karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 13:02:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 772 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-03-09 07:55:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Perjantain kunniaksi nostetaan virallisterveellisen dielmma esiin nyt toisessakin kohdassa, laitosruokakriteerien lisäksi.
Alla on kuvat roskaruoasta ja virallisterveellisesti suositellusta ateriaehdotuksista. Onhan?
Kuva

Onhan...? (kiitos kostille)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2012-03-09 07:59:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
Ja jotta saadaan tuo lista lähemmäksi oikeaa VT:tä,pitää sinne lisätä railakkaalla Puumanaisen kiljahduksella,tai sanotaanko mouraisulla,että "elämästä pitäääää nauttttttiakin ja suoda itselleen herrrrkkuhetkiä;ainainen terveyden ajattelu on tylsää ja aiheuttaa stressiä

Minä olen joskus lukenut lihavuustutkija Pertti Mustajoen juttuja, hän painottaa juuri tuota elämästä nauttimisen näkökulmaa. Että jälkiruoat eivät lihota, vaan kokonaisuus (muistelen näin, siitä on vuosia kun tämän luin). Guuglasin pikaisesti varmistaakseni, etten aivan väärästä kaverista puhu, ja löytyi yksi Mustajokeen liittyvä kirja-arvostelu, josta lainaan pari pätkää (lihavoinnit omiani):

Kirjassa lainataan ravitsemuspsykologi Raimo Lappalaisen ajatuksia mm. mielihaluihin liittyvissä kysymyksissä. Sisätautien erikoislääkärin Mustajoen ote onkin enemmän fysiologiaan painottuva, aivan toisenlainen kuin esimerkiksi Patrik Borgin teoksissa. Yhteistä molemmille asiantuntijoille on kuitenkin salliva asenne syömiseen; liian tiukka laihdutus ei johda yleensä haluttuun lopputulokseen.

Painonhallinta -teoksen keskeinen sanoma on se, että ihmisen syömän ruoan määrään ei voi juurikaan vaikuttaa. Kannattaakin keskittyä enemmän syödyn ravinnon energiapitoisuuteen. Kun energiatiheä rasvainen ruoka korvataan kuitu- ja vesipitoisilla ruoka-aineilla, jää energiansaanti automaattisesti pienemmäksi. Tällaisia suositeltavia ruoka-aineita ovat erityisesti kasvikset ja hedelmät.

-----------------------------------------------------------------

Minä olen Mustajoen tyyppisiin juttuihin luottanut viimeksi joskus nuorena, kun vahtasin juuri tätä energiatiheyttä -oivoi. Se ei johtanut mihinkään hyvään...

MUOKS: quotet kuntoon.

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2012-03-09 08:15:51 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

erfyt kirjoitti:
Painonhallinta -teoksen keskeinen sanoma on se, että ihmisen syömän ruoan määrään ei voi juurikaan vaikuttaa. Kannattaakin keskittyä enemmän syödyn ravinnon energiapitoisuuteen. Kun energiatiheä rasvainen ruoka korvataan kuitu- ja vesipitoisilla ruoka-aineilla, jää energiansaanti automaattisesti pienemmäksi. Tällaisia suositeltavia ruoka-aineita ovat erityisesti kasvikset ja hedelmät.

