RaahenTiikeri kirjoitti:
elsiltä asiallista ja rauhallista tekstiä.Harmi kun ei itse osaa kirjoittaa tunnekuohoitta.
No melko rauhallisestihan sinä olet itsekin kirjoittanut. Itse olen iän myötä huomannut sen, että lähes aina (ei kuitenkaan ihan aina) kun tekisi mieli ravistella vastapuolta kun hän ei tunnu tajuavan pointtia, niin onkin itse ollut väärässä. Sen kun aikoinani oivalsin, niin on ollut merkittävästi vähemmän tilanteita, joissa olisi tarvinnut jälkeenpäin harmitella omaa käyttäytymistään.
RaahenTiikeri kirjoitti:
Se mikä minua harmittaa suunnattomasti,on tässä se monen lähtökohtainen asenne,että "tupakka on paha","lopettaminen aina ja joka tapauksessa on ensisijainen vaihtoehto" ja koko yhteiskunnan pitää lähteä siltä pohjalta,että tupakoinnin tarkoitus on sen lopettaminen,siitä nautintoa saavat valehtelevat....Ja tältä pohjaltahan sitä yhteiskunnassa sitten asioita hoidetaan.
Nyt kyllä väsäilet olkiukkoja, uskoakseni huomaamattasi. En minä ole nähnyt tässä ketjussa mitään esittämääsi viittaavaa. Ja tämä on juuri se syy, miksi en usko että sinulla olisi hyvä omatunto tupakoinnistasi. Jos olisi, niin pystyisit avoimesti kannustamaan moi:ta, eikä sinulla olisi tarvetta todistella tupakoinnin harmittomuutta melko naivein perustein. Tämä aihe häiritsee sinua jostain syystä huomattavan paljon. Mielestäni on aivan selvää, että se syy on se että et ole itsellesi rehellinen tupakointisi suhteen. Jos mielipiteeni aiheuttaa sinussa tunnekuohun niin mietipä tunnekuohusi pohjimmaista syytä hetken omassa rauhassasi. Itsellesi rehellisesti. Minulle sinulla ei pitäisi olla mitään tarvitse todistella mitään.
RaahenTiikeri kirjoitti:
Lisäksi näillä joillain tupakanvastaisilla on kaikkia omia "kannustusmetodeita" puhua tuhkakupin hajuista ym jotka ei pidä yhtään paikkaansa.
Tätä en kyllä ymmärrä. Kyllähän ainakin lähes kaikki tupakoitsijat haisevat tuhkakupille, vaikka eivät sitä itse huomaakaan. En tietääkseni ole tavannut ketään tupakoijaa, jonka henki ei haisisi tuhkakupille tunnin sisällä viimeisetä tupakasta.
RaahenTiikeri kirjoitti:
Tupakoinnin tarkoitus ei ole sen tavan lopettaminen!.Jos ihminen kokee,tai todellisesti saa haittaa tupakoinnistaan,niin ilman muuta se kannattaa lopettaa.
No tästä olen kyllä täsmälleen päinvastaista mielta. Oleellista on mielestänin nimenomaan sen tavan lopettaminen. Siis jos haluaa lopettaa tupakoinnin. Jos joku pystyy satunnaiseen poltteluun, niin hänen kohdallaan tupakoinnin täydellinen lopettaminen ei ole terveyden kannalta yhtään parempi kuin se jos polttaa muutaman tupakan vuodessa.
RaahenTiikeri kirjoitti:
Jos yksilö kokee,että nikotiini on yksi perkeleellinen koukku,niin ei hänen tule kuitenkaan ajaa tuota ajatusta kuin käärmettä pyssyyyn yleiseksi totuudeksi.Sehän ei pidä paikkaansa.
Jos ja kun hyvin monet kertovat tupakan riippuvuuden olleen erittäin paha, niin se ei mielestäni merkkaa mitään? EU:ssa tehtiin huumeista katsaus hiljan, jossa tupakan todettiin olevan kaikkein koukuttavin huume. Suurin osa minun hyvin tuntemistani tupakoitsijoista saa merkittäviä vieroitusoireita. Lieviä/ei ollenkaan oireita saa vain muutama.
RaahenTiikeri kirjoitti:
Maailman sivu on ollut tupakoinnin lopettaneita,kaikessa hiljaisuudessa jätäneet tapansa,ehkä sitä joskus kaivaten,mutta yhtä kaikki lopettaneet.Jännä,että siitä on tullut niin vaikeata näin myöhemmillä ajoilla?
Minä taas olen yllättynyt siitä kuinka moni nykyään pystyy lopettamaan, kun 20 vuotta sitten se tuntui olevan niin harvinaista. Ehkäpä nykyään on helpompaa lopettaa sen vuoksi, kun yleinen mielipide on merkittävästi tupakkavastaisempaa kuin 20 vuotta sitten.