karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-19 13:10:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 264 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 614 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-11-20 17:08:29 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kas kun katselinkin tuota juuri eilen! Toisaalta, aasialaiset ovat pärjänneet ilman juustoa... paitti että mitähän kaikkea ne jiangit ja misot mahtaisivatkaan sisältää jos oikein tutkittaisiin. Ehkä kiinalaiset ovatkin tutkineet hmmmm... melakinoni kiinaksi?

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2008-11-20 22:13:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

traanitapiiri kirjoitti:
En usko että eläimille tuotettu teollisuusmoska on sen terveellisempää niille kun ihmisille tuotettu teollisuusmoska on meille.

Vähän musta tuo vegaanihomma kuulostaa muutenkin siltä, että mitä tahansa periaatetta voi venyttää tilanteen mukaan ihan fiilispohjalta... jolloin se ei musta ole enää periaate...

No, mä en kyllä menisi sanomaan kaikkea teollisesti tuotettua ruokaa epäterveelliseksi. Ei se teollinen tuotanto niitä epäterveelliseksi tee vaan lisäaineet ja epäterveelliset ainesosat.

Eikös se ole ihan hyvä juttu, jos jengi ei ota aatettaan liian tosissaan vaan elää siten miten itse parhaaksi näkee mutta minimoi eläintuotannon tarpeen omalta kohdaltaan? Mun veganismiin kuuluu periaate, että en tue tehoeläintuotantoa myöskään lemmikkien kautta mutta musta on ihan ok jos joku ei ajattele samoin. Ihan niin kuin musta on ok että ihmisillä on mistä tahansa asiasta eri mielipiteitä.

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-20 22:41:46 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Eikö sekin olisi hyvä, että jätettäis toisten turkistarhat näyteikkunat ja kauppiaiden roskikset rauhaan? Ja eikös teikäläisillä ollut joku autonrenkaden tyhjennyskampanja Turussakin tannoin?

ViestiLähetetty: 2008-11-20 23:37:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

karpaasi kirjoitti:
Eikö sekin olisi hyvä, että jätettäis toisten turkistarhat näyteikkunat ja kauppiaiden roskikset rauhaan? Ja eikös teikäläisillä ollut joku autonrenkaden tyhjennyskampanja Turussakin tannoin?

En ole koskaan tehnyt mitään ilkivaltaa turkisliikkeisiin tai muihinkaan liikkeisiin, saati turkistarhoille. Dyykkaamista olen kokeillut. Menin kaverin kanssa härskisti Mersulla kaupasta toiseen, auto vaan kaupan eteen ja tonkimaan. Löytyi mm. 10 pakettia aurinkokuivattuja tomaatteja, pari kiloa hapankorppuja, pari kiloa vakuumipakattuja tortilloja yms. = yhteensä safkaa 70 eurolla reilussa tunnissa.

Kauppias säästää siinä rahaa, jos joku käy vähentämässä hänen roskiensa määrää. Jos joku käy hakemassa lemmikilleen pihvit roskiksesta niin mun mielestä se on erinomainen tapa vähentää jätteen määrää ja käyttää yli jäänyt liha hyödyksi. Kuka siinä häviää ja miten?

Mä en tiedä ketkä niitä autojen renkaita tyhjenteli mutta pidin sitä todella typeränä. Musta on todella loukkaavaa, että kuvittelet että "meikäläiset" olisi tehnyt jotain sellaista. Meikäläinen on töissä käyvä kauppakorkeaopiskelija joka ohjaa lapsille breakdancea. Ei mulla oo aikaa saati intressejä tuollaiseen tai muuhunkaan ilkivaltaan.

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-21 00:26:01 
Poissa
sintti
sintti

Mua henkilökohtaisesti loukkaa jo tämä otsikko. Vasta viikon ollut selailemassa tätä palstaa, ja jo nyt alkaa ihmetyttämään suuresti miten joka nettifoorumilla on AINA jokin taistelu menossa. Netissä on vain liian helppoa trollata, olla jyrkkä ja epäkohtelias. Ehkä jotkut ihmiset ovat sellaisia luonnossakin, en tiedä, en ole montaa sellaista ainakaan tavannut.