Mutta näläntunteen kasvaessa syödyn ruuan määrä lisääntyy -> energiansaanti lisääntyy. Kun syöty ruoka aikaansaa pienemmällä määrällä kylläisyyden tunteen, joka kestää pidempäänkin kuin kaksi-kolme tuntia, niin on helppo pitää myös energiansaanti kurissa -> tämä puolestaan edesauttaa laihtumista. Avainsana on kylläisyys ja se, miten kauan se kestää milläkin ruoalla.
Ihan esimerkkinä, vt aamupalahan pitäisi olla lasi tuoremehua, pari palaa täysjyväleipää, sipaisu margariinia päällä, (mieluiten vähärasvainen)juustoviipale leivän päällä ja mahdollisesti kinkku viipale lisäksi hedelmä tai es. tomaattia tai kurkkua, kahvia tai teetä ja rasvatonta maitoa. Tämän jälkeen nälkä tulee n. 2 tunnin päästä.
Oma aamupalani oli esim. tänään n.100g possupaistia (ohuen ohut, sellainen leikkele jota leivän päälläkin käytetään), saman verran kurkkua, teetä täysmaidolla ja kookosöljyllä (kookosöljyä n. 20g). Tämän jälkeen nälkä tulee n. 4-5 tunnin kuluttua.
Lisäksi tämän aamupalan jälkeen 1,5-2h tunnin sokeri on alle 6, terveellisemmän aamupalan jälkeen sokeri on n. 7-8 välillä ja silti on jo nälkä. Lisäksi äkkiä laskettuna jälkimmäisessä energiansaanti jää pienemmäksi, sen lisäksi että sen jälkeen on pidempään kylläinen.

Samoin, pari perunaa, pihvi ja salaatti kera leivän margariineineen tuo nälän pauttiarallaa 3 tunnin kuluttua. Kun wokkivihannekset kermassa haudutettuna sen pihvin kera pitää nälkää 5-6h. Ja verensokeriin samat vaikutukset kuin aiemminkin.
Vt:n verrattuna jos syö 2-3 kertaa/vrk vähemmän, niin on pakkokin syödä energiatiheämpää ruokaa, että saa riittävästi energiaa koska nälkä ei tule samalla lailla. Eli energiansaanti jää paljon helpommalla pienemmäksi, kun ei ole parin tunnin päästä uudelleen nälkä ja ei tarvitse syödä välipaloja. Ehtii tekemään töitäkin välillä, kun ei tarvitse koko aikaa olla syömässä :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-09 08:48:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tyyli-Lyyli kirjoitti:
terveellisemmän aamupalan jälkeen sokeri on n. ...

Huomenta
niinkuin olet itsekkin huomannut, että kaikki ruokavalio tyylit ei sovi kaikille.
siksi ei ole universaalia ruokavaliota joka sopii läheskään kaikille... koska tässä porukassa on sairaatkin mukana.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 08:49:27 
Karppaaja pelkää "nälkää" kuin ruttoa vaikka vararavintoa on kertynyt vähintäänkin riittävästi :lol: Tehokas liikunta vie tehokkaasti "nälän" eli himon syömiseen, virkistää oloa ja tuo muutakin ajateltavaa elämään kuin ruoan ja luulosairaudet.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 09:02:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

erfyt kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:
Ja jotta saadaan tuo lista lähemmäksi oikeaa VT:tä,pitää sinne lisätä railakkaalla Puumanaisen kiljahduksella,tai sanotaanko mouraisulla,että "elämästä pitäääää nauttttttiakin ja suoda itselleen herrrrkkuhetkiä;ainainen terveyden ajattelu on tylsää ja aiheuttaa stressiä

Minä olen joskus lukenut lihavuustutkija Pertti Mustajoen juttuja, hän painottaa juuri tuota elämästä nauttimisen näkökulmaa. Että jälkiruoat eivät lihota, vaan kokonaisuus (muistelen näin, siitä on vuosia kun tämän luin). Guuglasin pikaisesti varmistaakseni, etten aivan väärästä kaverista puhu, ja löytyi yksi Mustajokeen liittyvä kirja-arvostelu, josta lainaan pari pätkää (lihavoinnit omiani):

Kirjassa lainataan ravitsemuspsykologi Raimo Lappalaisen ajatuksia mm. mielihaluihin liittyvissä kysymyksissä. Sisätautien erikoislääkärin Mustajoen ote onkin enemmän fysiologiaan painottuva, aivan toisenlainen kuin esimerkiksi Patrik Borgin teoksissa. Yhteistä molemmille asiantuntijoille on kuitenkin salliva asenne syömiseen; liian tiukka laihdutus ei johda yleensä haluttuun lopputulokseen.

