Toisinsyöjä kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:
itsellä on vielä tuota toisinsyöjän mainitsemaa 4-6 tuntia pisemmät ateriavälit.
Minulla taitaa loppupäivän syömisten 'tiuhempi' väli johtua myös siitä että kroppa ei halua aamulla mitään kiinteää, 'aamiainen' on minulla kuohukermaa kahviin ja muutama raakakaakaopapu. Syön ensimmäisen varsinaisen aterian vasta vähintään 5 tuntia heräämisen jälkeen. Niinpä sitten iltaa kohden sekä tahti tiuhenee että ruokamäärät kasvavat. Vatsalaukkuni on myös kai aika pieni, on vaikea syödä enempää kuin 5-6 dl tavaraa kerralla.
Mutta karppimiitti-päivänä tuossa hiljattain tuli kyllä kokeiltua että menee se 7 tuntia ja risat myös, kun piti raflassa vähän odotella ruokaa ja edellinen safka oli ollut puoliltapäivin. 'Nälkä' ei ollut ollenkaan sellainen henki-lähtee-ellei-saa-ruokaa -tyyppinen, joka oli tuttu sieltä virallisterveellisen syömisen ajoilta, vaan ihan vain kiihkeän kuolaava ruuanhalu ilman möyrivää näläntunnetta. Ja sitä kiihdytti luultavasti eniten ruokalistan lukeminen ja ruuan odotuksen mielenteila.

-joo,ei tässä ruokailuväleillä kilpailemaan olla alkamassa.
5 desiäkin ois mulle kyllä aika paljon kerralla.Näin äkkiä aateltuna ainakin.En toki ole mittaillut ruokien tilavuuksia.
Mutta jos aattelee nyrkkisääntönä vajaat 2dl kuohukermaa/vajaa 2dl ranskankermaa/1,2 Dl:n smetanaa + aterian vähäiset lihat+vähäiset rehut ja sit se voimäärä joka ateriaa kohti vaihtelee jonkun 80-120grammn välillä,niin tuskin niistä paljon yli 4 desilitraa ruokaa kertyy?
Tosin kahvi yleensä aina hetken päästä ruuan jälkeen sitten nostaa koko rupeaman tilavuutta.