artoheikki kirjoitti:
Joillakin näkyy olevan huoli, mitä joidenkin varsinkin karppaus myönteisten lääkäreiden perhe-elämään kuuluu ja hakea mahdollisia vikoja ja asiavirheitä.
Myös minun mielestäni on väärin sotkeentua toisten ihmisten yksityiselämään. Itse pyrin jutuissani nimenomaan kritisoimaan Heikkilän julkista puolta: hänen artikkeleitaan, kirjojaan ja julkisia lausuntojaan. Mielestäni se on täysin OK, varsinkin jos tekee sen asiaan keskittyen.
artoheikki kirjoitti:
Uusituvan mielestä diabetes paranee ruisleivällä.
Onko Uusitupa sanonut noin? Luulen että tuo on vain mielikuvasi.
artoheikki kirjoitti:
Laatikainen viime ohjelmassa kertoi, ettei sokeri nyt niihin paha juttu ole eikä ole mitään vaikutusta syövän kehittymiselle ja edelleen on margariinin kannattaja..
Onko Laatikaisen väittämiä esimerkiksi syövän suhteen osoitettu vääriksi? Oletko arvioinut hänen perustelujaan margariinin suhteen? Heikkilähän kertoo kirjoissaan rasvoista ties mitä "faktaa", ja monet väittämät ovat täysin vailla mitään järkeviä perusteluja.
artoheikki kirjoitti:
Fogelholm väittää luonnollisten rasvojen olevan terveyshaitta, vaikka ei ole saanut edes lääketieteellistä koulutusta.. Schwab väittää kookosöljyn olevan niin ikään haitaksi
Fogelholm ei käsittääkseni nykyään väitä tyydyttyneitä rasvoja haitallisiksi. Ravitsemustieteen tutkimustausta on ravintoasioissa kovempi juttu kuin lääketieteen koulutus. Opiskelen lääketieteellisessä tiedekunnassa ja tiedän, ettei siellä opeteta ravitsemusjuttuja mitenkään syvällisesti.
Schwabin kanssa olen itsekin hieman eri mieltä asioista. Fogelholm on sentään sanonut minulle (luennolla livenä), ettei hänen mielestään kookosrasva koveta valtimoita.