karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 20:38:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 760 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 134 35 36 37 38
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-04-27 10:03:02 
Mimmimakia kirjoitti:
1.diab.uhri kirjoitti:
Heikkilän tiettyjä valheita puolustellaan viimeiseen asti
Voikko rakas kertoa mitä nämä valheet ovat? Avaistko hiukan? ;) Jos niitä on niin paljon, niin miksi salailet? Eiks ois kaikkien etu paljastaa totuus?

niin mitä pitäis ajatella Heikkilästä,joka kirjassaan ensin ottaa hiilarit esiin myös mahdollisena 1.tyypin diabeteksen aiheuttajana ja myöhemmin omissa blogi vastauksissaan kirjoittaa tyyliin :"ei hiilareilla ole mitään osuutta asiaan...".
Tai puhuu paskaa,että monet häneen yhteydessä olleet 1.tyypin diabeetikot ovat voineet olla pitkään ilman inskaa jne.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-27 10:11:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
](*,) :smt100

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-27 11:05:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921


Se on taas kevät ja karuselliaika...

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-27 11:43:33 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
1.diab.uhri kirjoitti:
Mimmimakia kirjoitti:
1.diab.uhri kirjoitti:
Heikkilän tiettyjä valheita puolustellaan viimeiseen asti
Voikko rakas kertoa mitä nämä valheet ovat? Avaistko hiukan? ;) Jos niitä on niin paljon, niin miksi salailet? Eiks ois kaikkien etu paljastaa totuus?

niin mitä pitäis ajatella Heikkilästä,joka kirjassaan ensin ottaa hiilarit esiin myös mahdollisena 1.tyypin diabeteksen aiheuttajana ja myöhemmin omissa blogi vastauksissaan kirjoittaa tyyliin :"ei hiilareilla ole mitään osuutta asiaan...".
Tai puhuu paskaa,että monet häneen yhteydessä olleet 1.tyypin diabeetikot ovat voineet olla pitkään ilman inskaa jne.


En ole lukenut Heikkilää vielä. Ehkä luen, ehkä en. Kuten Mimmimakia kysäisi, voisitko eritellä Heikkilän valheet. Vaikka ranskalaisin viivoin, osaisi tyhmä karppikin lukea.
Olet muistaakseni jonkin verran valaissut ajatuksiasi, mutta tee kerralla kunnolla.
Syvä nöyrä kumarrus.

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-27 18:01:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
1.diab.uhri kirjoitti:
Tai puhuu paskaa,että monet häneen yhteydessä olleet 1.tyypin diabeetikot ovat voineet olla pitkään ilman inskaa jne.

Amina - typ 1 diabetiker utan insulinsprutor (klik!)
Lainaa:
Då fick hon genom den norska lågkolhydratföreningen tips om den polske läkaren Jan Kwasniewski. Hon följde med på en gruppresa till Polen för att besöka hans klinik. Numera äter Amina en LCHF-kost enligt Kvasniewskis principer och ännu fyra år efter diagnosen klarar hon sig utan insulinsprutor.

Ehkei se Heikkilä valehtelekaan tässä asiassa :-#

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-28 11:19:03 
koeputkilapsi kirjoitti:
1.diab.uhri kirjoitti:
Tai puhuu paskaa,että monet häneen yhteydessä olleet 1.tyypin diabeetikot ovat voineet olla pitkään ilman inskaa jne.

Amina - typ 1 diabetiker utan insulinsprutor (klik!)
Lainaa:
Då fick hon genom den norska lågkolhydratföreningen tips om den polske läkaren Jan Kwasniewski. Hon följde med på en gruppresa till Polen för att besöka hans klinik. Numera äter Amina en LCHF-kost enligt Kvasniewskis principer och ännu fyra år efter diagnosen klarar hon sig utan insulinsprutor.

Ehkei se Heikkilä valehtelekaan tässä asiassa :-#


kylläpä se nyt valehtelee,kyse tuossa ja vastaavissa väärin diagnisoidusta 1.tyyp-diabeetikosta,joka on todellisuudessa joko Ladalainen tai nuori 2.tyypin diabeetikko(yleistyvä ongelma nykyaikoina ja vaikeuttaa oikeaa diagnoosin tekemistä). Oikealla 1.tyypin diabeetikolla on jo sairauden toteamisvaiheessa omaa insuliinintuotantoa jäljellä yleensä max.10-vajaa 15% ja sillä ei pärjäile ilman inskaa,vaikka söisi kuinka vähän tahansa hiilareita.
Itseasiassa insuliinin käyttöönotto 1.diabeetikoilla suojaa myös mahd.jäljellä olevaa (jos sitä vielä on yleensä yhtään) omaa insuliinintuotantoa tuhoutumiselta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-28 18:26:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Miten tää nyt on niin perustavanlaatuinen emävalhe tämä DM1 insuliininkäyttö tai käyttämättömyys liittyen karppaukseen?

Joku vähentää joku ei, joku mahdollisesti pärjää ilman (kuuleman mukaan Heikkilän niin väitetään sanoneen... :wink: )

Siis karppaus, ylimielisyys ja pistettävän/ pistämättömän insuliinin määrä ovat jokin kolmannen asteen yhtälö jotka eivät sovi diabeteksen uhreille???