-----------------------------------------------------------------

Minä olen Mustajoen tyyppisiin juttuihin luottanut viimeksi joskus nuorena, kun vahtasin juuri tätä energiatiheyttä -oivoi. Se ei johtanut mihinkään hyvään...

MUOKS: quotet kuntoon.

-hih...käsititköhän tuon minun "puumanaisen kiljahduksen" jotenkin väärin?
Siellä VT-puolella kun tarvitaan se lupa välillä nauttia.....
Minä ainakin nautin joka päivä.Aika pitkälti varmaan just semmosta,millä se esimerkkimme nainen 50vee/70kgee "hemmottelee itseään".

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2012-03-09 09:04:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tahtoo olla puumanainen ja kiljahdella nautinnosta! :shock:

.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 09:10:00 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Ari kirjoitti:
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
terveellisemmän aamupalan jälkeen sokeri on n. ...

Huomenta
niinkuin olet itsekkin huomannut, että kaikki ruokavalio tyylit ei sovi kaikille.
siksi ei ole universaalia ruokavaliota joka sopii läheskään kaikille... koska tässä porukassa on sairaatkin mukana.

Takerrut sitten mun yhteen lauseeseen, kun täällä on näitä jotka on täysin sitä mieltä että vt on ainoa oikea? Kiitos kovasti. Ja mun aikaisempi kommentti ei ollut kyllä sulle yksin suunnattu, joten nyt en ihan ymmärrä tätä nillitystä. Ja sairaista puheenollen, mun luulis tietävän jotain siitä kun noiden sokerien kanssa kerran häikkää on. Että ehkä sun lausees olis kuulunut ennemminkin niin, että "koska tässä porukassa on terveetkin mukana".

ViestiLähetetty: 2012-03-09 09:29:51 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Vieras kirjoitti:
Karppaaja pelkää "nälkää" kuin ruttoa vaikka vararavintoa on kertynyt vähintäänkin riittävästi :lol: Tehokas liikunta vie tehokkaasti "nälän" eli himon syömiseen, virkistää oloa ja tuo muutakin ajateltavaa elämään kuin ruoan ja luulosairaudet.

No tällä luulotautisella reipas liikunta lisäs nälkää ihan sairaasti kun yritin runsaan hh-määrän myötä tehdä intervallitreeniä. Ja minähän tosiaan olen tosi laiska paska joka ei liiku ollenkaan, se on kyllä totta. Työssä kun kävelee vaan sellaisen 6h päivässä, niin eihän se mitään olekaan. Siihen päälle kun löi intervalliharjoitukset, niin johan oli nälkä. Sen sijaan nyt on tosi hyvä olla, kun ei tosiaan tule nälkä. Ja jaksaa tehdä muutakin eli sen 6h:n työssäkävelyn lisäksi käyn nykyisin kuntosalilla pari kertaa viikossa ja lisäksi yksi kaksi kertaa viikossa muutakin liikuntaa. Aivan ihanaa kun jaksaa, eikä nälkä lisäänny vaikka liikkuu - kun pitää hiilarit kurissa.

Miten jotkut ei vaan ymmärrä/halua ymmärtää että joillakin se vt eli runsas hiilarimäärä ei vaan toimi. Vai johtuuko se juurikin siitä, että se oma napa onkin terve kun ei ole näitä lääkärien diagnosoimia "luulotauteja". Ja muuten, mun(kin) luulotaudista voi käydä kysymässä lääkäriltä, sehän sen diagnosoi :lol: . Ja muuten, se vararavinto toisille kertyy tosiaan siitä runsaasta hh-määrästä. Kannattais teidän "viisaampien" opiskella vähän ihmiskehosta ja sen toiminnasta, eikä pelkästään iltalehdestä - se kun ei ole kaikkein paras tietolähde. Tokikin jollei äly riitä muuhun niin sittenhän asialle ei voi mitään.
On se oikeesti sääli ettei ihmiset viitsi etsiä nykyään tietoa, vaikka sitä on tarjolla ja helposti internetin välityksellä nykyaikana. Kuvitellaan vaan, että kyllä iltapäivälehdet on oikeassa ja sitten lähdetään mollaamaan muita (jotta edes vähän sais sitä omaa heikkoa itsetuntoaan pönkitettyä. Säälittävää. Mutta kait tietynlainen (v..ttumainen) ihminen, jonka elämä pyörii vaan oman navan ympärillä saa tuollaisesta muiden mollaamisesta itselleen tyydytystä.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 09:30:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jojoko kirjoitti:
Tahtoo olla puumanainen ja kiljahdella nautinnosta! :shock:

