karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-06 20:00:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 722 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tupakoinnista
ViestiLähetetty: 2010-12-26 00:58:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei kai sitä kukaan erikoisen terveelliseksi väitä? Tai että lopettaminen olisi kaikille helppoa? Ei se ollut minullekaan, mutta olen oppinut. Voin polttaa kolme kuussa, ja sitten olla puoli vuotta ilman, tai kauemmin jos en satu polttamaan. Kännissä ei kannata polttaa, tulee kauhee rapsa. En oikein tiedä koska kannattaisi, mutta näköjään joskus. Erikoisesti tahtoisin polttaa lentoasemilla, mutta harvemmin se niillä onnistuu. Ja yleensä ei oo röökiä eikä viitsi pummata kun se on niin kallista muille. Riippuvuuksissa on se taika, ettei kannata antaa niille valtaa. Eräällä toisella forumilla sanottiin että energia liikkuu huomion suuntaan, eli jos sitä liikaa funtsii niin onhan se hankalaa. Toisaalta saa kirkkaamman kruunun kun oikein kärsii.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 05:47:12 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä en vois seurustella miehen kaa joka polttaa. Sehän ois sama kuin suutelis tuhkakuppia. Tupakoiva ihminen haisee tosi pahalle vaikka ei sitä itse haista.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2010-12-26 06:28:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Mä en vois seurustella miehen kaa joka polttaa. Sehän ois sama kuin suutelis tuhkakuppia. Tupakoiva ihminen haisee tosi pahalle vaikka ei sitä itse haista.

Olet niin oikeessa!!
Miestänikin naurattaa nykyään tämä tupakan LEMU.
Istui kaverinsa kyydissä rekassa päivän ja nauroi minulle, että on se kamalaa, kun savuke oli sammutettu jo aikoja sitten ja ikkuna oli jo kiinni. Niin kaverin hänelle puhuessa savua tupruaa keuhkoista vielä pitkän aikaa :lol:

Nyt hän ymmärsi miksen antanut lapsia rekan kyytiin tai vaadin aina, että puhalle ny ne keuhkot puhtaaksi!!

Ei hän koskaan tuollaisia asioita ollut ajatellut ja myönsi, että kaverin henki haisi ihan hirveelle röökin jälkeen :lol:

No minä itse kyllä vedän hulluna valkosipulia :lol: Ja en haista itse mitään. Vieraat ihmiset voi siitä kärsiä, mutta ei sentään läheiset, kun syövät samaa ruokaa :mrgreen:

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-12-26 10:04:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:

Aloitin tupakoinnin alle parikymppisenä. Sen jälkeen olen ollut tauolla tupakasta useaan otteeseen, tauot kestäneet 1-5 vuotta kerrallaan.
Koska itse tiedostan, että tupakka on heikko kohtani, en ole koskaan halunnut parisuhteeseen ihmisen kanssa joka polttaa. Se on ollut ehdoton turn off ja ensimmäisiä karsintakriteerejä.

Aviomieheni inhoaa tupakointiani syvästi ja syystä. Jos itse en polttaisi, olisi minunkin vaikea sietää toisen haisemista.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 10:32:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun mies polttaa, on polttanut koko sen ajan kun olemme tunteneet, eikä se minua haittaa. Vähänhän se joskus haisee, mutta ei niin paljon eikä niin pahalta että minua häiritsisi. Ei kyllä häiritse kaverienkaan miltään haisemiset. Valkosipuliltakaan.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 10:50:56 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tonnikalakeiju kirjoitti:
Itse mieluummin soisin ihmisten syövän vt:sti, kuin tupakoivan.

Jos nuo kaksi on pakko laittaa vastakkain, niin tässä olemme täsmälleen eri mieltä.
Etenkin kun tupakointi on sitä vaarallisempaa, miteä veeteemmin ihmiset täällä elelevät.

Ja jooei, en ole koskaan valinnut kavereitani heidän tupakkakäyttäytymisensä mukaan.
Eikä tuota tehnyt edes äitini, joka oli tupakanvastustamisessa ääripään talebaani.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-12-26 11:11:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:

Ja jooei, en ole koskaan valinnut kavereitani heidän tupakkakäyttäytymisensä mukaan.
Eikä tuota tehnyt edes äitini, joka oli tupakanvastustamisessa ääripään talebaani.

