karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-19 12:36:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-11-16 11:44:35 
tuc kirjoitti:
Tää on kyllä nerokasta:

1. Aloitan täysin asiallisen ketjun, jossa vielä mainitsen perusruokavalion hiilaripitoisuudesta (ettei kukaan luule, että vertaan karppaajia mihinkään)
2. Esittelemieni tutkimusten sisältö ei mahdu joidenkin ihmisten ajatusmaailmaan, joten he rupeavat aukomaan päätään.
3. Koska ketjussa on päänaukomista, siirretään se Taistelutantereelle.

Näkeekö kukaan tässä mitään epäkohtaa? Jos esittelee tutkimustuloksia, joiden mukaan muillakin ruokavalioilla kuin karppauksella pysyy läski erossa niin jengi aukoo päätä niin kauan kunnes aihe siirretään pois varsinaiselta keskustelualueelta.

Ei sun kannata näiden kanssa väitellä. Karppaajilla on vain yksi totuus kaikki muu on potaskaa. Huomasin jo vuosia sitten, että turha täällä on mitään esittää kun kaikki ei-karppausta tukeva lytätään harhaoppiseksi. Toisaalta sen verran muakin vielä kiinnostaa nää sivut, että käyn aika-ajoin kattelemassa näitä väittelyitä.......

ViestiLähetetty: 2008-11-16 11:47:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Ei sun kannata näiden kanssa väitellä. Karppaajilla on vain yksi totuus kaikki muu on potaskaa. Huomasin jo vuosia sitten, että turha täällä on mitään esittää kun kaikki ei-karppausta tukeva lytätään harhaoppiseksi. Toisaalta sen verran muakin vielä kiinnostaa nää sivut, että käyn aika-ajoin kattelemassa näitä väittelyitä.......

No miten Sinun mielestäsi karppausta käsittelevän foorumin pitäisi toimia?

ViestiLähetetty: 2008-11-16 12:08:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haili kirjoitti:
tuc kirjoitti:
Viimeinen kysymyksesi on johdateltu, koska tällä hetkellä vegaaneja olympiavoittajia ei ole.
Miten niin johdateltu. Suora kysymys. Kyllä yli satavuotisen olympiahistorian aikana luulisi olevan edes yksi, jos se kerta on niin tehokasta myös urheilijalle? Kumpi meistä nyt yrittää johdatella. Enhän mä voi sille mitään, jos faktat puhuu puolestaan. Minkä tähden sun esittämäsi urheilija jäi kolmanneksi. Ketä sitä taekwondokubbee pätki turpaan. Sekasyöjä. Miksei se vegaani ollu paras. Oliko vika geeneissä, harjoittelussa, ravinnossa, vai epäreiluissa tuomareissa. En minä tiedä. Vastaa kun sulla on toi homma hallussa. Mulle on turha alkaa vittuilee. Mä otan asiat asioina. Ihmiset mielipiteittensä takana saa olla mitä lystää. Mä haluan että asiat riitelee ei ihmiset. Kun mä en vaan vielä saanu vastausta mun kysymykseen. Ja jos luulet että mulla on kiinnostusta alkaa väittelee keskustelussa vegaani vastaan lihansyöjä niin oot niin väärässä. Minä etsin optimaalista ravintoa ja tähän mennessä en ole kovinkaan vegaanipositiivinen, mieluummin sekasyöjä ja hyvin pitkälti eläinpainotteinen.

Kysyit:

"Montako olympiavoittajaa elää vegaanina jos unohdetaan arvostelulajit ja pysytään vain lajeissa joissa suoritus voidaan mitata fysikaalisin menetelmin.?"

Vastaus: tällä hetkellä yksi olympiavoittaja karateka elää vegaanina, mutta hänkin ryhtyi vegaaniksi vasta kisojen jälkeen. ;) Carl Lewis teki kuitenkin mm. 100 metrin maailmanennätyksen vegaanina, joten voidaan sanoa, että vegaaniruokavalio on erittäin hyvä ainakin juoksulajeihin. Lakto-ovovegetarismi sopii hyvin ainakin pitkän matkan juoksuun, koska Paavo Nurmi oli kasvissyöjä. Menestyneitä vegaaniurheilijoita mm. täällä: http://www.veganfitness.net/forum/viewtopic.php?t=723

Taekwondokommenttiin en sano mitään enkä ymmärrä, miten voit ottaa edellisen kommenttini vittuiluna. Minusta edellinen viestisi johon vastasin, oli hyvin argumentoitu ja asiallinen enkä ymmärrä miksi lähdet nyt tuolle linjalle.