Onko kenellekään toiselle väliä, jos joku voi olla vähemmillä inskoilla? Joku jopa kokonaan ilman? Kaipa itse kukin käyttää verensokerimittaria ja tulkitsee tuloksia ennenkuin alkaa vähentämään inskojaan? (Ja matalemmat vs -arvot jonkin aikaa, ennenkuin insuliinit vähennetään?) Vaikea uskoa, että kukaan tosta vaan alkaisi insuliinejään vähentelemään omin päin... Mutta entäpä sitten, jos karppauksen myötä insuliinitarve vähenee tai poistuu oli sitten DM1 tai DM2 ??? ...Elämässä on niin paljon ihmeellisiä asioita...

Kuin tää voi olla näin vaikeeta? Jos insuliinin vähennys jollain Heikkilän potilaalla on onnistunut, olkoon hän tyytyväinen...
Ja diabeteksen uhri ilmeisesti pistää inskaa entiseen malliin...eikö asiat ole ok?

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-28 22:53:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Moi maailman napa,

Oot kyllä kova poika (tyttö) diagnosoimaan sairauksia pelkistä parin rivin lainoista.Kannattaisko sun todellakin opiskella lääketiedettä. Saattaisi toi loppumaton katkeruuden voima viedä pitkälle. Erikoistuminen 1.diabiin on jo vahvalla pohjalla. Moni kevyesti erilainen on parantunut oireettomaksi ryhdyttyään opiskelemaan omaa tilaansa. Psykiatreiksiko niitä nyt nimitetään? Ei olis hassumpi duuni sekään.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 09:47:04 
juu,kiitos ei enää ENEMPÄÄ tarvitse lääketiedettä opiskella (sulle kyllä suosittelen) ja ihan muutamakymmen vuotta omaa sairastamista riittää,se nyt vaan on NIIN,ETTÄ KENENKÄÄN 1.TYYPIN DIABEETIKON EI PIDÄ INSULIINEJA KOKONAAN JÄTTÄÄ POIS edes määräaikaisesti,vaikka olisi kuinka VHH:lla ja kyseinen neuvo on kirjaimellisesti hengenvaarallinen.
Ei tässä ole mistään insuliinimäärien vähentämisistä kyse (mikä on TIETENKIN OK juttu),vaan siitä,että oikein diagnisoitu 1.tyypin diabeetikko ei pärjää ilman PERUSinsuliinia,vaikka elelis pelkillä munilla ja pekonilla.
Ai,että me ja pojat saatiin taas lisää naurunaihetta,kun Antti setä kertoi äskettäin,että eri maitten väkivaltaisuuserot johtuvat kasviöljyn käytön eroista.
AHAHAHAHHAAAAAAAAAA HAAAA :lol: :lol: :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 09:59:33 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Mitä pahaa se Heikkilä on sulle tehnyt kun sä tunnut sitä niin syvästi vihaavan?

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 10:07:32 
1.diab.uhri kirjoitti:
juu,kiitos ei enää ENEMPÄÄ tarvitse lääketiedettä opiskella (sulle kyllä suosittelen) ja ihan muutamakymmen vuotta omaa sairastamista riittää,se nyt vaan on NIIN,ETTÄ KENENKÄÄN 1.TYYPIN DIABEETIKON EI PIDÄ INSULIINEJA KOKONAAN JÄTTÄÄ POIS edes määräaikaisesti,vaikka olisi kuinka VHH:lla ja kyseinen neuvo on kirjaimellisesti hengenvaarallinen.
Ei tässä ole mistään insuliinimäärien vähentämisistä kyse (mikä on TIETENKIN OK juttu),vaan siitä,että oikein diagnisoitu 1.tyypin diabeetikko ei pärjää ilman PERUSinsuliinia,vaikka elelis pelkillä munilla ja pekonilla.
Ai,että me ja pojat saatiin taas lisää naurunaihetta,kun Antti setä kertoi äskettäin,että eri maitten väkivaltaisuuserot johtuvat kasviöljyn käytön eroista.
AHAHAHAHHAAAAAAAAAA HAAAA :lol: :lol: :lol:


Väkivaltaisuuserot johtuvat kasviöljyn käytön eroista?!? No jopas alkaa näyttämään huolestuttavalta ko. lääkärin lausunnot jos tosiaan tuollaisia vakavalla naamalla väittää.

Vai kuinka tuo "käytön ero" pitää tulkita? Toki jos rypsiöljyllä koittaa pestä hiuksiaan niin alkaahan se varmasti vituttamaan ja tekee mieli lyödä jotakuta mutta tuskin suun kautta nautittuna aiheuttaa juurikaan aggressiivista käytöstä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 10:15:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Vieras kirjoitti:
Vai kuinka tuo "käytön ero" pitää tulkita? Toki jos rypsiöljyllä koittaa pestä hiuksiaan niin alkaahan se varmasti vituttamaan ja tekee mieli lyödä jotakuta mutta tuskin suun kautta nautittuna aiheuttaa juurikaan aggressiivista käytöstä?

