karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-16 23:10:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-19 22:17:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä tarkoittaa ääriVHH?

ViestiLähetetty: 2011-02-19 23:17:38 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Lainaan nyt itseäni:
Lainaa:
Jos ihminen jaksaa tarpeeksi pitkään syödä suositusten mukaan pelkkää kasvirasvaa, hän lakkaa ehkä joskus tuottamasta kovapahaeläinrasvaa ja muuttuu rypsiksi tai muuksi vihannekseksi. KTL tutkii asiaa.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2011-02-20 00:03:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kasvivoimaa, Biolan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-02-20 00:13:16 
Poissa
voipallo
voipallo

Mä olen paha biolankarppi. Entinen sikavoikarppi.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-02-20 17:33:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

onx kellää sillee et karpatessa(siis sellasella vitun äärikarppauksella) meinas VITTU KUOLLA, ni sit OLI PAKKO lopettaa eläinrasva ja punane liha?! ykski arvo oli jotai 5!

http://www.hok-elannonhautauspalvelu.fi/arkut.html

ViestiLähetetty: 2011-02-20 18:47:32 
Poissa
apina
apina

:lol: Mä KUOLEN!!!!!!!!!!!!! (naurusaarella kieriskelevä hymiö tähän!)

ViestiLähetetty: 2011-02-20 19:56:50 
Poissa
voipallo
voipallo

kekexxx kirjoitti:
onx kellää sillee et karpatessa(siis sellasella vitun äärikarppauksella) meinas VITTU KUOLLA, ni sit OLI PAKKO lopettaa eläinrasva ja punane liha?! ykski arvo oli jotai 5!

SIIS TOD, mulla on ollu just noi kaikki ja lisää, henki rupes haiseen tosi ällöltä ja oli koko ajan vaan mahamahamaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä sanoin niiku terkkarilla tost mahast ja hengest ja se sano, et vittu, mitä vittuu, haluutsä kuolla? Ja mä vittu et en tod. Mä elän niiku 110% siis täysillä. On niiku tärkeempii juttui kuin joku karpparina olo,

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-03-07 20:15:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

äärikarpparit :smt043 :smt043 :smt043

ViestiLähetetty: 2011-03-09 17:31:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehkä kirjoitti:
Oikeaan suuntaan te karpparit olette menossa, eli kyselette ja tiedonhankintaan. Toivottavasti, ette ota tätä karppariutta jonakin ideologiana, koska ei ole mitään täydellistä tietoa, koska meillä ei ole kaikkea tietoa, tieto tulee vasta, kun osaamme ajatella, että jokin on mahdollista. Uskaltakaa epäröidä myös muitakin asioita. Minulla sattuu olemaan samantapainen ruokavalio kuin karppareilla, voi sanoa että "vahingossa".

Miettikää, että onko Suomessa oleva kulttuuri, uskonnot, valtio, aktivismiliikkeet sittenkään todellisuudessa vai ainoastaan abstraktissa maailmassa, jossa siis tämä perinteinen ruokalautasmalli on, että kaikille sopii juuri samanlainen ruoka, kaikki muu on "ruokaideologioita", niinkuin tänään kuulin radiossa karppareita kutsuttavan.

Jos joku radiossa kutsuu karppausta ideologiaksi/ ruokaideologiaksi, voiko siitä syyttää karppaajaa itseään?
Väittääkö joku, että kaikkien olisi karpattava?
Väittääkö joku, että karppari ei ole koskaan epäillyt/ kyseenalaistanut???
Siis ymmärränkö oikein jos tulkitsen, että vain VT sopii kaikille?
Edustaako karppaus jotakin aktivismiliikettä?
Suunta ilmeisesti on oikea kysellessäni...
Ehkäpä Ehkä vielä voisi vastailla

ViestiLähetetty: 2011-03-15 13:45:00 
elliskä kirjoitti:
Jos joku radiossa kutsuu karppausta ideologiaksi/ ruokaideologiaksi, voiko siitä syyttää karppaajaa itseään?

En ole ehkä, mutta vastailen.

Mistä ovat peräisin sellaiset mielikuvat, että moni karppaaja suhtautuisi ruokavalioonsa ideologian, uskonnon lailla? Mistä juontuu mielikuva, että osa karppajista tyrkyttää ruokavaliotaan kaikille, ainoana oikeana? Siis mistä moinen mielikuva johtuu? Näistä muista ihmisistä? Olette kaikesta päätellen kuulleet tällaista kommenttia ennenkin.
Miksi osa karppaajista kuulostaa siltä, että hänen epäilyt ja kyseenalaistamiset koskisivat vain omien käsityksiensä vastaisia väitteitä, ihan kuin itseään ja omaa ruokavaliotaan ei kritisoisi lainkaan? Voi olla, että yhdestä suuresta väärinkäsityksestä on kyse, muut eivät ymmärrä karppaajia.
Vaiko lieniskö jollakulla karpparillakin ihan itsetutkimisen paikka.

Ja joo, kyllä muutkin osaavat kritisoida ku karppaajat, jos tästä on kommenttia tulossa.

ViestiLähetetty: 2011-03-15 14:52:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tuo johtunee siitä, että toisinajattelijoita on aina tavattu kutsua kerettiläisiksi ja kiihkoilijoiksi.

Kerettiläinen on vääräuskoinen, ja paino on kuin onkin sanalla usko.
Kiikoilijan maineen puolestaan saa poikkeamalla valtavirrasta, paitsi jos tekee sen salaa.