Miten kenelläkään voi lähtökohtaisesti olla antipatioita ihmisiä kohtaan, jotka parhaansa mukaan yrittävät olla ÖKOLOGISIA ja moraalisia tämän pienen hetken ajan mitä maapalloa ovat kansoittamassa? Mikä siinä voi vituttaa niin paljon? Ymmärrän sen, jos yksittäinen ihminen on saanut joltain vegetaarilta vastaavanlaista moralisoivaa paatosta vastaan, ja on tästä syystä riemuissaan löytäessään porsaanreiän myös kyseisen ihmisen ekologisuudesta. Mutta että samalla leimataan kaikki luonto/eläinystävällisiä arvoja ruokavalinnoissaan ilmentävät ihmislapsoset vittumaisiksi, typeriksi ÖKOIHMISIKSI, sitä en ymmärrä.

huoh.

ViestiLähetetty: 2008-11-21 01:45:05 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Millä tavalla vegaani suhtautuu kaikkeen tähän kaupallisuuteen, jota länsimaiseen elämäntapaan liittyy ottamatta kantaa vahingoittaako se eläimiä tai ei? Entä suhde nautintoaineisiin? Liittyykö vegaanielämäntapaan kieltäymys?

ViestiLähetetty: 2008-11-21 07:33:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

hennaemmanuelle kirjoitti:
Mua henkilökohtaisesti loukkaa jo tämä otsikko. Vasta viikon ollut selailemassa tätä palstaa, ja jo nyt alkaa ihmetyttämään suuresti miten joka nettifoorumilla on AINA jokin taistelu menossa. Netissä on vain liian helppoa trollata, olla jyrkkä ja epäkohtelias. Ehkä jotkut ihmiset ovat sellaisia luonnossakin, en tiedä, en ole montaa sellaista ainakaan tavannut.

Miten kenelläkään voi lähtökohtaisesti olla antipatioita ihmisiä kohtaan, jotka parhaansa mukaan yrittävät olla ÖKOLOGISIA ja moraalisia tämän pienen hetken ajan mitä maapalloa ovat kansoittamassa? Mikä siinä voi vituttaa niin paljon? Ymmärrän sen, jos yksittäinen ihminen on saanut joltain vegetaarilta vastaavanlaista moralisoivaa paatosta vastaan, ja on tästä syystä riemuissaan löytäessään porsaanreiän myös kyseisen ihmisen ekologisuudesta. Mutta että samalla leimataan kaikki luonto/eläinystävällisiä arvoja ruokavalinnoissaan ilmentävät ihmislapsoset vittumaisiksi, typeriksi ÖKOIHMISIKSI, sitä en ymmärrä.

huoh.

Loukkaannu pois, mutta älä silti heitä aivoja narikkaan.
Ilman ristiriitoja ajattelu jää joskus kovin vähään meillä kaikilla.
Ja silmien sulkeminen on erinomaisen helppoa itse kullekin.

Olen tämän ketjun aloittaja ja ekoilija edelleen. Olin joskus jopa vege kun kuvittelin sen olevan eettistä ja ekologisesti kestävintä.
Ökoilu jatkuu edelleen, mutta vegeily ei enää, kun opin lisää luonnon kiertokulusta ja ihmisen tekemistä.

Nyt olen lähiruokaa suosiva (eläinrasva)karppi juuri siksi että se on minusta paras tapa suojella maapalloa.
Karppauksen ekologisuus nimenomaan meikäläiselle vielä korostuu siinä,
että sillä pääsi vanha kroonikkokin lääkkeettömäksi - toisin kuin millään muulla yrityksellä.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2008-11-21 08:58:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Niin paljon pahaa syntyy ajattelun laiskuudesta. Ei nähdä ihmistä yksilönä vaan kuvitteellisen ryhmän edustajana. Oman mielikuvituksen tuotteena.

ViestiLähetetty: 2008-11-21 09:03:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Niin paljon pahaa syntyy ajattelun laiskuudesta. Ei nähdä ihmistä yksilönä vaan kuvitteellisen ryhmän edustajana. Oman mielikuvituksen tuotteena.