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 12:10:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rinette kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Tätä ei multa kysytty, mutta minun mielestäni harhaoppiseksi lyttäämisen sijaan voisi kokeilla esim. objektiivisesti asiaan suhtautumista. :roll:

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 12:57:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuc kirjoitti:
"eläinrasvan puutokseen" ja on ilmeisesti ihan tosissaan, koska kysyin monta kertaa, tarkoittaako hän todella sitä.

Se, että sanoo väitteen olevan tyhmä ei ole henkilökohtaista. Se, että sanoo plösöksi tai sanoo että henkilöllä on miestissit on henkilökohtaisuuksiin menevää halventamista.

En voi toisen ihmisen sairaushistoriaa yksityiskohtaisesti palstalla ruotia, mutta ainakin Karpaasi hyvin tajusi mistä on kysymys, eikä tarvinnut ihmeissään kysellä.

Jos käyttää omaa kuvaansa perusteluna ruokavalionsa paremmuudesta, sen silloin altistaa arvostelulle. Tuskin bodaripalstalle sitä lähettäisit. Kansainvälisillä palstoilla on entisiä vegejä, jotka ovat päässeet manboobseistaan eroon ryhtymällä sekasyöjiksi. Linkinkin itse asiassa löysin, mutta en laita sitä tähän, ettei jatketa tätä ulkonäön arvostelua. Olen jo aikaisemminkin sanonut, että kuvat eivät ole kovin hyviä perusteluja. Niitä kun on tosi helppo käsitellä.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 13:17:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
tuc kirjoitti:
"eläinrasvan puutokseen" ja on ilmeisesti ihan tosissaan, koska kysyin monta kertaa, tarkoittaako hän todella sitä.

Se, että sanoo väitteen olevan tyhmä ei ole henkilökohtaista. Se, että sanoo plösöksi tai sanoo että henkilöllä on miestissit on henkilökohtaisuuksiin menevää halventamista.

En voi toisen ihmisen sairaushistoriaa yksityiskohtaisesti palstalla ruotia, mutta ainakin Karpaasi hyvin tajusi mistä on kysymys, eikä tarvinnut ihmeissään kysellä.

Jos käyttää omaa kuvaansa perusteluna ruokavalionsa paremmuudesta, sen silloin altistaa arvostelulle. Tuskin bodaripalstalle sitä lähettäisit. Kansainvälisillä palstoilla on entisiä vegejä, jotka ovat päässeet manboobseistaan eroon ryhtymällä sekasyöjiksi. Linkinkin itse asiassa löysin, mutta en laita sitä tähän, ettei jatketa tätä ulkonäön arvostelua. Olen jo aikaisemminkin sanonut, että kuvat eivät ole kovin hyviä perusteluja. Niitä kun on tosi helppo käsitellä.

Jos sanot, että minä olen plösö niin mitä kuvittelet lähes kaikkien tämän palstan käyttäjien, joilla on suurempi rasvaprosentti kuin minulla, ajattelevan itsestään? "Jos tuo on plösö niin mikä minä sitten olen?"

Mun puolesta saat arvostella ulkonäköäni ihan niin paljon kuin lystäät, mutta mieti vähän sanavalintojasi. Kuinka moni uskaltaa linkittää kuviaan tänne sen jälkeen kun itse vähän yli kympin rasvoilla olen "plösö".

Lähetä se linkki mulle privalla. Väitän, ettei sellaista ole ja väitteeni pitää kunnes todistat sen vääräksi. Se, että joku pääsee läskeistään eroon laihduttamalla ei liity kasvisruoan hormoneihin vaan läskin määrään. Minulla ei manboobseja ole. Väitteesi on pelkkää päänaukomista, koska noista kuvista ei kukaan muu näe niitä manboobseja kuin sinä. Ja kun kerran olet pätevä haukkumaan minua plösöksi niin kerropa paljonko itse painat ja mikä on rasvaprosenttisi (arvio käy).

