karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-09 06:20:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-12-28 13:16:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vieraalle haluan minäkin kertoa, kuinka onnellinen olen kun löysin elämäntavan tästä karppiruoasta! Elämä hymyilee, ja saa syödä maukasta monipuolista ruokaa. Eipä ole vatsavaivoista, närästyksestä eikä ilmavaivoista tietoakaan! Kiva kuulla, että sinäkin nautit omasta tyylistäsi!
Mielestäni tärkeintä on, että itse löytää itselleen juuri oikean tavan syödä ja elää, ja uskoo siihen.

ViestiLähetetty: 2010-12-28 13:38:23 
Vieras kirjoitti:
els kirjoitti:
Niinpä. Ihminen tulee autuaaksi uskollaan, joten miksi turhaan etsiä tietoa.
Ja se usko voi kestää jopa siihen viimeiseen hengenpihaukseen asti.

Mutta mielenkiintoisesti ensin itse vaadit tietoja, ja sitten totesit, ettet viitsikään... :wink:

??
En mä mitään vaatinut, en missään kommentissa. Itsehän totesin, että tietoa on.
Jatka sinä siinä uskossa, että luonnolliset rasvat ovat läpeensä hyvviä, minä jatkan uskoen, että niissä on haittansakin. En tiedä miten kumman tahansa usko estää uuden tiedon omaksumisen? Itse en ainakaan tunnusta, että omani estäisi. Mutta minä en väitäkään löytäneeni totuutta, toisin kuin sinä.

Elähän sie käy väittelemään karppaajien kanssa, toiseksi jäät kuitenkin. Sellaista tutkimusta luonnonrasvojen haitoista et pöytään pysty lyömään mikä ei olisi väärin tehty/tulkittu tms. sikäli kun se poikkeaa siitä käsityksestä mikä tällä palstalla joillakin nimimerkeillä on.

toinen vieras

ViestiLähetetty: 2010-12-28 13:50:29 
Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
els kirjoitti:
Niinpä. Ihminen tulee autuaaksi uskollaan, joten miksi turhaan etsiä tietoa.
Ja se usko voi kestää jopa siihen viimeiseen hengenpihaukseen asti.

Mutta mielenkiintoisesti ensin itse vaadit tietoja, ja sitten totesit, ettet viitsikään... :wink:

??
En mä mitään vaatinut, en missään kommentissa. Itsehän totesin, että tietoa on.
Jatka sinä siinä uskossa, että luonnolliset rasvat ovat läpeensä hyvviä, minä jatkan uskoen, että niissä on haittansakin. En tiedä miten kumman tahansa usko estää uuden tiedon omaksumisen? Itse en ainakaan tunnusta, että omani estäisi. Mutta minä en väitäkään löytäneeni totuutta, toisin kuin sinä.

Elähän sie käy väittelemään karppaajien kanssa, toiseksi jäät kuitenkin. Sellaista tutkimusta luonnonrasvojen haitoista et pöytään pysty lyömään mikä ei olisi väärin tehty/tulkittu tms. sikäli kun se poikkeaa siitä käsityksestä mikä tällä palstalla joillakin nimimerkeillä on.

toinen vieras

Lipsahti :) Karkasi käsistä niin sanotusti. Kiitos huolenpidosta kuitenkin.

ViestiLähetetty: 2010-12-28 14:29:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

UGG kirjoitti:
Mielestäni tärkeintä on, että itse löytää itselleen juuri oikean tavan syödä ja elää, ja uskoo siihen.

Just näin!

Kampanjasivuni

Karpiksi hitaasti ei harppaamalla!

ViestiLähetetty: 2010-12-28 14:52:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Laitosruoasta tulikin mieleeni juttu tämän päivän Salon Seudun sanomissa:
vanhusten ruokiin aletaan lisätä rutkasti voita ja kermaa =D>

ViestiLähetetty: 2010-12-28 17:31:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

*Mariza* kirjoitti:
Laitosruoasta tulikin mieleeni juttu tämän päivän Salon Seudun sanomissa:
vanhusten ruokiin aletaan lisätä rutkasti voita ja kermaa =D>

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Kampanjasivuni

Karpiksi hitaasti ei harppaamalla!

ViestiLähetetty: 2010-12-28 17:45:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Söin äsken melkein paljasta voita. Noukin sitä klöntistä manteleilla. Olosuhteiden pakosta jouduin aiemmin päivällä syömään vähän melko vähärasvaista ruokaa, pottumuusia ja lihakastiketta. Niin ei meinannut millään lähteä nälkä. Noilla lähti.

