hennaemmanuelle kirjoitti:
Mua henkilökohtaisesti loukkaa jo tämä otsikko. Vasta viikon ollut selailemassa tätä palstaa, ja jo nyt alkaa ihmetyttämään suuresti miten joka nettifoorumilla on AINA jokin taistelu menossa. Netissä on vain liian helppoa trollata, olla jyrkkä ja epäkohtelias. Ehkä jotkut ihmiset ovat sellaisia luonnossakin, en tiedä, en ole montaa sellaista ainakaan tavannut.
Miten kenelläkään voi lähtökohtaisesti olla antipatioita ihmisiä kohtaan, jotka parhaansa mukaan yrittävät olla ÖKOLOGISIA ja moraalisia tämän pienen hetken ajan mitä maapalloa ovat kansoittamassa? Mikä siinä voi vituttaa niin paljon? Ymmärrän sen, jos yksittäinen ihminen on saanut joltain vegetaarilta vastaavanlaista moralisoivaa paatosta vastaan, ja on tästä syystä riemuissaan löytäessään porsaanreiän myös kyseisen ihmisen ekologisuudesta. Mutta että samalla leimataan kaikki luonto/eläinystävällisiä arvoja ruokavalinnoissaan ilmentävät ihmislapsoset vittumaisiksi, typeriksi ÖKOIHMISIKSI, sitä en ymmärrä.
huoh.
Loukkaannu pois, mutta älä silti heitä aivoja narikkaan.
Ilman ristiriitoja ajattelu jää joskus kovin vähään meillä kaikilla.
Ja silmien sulkeminen on erinomaisen helppoa itse kullekin.
Olen tämän ketjun aloittaja ja ekoilija edelleen. Olin joskus jopa vege kun kuvittelin sen olevan eettistä ja ekologisesti kestävintä.
Ökoilu jatkuu edelleen, mutta vegeily ei enää, kun opin lisää luonnon kiertokulusta ja ihmisen tekemistä.
Nyt olen lähiruokaa suosiva (eläinrasva)karppi juuri siksi että se on minusta paras tapa suojella maapalloa.
Karppauksen ekologisuus nimenomaan meikäläiselle vielä korostuu siinä,
että sillä pääsi vanha kroonikkokin lääkkeettömäksi - toisin kuin millään muulla yrityksellä.