toni_pikkelsivaara kirjoitti:
By the way, sinä kun olet jostain syystä kovasti kärmeissäsi nikotiinikorvausteollisuudelle (eli "lääkeyhtiölle" niinkuin sanot), niin eikös ole mukavaa, että myös nikotiinikorvaustuotteiden markkinat pienenevät sitä mukaa kun tupakointikin vähenee.

Nikotiinipurukumit, laastarit yms. on tarkoitettu vain väliaikaiseen käyttöön sauhuttelun loppumisen jälkeen.
-jaa.huono business lääketeollisuudelle jos ihmiset todella vähentävät korvikkeiden käyttöä ajan myötä.En ole vakuuttunut.Pisimpään korvikkeita käyttänyt jonka minä tiedän,on viidettä vuotta viimeisestä tupakasta ja syö edelleen purkkaa........
Ja saanhan minä käsittääkseni olla käärmeissäni mistä vaan.Nikotiinikorviketeollisuuden mainonta on sitä ihan samaa
mielikuvamainontaa kuin kaikki muukin imelikuvamainonta jota niin kovasti,kuulemma,valtionhallinnossammekin kavahdetaan.
Ei minun todellisuuteeni ainakaan kovemmin tupakoidessanikaan kuulunut ihmisen kokoisen savukkeen potkiminen hississä tai ihmisen kokoisen savukkeen hypähtäminen örähtäen nurkan takaa minun eteeni.
Minä käytin nautintoainetta halutessani rentoina hetkinä.
Ja tämän kaiken muistelun perusteella sä mutuilit sivuston "lääkeyhtiörahoitteiseksii". Voisi melkeen sanoa, että hyvin sä vedät.

-hyvin vedät sääkin,jos oletat,että Nicotinell mainokset olivat siellä koristeena.Hommassa ei mun mielestä ole kauheasti mutuilua....
Ei olekaan. Palavan tupakan maku ja haju syntyvät hyvin pitkälle tervasta ja hiilimonoksidista (häkä). Nämä tiemmä maistuvat hyvälle. Pikkusen käy kyllä kateeks, kun olen nyttemmin kieltänyt itseltäni nämä herkut.
-myös eri tupakkalaatujen erilaiset aromaattiset aineet vaikuttaa.Ja tietysti hä'än ja tervan suhde.Toki myös mausteet.
Mua ei kauheesti kiinnosta, mutta ihan small talkin ja rupattelun vuoksi kysyn, että mistäs määrästä mihin sä vähensit? : )
-ns.vanhan camelin aikaan(olloin myös north state oli sitä perinteistä vuosikymmeniä markkinoilla ollutta reseptiä)poltin askin -1,5 päivässä.Samoihin aikoihin ajoittui myös Montana Roll your own purut.Näistä viimeksi mainittu herättää hintalaatusuhteellaan lämpimiä muistoja.
2004 (tai mahd.2003 loppuvuodesta)siirryin sitten melkein yksin omaan Tumman Virginian tupakan käyttäjäksi,kun klubi-77 tuli markkinoille.Olin ennen sitäkin toki varmaan jokusen kerran polttanut Gauloises Brunesia mutta sitä ei saanut juurikaan mistään.
(nykyään aromaattisempaa ja vahvemaa tummaa virginian tupakkaa ei taida suomessa saada mistään?-ellei Gitanesia ole Stockmanin Herkusssa?ennen oli)Kun klubi-77 alkoi häipyä markkinoilta varmaan 2005 alkoi tupakoimiseni vähentyä.Lähinnä purusekoitteita ja joskus pikkusikareita.eli Cameli ajoista 5-10 sätkään +mahdolliseen pikkusikariin.
Chesterfieldin punainen on ollut viime vuosina ainut askitupakka joka on mennyt
*.se on riittänyt 3-4 päivää,eli 5-7 savuketta päivässä.
Viimeinen muutos oli sitten nuo itsestään sammuvat ja siirryin lähes yksinomaan pikku/keskikokoisiin sikareihin ja vähäiseen määrään sätkäsekoituksia.
*Aina kun saan Camel Naturellia(ainakin siljan ja käsittääkseni Vikinginkin Tax free)niin tupakoin enemmän ja pidän sitä kelpo askituotteena.Jos kohta,en muista oliko edellisellä kerralla ko.tuote pilattu itsestään sammuvuudella?Eli varauksella kehun sitäkin.
Gitanes,Gauloises ja American Spirit(erittäin vahva luomutupakka)ovat aina etsinnässä,kun pääsen perämehtästä ihmisten ilmoille johonkin kaupunkiin.
Nettikauppaa en juuri harrasta tavaran kuivuus-riskin takia.Sikarit toki varmaan niinkin luotettavia tilauksia.
Tottahan toki. Eikö sua yhtään huolestuta että ne lopettaa kokonaan joku päivä? Vaihtavat leiriä vielä, mokomat.

-ei mua huolestuta vapaiden ihmisten vapaa käytös.Vaan vapaita valintoja lienee viimevuosien propagandatulvassa harvassa.
Ihan oikeasti minua huolestuttaa ihmisten mestarointi ja nimellisesti vapaassa maailmassa vallitsevat "sovitut totuudet".
Nuori,tai vaikka vanhempikaan ei todellisuudessa saa tässä maailmassa ikinä lähteä "puhtaalta pöydältä".
Muistan takavuosina kun minua ärsytti jalakapallokasvojen käyttö mainoksessa jossa hoettiin "say no!"(siis tupakalle...muistaakseni ronaldo,figo ym).Ei tuommoista ohjailua kukaan paheksu.Herttinen sentään sitä parkua kun olisi ollut mainos jossa Jaromir Jagr(itsekin tupakkamies)oli hokenut "say yes".....
Älä tartu nyt sit tän viimesen kappaleen osalta pikkuseikkoihin,ymmärtänet mitä tarkoitin?-valinnan vapautta,ihmisen oikeutta tehdä omat tulkinnat.