Ronja-Aliisa kirjoitti:
Siis nyt ilmeisesti ymmärrän Brahenkattia,
Hän on sitä mieltä että nämä vauhkoamiset hankaloittaa tupakoitsijan elämää??
-eikö asia ole aivan ilmeistä.Eikä tupakka nyt tietenkään ole ainut asia,missä on vedetty överiksi.Elämä on kovin kontroloitua ja sievistelevää nykyisin.
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Eli hän vastustaa ravintolakieltoa ja yleisentilan kieltoa jne???
Ymmärränkö oikein??
-savutomia ravintoloita en vastusta.Sitä kyllä,että omistaja ei saa päättää oman ravintolansa linjaa.Pakkolait on aina perseestä.mm.hollannissa palattiin tänä vuonna asiakkaiden(ja sitä myöten ravintoloitsijoiden)halusta savullisuuteen pienissä pubeissa.
Kyllä suomessakin oli aikoinaan rinta rinnan savullisia ja savuttomia ravintoloita.Se vaan oli niin ikävästi,että savuttomat ravintolat oli tyhjillään....eli ihmiset valitsi ns.väärin(tämän takia suomessa ei käytetä kansanäänestyksiäkään suurissa päätettävissä asioissa.Kansa kun vois äänestää väärin).Vastuullisten päättäjien piti laittaa kansa valitsemaan oikein,vaikka sitten pakolla.
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Että tupakointia ei saisi rajoittaa??
-etteikö sitä olisi jo aika lailla rajoitettu?Mikä alue tupakanvastustajien vielä pitää saada "plakkariin"?
Ronja-Aliisa kirjoitti:
No minä ihmisenä joka saa migreenin hajuvedestäkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että julkisissa tiloissa EI saa polttaa.
-no,minä migreenittömänä ihmisenä olen samaa mieltä.Eipä ns.julkisissa tiloissa olekaan poltettu 30 vuoteen.suurin piirtein.
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Mieheni, niin rakas kuin onkin, henkikin haisi niin tuhkakupille,
-miksi?

.miehelläsi on kyllä ollut sitten todella outo tapa nauttia tupakkatuotteita.
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Ehkä passiivisesta tupakoinnista ei ole todistetusti terveydelle haittaa (mitä en usko)
Mutta kyllä se meistä herkemmistä ei polttajista on niin tuskallista haisteltavaa, että olen iloinen kielloista!!
-joitain haittoja varmasti on.varsinkin allergisille.Mutta yleisesti tupakkasairauksiksi väitetyissä(jollaisia ei kylä ole sanan varsinaisessa merkityksessä)sairauksissa merkitykset ovat mitättömiä.
Etkö kuitenkin huomaa tuossa viimeisessä lauseessasi pientä "minä hallitsen" pirua?En ole iloinen sinun herkkyyksistäsi,mutta eihän koko yhteiskuntaa voida pyörittää erilaisten herkkyyksien ehdoilla.Minäkin
olisin hyvin tyytyväinen,jos pakokaasun käryt poistuisivat ympäristöstäni.Väitetäänpä niiden tappavankin euroopassa xx-määrän ihmisiä vuodessa.Tarkkoihin lukuarvoihin en kyllä usko.Tuollaisissa tarkoissa lukuarvoissa on aina omaa agendaa ripaus mukana.Tässä tapauksessa luultavasti viheragendaa.
Yhtä kaikki.Kyllä tässä tupakka-asiassa on saatu ihmiset vastakkain.ikään kuin ylhäältä päin olisi kylvetty pienen toran siemenet,jotta saadaan kansa kyttäämään toisiaan,niin unohtuu isot suuret linjat sinne humun taakse....ihan vaikka se,mitä polttoaineita käytetään talouden rattaita pyörittämään meiltä kysymättä.Mitä aineita sisältäviä ruokia meille saa ruokana myydä....mutta sehän on hyvä valtaeliitille,kun ihmiset haukkuu toisiaan narkkareiksi ja mestaroitsijoiksi.