OT: Kannattaako uutta foorumia katsellessaan mennä sinne, missä alottelevat kyselevät jos aikoo tehdä heistä päätelmiä? Esimerkiksi täällä tuo "alottelevat karpit" on todellakin alottelevien karppien ja muiden (ei-karppien) kyselyitä täynnä, joten on ihan turha tuon osion perusteella tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä kaikista vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavista ihmisistä! Jotenkin tuntuu, et pitääkö näin yksinkertainen asia oikeen ääneen sanoa (tästähän oli "nikillä" Vieras tuolla jossain aiemmin kommentoinut). Kyllä kannattais tutustua niihin kokeneempiin karppeihin ja tutkimustuloksiin sekä vhh-kirjoihin, jos kiinnostaa. Tämähän on ihan sama asia, kuin mentäis lähiräkälään tekemään tutkimusta suomalaisista ihmisistä ja todettais tämän perusteella että 90% suomalaisista on arkisin kännissä klo 13. Että terve.
Jos vähähiilarisella ei voi liikkua, niin minkä hemmetin takia täällä on kokonainen osio liikuntaa varten?
Jos itse on vuonna nakki ja muusi toteuttanut jotain ruokavaliota miten sattuu, voiko sen perusteella leimata koko homman vääräksi tai huonoksi tai lihaksia kadottavaksi? Mielestäni ei todellakaan.
Lisäksi on mielestäni ihan turha sanoa, ettei karppaaja pysty liikkumaan, sen perusteella että jotkut vasta-alkajat tiputtavat hiilaritason aluksi pienemmäksi (hiilarihimojen ym vähentämiseksi ja oman hiilaritason löytämiseksi) ja näin varmasti on liikkuminen osalla vaikeampaa kuin ennen. Tämä ei kuitenkaan ole pysyvä olotila, joten miksi tästä pitäisi tehdä taas koko ryhmää koskevia päätelmiä tyylillä "kukaan muukaan ei voi liikkua, koska aluksi ei välttämättä pysty ihan samaan malliin"?
Kuntosaliharjoittelusta ym vielä, että normaalille ihmiselle on kaikista järkevintä koostaa se niin, että siitä on apua normaalielämässä. Oli se sitten muuttamista tai ihan yleistä olemusta (ryhti ym) ja jaksamista. Sama koskee muutakin treeniä. Mielestäni se, että täällä ei ole muskeliakkojen ja -ukkojen kuva-albumia, ei kerro siitä ettei täällä harrastettaisi liikuntaa. Se kertoo vaan sitä, että asiasta kiinnostuneet puhuvat aiheesta enemmän juuri näillä muskelifoorumeilla eikä täällä. On paljon tärkeämpää, että ihmiset ylipäänsä harrastavat liikuntaa..siinä kun näkee nopeasti vaikutukset ihan yleiseen vireystilaan. Ja tätähän ei voi mitata ottamalla valokuvia. Aika pientä osaa ylipäänsä ihmisistä kiinnostaa äärimäinen treenaaminen, itse en pidä kauniina ylibodattua ihmistä. Naiset varsinkin näyttävät ihan miehiltä, tosin tähän varsinkin ammattilaistasolla (ja jo aiemmin itseasiassa) taitavat vaikuttaa kielletyt aineet. Onko järkeä kärsiä kitukuureista ja treenata kovaa? Samalla nähdä nälkää? Minä ainakin pidän tämmösiä ihmisiä nykyään ihan epävakaina

Jos samaan tulokseen voi päästä syömällä hyvin, niin en ymmärrä miksi pitäisi nähdä nälkää. Näläntunne kuitenkin kertoo aika paljon siitä, mitä keho haluaisi normaalilla ihmisellä. Täällä eletään vaan sen kerran, niin en itse näe järkeä kuluttaa sitä nälässä! Ainakin itse olen prkleen vihainen nälkäisenä, varsinkin ennen perussuomalaisella ruualla.
P.S. Itsellä kulki kaikista huonoiten treeni nimenomaan lakto-ovo-vegetarismin aikoihin (yli 3 vuotta kokemusta tuosta). Samoin kehitys ei tasan ollut niin hyvää kuin vaikkapa edes perussuomalaisella ruokailutyylillä. Ja olin sentääs siihen silloin hyvin perehtynyt ja söin niin hyvin kuin pystyin. Kaiken lisäksi herkkä vatsani ei kyllä pitänyt tuosta, kun taas karppaus on tehnyt ihmeitä.