Varmasti ei tarvitsekaan, jos tupakka ei ole ongelma. Minulle se on ongelma sekä vakava terveysriski, jota vastaan olen taistellut puolet elämästäni ja koska mennyt on paras ennuste tulevaisuudelle, niin tulen taistelemaan tulevaisuudessakin. Valitettavasti minulla on kaksi kroonista keuhkosairautta, joten tämä tupakan kanssa pelaaminen on kuten mainittu, silkkaa typeryyttä.

Kavereitani en ole heidän tupakkakäyttäytymisensä mukaan valinnut, seurustelukumppanini kyllä. Toki kukin toimii tavallaan,, mutta itse en sovella samoja kriteereitä kavereihin ja potentiaaliseen seurustelukumppaniin.

Tietysti vaatii aika lailla itsetuntemusta tiedostaa heikot kohtansa ja valita elämänkumppanikseen ihminen joka tukee hyviä valintoja, eikä huonoja. Tämä vaatii myös sen tosiasian tajuamista, että elämä ylipäätään on valintoja, ja rakkaus ja sen kohde on yksi valinta.

Vaikka minua on aivan älyttömästi välillä riipinyt puolisoni nipotus sekä tupakoinnistani että taannoisesta alkon käytöstäni, olen silti kiitollinen siitä, että hän ettei hän ole sen kummemmin holisti kuin nistikään.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 11:18:18 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Minun suvussani taas veetee on ollut verrattomasti suurempi terveysriski kuin tupakka.
Siinä ehkä syy eroaviin kantoihimme (tilastojen ohella)?

ViestiLähetetty: 2010-12-26 11:28:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Minun suvussani taas veetee on ollut verrattomasti suurempi terveysriski kuin tupakka.
Siinä ehkä syy eroaviin kantoihimme?

Juu, näin se saattaa olla.

Ja minä suhtaudun tähän asiaan hyvin tunnepitoisesti, tiedän.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 11:39:09 
els kirjoitti:
Itse mieluummin soisin ihmisten syövän vt:sti, kuin tupakoivan.

Jos nuo kaksi on pakko laittaa vastakkain, niin tässä olemme täsmälleen eri mieltä.
Etenkin kun tupakointi on sitä vaarallisempaa, miteä veeteemmin ihmiset täällä elelevät.

Vähän ihmettelen els:n asennetta. Tapansa mukaan hän ei tässäkään heitä mitään huonosti perusteltua/perusteltavissa olevaa, mutta tämä asenne. Onko els tai joku hänen lähipiiriläisensä tupakoitsija, vai miksi niin positiivinen asenne? Lähes kaikilla tupakasta riippuvaisilla elämänlaatu ja terveys paranisi, mikäli onnistuisi luopumaan tupakasta. Vaikka VT:ltä karppaukseen siirtymällä terveys paranisikin enemmän, niin eihän se tupakointia hyväksi tee. Enkä todellakaan tarkoita sitä, että tupakoitsijoita pitäisi tuomita. Kukaan joka ei ole ollut tupakkaan kunnolla koukussa ei voi ymmärtää kuinka vaikeaa siitä eroon pääseminen on. Mutta eikö kannattaisi kannustaa niitä jotka haluavat siitä eroon päästä?

Pointtini siis on, että miksi els kertoo vain tupakoinnin kannalta eduksi laskettavia asioita, ja nimenomaan tässä ketjussa?

ViestiLähetetty: 2010-12-26 11:42:03 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Eikö olekin helppo heittää kommentteja anonyyminä (vaikka miten vanhana tuttuna)? :smt026

Kukaan, joka ei ole ollut koukussa leipään/viljaan, ei tiedä miten hankalaa se on jättää.
Pitäisikö leipä kieltää kokonaan? Minusta ei, vaikka vilja onkin monelle hankala ja vaarallinenkin juttu.
Entä pitäisikö viljaa hehkuttaa ja suosittaa kaikille, vaatien opettelemaan sen asiallisen käytön, kun kerran jo muinaiset egyptiläiset? Ja taaskin ei, IMHotepO.

