haili kirjoitti:
Ai niin kysyit grammoja tai prosentteja. Prosentit oli jo mun viestissä eli yli 40. Grammoina noin 200, joka mulla tarkoittaa noin 1,6g/kg eli edelleen alle jenkki suosituksen joka on g/pauna, siis noin 2,2g/kg. Toki tällä hetkellä otan omista varastoista aika paljon rasvaa, mutta kyse onkin elimistön korjaustilasta, jossa tietyt poikkeavuudet ovat sallittuja tai jopa välttämättömiä.
Kiitos, juuri tätä kysyin. On ihan turhaa arvata mitä itse kukin määrillään tarkoittaa ilman lukuarvoja

Eli laihdutat tällä hetkellä noin 2000 kalorilla, mutta normikulutuksesi olisi (tai onkin, treenit, elopaino ja sulava rasva mukaan lukien) jossain kaukana 3000 kalorin paremmalla puolella? Sen saisi määritettyäkin katsomalla viikkopudotuksiasi, joiden muistelen olleen ainakin kuurin alussa lähes tähtitieteellisiä

Tuo puolestaan tarkoittaa
- että kaloreistasi hurja määrä on edelleen rasvaa (osa sisäistä ja siinä 50 prossaa syödyistäkin taitaa olla sitä ihtiään)?
- ja että ylläpitovalkuaiseksi laskettuna kyseinen 200g pulahtaakin 30 E% alle (ehkä jopa alle 25 E%)
- ja tietysti sitä, että olet löytänyt tavan saada siirrettyä ylenmääräisiä varastoja työksi, ainakin toistaiseksi - juuri kuten Dukesin lisäksi vaikkapa riekon suosittama ja monia hoitanut Eades ehdottaa.
Eikä sinun minulle tarvitse perustella mitään

Olet itse oman kroppasi sisällä ja jos hyvin käy, kuuntelet sitä oikein.
(... ja jos huonommin, opit siitä taas lisää, kuten minäkin omastani jo moneen kertaan)