ViestiLähetetty: 2008-11-16 13:31:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuc kirjoitti:
Rinette kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Tätä ei multa kysytty, mutta minun mielestäni harhaoppiseksi lyttäämisen sijaan voisi kokeilla esim. objektiivisesti asiaan suhtautumista. :roll:

Luultavasti Sinä näet objektiivisuudessa vain lyttäämistä. Täällä on aika vaikeaa päästä messiaaksi.

Muoks, kävin tutustumassa objektiivisuuteen EO-foorumilla tänne linkatussa ketjussa. =D>

ViestiLähetetty: 2008-11-16 13:40:47 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

tuc kirjoitti:
Aloitan täysin asiallisen ketjun, jossa vielä mainitsen perusruokavalion hiilaripitoisuudesta (ettei kukaan luule, että vertaan karppaajia mihinkään)... Jos esittelee tutkimustuloksia, joiden mukaan muillakin ruokavalioilla kuin karppauksella pysyy läski erossa niin jengi aukoo päätä niin kauan kunnes aihe siirretään pois varsinaiselta keskustelualueelta.

Saattais sopia off topiciin yhtä lailla, kuten itsekin sanot: eihän tuolla ole karppauksen kanssa mitään tekemistä. Mutta sitten ne sun kaverit joutuis myös kirjautumaan tänne palstalle päästäkseen antamaan sulle taustatukee.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-11-16 13:49:59 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Minusta tämä toisten ulkönäköön kodistuva aivoplösöstä kertova on hiukan... sanoisiko epäeettistä.

Itse olen plösö. Joku joskus sanoo että onpa toi lihava. Toki eihän sanojalla ole vertailukohtaa siihen mitä oli. Olen myös ylpeä siitä mitä olen eikä sitä kyllä nykyiset läskit estä, vanhat ehkä esti koska ne alkoi rajoittaa normaaleja askareita ja alkoi lautapalttoo kurkistella nurkan takaa.. Plösöineni ja boobseineni olen just ok niiden mielestä joiden mieleipiteellä on joku merkitys.. Tällaisia boobseja ei joka prinsessalla ole eikä tule - noe ei nyt kuitenkaan niin paljon että lähelläkään olsi liivien tarve.... äärimmäisen harvassa ovat niin pieniboobsiset tädit jotka sitten kadehtisivat - enkä sitäkään kyllä ymmärtäisi. Ainoo että joskus juostessä aavistuksen hölskyvät mutta ei se nyt niin kamala haitta ole.
(enkä muuten ole merkittävästi koskaan käyttänyt soijaa. Sensijaan pottu, leipä yms aikanaan lihotti sitten kun aineevaihdunnan ja nälänsäätelyn hienosäätelymekanismit pettivät)

Minusta on kokolailla hailee mitä sellaset ihmiset ajattelevat ja sanovat läskeistäni joilla ei ole minulle isommin läheisempää merkitystä. En minäkään kaikien ulkonaöstä pidä oleenkaan eikä se korreloi edes painoon isommin.

Ne jotka taas ovat minulle tärkeitä ihmisiä, pitävät minusta plösöineni juuri sellaisena kuin olen. Jos eivät pitäisi etsikööt sellaisia joista pitävät ja vice versa.

Jos kiinalainen sanoo minulle että "oletpa sinä läski" sanon ehkä hänelle että onpa sinulla hassu nenä tai ruma paita. Mutta silti jätän sen lähes varmuudella sanomatta. Voihan olla että minulla vain on ollut varaa syödä ja olla tekemättä alkukantaista ruumiillista työtä riittävästi.

Jos joku on sitä mieltä että läskini ovat rumia ja boobsini tiellä... menkööt kauemmas tai katselkoot muualle. Ei ole mikään pakko tunkea kiinni. Jos joku taas on sitä mieltä että onpa kamalan "ruma" läski niin so what. Ehkä hänen nenänsäkään ei kaunein ole minun mielestä.

邪恶的微笑

ViestiLähetetty: 2008-11-16 14:04:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuc kirjoitti:
Jos sanot, että minä olen plösö niin mitä kuvittelet lähes kaikkien tämän palstan käyttäjien, joilla on suurempi rasvaprosentti kuin minulla, ajattelevan itsestään? "Jos tuo on plösö niin mikä minä sitten olen?"

Mun puolesta saat arvostella ulkonäköäni ihan niin paljon kuin lystäät, mutta mieti vähän sanavalintojasi. Kuinka moni uskaltaa linkittää kuviaan tänne sen jälkeen kun itse vähän yli kympin rasvoilla olen "plösö".