Niin sitä voisi kuvitella. Mutta on asiaa ihan tutkittukin, ainakin yleisemmin kasviöljyjen osalta (eikä vain rypsin).
Etsivä voi löytää tiedeviitteitäkin jopa täältä karppipalstalta, jos tosissaan viitsii hakea...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 10:23:44 
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Vai kuinka tuo "käytön ero" pitää tulkita? Toki jos rypsiöljyllä koittaa pestä hiuksiaan niin alkaahan se varmasti vituttamaan ja tekee mieli lyödä jotakuta mutta tuskin suun kautta nautittuna aiheuttaa juurikaan aggressiivista käytöstä?

Niin sitä voisi kuvitella. Mutta on asiaa ihan tutkittukin, ainakin yleisemmin kasviöljyjen osalta (eikä vain rypsin).
Etsivä voi löytää tiedeviitteitäkin jopa täältä karppipalstalta, jos tosissaan viitsii hakea...


Täyttä soopaa. Välimerellä on iät ja ajat käytetty esim. oliiviöljyä jne ja Suomessa voita koko viime vuosisadan alku. Vai siksikö ne tummat, komeat Italiaanot on niin kiivaita ja suomalaiset naiset ja miehet lehmiä :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 10:36:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Otetaan se seuraava vaikka aggressiivisille lehmille, joohan :smt026
Ai niin ja tietty myös Sisilian rauhaa rakastaville mafiosoille.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 10:37:52 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Vieras kirjoitti:
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Vai kuinka tuo "käytön ero" pitää tulkita? Toki jos rypsiöljyllä koittaa pestä hiuksiaan niin alkaahan se varmasti vituttamaan ja tekee mieli lyödä jotakuta mutta tuskin suun kautta nautittuna aiheuttaa juurikaan aggressiivista käytöstä?

Niin sitä voisi kuvitella. Mutta on asiaa ihan tutkittukin, ainakin yleisemmin kasviöljyjen osalta (eikä vain rypsin).
Etsivä voi löytää tiedeviitteitäkin jopa täältä karppipalstalta, jos tosissaan viitsii hakea...


Täyttä soopaa. Välimerellä on iät ja ajat käytetty esim. oliiviöljyä jne ja Suomessa voita koko viime vuosisadan alku. Vai siksikö ne tummat, komeat Italiaanot on niin kiivaita ja suomalaiset naiset ja miehet lehmiä :lol:


Käytän tilaisuuden hyväkseni, argumentoin; Hitler oli vegetaristi!!!! :mrgreen: Lisäksi voisi heittää että jo muinaiset roomalaiset marssivat maha täynnä leipää taistosta toiseen!

Vaikka tää onkin Taistelutanner, ei viitsitä typerehtiä. Mmmm-okay? :D

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 10:55:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
1.diab.uhri kirjoitti:
puhuu paskaa,että monet häneen yhteydessä olleet 1.tyypin diabeetikot ovat voineet olla pitkään ilman inskaa.


Mihin perustat tämän väitteesi? Oletko sinä itse ollut yhteydessä häneen yhteydessä olleisiin 1. tyypin diabeetikkoihin? Vai syyllistytkö nyt itse siihen mistä syytät Heikkilää?

Odotan edelleen niitä selkeitä kirjallisuus- tai nettiviitteitä sivunumeroineen yms., joissa on mainitsemasi Heikkilän valheet. Kait sinulla on vähän kättä pidempää, koska muuten tämä Heikkilä Puhuu Paskaa-keskustelu on pelkkää silmät ummessa roiskintaa, joka ei vie asiaa järkevällä tavalla eteenpäin.

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 17:14:45 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Vieras kirjoitti:
Toki jos rypsiöljyllä koittaa pestä hiuksiaan niin alkaahan se varmasti vituttamaan

Mä pesen tukkani rypsiöljystä tehdyllä saippualla eikä vituta yhtään, päinvastoin!

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-29 18:07:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
traanitapiiri kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Toki jos rypsiöljyllä koittaa pestä hiuksiaan niin alkaahan se varmasti vituttamaan

Mä pesen tukkani rypsiöljystä tehdyllä saippualla eikä vituta yhtään, päinvastoin!

:lol: Sama täällä!!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-01 06:29:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
traanitapiiri kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Toki jos rypsiöljyllä koittaa pestä hiuksiaan niin alkaahan se varmasti vituttamaan

Mä pesen tukkani rypsiöljystä tehdyllä saippualla eikä vituta yhtään, päinvastoin!


siinähän on omegoita! kualet! saat omeka-aidsin siitä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-05-01 16:03:58 
traanitapiiri kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Toki jos rypsiöljyllä koittaa pestä hiuksiaan niin alkaahan se varmasti vituttamaan

Mä pesen tukkani rypsiöljystä tehdyllä saippualla eikä vituta yhtään, päinvastoin!


Sanottiinko jossain, että saippualla? Tuossahan puhuttiin rypsiöljystä eikä siitä tehdystä saippuasta. Sisälukutaito, haloo.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 760 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 134 35 36 37 38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)