Kukaan joka ei ole ollut koukussa alkoholiin, ei tiedä, miten hankalaa se on jättää.
Pitäisikö...

Entä koukut sokeriin, uskoon, uskontoon, poliittiseen suuntaukseen, treeneihin, kansallisuuteen, omaan ylemmyyteen, lapsiin, vanhempiin,...?
Lista on loputon ja sisältää niin toivottuja, sallittuja, siedettyjä kuin kiellettyjäkin juttuja.

Voimme kieltää ne kaikki, kaikilta. Tai sallia kaikki, kaikille.
Ja voimme yrittää katkaista ne lääkkeillä ja itsekurilla - syyttää sortumista vain sortujaa.
Entä jos yrittäisi löytää sellaisen tavan elää, jolla omat tai naapurin koukut eivät tee kiusaa?
Silloin niistä pääsee eroonkin paljon helpommalla.
Jopa tupakoinnista, jos niikseen tulee.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 12:08:52 
els kirjoitti:
Eikö olekin helppo heittää kommentteja anonyyminä (vaikka miten vanhana tuttuna)? :smt026

Kukaan, joka ei ole ollut koukussa leipään/viljaan, ei tiedä miten hankalaa se on jättää. Pitäisikö leipä kieltää kokonaan?
Minusta ei, mutta silti vilja on monelle hankala ja vaarallinen juttu.

Kukaan joka ei ole ollut koukussa alkoholiin, ei tiedä, miten hankalaa se on jättää. Pitäisikö...

Eikä kukaan, joka ei ole ollut koukussa sokeriin, uskoon, uskontoon, poliittiseen suuntaukseen, treeneihin, kansallisuuteen, omaan ylemmyyteensä, lapsiinsa, vanhempiinsa,... lista koukuista on loputon.

Voimme kieltää ne kaikki tyynni ja kaikilta.
Tai voimme yrittää katkaista ne lääkkeillä ja itsekurilla - syyttää sortumista vain itseämme...
Entä jos yrittäisi löytää sellaisen tavan elää, jolla omat tai naapurin koukut eivät tee kiusaa?
Silloin niistä pääsee eroonkin paljon helpommalla. Jopa tupakoinnista, jos niikseen tulee.

No ensinnäkin, jos teit jonkun veikkauksen henkillöllisyydestäni, niin pieleen meni, en ole koskaan rekisteröitynyt tälle foorumille. Tämä huomautus ihan vain sen vuoksi, ettei viattomat kärsi. Ja toiseksi, olen samaa mieltä, me anonyymit olemme luusereita, joiden on helppo viskellä kommentteja vähemmän anonyymien niskaan. Mutta tämä on taistelutanner, jolla anonyymius on sallittu.

Kaikki mitä yllä kirjoitit on sinänsä ihan asiaa, mutta en edelleenkään ymmärrä asennettasi. Eikö olisi ollut asiallista nimenomaan tässä ketjussa kertoa, että kuinka hieno päätös moi:n tupakoinnin lopettamisen yritys on? Tupakointivastustajien terrorismista olisi voinut keskustella jossain toisessa ketjussa. Eihän tässä ketjussa kukaan ole tupakoitsijoita tuominnutkaan.

En minä ainakaan ole tässä ketjussa ehdottanut tupakkalakien tiukennusta, tai mitään muutakaan tupakoitsijoiden kiusaamista. Päinvastoin. Minä peräänkuuluttaisin kuitenkin sitä samaa kannustusta kavereille päätöksissä, jotka ovat heidän omasta mielestään heidän elämänlaatuaan ja terveyttään parantavia, kuin mitä karppauksen aloittavillekin olet antanut. Tai jos ei kannustusta heru, niin jättäisi ainakin vähättelemättä toisen kovaa itsekuria vaativan päätöksen merkitystä.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 12:20:45 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Aika erikoista kyseenalaistaa tupakoinnin lopettajan motiiveja. Kukaan, joka on tai on oikeasti ollut koukussa ja vetänyt sen askin pari päivässä, ei kuitenkaan ihmettele.

