karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-01 07:46:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-03-03 23:42:25 
Poissa
sintti
sintti

Itse olen lainannut karppaukseen liittyvät kirjat kirjastosta, pari englanninkielistä olen ostanut Kindleeni. Lehteä selailin kaupassa, päätin olla ostamatta, koska en nähnyt sitä rahan arvoiseksi. Ohut läpyskähän se oli, liikaa reseptejä, liian vähän asiaa. Pohdiskelin, että lehdessä tuskin on mitään olennaista, mikä puuttuisi esim. Atkinsin tai Taubesin kirjallisuudesta, johon olen itse enemmän perehtynyt.

Karppaajille tarkoitetun lehden tai klubin kehittämistä en kuitenkaan pidä minkäänlaisena ahneutena, elämmehän kuitenkin jonkinlaisessa markkinataloudessa, jossa ihmisten tarpeiden ja kiinnostuksen mukaan tarjotaan maksullisia tuotteita ja palveluita. Niinhän sen kai kuuluisikin olla? Mitä kirjoihin tulee - sillä "bisneksellä" Suomessa harva rikastuu. Ja vaikka rikastuisikin, olisiko se väärin? Tulisiko sinulle siitä paha mieli?

ViestiLähetetty: 2012-03-04 07:52:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:
Miten moni teistä karppaajista on ostanut karppausta käsitteleviä kirjoja? Entäs se uusi Karppaus-lehti? Muistanko väärin vai suunnitteliko joku blogissaan karppaajille maksullista klubia? Keinoja rahastaa on monia eikä ahneus tunne rajoja.

Totta.

Mutta jos vertaa karppausmarkkinoiden pennejä kotimaisen elintarviketeollisuuden miljooniin tai kansainvälisen elintarvike- ja lääketeollisuuden biljooniin, niin äkkiä näkee missä sitä kusetusta enimmäkseen löytyy :smt026

Ei taida karppauspennejä kertyä Suomessa vuositasolla edes yksittäisen lobbauksen vertaa.
Miel4essä käy se pikkuinen THLälle maksetun "Pandremix-tutkimustuen".
Isojen etuna on, että kuluttajien lisäksi niitä maksamme me kaikki, kollektiivisesti. Ennen (lobbeina) ja jälkeen (seurauksina)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2012-03-04 08:14:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Melkein mistä tahansa aiheesta on tehty ja tehdään kirjoja/lehtiä. Lähinnä naurettava tuo karppauksella rahastus -kortti :D

ViestiLähetetty: 2012-03-04 08:17:29 
BECHA kirjoitti:
Itse olen lainannut karppaukseen liittyvät kirjat kirjastosta, pari englanninkielistä olen ostanut Kindleeni. Lehteä selailin kaupassa, päätin olla ostamatta, koska en nähnyt sitä rahan arvoiseksi. Ohut läpyskähän se oli, liikaa reseptejä, liian vähän asiaa. Pohdiskelin, että lehdessä tuskin on mitään olennaista, mikä puuttuisi esim. Atkinsin tai Taubesin kirjallisuudesta, johon olen itse enemmän perehtynyt.

Karppaajille tarkoitetun lehden tai klubin kehittämistä en kuitenkaan pidä minkäänlaisena ahneutena, elämmehän kuitenkin jonkinlaisessa markkinataloudessa, jossa ihmisten tarpeiden ja kiinnostuksen mukaan tarjotaan maksullisia tuotteita ja palveluita. Niinhän sen kai kuuluisikin olla? Mitä kirjoihin tulee - sillä "bisneksellä" Suomessa harva rikastuu. Ja vaikka rikastuisikin, olisiko se väärin? Tulisiko sinulle siitä paha mieli?

Elämme markkinataloudessa, jossa pyritään myös luomaan ihmisille tarpeita. Juttu menee joskus niinkin päin, että luodaan ensin tuote ja aletaan sitten mainonnan avulla luomaan ihmisille tarpeita saada tuo tuote. Oliko sinulla esim. tuolle Kindlelle sellainen tarve, ettet olisi tullut toimeen ilman sitä? Vai ostitko Kindlen sen takia, että pystyt nuo englanninkieliset karppauskirjat lukemaan?