Bodariksi. (Sillä ei ole mitään tekemistä palstan käyttäjien kanssa) Rasvaprosenttia tuskin olet luotettavasti mitannut. Mielestäni kuvasi ei ole hyvä todiste vegaanibodaamisen puolesta. Ihmettelen, miksi sitä alastomana netissä esittelet.

Minulta on prosentit joskus vuosia sitten (olikohan vuonna 2000?) mitattu sellaisessa "tuubissa" ja sanottiin, että jos haluan pudottaa painoa pitäisi vähentää lihasmassaa (mikä oli tietenkin täysin idioottimainen väite), mutta salilla kävin silloin, kun luulin sitä terveelliseksi. (Ja jottei taas väärinkäsitystä tulisi: kohtuullinen, eli vähäinen, painoharjoittelu on mielestäni terveellistä) Painoani en tiedä (en ole vuosiin käyttänyt vaakaa) eikä se kiinnostakaan, kuten ei rasvaprosenttikaan. Eikä yv-keskustelu. Ei minun tarvitse sinulle mitään todistaa. Eikä uskonnolliselle fanatismille voi edes mitään todistaa. Väite on tosi, jos en todista sitä vääräksi... :lol:

ETA: pappa on tietenkin täysin oikeassa. Provosoiduin aivan turhaan.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 14:16:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
Bodariksi. (Sillä ei ole mitään tekemistä palstan käyttäjien kanssa) Rasvaprosenttia tuskin olet luotettavasti mitannut. Mielestäni kuvasi ei ole hyvä todiste vegaanibodaamisen puolesta. Ihmettelen, miksi sitä alastomana netissä esittelet.

Bulkilla (se tarkoittaa sitä, että yritetään saada mahdollisimman paljon lihasta lisää eikä välitetä siitä, että rasvaa tulee vähän mukana) bodarien KUULUU olla vähän löysiä, koska kisakireänä ei pysty saamaan kunnolla lihasmassaa. Jos katsot tuota vasemmanpuoleista kuvaa ymmrrät, kuinka laiha kuikelo olin vielä vuosi sitten:

Kuva

Lihansyöjäkaverit on ihan monttu auki kun katsoo paljonko olen kasvanut, he kun tietävät että minulla on vasta VUOSI treeniä takana. Suurin osa jengistä ei pääse lihaa syövänä läheskään samanlaiseen kehityskaareen, jos lähtökohdat ovat tuollaiset. Jos olet tosiaan sitä mieltä, että vuodessa pitäisi tuosta kasvaa vielä paljon enemmän niin et taida olla tietoinen siitä, paljonko ihminen voi edes teoriassa kasvattaa lihasmassaa vuodessa ilman että piikittää itseään tai syö lääkeaineiksi luokiteltuja tabletteja tai kapseleita.

Lainaa:
Minulta on prosentit joskus vuosia sitten (olikohan vuonna 2000?) mitattu sellaisessa "tuubissa" ja sanottiin, että jos haluan pudottaa painoa pitäisi vähentää lihasmassaa (mikä oli tietenkin täysin idioottimainen väite), mutta salilla kävin silloin, kun luulin sitä terveelliseksi. (Ja jottei taas väärinkäsitystä tulisi: kohtuullinen, eli vähäinen, painoharjoittelu on mielestäni terveellistä) Painoani en tiedä (en ole vuosiin käyttänyt vaakaa) eikä se kiinnostakaan, kuten ei rasvaprosenttikaan. Eikä yv-keskustelu. Ei minun tarvitse sinulle mitään todistaa. Eikä uskonnolliselle fanatismille voi edes mitään todistaa. Väite on tosi, jos en todista sitä vääräksi... :lol:

ETA: pappa on tietenkin täysin oikeassa. Provosoiduin aivan turhaan.

No mitä sinulla oli prosentit vuonna 2000? Salilla käynti on todistetusti terveellistä, siitä ei ole kahta kysymystä.

Osaat varmasti arvioida painosi 10 kilon tarkkuudella ja rasvaprosentin voit arvioida vuoden 2000 lukemasta.

Sinä sanot, että netissä on kuvia miehistä, joille on kasvanut miestissit kasvisruoan hormonien takia mutta et anna minkäänlaista perustaa väitteillesi. Minäkin voin sanoa, että olen jumalan poika. Onko se tosi jos et todista sitä vääräksi, häh? :shock: Melkoista logiikkaa sinulla.