ViestiLähetetty: 2010-12-28 18:07:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pohdin tuossa puolenpäivän aikoihin että kumpiko orgastinen kokemus olisi tälle päivälle sopiva, syönkö munaa voilla vai lähenkö hihtamaan. No, muna ja voi voittivat ja onneksi niin. Ei ole pahempaa nälkää tuntunut, vatsa on ollut tyytyväinen ja minä myös.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2010-12-28 18:28:29 
piparimuru kirjoitti:
Niin ei meinannut millään lähteä nälkä. Noilla lähti.

Se on paha, jos nälän on lähdettävä, koska silloin syö aina liikaa riippumatta siitä, syökö rasvaa vai muuta. Nykyihmisiltä on hämärtynyt käsitys nälästä. Se johtuu yksinkertaisesti fyysisen työn puutteesta. Kun rehkii fyysisesti, annokset ovat valtavia, mutta väliaikoina ei nälätä. Kun tekee henkistä työtä, on nälkä lähes koko ajan.

Onkohan työn laadun yhteyttä nälkään tutkittu?

ViestiLähetetty: 2010-12-28 18:56:02 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
piparimuru kirjoitti:

Se on paha, jos nälän on lähdettävä, koska silloin syö aina liikaa riippumatta siitä, syökö rasvaa vai muuta. Nykyihmisiltä on hämärtynyt käsitys nälästä. Se johtuu yksinkertaisesti fyysisen työn puutteesta. Kun rehkii fyysisesti, annokset ovat valtavia, mutta väliaikoina ei nälätä. Kun tekee henkistä työtä, on nälkä lähes koko ajan.

Tarkoittaa varmaan työn fyysistä rasittavuutta, lihastyön määrää ja silleen?

ViestiLähetetty: 2010-12-28 19:30:07 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Vieras kirjoitti:
piparimuru kirjoitti:

Karpilla ei ole koko ajan nälkä vaikka tekisi henkistä työtä. Puhu vain itsesi puolesta tässä asiassa äläkä yleistä. Karppatessa saa kyllä syödä niin että nälkä lähtee ja silti laihtuu eli ei syö liikaa. On hyvä juttu ettei tartte olla nälissään. Auttaa kummasti nälänhallintaan.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2010-12-28 19:47:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Kun tekee henkistä työtä, on nälkä lähes koko ajan.

Ihan sama mitä työtä tekee. Siinä "henkistä työtä" tehdessä ehkä tulee "pikkunälkäänsä" naposteltua, mitä ei välttämättä voi fyysisessä työssä tehdä. Se taas lisää nälkää (varsinkin jos ne on jotain paussi-keksejä yms.), jos ei ole kunnolla rasvaa. Ja taas tarvitaan välipalaa. Siitä olen samaa mieltä, että oikea nälkäsignaali on hämärtynyt. "Täysi vatsa" on mukamas kylläisyyttä ja jos ei ole "vatsa täynnä", se on muka nälkää.

ViestiLähetetty: 2010-12-28 22:29:35 
Elka kirjoitti:
Siitä olen samaa mieltä, että oikea nälkäsignaali on hämärtynyt. "Täysi vatsa" on mukamas kylläisyyttä ja jos ei ole "vatsa täynnä", se on muka nälkää.

Näin juuri. Entisestä on käyttämättä vielä vaikka kuinka, kun uutta jo työnnetään sisään, jotta kylläisyyden tunne syntyisi.

Kun tekee fyysistä työtä, ei näennäisnälkää synny. Mutta auta armias, jos tekee henkistä työtä, niin tuntuu, että nälkä vaivaa koko ajan.

ViestiLähetetty: 2010-12-29 00:41:09 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Elka kirjoitti:
äysi vatsa" on mukamas kylläisyyttä ja jos ei ole "vatsa täynnä", se on muka nälkää.
Ja sitten ollaan ähkyssä, mikä on syystäkin epämiellyttävä tunne, ei ihmiskroppaa ole tarkoitettu venyttämään joka ateriakerralla vatsalaukkuaan keuhkojen puolelle.

ViestiLähetetty: 2010-12-29 00:49:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt kyllä väitän vastaan: Jos teen mielekästä älyllistä- tai luovaa työtä, ei minulla ole mitään tarvetta naposteluun! Aika rientää kuin siivillä ja unohdan usein syödä ja ylipäätään myös liikkua!!!

