Vahvana elää myös se ajatus, että karppaukseen kuuluu lisäaineettomuus, lähiruoka, luomu, eettisyys jne.
Se on kaikki tavoitteena hienoa,
fine and dandy,
mutta se tarkoittanee, että karppaukseen ei kuulu jauho- ja ryynimakkarat, einekset tai säilykkeet mitä moni halpa proteiini on, mitä yllä luettelin. Kyllä mä tiedän, että esimerkiksi kalapuikot ovat melkoista schaibaa, mutta pitäisikö ne jättää käyttämättä

Mulle nekin ovat parannus entiseen.
Musta on myös ajatustasolla hieman hassua, että Atkins-patukoiden syöminen tuomitaan sillä verukkeella, ettei ole oikeaoppista karppaamista

Jos joku haluaa ja kykenee, syököön puolestani. Kyllä se kaipuu oikeaan ruokaankin tulee kun puhutaan vähähiilihydraattisesta elämästä. Niin... Minullakin oli tarkoituksena tulla karppilammikkoon vain pudottamaan kilot ja palata hiilarin puputtajaksi, mutta niin ei käynytkään. En silti ole kärttyinen tai kade niille, jotka niin tekevät.
Ei tunnu olevan paljon mitään, että on päättänyt parantaa ruokansa koostumusta niissä puitteissa kun on mahdollista. (Tai halua.) Sen sijaan, että kannustettaisiin ottamaan pienempiäkin askeleita lähtökohdat, resurssit ja tavoitteet huomioiden, karppiylimystö* on paikalla tuomitsemassa puolittaiseksi toteutukseksi, wannabe-touhuksi ja paasaamassa tyyliin "minä en ikinä" tai "sinä teet väärin".
* tarkemmin määrittelemättä se ryhmä, joka tämän ketjun syntymiseen on innoittanut
(muutkin osaavat provota kuin moi

)
Joo, musta olis kiva jos "uloskin päin" voisi jollain positiivisella tavalla ja vaivihkaa vaikuttaa ihmisten tottumuksiin. Tuomitsematta ja paheksumatta. Koska oon itekin kyllästynyt siihen tuomitsemiseen ja paheksumiseen, mitä varsinkin karppauksen alussa koki. Vt-puolelta enimmäkseen, sanottakoon.
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että kukin huolehtikoon asioistaan tai että mitä väliä!

Sitten kuitenkin, omalla kohdallani on kyse niin merkittävästä jutusta, että kuitenkin piittaa vaikutuksista itseen tai muihin. Ja jopa sellaisesta typerästä jutusta, kuin kuulunko tähän yhteisöön johon oon kirjoitellut lähes joka päivä useiden vuosien ajan

Jos laitetaan se foliohattu päähän ja kuvitellaan, että omilla tekemisillä ois mitään vaikutusta yleisiin asenteisiin, vois kuvitella että kaikki negatiivinen jarruttaa kehitystä ja hyvinvointia.