Minulle ei tule paha mieli, jos joku rikastuu karppaustuotteilla tai Kindleillä. Sinun eurojasi hän taskuunsa kerää...

ViestiLähetetty: 2012-03-04 08:23:46 
Kukkopilli kirjoitti:
Melkein mistä tahansa aiheesta on tehty ja tehdään kirjoja/lehtiä. Lähinnä naurettava tuo karppauksella rahastus -kortti :D

Melkein mistä tahansa tehdään tosiaan kirjoja ja lehtiä. Ja jos et ole sattunut huomaamaan, niin suurin osa niistä tehdään rahastusmielessä. Pakassa on siis muitakin kortteja kuin karppauskortti! Tässä ketjussa nyt vain keskustellaan nimenomaan karppauksella rahastamisesta.

ViestiLähetetty: 2012-03-04 08:42:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

ainahan sitä voi liittyä (kukkaron) keventäjiin jos siltä tuntuu .Tämän villityksen ympärillä pyörii jos jonkunlaista "laihdutus" tuotetta täysjyvälaivästä ruoansulatusjugurttiin.Pikainen vilkaisu keventäjien shoppiin ja sieltähän löytyy jos jonkunlaista jojo-laihdutuksen oppikirjaa,on verenpainemittaria on vaakaa,myydäämpä jopa leatherman työkaluja ja polkupyöriä..Ainiin mutta tästähän saa rahat takaisin jos ei homma toimi.kyllä laihdutus on hyvä busines,mutta kuka saa rahoilleen enemmän vastinetta???

ViestiLähetetty: 2012-03-04 08:48:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Tramppa kirjoitti:
Karppaus=business? Ja millähän mittarilla? :shock:

Miten moni teistä karppaajista on ostanut karppausta käsitteleviä kirjoja? Entäs se uusi Karppaus-lehti? Muistanko väärin vai suunnitteliko joku blogissaan karppaajille maksullista klubia? Keinoja rahastaa on monia eikä ahneus tunne rajoja.

Eiköhän niistä kaikissa hankkeissa ole takana ihmisiä, jotka saavat työstään liksaa. Jos joku viitsii moista tehdä, niin miksi siitä ei saisi rahallista korvausta saada. Tuskin on tarpeellista vaihdantatalouteen palailla? Jos joku haluaa maksaa vapaaehtoisesti jostain klubista, niin eikö sekin ole ihan vapaaehtoisesti maksettu?
Olethan sinäkin varmaan töissä vai oletko? Oletko ahneuden takia hommissa vai mahdollisesti jostain muusta syystä?

ViestiLähetetty: 2012-03-04 09:20:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirjallisuus kirjastosta (tasan 2 karppauskirjaa 8 vuoden aikana olen lukenut), "karppaustuotteet" kierrän kaukaa, kun tavallinen ruoka on se mitä ostan, mitään karppisleipiäkään en ole koskaan vaivautunut ostamaan. No joo luomu maksaa enemmän jos sitä tahtoo ostaa... Ja minä oon viime aikoina tahtonut, kun tuttava perusti verkkokaupan josta saa LÄHIALUEELLA TUOTETTUA luomua. Sieltäkin tilaan kasvikset ja munat lähinnä. Mutta en edelleenkään kuole jos kaikki mitä suuhuni laitan ei ole luomua. Karppauslehti tai -klubi ei kiinnosta. Kyllä, rahat männöö mutta säilyypä terveys. Humppuukia mitä humppuukia.

ViestiLähetetty: 2012-03-04 21:52:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

karppauslehden ja muutaman kirjan olen ostanut. mutta olen ostanut myös monta muuta kirjaa ja lehteä, joiden sisältö minua kiinnostaa. Mikä siinä on niin ihmeellistä?

