Vieras kirjoitti:
Kaikki ei vaan osaa...Ite pysyn normaalipainoisena, terveenä ja rautaisessa kondiksessa vaikka syönkin viljaa (pitsaa, pastaa, tortilloja, kroisantteja, ruisleipää, kaurapuuroa, lettuja, pannaria...) Rasvaakaan en välttele, vain ylensyöntiä välttelen...
En haluaisi tuota osata. Pysyä normaalipainoisena, "terveenä" jne. syöden kaikkea viljamoskaa. Minusta on hyvä, että kroppani varoittaa moskasta, vähän niin kuin kipu rasittamasta liikaa, tai tekemästä jotain vaarallista.
Noita "terveenä ja rautaisessa kondiksessa" ja erityisesti rukiin terveellisyyttä hehkuttaneita ja maratoonareita, jotka syöpä vei 50+++ ikäisinä, (suolistosyöpä useimmiten) on tuttavissa nuoruuden asuinalueilta. Niitä aina kuulee vanhempien luona käydessä. Miten sekin terveyden perikuva yhtäkkiä kuoli syöpään. Parikymmentä vuotta vanhemmat naapurinsa, ylipainoiset ja/tai ihan "väärin syöneet" sen kun porskuttaa kasivitosina.
Samoin tunsin (olen sen verran vanha, vanhempi kuin nämä leipätiedotuksen maksamat trollit, että voin ihan oikeista ihmisistä puhua) ikänsä "terveellisesti", vähärasvaisesti ja runsaasti "terveellistä" ruisleipää syöneitä, keski-iässä epämääräisiä vatsavaivoja poteneita, joiden "epämääräiset" vaivat sitten osoittautuivat suolistosyöväksi. "Epäterveellisesti" syöneet leskensä jäivät suremaan.
Onneksi minä osaan. Vuodesta 2009 olen käynyt vuosittain Puolassa Kwasniewski-klinikalla "vuosihuollossa". Samalla otan joitakin perusverikoesettejä. Ei tarvitse suomalaisten patrikborgien ohjeita lukea.
Kakkosdiabetes on sillä tavalla "oma valinta" että jos noudattaa suomalaisia ohjeita, sitä sairastaa, jos noudattaa ruotsalaisia, erityisesti tietysti LCHF Kostdoktorn-sivujen, niin siitä pääsee eroon. Ylipaino ja liikunta liittyy siihen niin, että ylipainosta pääsee eroon LCHF-ruokavaliolla ja sitten ei ole enää niin väliä, miten liikkuu. Eli älykästä on osata ruotsia.