En ole fanaattinen enkä tippaakaan uskonnollinen. Olen tällä keskustelupalstalla sanonut mm. että riista ja järvikala ovat ekologisia ja että luomumunat ovat eläinkunnan tuotteista eettisimmästä päästä ja että porontuotanto ei ole julmaa tehotuotantoa. Sanoisiko fanaattinen vegaani sellaista? :shock:

ViestiLähetetty: 2008-11-16 14:38:13 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

traanitapiiri kirjoitti:
tuc kirjoitti:
Aloitan täysin asiallisen ketjun, jossa vielä mainitsen perusruokavalion hiilaripitoisuudesta (ettei kukaan luule, että vertaan karppaajia mihinkään)... Jos esittelee tutkimustuloksia, joiden mukaan muillakin ruokavalioilla kuin karppauksella pysyy läski erossa niin jengi aukoo päätä niin kauan kunnes aihe siirretään pois varsinaiselta keskustelualueelta.

Saattais sopia off topiciin yhtä lailla, kuten itsekin sanot: eihän tuolla ole karppauksen kanssa mitään tekemistä. Mutta sitten ne sun kaverit joutuis myös kirjautumaan tänne palstalle päästäkseen antamaan sulle taustatukee.

Joo. Ihan turha itkeä eläinoikeusfoorumilla siitä että sinua jotenkin väärin kohdellaan. Tämä ei ketju ei käsitellyt karppausta joten se ei kuulu karppauskeskusteluun.

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorum ... t&p=376772

Tokihan voimme siirtää keskustelun eläinoikeusfoorumille koska siellähän sinun mukaasi

Lainaa:
Johtuu ehkä siitä että täällä vasta-argumentit perustuu logiikkaan, empatiaan ja tieteellisiin tutkimuksiin eikä esim. jonkun yksittäisen lääkärin kirjoittamaan kirjaan josta uskotaan kaikki, ollen sokeana kaikelle muulle.

Tämä siis henkilöltä joka ei ole ymmärtänyt karppauksesta näköjään mitään muuta kuin sen että a) karpit syövät lihaa ja b) karpatessa ei voi harrastaa liikuntaa. Tosin tuo b-kohdan olet jo joutunut perumaan koska faktat puhuvat vastaan.

Minun puolestani nämä keskustelut voidaan siirtää vaikka heti pois karppifoorumilta että sinäkin saat oikeudenmukaista kohtelua ja ettei tarvitse muilla foorumeilla asiasta itkeä.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 14:49:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Great Girl kirjoitti:
Joo. Ihan turha itkeä eläinoikeusfoorumilla siitä että sinua jotenkin väärin kohdellaan. Tämä ei ketju ei käsitellyt karppausta joten se ei kuulu karppauskeskusteluun.

Vielä vähän aikaa sitten se siirtyi sen takia että "trollaan".

Great Girl kirjoitti:
Pieni pyyntö tucille, koska trollaat jatkuvasti, voisitko avata ketjut suoraan Taistelutantereelle?

Lainaa:
http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=15790&view=findpost&p=376772

Tokihan voimme siirtää keskustelun eläinoikeusfoorumille koska siellähän sinun mukaasi

Lainaa:
Johtuu ehkä siitä että täällä vasta-argumentit perustuu logiikkaan, empatiaan ja tieteellisiin tutkimuksiin eikä esim. jonkun yksittäisen lääkärin kirjoittamaan kirjaan josta uskotaan kaikki, ollen sokeana kaikelle muulle.

Tämä siis henkilöltä joka ei ole ymmärtänyt karppauksesta näköjään mitään muuta kuin sen että a) karpit syövät lihaa ja b) karpatessa ei voi harrastaa liikuntaa. Tosin tuo b-kohdan olet jo joutunut perumaan koska faktat puhuvat vastaan.

Saamieni yksityisviestien mukaan aika moni on kaivannut foorumille kriittistä näkemystä. Yksi henkilö sanoi, että halusi kiittää minua yksityisviestillä sen takia koska pelkää että häntä mollataan siitä hyvästä jos hän tekee sen foorumin puolella.