:smt005 :smt005 :smt043 perjantai

ViestiLähetetty: 2012-03-09 10:13:10 
Tässä yks takuulla vt:n mukanen ruokapäivä tosielämästä. Ravintolaskurin mukaan Pyhien hiilareiden lisäksi kun täyttyvät myös kaikki mikrot ja makrot, suhteet, kuidut ja sopiva energiataso - niin kuin kuuluukin. Jopa syöjän kylläisyys pysyy, vastoin kaikkia ennakko-odotuksia. Pitäs kyl laskea useamman päivän ajalta mutta menköön näin.

Aamu
vajaa desi kaurahiutaleita
2 dl maustamaton jogurtti 2,5 % rasvaa
vajaa desi vadelmia
kiivi

Lounas
200 g naudanlihakastiketta
1 dl täysjyväriisiä
yli puoli lautasellista erilaisia tuoreita ja keitettyjä kasviksia + fetajuustoa
vajaa 2 rkl oliiviöljyä
balsamicoa
vesi. rasvaton maito

Välipala
2 juureen tehtyä ruisleipäpalaa, päällä keiju
40 g suklaata kahvihuoneessa
appelsiini

Päivällinen
Tomaattisosekeitto (1 lautasellinen) katkaravuilla: desi katkarapuja, sieniä, paprikaa ja mausteita
2 ohraleipää, päällä hummus
lasi rasvatonta maitoa

Iltapala
100 g viinirypäleitä
porkkana
2 palaa ohraleipää + hummus

ViestiLähetetty: 2012-03-09 10:20:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
-hih...käsititköhän tuon minun "puumanaisen kiljahduksen" jotenkin väärin?
Siellä VT-puolella kun tarvitaan se lupa välillä nauttia.....
Minä ainakin nautin joka päivä.Aika pitkälti varmaan just semmosta,millä se esimerkkimme nainen 50vee/70kgee "hemmottelee itseään".

Minä en tiedä enää yhtään kuka tarkoitti mitä, söin liian raskaan aamiaisen ja nyt en enää tajua mitään :smt005

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2012-03-09 10:28:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onneksi ei tarvitse syödä noin kuin vieras laittoi esimerkin. Kamalia sapuskoja. Olis kyllä ruuan nautinto kaukana. Ei sais ruuasta sanoa yök, mutta....
No toi hummus menisi. Itse asiassa tarkoituksena on tehdä hummusta ihan heti, kun täältä korvesta löytää paikan, missä myydään niitä papuja.
Onko tuo esimerkin hummus omatekoista vai jotain purkkikamaa? Onko lisäaineita?

Missä on ton esimerkin makrot?

.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 10:47:54 
Vieras kirjoitti:
Tässä yks takuulla vt:n mukanen ruokapäivä tosielämästä. Ravintolaskurin mukaan Pyhien hiilareiden lisäksi kun täyttyvät myös kaikki mikrot ja makrot, suhteet, kuidut ja sopiva energiataso - niin kuin kuuluukin. Jopa syöjän kylläisyys pysyy, vastoin kaikkia ennakko-odotuksia. Pitäs kyl laskea useamman päivän ajalta mutta menköön näin.

