kommentoida väärän kokoisena. Otsikko johdatti minut harhaisesti kuvittelemaan että kysyttiin nimenomaan onnistuneiden kokemuksia.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-24 10:41:17 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi

Mirka kirjoitti:
Se ei ollut henkilökohtaisuuksiin menoa vaan kysymys. Kuvittelisin sen käyneen mielessä joka ikisellä ketjua seuranneella. Kaikki oli kunnossa painoa myöten niin kauan kuin karppasi, kunnes päätti uskoa karppaamisen vaarallisuuteen ja siirtyi hiilarimaahan.

Toisekseen, täysin asiatonta kommentointia ja virheellisiä syytöksiä olen itse saanut niskaani kyseisestä suunnasta seitsemän vuotta. NIIHIN jostakin syystä ei kukaan ole puuttunut.

Onko niin, että kun karppaamalla on terve ja normaalipainoinen, saa luvan sietää mitä tahansa? :evil:

Poistun ketjusta ja pyydän anteeksi että kehtasin kommentoida väärän kokoisena. Otsikko johdatti minut harhaisesti kuvittelemaan että kysyttiin nimenomaan onnistuneiden kokemuksia.

Saman kysymyksen voi esittää sekä loukkaavasti, että miettimistä tukevasti. Kuten itse mainitsit, olet kokenut omakohtaisesti seitsemän vuotta loukkauksia ja virheellisiä syytöksiä, mutta miksi jatkat sitä syyttömään ihmiseen? Laitat vahingon kiertämään? Omasta kokemuksestasi sun pitäisi tuntea/tietää kuinka pahalta ne tuntuu. Ei ole ketjun aloittajan vika, jos suhun koskeviin loukkauksiin ei ole kukaan puuttunut.

Ei mitä tahansa ei tarvitse sietää vaikka on normaalipainoinen, mutta antaako se sulle oikeuden käsitellä ylipainosia ku alemmanluokan kansalaisia ja alistaa heidät sietämään loukkaavia kommentteja tms paskaa?

Kokemuksia onnistumisesta tässä aloittaja varmasti kaipasi, mutta ei loukkaavaan sävyyn esitettyjä kysymyksiä, vaan vinkkejä ja konkreettisia neuvoja arkielämäään.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 10:52:34 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Misukisu ei ole tässä ulkopuolinen, vaan nimenomaan ollut kimpussani syyttämässä milloin mistäkin. Hän aloitti karppaamisen minun kokemuksistani luettuaan, ja onnistui ilmeisen loistavasti painotavoitteissaan. Sitten hän muutti näkemyksensä, luopui karppaamisesta, lihoi ja sairasti, ja syyttää sitten minua rivien välissä terveysongelmistaan.

Lisäksi hän syyttää minua vähän väliä ties mistä laittaen suuhuni semmoista mitä en ole koskaan sanonut enkä hänelle suunnannut. Vastaavia vaikeuksia minulla ei ole koko palstahistoriani aikana ollut muiden kuin hänen ja joskus elsin kanssa.

Mutta pointti tässä ei ole minun ja Misun kiistat vaan se, että vakavasti olen huolissani siitä että ihmiset lähtevät Schwartzbeinille. Minun on mahdoton niellä väitettä, että normaalipainoisen ihmisen pitäisi lihoa laihtuakseen tai parantuakseen. Ja minun on mahdoton niellä väitettä, että ketoosi olisi vahingollinen. Ja minun on mahdoton niellä väitettä, että ihmiskeho tarvitsisi yli 100 g hiilihydraattia. Pidän yksinkertaisesti rahastavana huijarina, joka on tehnyt fiinin kuuloista teoriaa lihottavasta ruokavaliostaan.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 11:05:02 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Mirka
Tämä ketju ei ole sinun eikä myöskään misukisun.
Tämä ketju ei ole myöskään mikään kiistelyketju Schwartzbeinille.

Tämä ketju käsitteli yhden vakavasti ylipainoisen ihmettelyä miksei hänellä karppaus toimi kun kaikilla muilla tuntuu toimivan.