Olen itse tupakoija joka elää lopettamisten välisessä tilassa = poltan, enkä takuulla lopeta mistään sievistelysyistä enkä ollakseni mallikelpoinen kansalainen, vaan ihan oman olon vuoksi.

Mun puolestani tupakoikoon ne joille se mielestään sopii. Olen tupakkavastainen vain omalla kohdallani, mulle se ei sovi. Tsemppiä lopettajille!

ViestiLähetetty: 2010-12-26 12:36:16 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Lainaa:
Kaikki mitä yllä kirjoitit on sinänsä ihan asiaa, mutta en edelleenkään ymmärrä asennettasi. Eikö olisi ollut asiallista nimenomaan tässä ketjussa kertoa, että kuinka hieno päätös moi:n tupakoinnin lopettamisen yritys on? Tupakointivastustajien terrorismista olisi voinut keskustella jossain toisessa ketjussa. Eihän tässä ketjussa kukaan ole tupakoitsijoita tuominnutkaan.

Ensinnäkin, olenko minä sanonut tässä ketjussa sanaakaan tupakanvastustajien terrorismista?
Mielestäni en.

Toiseksi: Moin tupakkaketju on tuossa vieressä, tsemppejä varten? Tämä ketju muutti luonnettaan jo aikaa sitten. Itse tulin mukaan vasta Dzinnin ruumiinavauskuvauksiin, kun vastakkainen sellainen sattui olemaan käsillä. Ja kyllä, se kalmo oli eläessään sekä läheinen että rakas - ja eli ketjupolttamisineen ja siitä huolimatta ruumiinavauspöytäkirjan mukaisine puhtaine keuhkoineen vuosia ja jopa vuosikymmeniä pitempään kuin tupakoimaton sukunsa.

Miksi ihmeessä minun pitäisi suositella juuri tupakoinnin lopettamista keinolla millä hyvänsä,
kun kerran en suosittele laihduttamista tai kunnon kohentamistakaan keinolla millä hyvänsä?

Itsensä kuntouttaminen on pitkän päälle kannattava ja suositeltava juttu, kaikille. Se vaan ei toimi ihan miten vaan tehtynä, sekään. Ja jos kuntoutukseen lähdetään vain itsekurin ja suggestion avulla, ollaan jo lähtiään aika heikoilla jäillä. Moni sortuu noihin yrityksiin - ja onnistuessaankin käy usein niin, että se vanhan koukun korvaava uusi koukku ei olekaan tippaakaan aiempaa koukkua armollisempi. Tai pitkän päälle edes terveellisempi.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 12:58:10 
els kirjoitti:
Lainaa:

Ensinnäkin, olenko minä sanonut tässä ketjussa sanaakaan tupakanvastustajien terrorismista?
Mielestäni en.

Toiseksi: Moin tupakkaketju on tuossa vieressä, tsemppejä varten? Tämä ketju muutti luonnettaan jo aikaa sitten. Itse tulin mukaan vasta Dzinnin ruumiinavauskuvauksiin, kun vastakkainen sellainen sattui olemaan käsillä. Ja kyllä, se kalmo oli eläessään sekä läheinen että rakas - ja eli ketjupolttamisineen ja siitä huolimatta ruumiinavauspöytäkirjan mukaisine puhtaine keuhkoineen vuosia ja jopa vuosikymmeniä pitempään kuin tupakoimaton sukunsa.

Miksi ihmeessä minun pitäisi suositella juuri tupakoinnin lopettamista keinolla millä hyvänsä,
kun kerran en suosittele laihduttamista tai kunnon kohentamistakaan keinolla millä hyvänsä?

Itsensä kuntouttaminen on pitkän päälle kannattava ja suositeltava juttu, kaikille. Se vaan ei toimi ihan miten vaan tehtynä, sekään. Ja jos kuntoutukseen lähdetään vain itsekurin ja suggestion avulla, ollaan jo lähtiään aika heikoilla jäillä. Moni sortuu noihin yrityksiin - ja onnistuessaankin käy usein niin, että se vanhan koukun korvaava uusi koukku ei olekaan tippaakaan aiempaa koukkua armollisempi. Tai pitkän päälle edes terveellisempi.