Maksanhan minä naisena myös kaikenlaisista hieronnoista ja hemmotteluhoidoista. Miksen minä saisi maksaa siitä mitä minä haluan? Eihän nuokaan ole sen pakollisempia kuin karppikirjat.

sen sijaan karppausruuissa ei juuri tule ostettua tuotteita. Ehkä suurin tuki menee yrityksille kuten valio ja ingman, joilta ostan voit ja maitotuotteet, ja se lidlin suklaa, muut ovat ihan perus ruokaa. Ja pakko sitä jotain on ostaa ruokaa kun itse en pysty kasvattamaan. Jokainen ostaa jotain, aivan varmasti. Ja joku haluaa vastineen tarjoamastaan tuotteesta ja palvelusta.

ViestiLähetetty: 2012-03-05 20:45:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

yhtään kirjaa, yhtään penniä en ole tuhlannut tähän paskamuotiruokavalioon. teen tämän kaiken anarkiasta vittuillakseni vaikka sinulle. ime munaa.

tällä asenteella kun menet eteenpäin niin ei a-siantuntijoiden kommentit haittaa elämää. :wink:

ViestiLähetetty: 2012-03-05 22:30:30 
kekexxx kirjoitti:
yhtään kirjaa, yhtään penniä en ole tuhlannut tähän paskamuotiruokavalioon. teen tämän kaiken anarkiasta vittuillakseni vaikka sinulle. ime munaa.

tällä asenteella kun menet eteenpäin niin ei a-siantuntijoiden kommentit haittaa elämää. :wink:

Anarkisti on mukana muotiruokavaliossa vittuillakseen muille? On varmasti onnistunut olo. Olet tainnut nielaista jo oman munasi. Aika munattomalta touhulta tuollainen ainakin minusta tuntuu...

ViestiLähetetty: 2012-03-06 00:23:07 
Poissa
sintti
sintti

Vieras kirjoitti:
BECHA kirjoitti:

Elämme markkinataloudessa, jossa pyritään myös luomaan ihmisille tarpeita. Juttu menee joskus niinkin päin, että luodaan ensin tuote ja aletaan sitten mainonnan avulla luomaan ihmisille tarpeita saada tuo tuote. Oliko sinulla esim. tuolle Kindlelle sellainen tarve, ettet olisi tullut toimeen ilman sitä? Vai ostitko Kindlen sen takia, että pystyt nuo englanninkieliset karppauskirjat lukemaan?

Minulle ei tule paha mieli, jos joku rikastuu karppaustuotteilla tai Kindleillä. Sinun eurojasi hän taskuunsa kerää...

Naulan kantaan. Lihotetaan ihmiset hiilarimössöllä, sitten myydään salijäsenyydet, insuliinit, laihdutuspillerit jne. Ihmisten lihominenhan on aivan järjetön bisnes. Tottakai karppauksellakin pystyy bisnestä tekemään, mutta minua se ei haittaa, sillä karppaus tosiaan toimii. Enemmän minua harmittaa se, että olen aiemmin elämässäni tuhlannut rahaa "terveelliseen" ruokaan, josta on ollut minulle vain ja ainoastaan haittaa.

Jos joku on vaivautunut kirjoittamaan tieteellisen teoksen karppauksesta, arvostan hänen työtään sen verran, että mielelläni maksan muutaman euron siitä hänelle, jos itselläni on kiinnostusta lukea kirja! Samoin toimin myös monessa muussa tilanteessa.

Kindlen ostin kauan ennen karppausta. Miksi? Luen paljon kirjallisuutta, myös sellaista, jota suomeksi tuskin koskaan käännetään. Kindleen voi ladata myös netistä ilmaiseksi löytyvää kirjallisuutta (tähän ryhmään kuuluvat esim. sadat venäjänkieliset venäläiset klassikot, joita luen, ja jotka löytyvät ihan laillisesti netistä.) Lisäksi kaltaiselleni kirjallisuusharrastajalle on kätevää pitää sadat kirjat mukana minne ikinä menenkin. Eipä ole miinus sekään, että ei ole muutamaa sataa kirjaa kotona viemässä tilaa. Niin, ja Kindle on myös ekologisesti oikea ratkaisu: paperiakaan ei tuhlaannu, kun kirjat saa elektronisesti! Elektroniset versiot ovat myös huomattavasti halvempia, Amazonissa on myös satoja ilmaisia kirjoja. Suosittelen! Tulisinko toimeen ilman Kindleä? Varmasti. Ihminen elää ja pärjää loppujen lopuksi varsin vähällä - se on eri asia, onko elämä silloin mukavaa.