Epäreilua tietty joutua kulkemaan Galileo Galilein merkkaamaa tietä, mutta minkäs teet?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-03-15 14:58:10 
Poissa
voipallo
voipallo

els kirjoitti:
Epäreilua tietty joutua kulkemaan Galileo Galilein merkkaamaa tietä, mutta minkäs teet?

Mä olen kuullut tosta Galileosta, että se oli vain yksi paikallisesta jengistä joka kelasi samoja juttuja kuin se. Jos silloin olisi ollut internet ja keskustelupalstoja, olisi Galilei voinut naputella skarppaus.info:n foorumille nimimerkillä: Epäileväinen :D

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-03-15 15:12:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Äh, ei se olis tämmöisiin näpytellyt koskaan :smt026

Niin kauan kun se olis ollut töissä, se olis lälhetellyt juttujaan Natureen tai JAMAan
Ja sitkun se olis potkittu virasta pois, se olisi siirtynyt hiljaisena miehenä muualle, kehittämään pitsinnypläintä.

... ja sit joku patentoi sen kehittämän nypläimen aurinkokeräimeksi 500 vuoden kaverin kuoleman jälkeen.
Ja sillä tehdään rahaa kuin roskaa, kunnes meteriootti tulee ja iskee maapallon kuopalle.

ViestiLähetetty: 2011-03-15 15:16:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jussi kirjoitti:
kekexxx kirjoitti:

SIIS TOD, mulla on ollu just noi kaikki ja lisää, henki rupes haiseen tosi ällöltä ja oli koko ajan vaan mahamahamaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä sanoin niiku terkkarilla tost mahast ja hengest ja se sano, et vittu, mitä vittuu, haluutsä kuolla? Ja mä vittu et en tod. Mä elän niiku 110% siis täysillä. On niiku tärkeempii juttui kuin joku karpparina olo,

:smt044

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2011-03-15 21:01:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
elliskä kirjoitti:

En ole ehkä, mutta vastailen.

Mistä ovat peräisin sellaiset mielikuvat, että moni karppaaja suhtautuisi ruokavalioonsa ideologian, uskonnon lailla? Mistä juontuu mielikuva, että osa karppajista tyrkyttää ruokavaliotaan kaikille, ainoana oikeana? Siis mistä moinen mielikuva johtuu? Näistä muista ihmisistä? Olette kaikesta päätellen kuulleet tällaista kommenttia ennenkin.
Miksi osa karppaajista kuulostaa siltä, että hänen epäilyt ja kyseenalaistamiset koskisivat vain omien käsityksiensä vastaisia väitteitä, ihan kuin itseään ja omaa ruokavaliotaan ei kritisoisi lainkaan? Voi olla, että yhdestä suuresta väärinkäsityksestä on kyse, muut eivät ymmärrä karppaajia.
Vaiko lieniskö jollakulla karpparillakin ihan itsetutkimisen paikka.

Ja joo, kyllä muutkin osaavat kritisoida ku karppaajat, jos tästä on kommenttia tulossa.

Tosi paljon löytyy 'hui kauheeta...et siis syö hiilareita...miten sä pysyt hengissä...sä jäät jotain tärkeää ravintoainetta vaille...' -asennetta kanssaihmisissä, kun kertoo olevansa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Siinä vaiheessa olen yleensä ajatellut, että enpä kerro tällä kertaa(tai tälle henkilölle) enempää, jos asenne on todella noin kauhistunut. Mitäpä sitä kenenkään mielenrauhaa järkyttämään; parempi, kun itsekukin löytää oikean tapansa syödä. Minulle ei kuulu jonkin hiilarisafkat, mutta kun jollekulle näkyy kuuluvan minun vähemmät hiilarini???

Noista em. lauseista voi päätellä, että kovin höylisti en tuputa omaa karppaustani. Tietty, jos joku kysyy (on asiallisesti kiinnostunut) tai haluaa muuten keskustella aiheesta, olen valmis kertomaan omat subjektiiviset kokemukseni.

Tuo yleistys karppaajista ideologian/ ruokaideologian/ aktivistmiliikkeen kannattajana/ ryhmänä on mielenkiintoinen. Hiukan asioita luettuani ja kuultuani olen tullut johtopäätökseen, että ainoastaan hiilareiden vähentäminen on karppaajilla se yhteinen tekijä; kaikki muu on muuttuvaa. Vai miten tulkitsette toiset 'karpparit'?
Käsittämätöntä on, kuinka hiilarin vähentäminen saa kansan niin takajaloilleen....

ViestiLähetetty: 2011-03-15 21:28:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

No ei varmaan yksin hiilareiden vähentäminen, vaan se että ihmiset uskaltaa sanoa että ne voi paremmin ja (ainakin minä) ovat terveempiä kuin ennen ja jos vielä ovat laihtuneetkin. Eihän se ole oikein. Eihän se ole edes hienoa.

ViestiLähetetty: 2011-03-15 22:24:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

...niin tää on siis epäreilu tapa laihtua... 8) 8) ja vielä mokomat 'karpparit' nauttii siitä...ei mene tasan taaskaan :wink: :wink: :wink:

ViestiLähetetty: 2011-03-18 08:19:21 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Joo, ku pitäs olla vaan se ikuinen jojottelija ja valitella, ku paino nousee vaa, ni sit ois kaikki tyytyväisiä ja huokailis vaa vieres, joo, sama ongelma...
Pah... #-o

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00