Eli yllä oleva lyhyesti sanottuna: arvaukseni tupakoinnistasi osui oikeaan? Selittää tavallaan asenteesi. Osa tupakoitsijoista pystyy kuitenkin olemaan rehellisiä itselleen, eivätkä puolustele tupakointiaan naivisti sillä, että joku on elänyt suht terveenä tupakoinnista huolimatta. Onhan paljon enemmän niitä, jotka voivat hyvin ja ovat eläneet hyvin vanhoiksi vähärasvaisella ruokavaliolla. Jopa runsaasti viljoja nauttien. Sinä et ilmeisesti ole sinut tupakontisi kanssa, vaikka niin ehkä luuletkin. Olisiko se tupakasta riippuvuus kuitenkin vielä paljon pahempi ja kokonaisvaltaisempi, kuin mitä sinä kuvittelet? Minulla ainakin oli.

Tuo sortumis-perustelusi meni jo sinulle hieman epätyypillisen huuhaan puolelle. Suoraan sanottuna mielestäni aika epätoivoinen heitto. Kyllä moni pääsee tupakoinnista eroon nimenomaan itsekurin avulla. Esimerkiksi minä. Minä en myöskään korvannut tupakointiani millään muulla riippuvuudella. On mielestäni tosi surkea neuvo olla yrittämättä sen vuoksi, että voi epäonnistua.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 13:00:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

elsiltä asiallista ja rauhallista tekstiä.Harmi kun ei itse osaa kirjoittaa tunnekuohoitta.

Mutta asiaan.Jokainen "tupakan kanssa pyristelevä"(niin kuin he itse itseään nimittää) yrittää alleviivat,että ajattelee asiaa vain omasta näkökulmastaan ja vaatii kannustusta niille,ketkä ovat tekemässä lopetusta parantaakseen omaa subjektiivisesti kokemaansa oloaan.Okei,tähän asti kaikki ok.Minäkin voin pyytää kannustusta jollekkin valinnalle,jolla koen parantavani omaa oloani,olkoon se vaikka päivittäinen itseruoskinta nöyryyden saamiseksi,avantouinti tai mikä tahansa joka ei tähän nyt liity.
Se mikä minua harmittaa suunnattomasti,on tässä se monen lähtökohtainen asenne,että "tupakka on paha","lopettaminen aina ja joka tapauksessa on ensisijainen vaihtoehto" ja koko yhteiskunnan pitää lähteä siltä pohjalta,että tupakoinnin tarkoitus on sen lopettaminen,siitä nautintoa saavat valehtelevat....Ja tältä pohjaltahan sitä yhteiskunnassa sitten asioita hoidetaan.
Lisäksi näillä joillain tupakanvastaisilla on kaikkia omia "kannustusmetodeita" puhua tuhkakupin hajuista ym jotka ei pidä yhtään paikkaansa.

Tupakoinnin tarkoitus ei ole sen tavan lopettaminen!.Jos ihminen kokee,tai todellisesti saa haittaa tupakoinnistaan,niin ilman muuta se kannattaa lopettaa.
Jos yksilö kokee,että nikotiini on yksi perkeleellinen koukku,niin ei hänen tule kuitenkaan ajaa tuota ajatusta kuin käärmettä pyssyyyn yleiseksi totuudeksi.Sehän ei pidä paikkaansa.Maailman sivu on ollut tupakoinnin lopettaneita,kaikessa hiljaisuudessa jätäneet tapansa,ehkä sitä joskus kaivaten,mutta yhtä kaikki lopettaneet.Jännä,että siitä on tullut niin vaikeata näin myöhemmillä ajoilla?

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2010-12-26 13:07:12 
Poissa
voipallo
voipallo

Tupakoinnin aiheuttamia sairauksia vähätteleviä tutkimuksia on tupakkayhtiöiden rahoittamina tehty lukuisia (Suomessakin), oikeutta on käyty syöpään kuolevia ihmisiä vastaan ja on lobattu ja lahjottu eri maissa, joissa tupakkalakeja on oltu tiukentamassa.
Karppifoorumilla on kyseenalaistettu elintarviketeollisuuden ja viranomaisten tekemiä ravintosuosituksia ja lisäainewita pursuavia eineksiä, nyt siis jotkut asettuvat häikäilemättömän rahan puolelle, mikä on varmasti monelle lukijoilla hieman yllättävää.