Mä olen lukenut ketjua alusta asti, moneen kertaan. Enkä ole kyllä tajunnut kaikista sun kommenteista et ne onkin suunnattu joillekuille muille kuin aloittajalle.
Jos siis luet ketjua etkä ole tietoinen tämmöisistä konkareitten kismoista...
Niin aika hemmetin alatyylistä ja loukkaavaa tekstiä olet suoltanut!
Ja SE kohdistuu nimenomaisesti meihin kaikkiin LIHAVIIN!

Onko siis ihme et palkokasvit lentää neniin jo aika useassa osoitteessa?

PS. Minä olen tässä yrittänyt aloittajaa ohjeistaa nimenomaan alakarppiin RUNSAALLA rasvalla elikkä ihan peruskamaa eikä mitään Sbzcxbsdwassia vai mitä se nyt olikaan :wink:
siis olettaen et aloittaja on terve, muttei ole vielä kokeillut karppausta ihan kunnolla vaan hiukka vinoon. Konetta ei tartte korjata jos se ei oo rikki.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 11:07:17 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Viestini oli kohdistettu NIMENOMAAN aloittajalle, ei kenellekään toiselle. Ketjussa aloittajalle suositeltiin Misukisun hellimää Schwarzbeiniä, jonka tiedän lihottavan. Halusin varoittaa. Uskoni ja kokemukseni mukaan on valittava joko vähärasvainen tai vähähiilarinen. S ei ole kumpaakaan, vaan pahin mahdollinen siltä väliltä.

Mutta kun arvon obeesit olette sitä mieltä, että normaalipainoisen on pidettävä turpansa kiinni, niin suosittelen edelleenkin lukemaan nimimerkki Pappaa. Häneltä on 11 000 viestiä, eikä niillä ole taatusti lihonut kukaan, saati sairastunut.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 11:20:49 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi

miirumaikki kirjoitti:
Mirka
Tämä ketju ei ole sinun eikä myöskään misukisun.
Tämä ketju ei ole myöskään mikään kiistelyketju Schwartzbeinille.

Tämä ketju käsitteli yhden vakavasti ylipainoisen ihmettelyä miksei hänellä karppaus toimi kun kaikilla muilla tuntuu toimivan.

Mä olen lukenut ketjua alusta asti, moneen kertaan. Enkä ole kyllä tajunnut kaikista sun kommenteista et ne onkin suunnattu joillekuille muille kuin aloittajalle.
Jos siis luet ketjua etkä ole tietoinen tämmöisistä konkareitten kismoista...
Niin aika hemmetin alatyylistä ja loukkaavaa tekstiä olet suoltanut!
Ja SE kohdistuu nimenomaisesti meihin kaikkiin LIHAVIIN!

Onko siis ihme et palkokasvit lentää neniin jo aika useassa osoitteessa?

Aamen! Mä en nimittäin ole lainkaan tietoinen aiemmin tapahtuneista kismoista jäsenten välillä, joten mä oletin KAIKKIEN kommenttien kohdistuneen aloittajaan. Ilmeisesti mun luku tai ymmärrysvirhe?

Mirkka; Kuka sua käski hiljentymään? Obeesit vastoin sun käsitystä kykenee kyllä kuuntelemaan myös normipainoisten ohjeita, kunhan ne ei ole loukkaavaan sävyyn esitettyjä.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 11:23:27 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Sano Mirka ihan läski vaan, ei tarvi vittuilla. 8)

Lääkäreillä on oikeis tuohon sanaa, ei mielestäni muilla.
.
.
.
Ja ketjun aloittajalle, rekisteröidy jollet sitä vielä ole tehnyt ja vonkaleiden kautta pallokaloihin, saat siellä tarvitsemaasi vertaistukea.
Täällä yleisellä puolella ei meille LÄSKEILLE ei oikein ole tukea herunut.
Täällä enimmäkseen 2 konkari-karppia puukottavat toisiaan selkään,
ei jaksa niitä juttuja lukea, vaikka ovatkin varmasti "täyttä asiaa". :roll:

Kuittaus.

Muokkaus; vastaus alkuperäiseen kysymykseen.

Melkein 30kiloa sulatettu ja toinen samanlainen odottaa. Miten tein sen?
Lisäsin rasvaa koneistoon tuplaten, ensin 100g ja sitten 200g.
Sillä se läski lähtee, läskillä. Hiiret on ollut koko ajan alle 40g, mitä nyt repsuja tullut välillä.
Prodea menee 60-100g.