Lainaa:
Minun puolestani nämä keskustelut voidaan siirtää vaikka heti pois karppifoorumilta että sinäkin saat oikeudenmukaista kohtelua ja ettei tarvitse muilla foorumeilla asiasta itkeä.

Onko tuo uhkaus banneista? Jos saan bannit, niin toivottavasti saan hyvät perustelut. Toivon kuitenkin, ettei viestejäni poisteta, koska mielestäni olen puhunut tärkeistä asioista.

Minusta eri fooruminen ylläpitäjien toiminnasta keskustelu toisilla foorumeilla on täysin hyväksyttävää. Foorumin ylläpitäjien toiminnan pitäisi olal sellaista, että se kestää kritiikin ja esittelyn.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 14:55:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lisää kuvia, minä kun olisin halunnut päästä näkemästä sitä ensimmäistäkään. Ja lisää "totuuksia", joista ei ole "kahta kysymystä" Jos minulla olisi vaaka, voisin vaikka punnita itseni nyt. Toisaalta, miksi katkaista hyvää painontarkkailemattomuutta.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 15:02:47 
tuc kirjoitti:
520 000 ihmistä kattanut EPIC-Oxford -tutkimus osoitti, että kasvissyöjillä ja erityisesti vegaaneilla on keskimäärin 1-2 kg/m2 alempi BMI.

Jotta olisi varmaa, että ero johtuu nimenomaan vegaaniruokavaliosta eikä jostakin muusta sekottavasta tekijästä, niin olisiko näyttää jotakin satunnaistettua laihdutuskoetta mallia vegaani vs. sekaruoka? Viitteitä?

-JariJ kirjautumatta

ViestiLähetetty: 2008-11-16 15:23:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

JariJ kirjautumatta kirjoitti:
tuc kirjoitti:
520 000 ihmistä kattanut EPIC-Oxford -tutkimus osoitti, että kasvissyöjillä ja erityisesti vegaaneilla on keskimäärin 1-2 kg/m2 alempi BMI.

Jotta olisi varmaa, että ero johtuu nimenomaan vegaaniruokavaliosta eikä jostakin muusta sekottavasta tekijästä, niin olisiko näyttää jotakin satunnaistettua laihdutuskoetta mallia vegaani vs. sekaruoka? Viitteitä?

-JariJ kirjautumatta

Vääristymää aiheuttavia tekijöitä (tupakointi, e-pilleri jne) on mitattu tuossa, kuten ekan sivun lähde selkeästi ilmoittaa.

Selitys painoindeksien eroille on tuon mukaan:

Lainaa:
We compared BMI in the four diet groups, controlling for age. Fish eaters, vegetarians, and especially vegans had significantly lower BMI than meat eaters, by 1-2 kg/m2 on average. Differences in macronutrient intakes (energy, protein, fat, carbohydrate, fibre, sugars, alcohol) accounted for about half the age-adjusted difference in mean BMI between vegans and meat eaters. High protein and low fibre intakes were the factors most strongly associated with increasing BMI.

Tässä kaipaamaasi lisäinformaatiota:

Lainaa:
A all-vegan diet keeps weight down

A recent study conducted over five years revealed that people who have switched to a vegan diet gained the least amount of weight.

If you are a vegan, you have something to cheer about.

In a study conducted by Britain's Cancer Research UK charity and the University of Oxford, researchers studied the dietary habits of 22,000 people over five years, including meat eaters and vegetarians. The study revealed that they all put on weight but meat eaters who switched to a vegan diet gained the least.

"Contrary to current popular views that a diet low in carbohydrates and high in protein keeps weight down, we found that the lowest weight gain came in people with high intake of carbohydrates and low intake of protein," said Professor Tim Key.

The research studied the diets and compared the weights of meat eaters, fish eaters, vegetarians, and vegans. It showed that on average people gained two kilos over the five-year period.

"The lowest weight gain was in people who changed their diet to eat fewer animal products," Key is reported to have said.

Another finding thrown up by the research was that people who had been more physically active during the five-year period gained less wieght. No surprises there!

Aiheeseen liittyvä artikkeli on käsittääkseni Berkow, Susan E.; Barnard, Neal. Vegetarian Diets and Weight Status. Nutrition Reviews, Volume 64, Number 4, April 2006 , pp. 175-188(14)

Kiitokset aiheeseen kuuluvasta kommentista!