Kuulin hauskjan tarinan amerikkalaisen tv-sarjan Mad Men(?) kuvauksista. Sarjan tekijät ovat luoneet tuotemerkejä myöten autenttista 50-luvun mainosmaailmaa oikeine olutmerkkeineen ja joka toimistossa ja julkisessa tilassa tupakointeineen.
Pilottijakso kuvattiin New Yorkissa, jossa silloin oli nykyistä väljempi tupakkalaki, näyttelijät siis polttivat oikeita savukkeita. Savu ja tuoksu oli oikeaa röökiä. Loput jaksoista kuvattiinkin sitten Hollywoodissa jossa lienee yksi tiukimmista tupakkalaeista maailmassa, savukkeita ei saanut polttaa suljetussa tilassa, ei studioalueella eikä oikein missään. Kuvauksissa käytetyt savukkeet jouduttiiin erikseen valmistamaan erilaisista yrteistä joita oltiin sitten polttavinaan jaksoissa, kuvauspaikalla leijui ihmeellinen äitelä tuoksu. Tämä siis liberaalissa Kaliforniassa.

Enkä ole edelleenkään kieltämässä tupakointia keneltäkään, tämä mainittakoon.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2010-12-26 13:18:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Tupakoinnin aiheuttamia sairauksia vähätteleviä tutkimuksia on tupakkayhtiöiden rahoittamina tehty lukuisia (Suomessakin), oikeutta on käyty syöpään kuolevia ihmisiä vastaan ja on lobattu ja lahjottu eri maissa, joissa tupakkalakeja on oltu tiukentamassa.

Karppifoorumilla on kyseenalaistettu elintarviketeollisuuden ja viranomaisten tekemiä ravintosuosituksia ja lisäainewita pursuavia eineksiä, nyt siis jotkut asettuvat häikäilemättömän rahan puolelle, mikä on varmasti monelle lukijoilla hieman yllättävää."

-tuo se on aina voittajan valinta.Syyttää kaikesta ei omaan pirtaan mahtuvasta tupakkateollisuuden vääristämiä tutkimuksia.

Eikö nikotiinikorviketeollisuus,jonka näpräämillä tutkimuksilla mm.passiivinen tupakointi saatiin näyttämään vaaralliselta edusta häikäilemätöntä rahaa?Ja eikö valtiovalta tässä kieltäessään vaikka virheelliseen tietoon nojaten ravintolatupakoinnin kumartele lääketeollisuuden edessä samalla tavalla kuin sikainfluenssa asiassa?
Jännää,että niin moni on valmis tässä tupakka asiassa sinistämään silmänsä "meidän parhaaksemme ajattelevien" päättäjien edessä.Hämmästyttää.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2010-12-26 13:39:32 
RaahenTiikeri kirjoitti:
elsiltä asiallista ja rauhallista tekstiä.Harmi kun ei itse osaa kirjoittaa tunnekuohoitta.

No melko rauhallisestihan sinä olet itsekin kirjoittanut. Itse olen iän myötä huomannut sen, että lähes aina (ei kuitenkaan ihan aina) kun tekisi mieli ravistella vastapuolta kun hän ei tunnu tajuavan pointtia, niin onkin itse ollut väärässä. Sen kun aikoinani oivalsin, niin on ollut merkittävästi vähemmän tilanteita, joissa olisi tarvinnut jälkeenpäin harmitella omaa käyttäytymistään.

RaahenTiikeri kirjoitti:
Se mikä minua harmittaa suunnattomasti,on tässä se monen lähtökohtainen asenne,että "tupakka on paha","lopettaminen aina ja joka tapauksessa on ensisijainen vaihtoehto" ja koko yhteiskunnan pitää lähteä siltä pohjalta,että tupakoinnin tarkoitus on sen lopettaminen,siitä nautintoa saavat valehtelevat....Ja tältä pohjaltahan sitä yhteiskunnassa sitten asioita hoidetaan.