ViestiLähetetty: 2012-03-06 00:55:47 
Lainaa:
Naulan kantaan. Lihotetaan ihmiset hiilarimössöllä, sitten myydään salijäsenyydet, insuliinit, laihdutuspillerit jne. Ihmisten lihominenhan on aivan järjetön bisnes. Tottakai karppauksellakin pystyy bisnestä tekemään, mutta minua se ei haittaa, sillä karppaus tosiaan toimii. Enemmän minua harmittaa se, että olen aiemmin elämässäni tuhlannut rahaa "terveelliseen" ruokaan, josta on ollut minulle vain ja ainoastaan haittaa.

Jos joku on vaivautunut kirjoittamaan tieteellisen teoksen karppauksesta, arvostan hänen työtään sen verran, että mielelläni maksan muutaman euron siitä hänelle, jos itselläni on kiinnostusta lukea kirja! Samoin toimin myös monessa muussa tilanteessa.

Hyvin ilmaistu Becha. Tuossa on koko asian ydin.

ViestiLähetetty: 2012-03-06 06:54:11 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä

Mitäs kun aikuisten oikeesti ei voi syödä kaikkee kohtuudella saamatta elämää hankaloittavia ja ikäväksi tekeviä ei terveys- vaan sairausvaikutuksia? Kohtuus määritellään kai siinä tapauksessa nollaksi :shock:

Eikä tästä kukaan hirveesti nettoa, yhden kirjan olen ostanut ja siinä se. Ai niin ostinhan yhden Atkinssinkin Kilokirjan alelaarista kahdella eurolla, mutta se taisi jäädä myyjän tappioksi enemmän kuin mun... Lääkkeitä en tarvitse enkä uusia vaatteita kun entiset menevät päälle aina vaan. Duunissa se kaikkein läskein ja selkeästi tämän talven aikana kilojaan kerryttänyt henkilö syö pilkun tarkkaan virallisperseellisesti runsashiilarista ja vähärasvaista, kunhan on ensin tykittänyt insuliinit nahkansa alle. Ei niillä kiloilla hirveesti liikuntaakaan harrasteta ilman että polvet ja lonkat pettää alta. Nuori mies vielä, kauheeta kattoo. Ei mulla muuta.

ViestiLähetetty: 2012-03-06 11:13:10 
BECHA kirjoitti:

Tuossahan se pointti onkin. Kirjan kirjoittaja ei saa montaa prosenttia myyntituloista ellei samalla pyöritä myös kustannustoimintaa. Ja jos pyörittää kustannustoimintaa, niin kirjoja (erityisesti omia) tulee liukuhihnalta ja niiden kansien välissä on samaa päällekkäistä sisältöä, jonka olet ostanut jo edellisessä kirjassa.

Kirjan ostamalla ei yleensä tue kirjailijaa, vaan tuotanto- ja rahastuskoneistoa kirjailijan ympärillä. Monella kirjoittajalla on aitoa innostusta ja kiinnostusta asioihin, joista hän kirjoittaa. Tuotantokoneistoa kiinnostaa vain raha. Jos kirjoittaja pyörittää myös kustannuskoneistoa, niin kirjan hinnat kertovat nopeasti, kumpi kiinnostaa enemmän: innostus aiheeseen, josta kirjoittaa vai raha.

ViestiLähetetty: 2012-03-06 11:49:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
BECHA kirjoitti:

Tuossahan se pointti onkin. Kirjan kirjoittaja ei saa montaa prosenttia myyntituloista ellei samalla pyöritä myös kustannustoimintaa. Ja jos pyörittää kustannustoimintaa, niin kirjoja (erityisesti omia) tulee liukuhihnalta ja niiden kansien välissä on samaa päällekkäistä sisältöä, jonka olet ostanut jo edellisessä kirjassa.