Ja se tuki on äärimmäisen tärkeä.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 11:28:53 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lainaa:
Kokemuksia onnistumisesta tässä aloittaja varmasti kaipasi, mutta ei loukkaavaan sävyyn esitettyjä kysymyksiä, vaan vinkkejä ja konkreettisia neuvoja arkielämäään.

Niitähän minä nimenomaan jakelin, missä loukkasin aloittajaa? Keskustelu oli rakentavaa siihen asti kunnes ilmoitettiin että normaalipainoisena en tunne obeesien metaboliaa, että aloittajan pitäisi päin vastoin lisätä syömistä entisestään ja hyväksyä painonnousu osana "tervehtymistä".

Valitettavasti en voi katsoa tämmöistä sivusta.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 11:37:18 
Poissa
Käsityökarppi
Käsityökarppi

Mirka kirjoitti:
Niitähän minä nimenomaan jakelin, missä loukkasin aloittajaa? Keskustelu oli rakentavaa siihen asti kunnes ilmoitettiin että normaalipainoisena en tunne obeesien metaboliaa, että aloittajan pitäisi päin vastoin lisätä syömistä entisestään ja hyväksyä painonnousu osana "tervehtymistä".

Valitettavasti en voi katsoa tämmöistä sivusta.

Jos sun mielestä ei ole loukkaavaa käyttää sanoja "pullataikina" ja "lyyli" negatiivisessa merkityksessä ihmiskehosta, niin mikä sitten? Sä just muutama kirjotus sitten kerroit, että olet joutunut seittemän vuoden kokemuksella kuunteleen paskaa niskaan samassa suhteessa. Missä kohtaa unohdit niiden loukkausten tuntuvan myös läskin mielessä pahalle?

Ilmeisesti sulle on outo käsitys se, että läskikin voi olla pahasti aliravittu, jolloi metaboliaa tarvii korjata, jotta elimistö kykenee laihtumaan. Aliravitsemus korjataan monipuolisella ja runsaammalla ruokavaliolla. Kyllä, siinä voi hetkellisesti paino nousta, mutta kun asetetaan vaakakuppiin terveys, niin kumman valikoit? Läskinä kitukalorit ja turhautumat siitä, ettei paino laske, tai painon hetkellinen nousu elimistön puutteiden korjauksen ja sen jälkeen laihtumisen. Ei täällä lihavissa kukaan ole ketään lihottamassa entisestään ihan huvikseen.

ViestiLähetetty: 2010-05-24 11:38:20 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Mirka kirjoitti:
että aloittajan pitäisi päin vastoin lisätä syömistä entisestään ja hyväksyä painonnousu osana "tervehtymistä".

Aloittaja itse kertoi että hänen laskennallinen peruskulutuksensa on 2300kcal...
Kuitenkin hän syö VAIN 1800-2000kcal
Ja sinusta on väärin että neuvomme syömään LISÄÄ!?!

Siis oletko oikeasti sitämieltä että karppaus on nimenomaan kitukuuri?
Jos sun (hatusta vetäen) peruskulutus on 1300kcal niin neuvoisitko itseäsi syömään 800kcal ja VÄHENTÄMÄÄN siitä?

Sitä minä ainakin sun neuvoissa ihmettelin ja myöhemmin hermostuin kun nimenomaan annoit ymmärtää et aloittaja syö liikaa.
Vika tuskin on siinä!!!
Ja kun aloittajalla on tämän kitukuurinsa surauksena luonnollisesti näläntunteita niin neuvot käyttämään itsekuria etkä kuuntelemaan sitä nälkää.
:smt120

ViestiLähetetty: 2010-05-24 11:44:48 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ymmärsin aloittajan pyytäneen onnistumiskokemuksia, en epäonnistumis-. Lyylillä viittasin Misukisuun, jota edellä oli esitetty auktoriteetiksi aloittajalle. Minusta nimitys ei ole kovinkaan loukkaava. Historian tuntien minusta kuitenkin neuvo oli huono. Jos aloittaja haluaa laihtua, miksi neuvoa ruokavaliolle jolla Misukisu itse lihoi ja sairasti vuosikaudet!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00