Nyt kyllä väsäilet olkiukkoja, uskoakseni huomaamattasi. En minä ole nähnyt tässä ketjussa mitään esittämääsi viittaavaa. Ja tämä on juuri se syy, miksi en usko että sinulla olisi hyvä omatunto tupakoinnistasi. Jos olisi, niin pystyisit avoimesti kannustamaan moi:ta, eikä sinulla olisi tarvetta todistella tupakoinnin harmittomuutta melko naivein perustein. Tämä aihe häiritsee sinua jostain syystä huomattavan paljon. Mielestäni on aivan selvää, että se syy on se että et ole itsellesi rehellinen tupakointisi suhteen. Jos mielipiteeni aiheuttaa sinussa tunnekuohun niin mietipä tunnekuohusi pohjimmaista syytä hetken omassa rauhassasi. Itsellesi rehellisesti. Minulle sinulla ei pitäisi olla mitään tarvitse todistella mitään.

RaahenTiikeri kirjoitti:
Lisäksi näillä joillain tupakanvastaisilla on kaikkia omia "kannustusmetodeita" puhua tuhkakupin hajuista ym jotka ei pidä yhtään paikkaansa.

Tätä en kyllä ymmärrä. Kyllähän ainakin lähes kaikki tupakoitsijat haisevat tuhkakupille, vaikka eivät sitä itse huomaakaan. En tietääkseni ole tavannut ketään tupakoijaa, jonka henki ei haisisi tuhkakupille tunnin sisällä viimeisetä tupakasta.

RaahenTiikeri kirjoitti:
Tupakoinnin tarkoitus ei ole sen tavan lopettaminen!.Jos ihminen kokee,tai todellisesti saa haittaa tupakoinnistaan,niin ilman muuta se kannattaa lopettaa.

No tästä olen kyllä täsmälleen päinvastaista mielta. Oleellista on mielestänin nimenomaan sen tavan lopettaminen. Siis jos haluaa lopettaa tupakoinnin. Jos joku pystyy satunnaiseen poltteluun, niin hänen kohdallaan tupakoinnin täydellinen lopettaminen ei ole terveyden kannalta yhtään parempi kuin se jos polttaa muutaman tupakan vuodessa.

RaahenTiikeri kirjoitti:
Jos yksilö kokee,että nikotiini on yksi perkeleellinen koukku,niin ei hänen tule kuitenkaan ajaa tuota ajatusta kuin käärmettä pyssyyyn yleiseksi totuudeksi.Sehän ei pidä paikkaansa.

Jos ja kun hyvin monet kertovat tupakan riippuvuuden olleen erittäin paha, niin se ei mielestäni merkkaa mitään? EU:ssa tehtiin huumeista katsaus hiljan, jossa tupakan todettiin olevan kaikkein koukuttavin huume. Suurin osa minun hyvin tuntemistani tupakoitsijoista saa merkittäviä vieroitusoireita. Lieviä/ei ollenkaan oireita saa vain muutama.

RaahenTiikeri kirjoitti:
Maailman sivu on ollut tupakoinnin lopettaneita,kaikessa hiljaisuudessa jätäneet tapansa,ehkä sitä joskus kaivaten,mutta yhtä kaikki lopettaneet.Jännä,että siitä on tullut niin vaikeata näin myöhemmillä ajoilla?

Minä taas olen yllättynyt siitä kuinka moni nykyään pystyy lopettamaan, kun 20 vuotta sitten se tuntui olevan niin harvinaista. Ehkäpä nykyään on helpompaa lopettaa sen vuoksi, kun yleinen mielipide on merkittävästi tupakkavastaisempaa kuin 20 vuotta sitten.

ViestiLähetetty: 2010-12-26 13:41:12 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Mä en usko tässä asiassa kaikenmaaliman tutkimuksiin. En puolesta enkä vastaan oli ne sitten kenen rahoittamia. En usko tupakkateollisuudella rikastuvien väitteitä ja tutkimuksia enkä nikotiinivalmisteiden avulla rikastuvien väitteitä enkä tutkimuksia.

Mutta sen tiedän, että heidän tarjoamansa "nautinto" ei ole hintansa arvoinen joten minun rahoilla tai hyvinvoinnin kustannuksella he eivät rikastu.

And that's all I need to know :resp:

91kg --> 74kg

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 722 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00