Kirjan ostamalla ei yleensä tue kirjailijaa, vaan tuotanto- ja rahastuskoneistoa kirjailijan ympärillä. Monella kirjoittajalla on aitoa innostusta ja kiinnostusta asioihin, joista hän kirjoittaa. Tuotantokoneistoa kiinnostaa vain raha. Jos kirjoittaja pyörittää myös kustannuskoneistoa, niin kirjan hinnat kertovat nopeasti, kumpi kiinnostaa enemmän: innostus aiheeseen, josta kirjoittaa vai raha.

kuka on sanonut, etteivät nämä samat kirjailijat jakaisi tietoaan myös ihan ilmaiseksi? Jos kyse olisi oikeasti rahastuksesta, he eivät vastaisi kysymyksiin tai kertoisi mitään, vaan neuvoisivat vaan ostamaan kirjansa -siellähän se sanotaan. Näin markkinoidaan sitten sitä omaa juttua. Mutta kyllä esim Heikkilä tunkee nokkaansa sen verran joka paikkaan, että varmasti on kyse jostain muustakin kuin rahasta.

ViestiLähetetty: 2012-03-06 13:01:58 
Elune kirjoitti:
kuka on sanonut, etteivät nämä samat kirjailijat jakaisi tietoaan myös ihan ilmaiseksi? Jos kyse olisi oikeasti rahastuksesta, he eivät vastaisi kysymyksiin tai kertoisi mitään, vaan neuvoisivat vaan ostamaan kirjansa -siellähän se sanotaan. Näin markkinoidaan sitten sitä omaa juttua. Mutta kyllä esim Heikkilä tunkee nokkaansa sen verran joka paikkaan, että varmasti on kyse jostain muustakin kuin rahasta.

Normaalilla kirjan hinnalla ja kalliin kirjan hinnalla on selvä ero (siis muillakin kuin karppauskirjoilla). Minä vedän rajan siihen, että kirja on kallis, jos se maksaa kolmekymppiä tai jopa reilusti yli. Kun ottaa huomioon, että tietokirjojen tieto vanhenee nopeasti (ehkä ajan myötä myös karppauskirjojen), niin rahat ovat vettä haukkaamassa. Jokainen tietysti miettii sijoituksensa itse, mutta informaatiotulva on sellainen, että parin kolmen vuoden takaiset tietokirjat ovat jo vanhoja.

Se, että tunkee nokkansa joka paikkaan, ei kerro ihmisen motiiveista mitään. Se kertoo lähinnä taidosta olla esillä ja markkinoida itseään sekä tuotoksiaan. Motiivit (olivat ne sitten mitä tahansa) ovat piilossa jossain julkisivun takana.

ViestiLähetetty: 2012-03-07 12:24:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laina:
Normaalilla kirjan hinnalla ja kalliin kirjan hinnalla on selvä ero (siis muillakin kuin karppauskirjoilla). Minä vedän rajan siihen, että kirja on kallis, jos se maksaa kolmekymppiä tai jopa reilusti yli.

Tuolla karppikaupassa näyttää olevan ainoastaan halpoja kirjoja [-X
Kallein oli alle kolmekymmentä rahayksikköä! 29,90€

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-03-07 12:31:55 
iso isä kirjoitti:

Miten hinnat ovatkin romahtaneet? Varsinainen Ale! Olisiko karppausvillitys jo todellakin menossa ohi...

ViestiLähetetty: 2012-03-07 12:53:28 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Vieras kirjoitti:
iso isä kirjoitti:

Miten hinnat ovatkin romahtaneet? Varsinainen Ale! Olisiko karppausvillitys jo todellakin menossa ohi...

No tuskinpa ..paitsi näillä wannabe-karppaajilla ehkä :lol:
Ei kai kirjojen ostamisessa nyt mitään niin kummallista ole.Jokainen ostaa mitä lystää ja sellaisia kirjoja jotka kiinnostaa.Miehelläkin on metsästystä käsitteleviä kirjoja vähän toista kirjahyllyllistä ja lisää ostaa kun mieli tekee ja sopivan näkee.Ihan hassu koko keskustelu :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00