Niin kuin vaikka "väestötason"?

ViestiLähetetty: 2008-11-21 10:45:46 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

tuc kirjoitti:
No, mä en kyllä menisi sanomaan kaikkea teollisesti tuotettua ruokaa epäterveelliseksi.

En mäkään kaikkea... just nyt vaan ei tule mieleen yhtään "terveellistä" jalostetta...

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-11-21 11:30:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rantaiso kirjoitti:
Millä tavalla vegaani suhtautuu kaikkeen tähän kaupallisuuteen, jota länsimaiseen elämäntapaan liittyy ottamatta kantaa vahingoittaako se eläimiä tai ei? Entä suhde nautintoaineisiin? Liittyykö vegaanielämäntapaan kieltäymys?

Vegaaniaate oli joskus muinoin lähinnä anarkistien juttu.

Mulla ei oo mitään kaupallistumista vastaan, mutta turhan ja tarpeettoman roinan vastainen olen. Mä uskon, että siinä vaiheessa kun ruokatuotteita ruvetaan verottamaan niiden ympäristörasituksen mukaan niin vegaaniruoan suosio kasvaa räjähdysmäisesti (eli markkinavoimat ajaa rationaalista ruokahuoltoa kunhan viitekehys on rationaalinen, eli ruoasta maksetaan tuotantokustannusten lisäksi myös ympäristövaikutusten kustannukset = se maksaa joka sotkee). Ja mä oon ajamassa omia näkemyksiäni mielipidevaikuttamisella ja poliittisin keinoin, en hyökkäämällä kenenkään kimppuun.

Vegaanius on yleistä hardcore-punkpiireissä ja siihen porukkaan liittyy hyvin läheisesti Straight Edge -ajattelutapa eli täysin pähiteettömyys. Toisaalta on vegaaneja (kuten myös sekasyöjiä) jotka eivät kannata huumausaineiden kieltämistä. Hyvin suuri osa vegaaneista on kuitenkin ihan perusjengiä, jotka käyttävät kohtuudella alkoholia eivätkä kannata huumeiden laillistamista. Korkeintaan kannabiksen dekriminalisointia. Itselleni tuo kannabis on täysin vieras juttu kun en ole koskaan ollut pilvessä ja mun mielestä maailmassa on 83259349563846893489 relevantimpaa asiaa kuin kannabiksen dekriminalisoinnin ajaminen enkä ole edes varma olisiko se hyvä juttu.

Itse pidän suuresti oluesta. Vahvassa humalatilassa olen aika harvoin, menee treenitkin pieleen jos ryypiskelee.

ViestiLähetetty: 2008-11-21 11:50:48 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ympäristökuormitukseen perustuva verotus varmankin suosisi myös eettisesti tuotettua lihaa, eli siis lajinmukaista ruokintaa joka ei perustu ihmisravinnoksi kelpaavaan viljaan, soijaan ym.

Maanantain hesarissa oli juttu naudanlihan tuottajasta, jonka tulot jäävät nolliin rehun hinnan noustua. Jutun mukaan Suomessa on Euroopan alhaisimmasta päästä olevat tuottajahinnat ja kalleimmasta päästä olevat kuluttajahinnat. Kaupan keskusliikkeetkö välistä vetävät vai mitä?

Älytön tilanne. Eikö heinää ole riittävästi? Olen sinänsä valmis lihasta maksamaan, mutta niin kauan kuin tuottajan saama tulo on minimaalista, on turha toivoa parannusta tuotantoeläinten oloihin.

ViestiLähetetty: 2008-11-21 12:38:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

eiköhän toi mun allekirjotus toimi tässäkin ketjussa,,,

ViestiLähetetty: 2008-11-21 12:44:32 
Poissa
sintti
sintti

Lainaa:

Ihan voisin palata edelliseen kommentiini epäkohteliaisuudesta, ja tähdentää aivojeni olevan luultavasti ihan toimintakunnossa.