Aamu
vajaa desi vadelmia
kiivi

Lounas
1 dl täysjyväriisiä
yli puoli lautasellista erilaisia tuoreita ja keitettyjä kasviksia + fetajuustoa
vajaa 2 rkl oliiviöljyä
balsamicoa
vesi. rasvaton maito

Välipala
appelsiini

Päivällinen
Tomaattisosekeitto (1 lautasellinen) katkaravuilla: desi katkarapuja, sieniä, paprikaa ja mausteita
lasi rasvatonta maitoa

Iltapala
100 g viinirypäleitä
porkkana

Varmaan ihan hyvä ruoka,mutta mulla olis koko ajan nälkä,jos noin söisin.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 10:52:36 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Tosiaan, missä ne makrot ja muut lukemat?

Ja hyvähän se on, jos terveellä ihmisellä nälkä pysyy poissa vt ruoilla, eikö liho ja kaikki on hyvin. Olkaa tyytyväisiä tilanteeseenne. Mutta me kaikki kun ei olla samanlaisia, eikä kaikki edes terveitä. Toisilla hiilarien puputtaminen on saanut insuliiniresistenssin aikaan, myös painosta riippumatta (es. mieheni mummo kuoli d2:sen liitännäissairauksiin ja hän ei ollut eläessään koskaan lihava, ei edes pullea - bmi oli varmasti lähempänä 20 kun 25 ja lisäksi teki raskasta ruumiillista työtä ikänsä). Joillakin tuollainen vieraan esimerkkipäivä ei pidä nälkää ja en ymmärrä miksei ihmiset hyväksy sitä, että kaikki me ei toimita samalla lailla!
Ja ennenkaikkea, miksi ihmeessä jotakuta vt:llä syövää jolla nälkä kestää poissa ja kilojakaan ei hh:n puputtamisesta tule ei halua suoda jollekin toiselle sitä samaa oloa? Miksen minä saisi syödä niin, että nälkä kestää pois ja sokerit pysyy tasaisena? Miksi pitäisi syödä niin, että joutuisin sokerilääkitykselle ja saisin ennen pitkää korkeaan verensokeriin liittyvät oheissairaudet kun kerran on mahdollista syödä niin, että sokerit kestää tasaisena ja terveen tasolla ilman minkäänlaista lääkitystä? Sanokaas nyt hyvät tuomitsijat, että miksi ihmeessä pitäisi olla sairas ja sairastua koko ajan vaan lisää, kun on kerran mahdollista olla ilman lääkkeitä ja niitä ikäviä seuraamuksia? Uskaltaako kukaan teistä vastata tähän!?

Minä, ja moni muu, kun emme ole niin onnellisia että voisimme syödä paljoa helposti sokeristuvia ruokia ilman ikäviä seuraamuksia. Edelleen, jollette ymmärrä niin ottakaa selvää älkääkä käykö mollaamaan niitä, jotka eivät toimikaan kuten te haluatte! Ei se prkele meidän vika ole, jos kroppa ei kestä hiilareita älyttömiä määriä!

ViestiLähetetty: 2012-03-09 11:00:13 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

3 kissaa kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Aamu
vajaa desi vadelmia
kiivi

Lounas
1 dl täysjyväriisiä
vajaa 2 rkl oliiviöljyä
balsamicoa
vesi. rasvaton maito

Välipala
appelsiini

Päivällinen
lasi rasvatonta maitoa

Iltapala
100 g viinirypäleitä
porkkana

Ja mua väsyyttäis ja olis sokerit lääkityksellä.Juuri tuollainen hiilihydraattien määrä on se the juttu mikä siinä mättää,nostaa ainakin mulla inskat ja sitten laskee humahtamalla sokerit tai sitten ei laske ja silti on nälkä.Nyt kun ruokavaloistani on pois vain viljat ja entisen rasvattoman elämän sijaan käytän normaalirasvaisia ruokia,voin paljon paremmin.Eikä myllää mahakaan.Kai tuon tyylinen syöminen voi jollekin sopiakin,mutta ei mulle.Juuri tein hirvenjauhelihapihvitaikinan muhimaan ja ison kulhon salaattia.Ei tarvita leipää,riisiä,hedelmäsokeria hedelmistä eikä puuroja,makeaakaan ei tee mieli ja takuulla ei tule lisäaineitakaan :smt045 Vaikea mun on ymmärtää mitä mää muka teen väärin jonkun mielestä :smt017 En mää syö miellyttääkseni jota kuta jollakin foorumilla,höh!