ViestiLähetetty: 2008-11-16 15:29:27 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Tuc ei ole tainnut käydä pakkiksella... Ne kertoisivat sulle aika äkkiä, että aloittelija kasvaa hienosti vaikka pienillä kivillä, kunhan syö niitä tarpeeksi.

Lisäksi tuon ekan kuvan perusteella näyttää siltä, että sulla ei ole mitään asiaa puhumaan laihduttamisesta tai ylipainon todennäköisyydestä kenellekään, kun omat ongelmat ovat ihan toisen suuntaiset. Oletko koskaan edes laihduttanut, yhtään millään ruokavaliolla?

ViestiLähetetty: 2008-11-16 15:31:48 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

tuc kirjoitti:
Saamieni yksityisviestien mukaan aika moni on kaivannut foorumille kriittistä näkemystä. Yksi henkilö sanoi, että halusi kiittää minua yksityisviestillä sen takia koska pelkää että häntä mollataan siitä hyvästä jos hän tekee sen foorumin puolella.

Lainaa:

Onko tuo uhkaus banneista? Jos saan bannit, niin toivottavasti saan hyvät perustelut. Toivon kuitenkin, ettei viestejäni poisteta, koska mielestäni olen puhunut tärkeistä asioista.

Minusta eri fooruminen ylläpitäjien toiminnasta keskustelu toisilla foorumeilla on täysin hyväksyttävää. Foorumin ylläpitäjien toiminnan pitäisi olal sellaista, että se kestää kritiikin ja esittelyn.

Sehän on hyvä että olet saanut kannatusta. Ja ei, ei ole uhkaus bannista. Ajattelin vaan että sinun olisi kivempi keskustella puolueettomalla maaperällä kun sinua niin huonosti kohdellaan ja osioon kuulumattomat ketjut siirretään noin vain.

Ja kyllä, minun mielestäni olet trolli. Karppauksesta mitään tietämättömänä ja asiaan perehtymättömänä olet tullut käännyttämään väkeä koska mielestäsi karppaus on epäeettistä. Joidenkin mielestä tämä keskustelu saattaa olla asiallista, minun mielestäni ei. Siinä vaiheessa kun sinulla on karppauksen periaate ja faktat hallussa, elät itse täysin eettisesti (et autoile, käytät vain kierrätettyjä vaatteita, et käy kuntosaleilla joissa käytetään tuhottomasti sähköä jne jne.) voit tulla minulle saarnaamaan karppauksen epäeettisyydestä. Vääriä profeettoja en kuuntele.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 15:34:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

misukisu kirjoitti:
Tuc ei ole tainnut käydä pakkiksella... Ne kertoisivat sulle aika äkkiä, että aloittelija kasvaa hienosti vaikka pienillä kivillä, kunhan syö niitä tarpeeksi.

Lisäksi tuon ekan kuvan perusteella näyttää siltä, että sulla ei ole mitään asiaa puhumaan laihduttamisesta tai ylipainon todennäköisyydestä kenellekään, kun omat ongelmat ovat ihan toisen suuntaiset. Oletko koskaan edes laihduttanut, yhtään millään ruokavaliolla?

863 viestiä pakkiksella mun kirjoittamana. Siellä jengi suhtautuu paria poikkeusta lukuunottamatta vegeihin varsin hyvin. Osasyynä tietty se, että aktiivikirjoittajien joukossa on mm.Teemu Isoaho, joka on lakto-ovo ja joka on SM classic bodybuildiingissa.

Onko tosiaan niin, että ei saa keskustella ylipainosta jos ei itse ole ylipainoinen? :shock: Tää keskustelunaihehan käsittelee nimenomaan sitä, miten EI TULLA ylipainoiseksi. Jos on vegaani, ei sitä tarvetta laihduttamiseen tule alun perinkään kuin hyvin harvalla (kolmasosan todennäköisyys perushiilarisekasyöjiin nähden).

ViestiLähetetty: 2008-11-16 15:38:56 
Poissa
aktivistikarppi
aktivistikarppi

tuc kirjoitti:
Vääristymää aiheuttavia tekijöitä (tupakointi, e-pilleri jne) on mitattu tuossa

Varmasti onkin, mutta kaikkea ei aina voi ottaa huomioon. Jos tilastoista saatu olettamus voidaan toistaa myös satunnaistetuissa kokeissa, niin ollaan jo lähempänä syy-yhteyden muodostamista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00