Millään toimilla tässä maailmassa ei ihminen voi olla täysin "ekologinen", kapitalistinen voitontavoittelu ruokatuotannossa on onnistunut kyllä tuhoamaan siinä määrin kaikki mahdollisuudet moraalisesti kestävään modernin ihmisen olemassaoloon. Mikäli nyt ei tosiaan elä Linkolamaisesti kaukana koko tästä yhteiskunnasta.

Mutta kyllä silti kannattaa yrittää valita huonoista vaihtoehdoista se vähemmän huono. Meistä kuluttajista se kuitenkin loppujen lopuksi on kiinni, millä ehdoilla ruoka pöytään tulee.

ViestiLähetetty: 2008-11-21 13:01:11 
hennaemmanuelle kirjoitti:
Lainaa:

Ihan voisin palata edelliseen kommentiini epäkohteliaisuudesta, ja tähdentää aivojeni olevan luultavasti ihan toimintakunnossa.

Millään toimilla tässä maailmassa ei ihminen voi olla täysin "ekologinen", kapitalistinen voitontavoittelu ruokatuotannossa on onnistunut kyllä tuhoamaan siinä määrin kaikki mahdollisuudet moraalisesti kestävään modernin ihmisen olemassaoloon. Mikäli nyt ei tosiaan elä Linkolamaisesti kaukana koko tästä yhteiskunnasta.

Mutta kyllä silti kannattaa yrittää valita huonoista vaihtoehdoista se vähemmän huono. Meistä kuluttajista se kuitenkin loppujen lopuksi on kiinni, millä ehdoilla ruoka pöytään tulee.

On hienoa, että ihmisillä on jokin vakaumus mutta mikä on lopulta Suomen kansan vaikutus globaalissa ekosysteemissä? Hyttysen paska Itämeressä.

ViestiLähetetty: 2008-11-21 13:04:05 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

tuc kirjoitti:
Mä en tiedä ketkä niitä autojen renkaita tyhjenteli mutta pidin sitä todella typeränä. Musta on todella loukkaavaa, että kuvittelet että "meikäläiset" olisi tehnyt jotain sellaista.. .

No kyllä mäkin olen käsittänyt että aatteen varjolla noita Karpaasin mainitesemia rikoksia suunnitellaan ja tehdään.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-11-21 13:07:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

traanitapiiri kirjoitti:
tuc kirjoitti:
Mä en tiedä ketkä niitä autojen renkaita tyhjenteli mutta pidin sitä todella typeränä. Musta on todella loukkaavaa, että kuvittelet että "meikäläiset" olisi tehnyt jotain sellaista.. .

No kyllä mäkin olen käsittänyt että aatteen varjolla noita Karpaasin mainitesemia rikoksia suunnitellaan ja tehdään.

Minkä aatteen? :shock: :|

ViestiLähetetty: 2008-11-21 14:22:11 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

tuc kirjoitti:
Eikös se ole ihan hyvä juttu, jos jengi ei ota aatettaan liian tosissaan...

ViestiLähetetty: 2008-11-21 15:01:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

traanitapiiri kirjoitti:
tuc kirjoitti:
Eikös se ole ihan hyvä juttu, jos jengi ei ota aatettaan liian tosissaan...

Veganismi on aate, mutta mitä hittoa sillä on tekemistä joidenkin citymaastureiden renkaiden tyhjentämisten kanssa? :shock:

Vai meinaatko että ne on vegaaneja jotka sitä tekee? Esim. Turussa tunnettu vegaani Samuli Lintula kirjoitti heti lehtiin ja sanoi vastustavansa kaupunki-intiaanien toimintatapoja kun noita renkaantyhjennyksiä rupesi tapahtumaan: http://www.samulilintula.net/?p=80

ViestiLähetetty: 2008-11-21 15:36:09 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä en tiedä kuka noita rikoksia puuhaa. Jos tietäisin, kertoisin poliisille.
Turkistarhaiskuihin on ainakin yhdistetty joku oikeutta eläimille jakava henkilöryhmä.
Voi tietty olla että ne on kovia syömään argentiinalaista pihvilihaakin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 264 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 614 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00