No niin Tyyli-Lyyli saman kivasti kertoikin :D

muoks.piti vielä tulla sanomaan,että nyt en tarvitse jatkuvaa särkylääkeettäkään kun niveltulehdukset ovat siinä määrin helpottaneet.Onko väärin syöty jos tulee toimeen ilman lääkkeitä? :shock:

ViestiLähetetty: 2012-03-09 11:01:39 
3 kissaa kirjoitti:

Ottaa aikansa poisoppia ylensyömisestä. Mutta ylimenovaiheen jälkeen keho on täynnä virtaa, kun ei kaikki puhti mene äärirasvaisten ruokien sulatteluun.

Eikä hiilarit aiheuta insuliiniresistanssia, japanilaiset söivät vielä 1970-luvulla yli 60E% hiilareita ja olivat hoikkia ja terveitä. Ylensyöntiä tietenkin välttelivät niinkuin jokainen itseään kunnioittava tekee.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 11:17:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla menis koko päivä pilalle tästä: päällä keiju
Muutamia kertoja on joutunut margariineja laittamaan leivän päälle ja ne vaan on kaikki aivan karseen makuisia.
Viimeksi meni pilalle todella erinomainen ulkoilutapahtumassa syöty hernekeittoateria, kun olkin valmiiksi voidellut sämpylänpuolikkaat, ja niissä oli jotain hirveetä margariinia päällä. Oli pakko syödä, ei voinu heittää pois kun muut tuijotti.

.

ViestiLähetetty: 2012-03-09 11:50:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Aamu
vajaa desi vadelmia
kiivi

Lounas
1 dl täysjyväriisiä
vajaa 2 rkl oliiviöljyä
balsamicoa
vesi. rasvaton maito

Välipala
appelsiini

Päivällinen
lasi rasvatonta maitoa

Iltapala
100 g viinirypäleitä
porkkana

Laittelin ni lämpimikseni fineliin, arviolta, sekalaiset kasvikset sekalaisina kasviksina miettimättä sen enempää. Hummus jäi puuttumaan, sitä ei finelissä ollut.
rasva 33%, prode 16%, hh46%
2300kcal hh 261g rasva 87g prode 89g

Pikkusen rasvainen ja vähähiilarinen tuosta tuli, mutta valitsemalla vähärasvainen feta, rasvaton lihasoosi ja rasvaton tomaattikeitto ja kenties runsashiilarisempia kasviksia, päästään varmaan vt lukemiin.

Kaloreita on suunnilleen yhtä paljon kuin omassakin esimerkissäni, eli oletettavasti energiaa tulisi tässäkin vaihtoehdossa yli kulutuksen. Liioista kaloreista huolimatta hiukan ounastelen, että maha huutaisi ruokaa hyvissä ajoin ennen lounasta ja varmaan koko illan. Yllytyshulluna saattaisin kokeilla joskus. :)

ViestiLähetetty: 2012-03-09 12:01:47 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Voi sinä rakas vieras! Voisitko nyt ottaa ihan sellaisen perusopiskelun tavoitteeksi ja pohtia mistä insuliiniresistenssi tulee ja samalla pohtia sitä, että kun siihen liittyy se korkea verensokeri niin pohdit että mikä sitä verensokeria oikein nostaa. Sen ei pitäisi olla ylivoimainen juttu, ellet sitten käytä tietolähteenäsi niitä iltapäivälehtiä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1423 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 772 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00