ViestiLähetetty: 2010-12-29 01:00:38 
suopursu kirjoitti:
Nyt kyllä väitän vastaan: Jos teen mielekästä älyllistä- tai luovaa työtä, ei minulla ole mitään tarvetta naposteluun! Aika rientää kuin siivillä ja unohdan usein syödä ja ylipäätään myös liikkua!!!

Myönnyn tähän. Tämä on toinen tapaus. Ja tämä huomio todistaneekin sen, että syömisestä no tullut huvia ja ajanvietettä. Jos vain vatsaan suinkin mahtuu, niin tavaraa sisään.

3SEUBW4

ViestiLähetetty: 2010-12-29 01:05:43 
Poissa
apina
apina

Vieras kirjoitti:
suopursu kirjoitti:

Myönnyn tähän. Tämä on toinen tapaus. Ja tämä huomio todistaneekin sen, että syömisestä no tullut huvia ja ajanvietettä. Jos vain vatsaan suinkin mahtuu, niin tavaraa sisään.

3SEUBW4

Älä ole idiootti, ethän? Vieras, oot niin hyvän makuinen...

ViestiLähetetty: 2010-12-29 10:42:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
piparimuru kirjoitti:

:lol: :lol: :lol:

Tää menee jo hulppeaksi. MIKSI sitä pitäisi olla koko ajan nälän tunne? Ei karppaus ole sitä, että vedetään kupu äärirajoilleen ruokaa. Vaan sitä, että pidetään nälkä ("nälän tunne") kurissa (okei poissa) pitämällä verensokerit tasaisena ja ottamalla sisuksiin oikeat ravinteet millä voi hyvin. Kyllä miulle vaan sopii tää, että kolme kertaa päivässä syö hyvin (EI LIIKAA), nälän tunne pysyy poissa, on virkeä mieli ja hyvä olo. Teki sitä sitten henkistä tai ruumiillista hommaa siinä välissä.

Ja eilenkin, kun lounaalla oli "pakko" syödä sitä virallisterveellistä pottumuusi-lihakastike-salaattia, en viittiny sitä pottumuusia syödä kovin paljoa. (Enkä ottaa tuplamääriä muutakaan, kun oli muitakin syöjiä joille piti riittää.) Niin kotona sitten se kiusallinen nälän tunne rauhoittui kourallisella voimanteleita. Se siitä, ja hommat jatkui.

Nykyihmisillä ON hämärtynyt käsitys nälästä, siinä oot oikeessa. Mutta kun ei ole enää pula-aika, eikä tarvii kärvistellä tekemällä paljon työtä huonolla ravinnolla. Ei se ole miusta mikään ihailtava tila eikä mikään "normaalikäsitys".

P.S. Mikäs sen mukavampaa kuin että tässä samalla ylimääräinen rasvavarasto (jonka sain huonoilla ruokailutavoilla ja laiskuudella, tunnustan sen ihan täysin) pikku hiljaa hupenee...

ViestiLähetetty: 2010-12-29 11:17:55 
Mie yritän suositella ongelma-asiakkailleni, sellasille ikinälkä-mielihalusyöpöille, sokerihampaille muun muassa, sellasta tiukennettua hiilaritietoisuutta, suorastaan karppaamista. Joku lähtee, valtaosa ei.
Mutta hiilareiden väähentäminen ja järkeistäminen sekä rasvan välttämisen lopettaminen toimii useimmilla.
Sit on niitä jotka ei vaan ei halua vähentää leipiään ja peruniaan, sit on pakko jatkaa ylimääräsen rasvan välttelyä, kun muuten mennään ojasta allikkoon ja kovvoo. Paitsi että silti tai juuri siksi moni ajautuu napostelun tielle, viimestään illalla. Ja ei, pelkästään rasvan lisääminen toivoen, että muu syöminen vähenisi samalla ei toimi tässä. Ei yleensä.

Jaha, mikähän mun asia oli... Ainii,ihmiset tykkää päättää ite. Eiku, ei se ollut sekään. Äh. Ei mitään.

ViestiLähetetty: 2010-12-29 11:21:34 
Poissa
apina
apina

Mun käsitys tämän karppauksen olemuksesta ja tarkoituksesta on, etsitään parasta mahdollista ruokavaliota, hiilareilla tai ilman, ja ei olla vedätettävissä?
Vaikka mä nyt vedän kaljaa, imuroin, en herneitä, pilkku....moi vaan :lol: :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00